The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چند روز تاخیر در پریود طبیعی است؟

عقب افتادن و تاخیر در آغاز خونریزی قاعدگی، اتفاقی است که هر خانمی ممکن است در طول زندگی و سال های باروری خود آن را تجربه کند. این اتفاق برای برخی از خانم ها که دوره های ماهیانه منظمی دارند، ممکن است بسیار کم رخ داده و باعث نگرانی آن ها شود و برعکس برای خانم هایی که قاعدگی های نامنظم دارند، اتفاقی آشنا و همیشگی باشد. با این حال سوال مشترک هر دو گروه این خانم ها، این است که چند روز تاخیر در پریود طبیعی است؟ بنابراین اگر می خواهید بدانید که چند روز تاخیر در پریود طبیعی است تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چند روز تاخیر در پریود طبیعی است؟ تعداد روزهای سیکل قاعدگی طبیعی

چرخه قاعدگی یا سیکل، به مجموعه تغییرات ماهانه ای گفته می شود که بدن یک زن با هدف آماده شدن برای بارداری انجام می دهد. در طی این تغییرات، هر ماه یکی از تخمدان ها در طی فرآیندی به نام تخمک گذاری، تخمکی را آزاد کرده و در همان زمان، تغییرات هورمونی نیز رحم را برای بارداری آماده می کنند. اگر تخمک گذاری انجام شود ولی تخمک بارور نشده و بارداری رخ ندهد، لایه داخل رحم که آندومتر نام دارد، ریزش پیدا کرده و از طریق واژن به شکل خونریزی خارج می شود. این یک دوره قاعدگی است.

تعداد روزهای چرخه قاعدگی که از روز اول شروع خونریزی در یک دوره تا اولین روز شروع دوره بعدی محاسبه می شود، برای تمامی خانم ها ثابت و یکسان نیست و تحت تاثیر شرایط مختلف، می تواند دستخوش تغییر شود. به عنوان مثال، طی چند سال اول پس از شروع قاعدگی یعنی در دوران بلوغ، چرخه های طولانی کاملا معمول و رایج هستند. با این حال، با افزایش سن، چرخه های قاعدگی کوتاه شده و منظم می شوند و وقتی که به یائسگی نزدیک می شوید، سیکل قاعدگی ممکن است دوباره نامنظم شود.

اما با این همه تفاوت، چطور می توان تشخیص داد که سیکل های قاعدگی طبیعی هستند یا خیر؟ یا اینکه بهتر است بگوییم چند روز جلو افتادن و یا چند روز تاخیر در پریود طبیعی است؟

به عنوان یک خانم باید بدانید که به صورت کلی چرخه قاعدگی طبیعی ممکن است هر 21 (حداقل) تا 35 (حداکثر) روز یک بار رخ داده و تعداد روزهای خونریزی نیز معمولا دو تا هفت روز طول می کشد. آنچه در این میان اهمیت دارد، این است که سیکل شما الگوی منظمی داشته و قابل پیش بینی باشد و تعداد روزهای آن زیر 21 روز و یا بیش از 35 روز نباشد. البته بر اساس تحقیقات انجام شده و نظر پزشکان، تا 5 روز جا به جایی در تاریخ شروع پریود می تواند امری طبیعی در نظر گرفته شود. به بیان دیگر می توان گفت که تا 5 روز تاخیر در پریود طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

اما اگر در مدت پنج روز از زمانی که انتظار دارید پریودتان شروع نشده و یا در محدوده های گفته شده قرار نمی گیرد، باید به دنبال علت آن رفته و مساله را بی اهمیت تلقی نکنید.

علل تاخیر در قاعدگی

1. بارداری: مهم ترین علت تاخیر در قاعدگی در زنان در سنین باروری، باردار شدن است. پس پیش از آنکه از پزشک بپرسید تا چند روز تاخیر در پریود طبیعی است، در مورد روش جلوگیری و احتمال بارداری خود خوب فکر کنید.

2. استرس: ما می دانیم که استرس می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی مانند سردرد و ... ایجاد کند، بنابراین تعجب آور نیست که می تواند بر چرخه قاعدگی نیز تأثیر بگذارد. هنگامی که استرس دارید، ترشح هورمون های آدرنالین و کورتیزول افزایش یافته و این اتفاق مغز را وادار می کند تا تصمیم بگیرد که کدام یک از عملکردهای بدن ضروری است و کدام یک تا قبل از اتمام رویداد ایجاد کننده اضطراب ضروری نیستند. بنابراین به طور معمول تخمک گذاری سرکوب شما و پریودتان عقب می افتاد.

3. کاهش یا افزایش وزن: تغییرات شدید در وزن بدن می تواند بر طول چرخه قاعدگی تاثیر بگذارد.

4. وزن پایین بدن: وزن 10 درصد کمتر از حد متوسط قد شما می تواند نحوه عملکرد بدن را تغییر داده و با توقف تخمک گذاری، پریود را به تاخیر بیندازد. به علاوه زنان مبتلا به اختلالات خوردن، مانند بی اشتهایی عصبی یا پرخوری عصبی و همچنین زنانی که در ورزش های شدید مانند ماراتن شرکت می کنند نیز ممکن است عقب افتادن قاعدگی را تجربه کنند.

5. چاقی: همانطور که وزن کم بدن می تواند باعث تغییرات هورمونی شود، اضافه وزن نیز می تواند.

6. سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS): این بیماری که به عنوان تنبلی تخمدان شناخته می شود، با افزایش سطح هورمون های مردانه (آندروژن ها)، عدم تعادل هورمونی و مقاومت بدن به انسولین همراه بوده و می تواند با نامنظم و یا متوقف کردن تخمک گذاری، پریود را به تاخیر بیندازد.

7. ورزش سنگین: مطمئناً ورزش کردن برای شما خوب است. با این حال، هنگامی که در این کار زیاده روی می کنید، بدن شما ممکن است استروژن کافی برای تکمیل چرخه قاعدگی را تولید نکند. این مسئله بیشتر در کسانی که روزانه چندین ساعت و به صورت حرفه ای تمرین می کنند و یا با هدف کاهش وزن میزان کالری دریافتی خود را نیز کاهش می دهند، دیده می شود.

8. استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری هورمونی: در حین مصرف این قرص ها گاهی هورمون ها به حدی سرکوب می شوند که ممکن است خونریزی قاعدگی رخ ندهد. به علاوه تاخیر در قاعدگی در ماه های اول بعد از کنار گذاشتن این روش نیز قابل انتظار است.

9. بیماری ها: برخی بیماری ها مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا و یا حتی بیماری های مزمن همچون دیابت و بیماری سلیاک، نیز می توانند بدن را تحت فشار قرار داده، بر تخمک گذاری تأثیر بگذارند و در نتیجه قاعدگی شما را تحت تأثیر قرار دهند.

10. تغییر در روال روزانه: باور کنید یا نکنید، تغییر در زندگی همچون سفر، تغییر فصل و یا حتی ساعت کاری، می تواند با تغییر ساعت داخلی بدن و تنظیم هورمون ها باعث تاخیر در قاعدگی شود.

11. داروها: استفاده از برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی، قرص اورژانسی، کورتیکواستروئیدها و داروهای شیمی درمانی می توانند پریود را با تاخیر مواجه کنند.

12. اختلال در عملکرد تیروئید

13. در راه بودن یائسگی و یائسگی

راه درمان عقب افتادن قاعدگی چیست؟

بعد از سوال مهم "چند روز تاخیر در پریود طبیعی است؟"، سوال مهم تر این است که در صورت عقب افتادن پریود چه باید کرد؟ در اولین قدم آزمایش خون برای کنترل بارداری انجام دهید. اگر نتیجه منفی بود و یا اگر رابطه جنسی نداشته و اطمینان دارید که باردار نیستید، به پزشک برای بررسی سایر علل گفته شده مراجعه کنید. برحسب اینکه کدامیک از موارد گفته شده در بالا، علت عقب افتادن قاعدگی شما باشند، پزشک اقدامات درمانی لازم را انجام خواهد داد.

مطالعه بیشتر:

5 مورد از داروهای گیاهی برای پریودی سریع

آیا استرس باعث عقب افتادن پریود می شود ؟

علت تاخیر در عادت ماهانه زنان و روش های درمان آن

چی بخوریم که پریود شویم (جلو انداختن پریود با تغذیه)

?پرسش و پاسخ های چند روز تاخیر در پریود طبیعی است؟

آیا ورزش کردن می تواند سبب تاخیر در قاعدگی شود؟

بله. مطمئناً ورزش کردن برای شما خوب است. با این حال، هنگامی که در این کار زیاده روی می کنید، بدن شما ممکن است استروژن کافی برای تکمیل چرخه قاعدگی را تولید نکند. این مسئله بیشتر در کسانی که روزانه چندین ساعت و به صورت حرفه ای تمرین می کنند و یا با هدف کاهش وزن میزان کالری دریافتی خود را نیز کاهش می دهند، دیده می شود.

آیا سرماخوردی می تواند سبب تاخیر در پریود شود؟

برخی بیماری ها مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا و یا حتی بیماری های مزمن همچون دیابت و بیماری سلیاک، نیز می توانند بدن را تحت فشار قرار داده، بر تخمک گذاری تأثیر بگذارند و در نتیجه قاعدگی شما را تحت تأثیر قرار دهند.

آیا چاق یا لاغر شدن می تواند سبب عقب افتادن پریود شود؟

بله. کاهش یا افزایش وزن درواقع تغییرات شدید در وزن بدن می تواند بر طول چرخه قاعدگی تاثیر بگذارد.

راه درمان عقب افتادن قاعدگی چیست؟

بعد از سوال مهم چند روز تاخیر در پریود طبیعی است؟، سوال مهم تر این است که در صورت عقب افتادن پریود چه باید کرد؟ در اولین قدم آزمایش خون برای کنترل بارداری انجام دهید. اگر نتیجه منفی بود و یا اگر رابطه جنسی نداشته و اطمینان دارید که باردار نیستید، به پزشک برای بررسی سایر علل گفته شده مراجعه کنید. برحسب اینکه کدامیک از موارد گفته شده در بالا، علت عقب افتادن قاعدگی شما باشند، پزشک اقدامات درمانی لازم را انجام خواهد داد.