The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از کجا بفهمم باردارم یا دارم پریود می شوم؟

بسیاری از بانوان در تشخیص بارداری، ابتلا به سندرم پیش از قاعدگی یا در شرف شروع پریود مشکل دارند. متداول ترین علائم و نشانه های بارداری در اوایل بارداری، سندرم پیش از قاعدگی و شروع قاعدگی شما شامل تغییرات خلقی، کمر درد، افزایش ادرار و سینه های حساس است. این سه وضعیت همچنین علائم و نشانه های مشابه دیگری دارند، اما تفاوت های منحصر به فردی بین هر یک وجود دارد. علاوه بر این، علائمی وجود دارد که فقط در صورت بارداری بروز می کنند. بسیاری از بانوان می پرسند که از کجا بفهمم باردارم یا دارم پریود می شوم؟ در ادامه این مقاله راه حل را برای شما شرح می دهیم.

از کجا بفهمم باردارم یا دارم پریود می شوم؟

تنها راه تشخیص باردار بودن، انجام آزمایش بارداری است. بسته های تست بارداری خانگی بدون نسخه در داروخانه ها و بیشتر فروشگاه های مواد غذایی موجود هستند.

آیا من باردار هستم؟

علائم و نشانه هایی که بانوان در دوران بارداری تجربه می کنند از یک زن به زن دیگر متفاوت است. علاوه بر این، آنها همچنین از یک بارداری به بارداری دیگر متفاوت هستند. همچنین ممکن است در هر زمان از بارداری ظاهر شوند. افزایش وزن و از دست رفتن دوره قاعدگی علائمی است که همه زنان هنگام بارداری تجربه می کنند.

PMS (سندرم قبل از قاعدگی) چیست؟

قاعدگی (پریود) فرآیند خونریزی از واژن است که در پایان هر چرخه قاعدگی اتفاق می افتد. قاعدگی از دوران بلوغ شروع می شود و تا زمان یائسگی ادامه دارد. قاعدگی شما از زمانی شروع می شود که پوشش رحم از بین می رود (تقریباً هر 28 روز) زیرا بارداری رخ نداده است. دوره قاعدگی شما به دلیل تغییر طبیعی سطح هورمون های استروژن و پروژسترون است که به عنوان چرخه قاعدگی شناخته می شوند. بسیاری از بانوان علائمی از جمله گرفتگی عضلات، نفخ شکم، حساسیت پستان و تغییرات خلقی را در حدود زمان قاعدگی تجربه می کنند.

سندرم پیش از قاعدگی، وضعیتی است که با علائم روانی و جسمی مشخص می شود که در برخی از اوقات پس از تخمک گذاری (که در اواسط چرخه قاعدگی اتفاق می افتد) ایجاد می شود و با شروع قاعدگی به پایان می رسد. علائم سندرم پیش از قاعدگی می تواند شامل تحریک پذیری، افسردگی، گریه، خستگی، نفخ شکم، آکنه، حساسیت پستان (ماستالژی) و تغییر اشتها از جمله هوس غذایی باشد. در حالی که اعتقاد بر این است 90٪ از بانوان دارای برخی علائم مرتبط با قاعدگی هستند، PMS واقعی بسیار شدیدتر است و احتمالاً در 20٪ تا 30٪ زنان مشاهده می شود.

سندرم پیش از قاعدگی (PMS): پیگیری و پیشگیری از علائم

شباهت های بین سندرم پیش از قاعدگی و علائم و نشانه های بارداری

از نظر بسیاری از بانوان، علائم و نشانه های اوایل بارداری می تواند شبیه علائم نزدیک شدن به دوره قاعدگی یا سندرم پیش از قاعدگی باشد. در حقیقت، تشخیص اینکه یک زن باردار است یا علائم مربوط به دوره قاعدگی دارد، به تنهایی از روی علائم اولیه امکان پذیر نیست.

از کجا بفهمم باردارم یا دارم پریود می شوم؟

مشابه ترین علائم و نشانه های شایع این شرایط شامل موارد زیر است:

1- سردرد: سردرد می تواند یکی از علائم بارداری باشد، اما بسیاری از بانوان قبل از قاعدگی یا با سندرم قبل از قاعدگی نیز دچار سردرد یا میگرن می شوند.

2- کمر درد: این علائم می تواند در صورت نزدیک شدن پریود باشد، اما همچنین می تواند نشانه بارداری شما نیز باشد.

3- تغییرات خلقی (تحریک پذیری، اضطراب، گریه): تغییرات خلقی در سندرم قبل از قاعدگی و اوایل بارداری شایع است. این تغییرات می تواند شامل افسردگی، اضطراب، تحریک پذیری و تغییرات خلقی باشد.

4- یبوست: هورمون پروژسترون می تواند منجر به اختلالات گوارشی از جمله یبوست شود. از آنجا که سطح پروژسترون در نیمه دوم چرخه قاعدگی افزایش می یابد، یبوست می تواند در بانوان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی یا دوره قاعدگی اتفاق بیفتد. به همین ترتیب، تغییرات هورمونی در اوایل بارداری نیز ممکن است باعث یبوست شوند.

5- افزایش ادرار: اگر باردار هستید و یا در شرف پریود هستید، ممکن است ادرار شما زیاد شود.

6- درد و حساسیت پستان: درد در پستان، حساسیت به لمس، تورم پستان، یا بزرگ شدن آن، می تواند در اوایل بارداری و همچنین قبل از پریود اتفاق بیفتد. سینه ها در هر دو حالت ممکن است احساس سنگینی، زخم یا حساسیت کنند.

از کجا بفهمم باردارم یا دارم پریود می شوم؟ تفاوت بین PMS و علائم بارداری

1- خونریزی یا لکه بینی: لکه بینی خفیف (خونریزی کافی برای خیساندن پد یا تامپون) گاهی اوقات در اوایل بارداری در زمان کاشت جنین در رحم رخ می دهد. این به خونریزی لانه گزینی معروف است. این همان خونریزی شدید که برخی از بانوان در ابتدای پریود تجربه می کنند نیست.

2- خستگی: احساس خستگی در بانوان در مراحل اولیه بارداری شایع است، اما در بسیاری از آنان به عنوان نشانه PMS نیز بروز می کند. با این وجود، خستگی PMS با شروع دوره، معمولاً از بین می رود.

3- هوس و انزجار از غذا: بسیاری از بانوان قبل از شروع پریود، هوس غذایی یا افزایش اشتها را تجربه می کنند. هوس و انزجار از مواد غذایی معمولاً مربوط به بارداری است، اگرچه ولع مصرف مواد غذایی در بارداری اغلب خاص تر و شدیدتر از سندرم قبل از قاعدگی است.

4- حالت تهوع و یا استفراغ: حالت تهوع و استفراغ بیشتر در اوایل بارداری دیده می شود و علائم رایج پیش از قاعدگی یا نزدیک شدن دوره قاعدگی نیست. بنابراین، اگر باردار هستید، احتمالاً این علائم را تجربه خواهید کرد.

5- گرفتگی عضلات: گرفتگی شکم یا لگن و درد در بسیاری از بانوان قبل یا حتی در دوران قاعدگی وی رخ می دهد. این علائم اغلب به ویژه برای بانوان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی دردسرساز است. با این حال، برخی از بانوان ممکن است در اوایل بارداری گرفتگی خفیف داشته باشند.

از کجا بفهمم باردارم یا دارم پریود می شوم؟ چه علائم و نشانه هایی منحصر به بارداری است؟

برخی علائم مشخصه بیشتر مختص اوایل بارداری است و احتمال بروز آن در قاعدگی و پیش از قاعدگی کمتر است.

1- قاعدگی از دست رفته یا دیررس: عدم قاعدگی علامت بارز بارداری است.

2- خونریزی یا گرفتگی مربوط به لانه گزینی: همانطور که قبلاً بحث شد، ممکن است در زمان کاشت جنین در رحم در اوایل بارداری، خونریزی و گرفتگی بسیار خفیف وجود داشته باشد. این بسیار متفاوت از جریان عادی قاعدگی است.

3- ترشحات واژن: افزایش تولید استروژن در بارداری ممکن است منجر به افزایش ترشحات شیری و سفید از واژن شود.

4- تیره شدن آرئولا یا نوک پستانک: تیره شدن یا بزرگ شدن آرئولا یا نوک پستان می تواند در اوایل بارداری یکی دو هفته بعد از بارداری اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است در اواخر بارداری نیز ایجاد شود. این نشانه قاعدگی یا نزدیک شدن به قاعدگی نیست.

از کجا بفهمم باردارم یا دارم پریود می شوم؟ انتظار 2 هفته ای چیست؟

انتظار 2 هفته ای" اصطلاحی است که برای توصیف فاصله زمانی تخمک گذاری و لانه گزینی یا نقطه تقریبی است که آزمایش تست بارداری به شما پاسخ قطعی می دهد. بسیاری از آزمایشات موجود در بازار امروز قادر به تشخیص باردار بودن شما هستند، حتی قبل از تاریخ دوره قاعدگی پیش بینی شده.

مطالعه بیشتر:

لکه بینی لانه گزینی چند روز قبل از پریود؟

از کجا بفهمیم در هفته چندم بارداری هستیم؟

علت درد زیر شکم در پریودی چیست و چه درمانی دارد؟

تفاوت علائم پریود و بارداری و چگونه می توان آن را تشخیص داد؟

?پرسش و پاسخ های از کجا بفهمم باردارم یا دارم پریود می شوم؟

چه علائم و نشانه هایی منحصر به بارداری است؟

برخی علائم مشخصه بیشتر مختص اوایل بارداری است و احتمال بروز آن در قاعدگی و پیش از قاعدگی کمتر است. 1- قاعدگی از دست رفته یا دیررس: عدم قاعدگی علامت بارز بارداری است.2- ترشحات واژن: افزایش تولید استروژن در بارداری ممکن است منجر به افزایش ترشحات شیری و سفید از واژن شود.

آیا تغییر رنگ پستان ها از علائم بارداری است؟

بله. تیره شدن یا بزرگ شدن آرئولا یا نوک پستان می تواند در اوایل بارداری یکی دو هفته بعد از بارداری اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است در اواخر بارداری نیز ایجاد شود. این نشانه قاعدگی یا نزدیک شدن به قاعدگی نیست.

تفاوت بین خستگی قبل از پریود با خستگی بارداری چیست؟

احساس خستگی در بانوان در مراحل اولیه بارداری شایع است، اما در بسیاری از آنان به عنوان نشانه PMS نیز بروز می کند. با این وجود، خستگی PMS با شروع دوره، معمولاً از بین می رود.

سندرم پیش از قاعدگی چیست؟

سندرم پیش از قاعدگی، وضعیتی است که با علائم روانی و جسمی مشخص می شود که در برخی از اوقات پس از تخمک گذاری (که در اواسط چرخه قاعدگی اتفاق می افتد) ایجاد می شود و با شروع قاعدگی به پایان می رسد. علائم سندرم پیش از قاعدگی می تواند شامل تحریک پذیری، افسردگی، گریه، خستگی، نفخ شکم، آکنه، حساسیت پستان (ماستالژی) و تغییر اشتها از جمله هوس غذایی باشد. در حالی که اعتقاد بر این است 90٪ از بانوان دارای برخی علائم مرتبط با قاعدگی هستند، PMS واقعی بسیار شدیدتر است و احتمالاً در 20٪ تا 30٪ زنان مشاهده می شود.

منبع: medicinenet