The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سقط جنین چه شکلیه و علائم سقط جنین چجوریه؟

منظور از سقط جنین از دست دادن خود به خود بارداری قبل از هفته ۲۰ است. حدود ۸ تا ۲۰ درصد از بارداری های تایید شده با سقط جنین خاتمه پیدا می کند و اغلب آن ها قبل از هفته ۱۲ بارداری رخ می دهد. علائم سقط در شخصی به شخص دیگر متفاوت است. علائم نیز بستگی به این دارد که چه مدت از بارداری شما می گذرد. برای مثال جنین در هفته ۱۴ بزرگ تر از جنین در هفته ۵ است. بنابراین در هنگام سقط خونریزی شدیدتر است و بافت های بیش تری از بین می رود. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد تشخیص سقط جنین آگاهی بیش تری پیدا کنید و بدانید اگر مشکوک به سقط هستید چه کاری لازم است انجام دهید.

علائم سقط جنین

سقط جنین در صورتی که با علامت همراه باشد، ممکن است با مجموعه ای از نشانه ها رخ دهد. علائم سقط جنین شامل موارد زیر است:

• خونریزی یا لکه بینی از واژن

گرفتگی شکم یا درد در پایین کمر

• خروج بافت، مایعات یا موارد دیگر از واژن

خونریزی ناشی از سقط چگونه است؟

خونریزی ممکن است با لکه بینی خفیف آغاز شود، یا ممکن است شدیدتر و به صورت توده ای از خون ظاهر شود. با انبساط گردن رحم به منظور خالی شدن آن، خونریزی شدیدتر می شود.

خونریزی ناشی از سقط چه مدت طول می کشد؟

شدیدترین خونریزی معمولا ۳ تا ۵ ساعت پس از شروع خونریزی شدید به پایان می رسد. خونریزی ملایم تر ممکن است متوقف شده و یک یا دو هفته قبل از اتمام کامل آن دوباره آغاز شود.

رنگ خون سقط جنین چگونه است؟

رنگ خون ممکن است از صورتی به قرمز و قهوه ای تغییر کند. خون قرمز به معنای خون تازه است که به سرعت از بدن خارج می شود. از طرفی دیگر خون قهوه ای خونی است که مدتی در رحم مانده است. ممکن است در طول سقط جنین ترشحاتی به رنگ دانه قهوه یا متمایل به سیاه مشاهده کنید.

مقدار خون سقط جنین چقدر است؟

این که چه مقدار خونریزی می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این که چه مدت از بارداری شما گذشته است و سقط جنین به طور طبیعی پیش می رود یا خیر. در صورتی که خونریزی شدید است و بیش از دو پد بهداشتی در ساعت مصرف می کنید و این جریان چند ساعت ادامه دارد، پزشک را در جریان قرار دهید.

سقط جنین شبیه به چیست؟

ممکن است حداقل در ابتدا تجربه خونریزی یا نشانه های دیگر سقط جنین را نداشته باشید. سقط جنین از دست رفته زمانی رخ می دهد که جنین مرده باشد و بقایای آن همچنان داخل رحم باقی بماند. این نوع سقط جنین معمولا از طریق سونوگرافی قابل تشخیص است.

خونریزی ناشی از سقط جنین چه مدت ادامه دارد؟

درست مانند مقدار خونی که مشاهده می کنید، مدت زمان سقط جنین نیز از شخصی به شخص دیگر و از بارداری به بارداری دیگر متفاوت است.در بسیاری از موارد سقط جنین دو هفته طول می کشد تا به طور طبیعی دوره خود را طی کند. پزشک ممکن است داروی میزوپروستول (سیتوتک) را برای سرعت بخشیدن به سقط تجویز کند. خونریزی طی دو روز پس از مصرف دارو آغاز می شود. برای افراد دیگر ممکن است تا دو هفته طول بکشد.

زمانی که سقط آغاز می شود، خونریزی سنگین و خروج بافت به مدت ۳ تا ۵ ساعت ادامه خواهد شد. پس از این که جنین خارج شد، ممکن است به مدت یک یا دو هفته تجربه لکه بینی و خروج بقایای بارداری را داشته باشید.

چگونه تفاوت سقط جنین و قاعدگی را تشخیص دهیم؟

تمایز بین سقط زودهنگام و قاعدگی دیرهنگام کار آسانی نیست. در حقیقت، بسیاری از سقط ها زمانی رخ می دهد که حتی شخص از بارداری خود اطلاع ندارد.در کل سقط نسبت به قاعدگی علائم شدیدتری خواهد داشت. برای مثال:

• جریان قاعدگی ممکن است هر ماه نسبتا مشابه ماه قبل باشد و روزهای سنگین و سبک داشته باشد. سقط نیز روزهای سنگین و سبک دارد اما خونریزی ممکن است گاهی بسیار شدید باشد و طولانی تر از آن چه عادت دارید.

• خونریزی که در هنگام سقط شامل لخته ها و بافت های بزرگی است که به طور طبیعی در قاعدگی مشاهده نمی کنید.

• گرفتگی می تواند بخشی از چرخه قاعدگی شما باشد، اما در هنگام سقط جنین به دلیل انبساط گردن رحم درد شدیدی احساس می شود.

• رنگ خون در دوره قاعدگی از صورتی تا قرمز و قهوه ای در تغییر است. اگر شاهد رنگی متفاوت از دوره قاعدگی بودید، ممکن است نشان دهنده سقط باشد.

چه زمان به دنبال کمک باشیم؟

اگر در دوران بارداری تجربه خونریزی داشتید، با پزشک مشورت کنید. اگر سقط جنین آغاز شود نمی توان آن را متوقف کرد. با وجود این پزشک می تواند تست هایی انجام دهد تا دریابد بارداری را از دست داده اید یا مشکلات دیگری وجود دارد.

پزشک برای تشخیص سقط جنین سونوگرافی انجام می دهد تا ضربان قلب جنین را بررسی کند. همچنین ممکن است برای بالا یا پایین بودن میزان گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) آزمایش خون انجام شود.

اگر سقط جنین ثابت شود، پزشک «مدیریت انتظار» را پیشنهاد می کند، این که صبر کنید تا سقط به طور طبیعی به پایان برسد. این اتفاق معمولا در مدت دو هفته رخ می دهد.

سقط ناقص

موارد زیر نشان می دهد سقط جنین ناقص است:

• خونریزی بسیار شدید است

• تب دارید

• سونوگرافی نشان می دهد هنوز بافتی در رحم وجود دارد

در این صورت پزشک ممکن است روش اتساع و کورتاژ D&C را پیشنهاد دهد که یک عمل جراحی برای برداشتن بافت های باقی مانده است. این عمل با بیهوشی کامل یا موضعی انجام می شود و بی خطر است و معمولا بدون عوارض طولانی مدت خواهد بود.

سقط های خطرناک

لازم است هر نوع خونریزی در دوران بارداری با پزشک در میان گذاشته شود. در برخی موارد ممکن است دچار سقط های خطرناک شوید که درمان های خاص برای آن وجود دارد. این درمان ها شامل موارد زیر است:

• در صورتی که خونریزی بر اثر کاهش پروژسترون باشد از مکمل های هورمونی استفاده می شود.

سرکلاژ (بخیه دهانه رحم) اگر گردن رحم زودتر از موعد باز شود.

چه مدت پس از سقط می توانید بارداری بدون خطر داشته باشید؟

اگر پس از سقط قصد باردار شدن دارید با پزشک مشورت کنید. هر چند پس از یک دوره قاعدگی طبیعی می توانید باردار شوید، اما بهتر است برنامه معاینات خود را منظم انجام دهید تا علت و تعداد سقط ها مورد بررسی قرار گیرد.

دلیل سقط جنین همیشه معلوم نیست. اما حدود نیمی از سقط ها به دلیل مشکلاتی در کروموزوم های جنین بوجود می آید.

دلایل احتمالی دیگر شامل موارد زیر است:

• مشکلات رحم

• عدم تعادل هورمونی

• مشکلات دیگر سلامت مانند دیابت، اختلالات خودایمنی یا سندروم تخمدان پلی کیستیک.

پس از سقط جنین ممکن است سطح هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (hcG) در خون بالا باشد که نتیجه تست بارداری را برای یکی دو ماه مثبت کاذب نشان می دهد. در اغلب موارد، قاعدگی پس از ۴ تا ۶ هفته باز می گردد، هر چند تخمک گذاری ممکن است بلافاصله پس از سقط آغاز شود. در صورتی که پس از سقط قصد باردار شدن ندارید با پزشک خود در مورد روش های پیشگیری از بارداری مشورت کنید.

آیا بعد از سقط دوباره بارداری خود را از دست خواهم داد؟

یک بار سقط جنین به معنای از دست دادن دوباره بارداری نیست. خطر در حدود ۲۰ درصد باقی می ماند. به دو یا چند سقط جنین سقط مکرر (RPL) گفته می شود. خطر سقط جنین پس از دو بار سقط ۲۸ درصد است و پس از سه بار متوالی تا ۴۳ درصد افزایش پیدا می کند.

تنها یک درصد از افراد تجربه سه سقط یا بیش تر دارند. حدود ۶۵ درصد از کسانی که سقط های مکرر بدون دلیل دارند، در آینده بارداری های موفقی خواهند داشت.

چشم انداز

فعالیت هایی مانند ورزش، کار، تهوع صبحگاهی و ارتباط جنسی باعث سقط جنین نخواهد شد. حتی به نظر نمی رسد سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل یا کافئین که با ایجاد مشکلات دیگر مرتبط است، باعث سقط جنین در اوایل بارداری شود. سقط جنین از لحاظ جسمی دردناک است و همچنین باعث ایجاد احساسات متفاوت می شود. هر چند بدن شما در مدت چند هفته بهبود می یابد اما حتما برای توجه به احساسات، غم و اندوه خود زمان کافی را اختصاص دهید و در صورت نیاز کمک بگیرید.

مطالعه بیشتر:

آشنایی با انواع سقط جنین و علت بروز هر کدام

سقط مکرر چیست و سقط جنین مکرر به چه علت است؟

علائم سقط جنین و رنگ خون سقط جنین چگونه است؟

آیا متوقف کردن روند سقط با شناخت علل سقط جنین ممکن است؟

?پرسش و پاسخ های سقط جنین

خونریزی ناشی از سقط چگونه است؟

خونریزی ممکن است با لکه بینی خفیف آغاز شود، یا ممکن است شدیدتر و به صورت توده ای از خون ظاهر شود. با انبساط گردن رحم به منظور خالی شدن آن، خونریزی شدیدتر می شود.

خونریزی ناشی از سقط چه مدت طول می کشد؟

شدیدترین خونریزی معمولا ۳ تا ۵ ساعت پس از شروع خونریزی شدید به پایان می رسد. خونریزی ملایم تر ممکن است متوقف شده و یک یا دو هفته قبل از اتمام کامل آن دوباره آغاز شود.

رنگ خون سقط جنین چگونه است؟

رنگ خون ممکن است از صورتی به قرمز و قهوه ای تغییر کند. خون قرمز به معنای خون تازه است که به سرعت از بدن خارج می شود. از طرفی دیگر خون قهوه ای خونی است که مدتی در رحم مانده است. ممکن است در طول سقط جنین ترشحاتی به رنگ دانه قهوه یا متمایل به سیاه مشاهده کنید.

مقدار خون سقط جنین چقدر است؟

این که چه مقدار خونریزی می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این که چه مدت از بارداری شما گذشته است و سقط جنین به طور طبیعی پیش می رود یا خیر. درصورتی که خونریزی شدید است و بیش از دو پد بهداشتی در ساعت مصرف می کنید و این جریان چند ساعت ادامه دارد، پزشک را در جریان قرار دهید.

منبع: healthline