The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری ودر سونوگرافی چه می‌بینید؟

با رسیدن به هفته 22 بارداری، جنین بیشتر از قبل بزرگ شده و اگر بخواهیم او را به یک میوه تشبیه کنیم، باید بگوییم که، حالا کمی بزرگتر از یک انار و در حد و اندازه، میوه استوایی پاپایا است، درست مانند هفته های گذشته، بهترین راه برای ارزیابی سلامت جنین و بارداری، سونوگرافی است، به ویژه اینکه سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری آخرین مهلت برای انجام آنومالی اسکن به شمار می رود. در این مقاله به تمامی سوالات مرتبط با سونوگرافی هفته 22 پرداخته شده است. پس با ما همراه شوید.

سونوگرافی هفته بیست و دوم

تا پایان هفته 21 وزن جنین بین 500-398 گرم و طول بدن او 27/8 cm خواهد بود.

در این مرحله از رشد جنین، موهای جنین رشد کرده و ابروها در حال فرم گرفتن است. حس بویایی و چشایی نیز تکامل یافته است.

 در سونوگرافی چه می‌بینید؟

در این تصویر جنین خوابیده است. جنین در رحم دوره‌های خواب و بیداری دارد.

 

آیا انجام سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری ضروری است؟

پاسخ این سوال، به علت درخواست سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری بستگی دارد. با توجه به اینکه هفته 22 بارداری، آخرین هفته ای است که می توان آنومالی اسکن را در آن انجام داد، بنابراین اگر تاکنون این ارزیابی را انجام نداده اید، نباید فرصت طلایی سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری را از دست بدهید. به علاوه در صورت درخواست پزشک برای پیگیری نتایج سونوگرافی هفته های گذشته، ضروری است تا سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری انجام شود.

چرا باید در هفته بیست و دوم بارداری سونوگرافی انجام دهید؟

سونوگرافی؛ روشی است که در طی دوران حاملگی به کمک آن می توان فضای درون رحم و جنین را مشاهده کرد و به همین دلیل نیز به ابزاری کاربردی برای سنجش سلامت جنین و بارداری تبدیل شده است. اگرچه تمام سونوگرافی های دوران بارداری، از اهمیت زیادی برخوردار هستند، اما یکی از مهم ترین آن ها آنومالی اسکن است که تحت هر شرایطی، نباید از انجام دادن آن غفلت کرد. آنومالی اسکن که از هفته 18 تا 22 بارداری قابل انجام است، با بررسی دقیق ساختار و ظاهر جنین و همچنین ارگان های داخلی بدن او، به پزشک در تشخیص بسیاری از ناهنجاری های مادرزادی کمک کرده و به علاوه با سنجش دقیق وضعیت جفت، بند ناف، مایع آمنیوتیک، رحم و دهانه رحم (سرویکس)، اطلاعات دقیقی را از شرایط در اختیار پزشک قرار می دهد تا او بتواند با دید بازتری در مورد چگونگی مدیریت بارداری در هفته های آینده تصمیم گیری کند. به همین دلیل نیز سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری، برای آن دسته از مادرانی که تا این زمان آنومالی اسکن را انجام نداده باشند، لازم و ضروری است.

البته دلایل دیگری نیز وجود دارند که در صورت وجود آن ها باید در هفته بیست و دوم بارداری، سونوگرافی انجام دهید، از جمله:

1. بروز علائم خطر: ظاهر شدن برخی نشانه ها در هر زمان از بارداری، علامت هشداری هستند که علت آن ها باید با انجام برخی اقدامات از جمله سونوگرافی بررسی شود. این نشانه های خطر که هر مادر بارداری باید از آن ها آگاه باشد، عبارتند از خونریزی واژینال یا لکه بینی، نشت مایع از واژن، درد در بخش های پایینی شکم و کمر، انقباض و گرفتگی رحمی و احساس سنگینی و فشار در واژن که با گذشت زمان تداوم داشته و برطرف نمی شوند.

2. پیگیری نتایج سونوگرافی هفته های گذشته: اگر پزشک در سونوگرافی هفته های قبل، به وجود مشکلی مانند اختلال در پروسه رشد جنین و یا روند کاهشی یا افزایشی مایع آمنیوتیک و ... شک کند، ممکن است سونوگرافی پیگیری را در هفته های آینده درخواست دهد تا از شرایط مطلع شود. سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری نیز ممکن است با همین هدف مهم درخواست شود.

3. ارزیابی خطر زایمان زودرس: نارسایی سرویکس، یکی از مهم ترین دلایل وقوع زایمان زودرس است که خوشبختانه با تشخیص زودهنگام، می توان به کمک سرکلاژ (دوختن دهانه رحم) و یا پساری، تا حد زیادی مانع از پیشرفت آن و در نتیجه زایمان زودرس شد. از آنجا که با رسیدن به هفته 24 بارداری، فرصت برای سرکلاژ دهانه رحم با هدف جلوگیری از زایمان زودرس از دست خواهد رفت، بنابراین در صورت نیاز به ارزیابی طول سرویکس، سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری باید با صلاحدید پزشک انجام شود.

سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری چقدر طول می‌کشد؟

اگر هدف از سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری، انجام آنومالی اسکن باشد، باید زمانی در حدود 30 تا 60 دقیقه را برای آن در نظر بگیرید. در غیر این صورت، سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری در طی مدت زمان کمتری (حداکثر 30 دقیقه)، انجام خواهد شد، زیرا تنها قرار است یک ارزیابی ساده از وضعیت جنین و بارداری صورت گیرد.

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری تشخیص دهد؟

هفته بیست و دوم بارداری، زمانی است که بسیاری از اعضای داخلی بدن مانند پانکراس، بیش از قبل تکامل یافته و عملکردشان روز به روز بهتر از قبل می شود. بنابراین در سونوگرافی این هفته، می توان این ارگان ها را با جزییات و دقت بیشتری، مورد ارزیابی قرار داد. علاوه بر این ها، اگر تاکنون آنومالی اسکن را انجام نداده باشید، پزشک در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری، می تواند این موارد را تشخیص داده و بررسی کند: 

  • تعداد جنین های موجود در رحم،
  • سن جنین و میزان اختلاف آن با هفته بارداری،
  • اختلال در رشد جنین،
  • تعداد ضربان قلب جنین و ریتم آن،
  • ساختار کلی بدن جنین، استخوان ها، ستون فقرات و ...،
  • دست ها و پاها،
  • اندام های ظریف مانند انگشتان دست و پا، بینی، چشم ها، گوش ها، لب ها و...،
  • تمامی ارگان های داخلی بدن از مغز گرفته تا قلب، ریه ها و مثانه و ...،
  • معلولیت ها و ناهنجاری های مادرزادی در اندام های ظاهری ویا ارگان های داخلی (در صورت وجود)،
  • جنسیت جنین،
  • میزان مایع دور جنین یا همان مایع آمنیوتیک،
  • محل قرارگیری جفت و فاصله آن تا دهانه رحم و همچنین درجه پیری یا گرید جفت که بالا بودن آن خطر مشکلاتی جدی مانند محدودیت رشد داخل رحمی (IUGR) را مطرح می کند.
  • وضعیت بند ناف از نظر وجود دو شریان و یک ورید، بررسی اختلالات و ناهنجاری های بند ناف و همچنین وجود گره و پیچش به دور اندام ها،
  • طول دهانه رحم و باز یا بسته بودن آن،

اگر در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

در هفته بیست و دوم بارداری، ضربان قلب جنین به قدری، قدرتمند است که شاید بتوانید با استفاده از استتوسکوپ (گوشی پزشکی) نیز آن را بشنوید. بنابراین شنیده نشدن ضربان قلب جنین در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری، اتفاق تلخی است که ما را به مرگ جنین در درون رحم مشکوک می کند. در چنین مواردی، باید به صورت اورژانسی به بیمارستان مراجعه نمود تا ارزیابی های دقیق پزشکی انجام شده و در صورت تایید این یافته، اقدامات لازم برای ختم بارداری تحت نظر تیم پزشکی صورت گیرند.

اگر در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری جنین مشکل داشته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟

با اینکه سونوگرافی یک بررسی بسیار مفید و دقیق است، اما متاسفانه نمی تواند تمام عوارض بارداری را تشخیص داده و حتی ممکن است مواردی را نشان دهد که در واقع وجود ندارند. بنابراین اگر پزشک در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری، به وجود مشکلی شک کند، نباید امید خود را از دست بدهید و نباید سرسری و بیخیال از کنار آن عبور کنید، بلکه باید تحت نظر پزشک، بررسی های دقیق تر را انجام دهید تا شرایط جنین مشخص گردد. به یاد داشته باشید، اینکه چه بررسی باید انجام شود، وابسته به مشکلی است که در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری تشخیص داده شده است، پس در این مورد، با پزشک خود پیش رفته و بر اساس صحبت های دوست و آشنا تصمیم گیری نکنید.

مطالعه بیشتر:

اهمیت سونوگرافی در دوران بارداری

هفته بیست و دوم بارداری | بایدها و نبایدها مادر و جنین

عکس جنین در هفته بیست و دوم بارداری تصویر و اندازه جنین

اطلاعاتی که انواع سونوگرافی بارداری در اختیار مادران قرار می دهد

?پرسش و پاسخ های سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری

آیا انجام سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری ضروری است؟

پاسخ این سوال، به علت درخواست سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری بستگی دارد. با توجه به اینکه هفته 22 بارداری، آخرین هفته ای است که می توان آنومالی اسکن را در آن انجام داد، بنابراین اگر تا کنون این ارزیابی را انجام نداده اید، نباید فرصت طلایی سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری را از دست بدهید. به علاوه در صورت درخواست پزشک برای پیگیری نتایج سونوگرافی هفته های گذشته، ضروری است تا سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری انجام شود.

سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری چقدر طول می‌کشد؟

اگر هدف از سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری، انجام آنومالی اسکن باشد، باید زمانی در حدود 30 تا 60 دقیقه را برای آن در نظر بگیرید. در غیر این صورت، سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری در طی مدت زمان کمتری (حداکثر 30 دقیقه)، انجام خواهد شد، زیرا تنها قرار است یک ارزیابی ساده از وضعیت جنین و بارداری صورت گیرد.

اگر در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

در هفته بیست و دوم بارداری، ضربان قلب جنین به قدری، قدرتمند است که شاید بتوانید با استفاده از استتوسکوپ (گوشی پزشکی) نیز آن را بشنوید. بنابراین شنیده نشدن ضربان قلب جنین، در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری، اتفاق تلخی است که ما را به مرگ جنین در درون رحم مشکوک می کند. در چنین مواردی، باید به صورت اورژانسی به بیمارستان مراجعه نمود تا ارزیابی های دقیق پزشکی انجام شده و در صورت تایید این یافته، اقدامات لازم برای ختم بارداری تحت نظر تیم پزشکی صورت گیرند.

اگر در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری جنین مشکل داشته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟

نباید امید خود را از دست بدهید و نباید سرسری و بیخیال از کنار آن عبور کنید، بلکه باید تحت نظر پزشک، بررسی های دقیق تر را انجام دهید تا شرایط جنین مشخص گردد. به یاد داشته باشید، اینکه چه بررسی باید انجام شود، وابسته به مشکلی است که در سونوگرافی هفته بیست و دوم بارداری تشخیص داده شده است، پس در این مورد، با پزشک خود پیش رفته و بر اساس صحبت های دوست و آشنا تصمیم گیری نکنید.

منبع: parents