The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ازگیل در شیردهی، فواید و عوارض ازگیل در شیردهی چیست؟

ازگیل، اگرچه به اندازه سایر میوه ها شناخته شده شده نیست و حتی در مواردی نادیده گرفته می شود، اما قدمتی به ازای تاریخ دارد و ردپای آن را حتی می توان در آثار "شکسپیر"، نویسنده مشهور انگلیسی نیز پیدا کرد! اگر از دسته طرفداران این میوه کوچک اما خوشمزه باشید، ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که آیا مادران شیرده هم می توانند با خیال راحت و بدون نگرانی بابت فرزند شیرخوارشان، ازگیل بخورند؟ با خواندن مقاله زیر، به پاسخ سوالتان می رسید و با فواید و عوارض ازگیل در شیردهی نیز آشنا خواهید شد.

ازگیل چیست؟

ازگیل، میوه ی بومی کشورهای ایران، ترکیه، قفقاز، سواحل دریای سیاه، بلغارستان و بخش هایی از اروپا است که در حدود 700 سال قبل از میلاد، به یونان و حدود 200 سال قبل از میلاد به امپراتوری روم معرفی شد. این میوه، در دوران قرون وسطی محبوبیت بسیار زیادی داشت و میوه ای مهم و سلطنتی در نظر گرفته می شد. سپس به مرور و با آگاهی یافتن مردم از خواص ازگیل، این میوه به آفریقا و آمریکا نیز وارد شد و در نهایت در بیشتر کشورهای جهان گسترش پیدا کرد.

ازگیل، میوه درختچه ای زینتی است که در برابر شرایط محیطی و سرما بسیار مقاوم بوده، به دلیل عمق بالای ریشه ها نیاز آبی به نسبت کمی دارد و اکثر خاک ها را به خوبی تحمل می کند. البته که در صورت کاشته شدن در خاک های با زهکشی خوب و کمی اسیدی و همچنین برخورداری از نور خوب خورشید، درخچه ازگیل رشد مطلوب تری از خود نشان داده و بیشتر بارور خواهد بود. اگر بخواهیم میوه و درخت ازگیل را از نظر مشخصات ظاهری توصیف کنیم، باید بگوییم که برگ های این درخت در حدود 8 تا 15 سانتی متر طول داشته و بیضوی شکل و نوک تیز هستند. رنگ برگ ها در سطح رویی سبز و در سطح زیرین به دلیل وجود کرک های ریز مویی، خاکستری بوده که در فصل پاییز طلایی و قرمز می شوند و زیبایی درخت ازگیل را چند برابر می کنند. گل های درخت ازگیل، نیز یکی از جلوه های زیبایی آن بوده که از پنج گلبرگ سفید بیضی شکل و کاسبرگ های درازی که در اطراف میوه باقی می مانند، تشکیل شده اند و نسبتا بزرگ (در حدود 5 تا 6 سانتی متر) هستند. این گل ها هرمافرودیت (دارای اندام جنسی نر و ماده به صورت همزمان) بوده و در نتیجه خودبارور به حساب می آیند. در نهایت، میوه گرد و کروی شکل ازگیل با قطری در حدود 5 سانتی متر ظاهر می شود که در حالت نارس رنگی بین سبز تا زرد داشته و در حالت رسیده، به رنگ مسی تا قهوه ای است. بافت ازگیل رسیده که قابل خوردن است، نرم و خمیری شکل بوده و درون آن چندین دانه قهوه ای به چشم می خورد که بسیار سفت و سنگی هستند و به دلیل سمی بودن، نباید خورده شوند.

از میوه های ازگیل، در تهیه شربت، ژله، انواع مارمالاد و حتی مربا استفاده شده و به دلیل اینکه غنی از انواع مواد معدنی و ویتامین ها و همچنین آنتی اکسیدان ها هستند، در طب سنتی نیز کاربردهای فراوانی دارند.

خواص ازگیل در طب سنتی

اینکه برای اولین بار چه کسی به خواص دارویی و درمانی ازگیل پی برد، هنوز به درستی مشخص نشده است، اما در حال حاضر ما می دانیم که این میوه خوشمزه می تواند فواید بی شماری برای سلامتی داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

- بهبود روند اکسیژن رسانی به اندام های مختلف بدن،

- تنظیم دمای بدن،

- کمک به رشد مغز و حفظ سلامت آن،

- کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین کاهش علائم ناشی از آن ها،

- تقویت اعصاب،

- کمک به درمان ورم و التهاب معده،

- جلوگیری از سندرم پای بی قرار (یک اختلال عصبی آزاردهنده که در طی آن فرد به طور مداوم و بدون کنترل پاهای خود را تکان می دهد)،

- کاهش گرفتگی های دردناک عضلات (اسپاسم عضلانی)،

- کاهش خستگی مزمن و احساس ضعف در بدن،

- رفع گرفتگی سینه و تسکین سرفه،

- درمان کم خونی در بیماران تحت دیالیز،

- کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و سکته قلبی،

- موثر در درمان بواسیر (هموروئید)،

- درمان زخم های دهانی،

- رفع عطش،

- درمان اسهال خونی،

- بهبود عملکرد کبد،

- ادرار آور (مدر) و کمک به درمان بیماری های سیستم ادراری و کلیوی از جمله عفونت ادراری (UTI)،

- تقویت و استحکام استخوان ها،

- محکم کردن دندان ها،

- کاهش سطح کلسترول،

- تسریع روند ترمیم در بخش های مختلف بدن،

- آبرسانی به بدن و هیدراته نگه داشتن آن،

- شادابی و جوانسازی پوست،

- تنظیم سطح قند خون و ...،

امروزه محققان و پژوهشگران، در حال انجام مطالعات بیشتری بر روی فواید بی نظیر و منحصر به فرد ازگیل هستند اما با این وجود، هنوز داده های کافی برای تایید صحت تمامی این خواص در دست نیست.

خواص ازگیل در شیردهی

هیچ فرقی ندارد شما یک فرد عادی باشید یا مادری که از سینه های خود به فرزند دلبندش شیر می دهد، در هر حالت با خوردن ازگیل احتمالا از تمامی خواصی که در بالا به آن ها اشاره شد بهره خواهید برد. اما با این وجود باید این حقیقت را نیز در نظر داشته باشید که بر اساس مطالعات انجام شده، شواهدی مبنی بر اینکه استفاده از ازگیل در شیردهی می تواند فواید منحصر به فرد و متمایزی برای شما به همراه داشته باشد، وجود ندارد.

آیا مصرف ازگیل در شیردهی بی خطر است؟

بله! بر اساس اطلاعات موجود، مصرف ازگیل در شیردهی خالی از خطر بوده و مشکلی ندارد.

عوارض ازگیل در شیردهی

اگر می خواهید که هم از طعم دلنشین ازگیل لذت ببرید و هم از فواید آن بهره مند شوید، باید به یاد داشته باشید که در مصرف این میوه زیاده روی نکنید، زیرا در غیر اینصورت ممکن است مشکلات جدی را تجربه کنید که شما را حسابی به دردسر بیندازند، از جمله:

- مشکلات گوارشی مانند درد در شکم و معده، حالت تهوع و استفراغ و اسهال،

- احتمال بروز مجدد سنگ کلیه در افرادی که سابقه آن را دارند،

- حساسیت،

- بالا بردن میزان کلسترول در خون و...

درست همانطور که خواص ازگیل شامل تمام مصرف کنندگان آن می شود، عوارض جانبی ناشی از زیاده روی در خوردن این میوه نیز می تواند برای همه و حتی مادران شیرده نیز ایجاد شود. بنابراین اگر از سینه های خودتان شیر می دهید، به یاد داشته باشید که بیش از حد ازگیل نخورید، به ویژه اینکه در رابطه با عوارض مصرف ازگیل در شیردهی بر روی مادر و فرزند شیرخوار او هنوز اطلاعات کاملی در دست نیست.

مطالعه بیشتر:

خوراکی های افزایش دهنده شیر مادر کدام است؟

14 نوع از غذاهای ممنوع در دوران شیردهی کدامند؟

لیست غذاهای نفاخ در دوران شیردهی که نباید خورد چیست؟

خوراکی های شیر افزا ،16 خوراکی شیر افزا برای مادرشیرده چیست؟

?پرسش و پاسخ های ازگیل در شیردهی

فواید ازگیل در طب سنتی چیست؟

بهبود روند اکسیژن رسانی به اندام های مختلف بدن، تنظیم دمای بدن، کمک به رشد مغز و حفظ سلامت آن، کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین کاهش علائم ناشی از آن ها، تقویت اعصاب، کمک به درمان ورم و التهاب معده،

آیا مصرف ازگیل در شیردهی بی خطر است؟

بله! بر اساس اطلاعات موجود، مصرف ازگیل در شیردهی خالی از خطر بوده و مشکلی ندارد.

عوارض ازگیل در شیردهی چیست؟

مشکلات گوارشی مانند درد در شکم و معده، حالت تهوع و استفراغ و اسهال، احتمال بروز مجدد سنگ کلیه در افرادی که سابقه آن را دارند، حساسیت، بالا بردن میزان کلسترول در خون و...

خوردن ازگیل در شیردهی چه فوایدی دارد؟

موثر در درمان بواسیر (هموروئید)، درمان زخم های دهانی، رفع عطش، درمان اسهال خونی، بهبود عملکرد کبد،