The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ترشحات سفید هنگام رابطه به چه علت و آیا طبیعی است؟

منظور از ترشحات سفید هنگام رابطه، مایعی سفید رنگ است که از واژن بانوان یا آلت تناسلی آقایان در حین یا پس از ارتباط جنسی خارج می شود. برخی از این ترشحات به داشتن ارتباط جنسی کمک می کند. برای مثال مخاط گردن رحم واژن را تمیز و روان می کند. مایعی که از آلت مردان و از همان مخرج ادرار بیرون می آید باعث خنثی کردن محیط اسیدی آن ناحیه شده و اسپرم به راحتی از آن مسیر عبور خواهد کرد. این مایعات طبیعی هستند و اغلب شفاف یا به رنگ شیری سفید هستند. در موارد دیگر این ترشحات سفید نشان دهنده عفونت است. در این مقاله به دلایل احتمالی این ترشحات در حین و پس از ارتباط جنسی می پردازیم.

آیا ترشحات سفید هنگام رابطه طبیعی است؟

بله ترشحات سفید هنگام رابطه و به طور کلی ترشحات واژن در طول ارتباط جنسی کاملا طبیعی است مگر بو یا شکل عفونی داشته باشد.

علت ترشحات سفید هنگام رابطه چیست؟

ترشحات سفید هنگام رابطه علل گوناگونی می تواند داشته باشد که مهمترین آنها شامل:

برانگیختگی جنسی

هیجانات جنسی علت شایع ترشحات سفید هنگام رابطه است. به طور طبیعی ترشحات واژن شفاف یا سفید شیری است. این مایعات واژن را تمیز کرده، از آن محافظت می کند و اثر روان کنندگی دارد. هنگامی که دچار برانگیختگی جنسی هستید، ترشحات قابل توجه تر می شود زیرا غلیظ تر شده و میزان آن افزایش می یابد. تا زمانی که مقاربت دردناک نباشد این نوع ترشحات عادی است.

تغییرات چرخه قاعدگی

تغییرات ترشحات واژن در طول چرخه قاعدگی طبیعی است. ترشحات سفید غلیظ در شروع و انتهای قاعدگی شایع است. هنگام تخمک گذاری، ترشحات واژن شفاف و چسبناک مانند سفیده تخم مرغ می شود. اگر در این دوران ارتباط جنسی داشته باشید متوجه این ترشحات سفید رنگ خواهید شد و طبیعی است.

آیا ترشحات سفید رنگ پس از ارتباط جنسی طبیعی است؟

معمولا ترشحات سفید پس از ارتباط جنسی نشان دهنده عفونت است.

عفونت باکتریایی

عفونت باکتریایی (BV) از رشد بیش از حد باکتری های طبیعی واژن ایجاد می شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که PH واژن در طول ارتباط جنسی، استفاده از دوش واژینال یا شستشوی مرتب دچار اختلال شده باشد. هر چند اغلب افرادی که از لحاظ جنسی فعال هستند دچار BV می شوند، اما امکان این که افراد بدون داشتن ارتباط جنسی نیز به این عارضه مبتلا شوند، وجود دارد. ترشحات BV ممکن است کرم رنگ یا خاکستری باشد. نشانه های دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• بوی شبیه به ماهی که پس از ارتباط جنسی تشدید می شود.

• داشتن ترشحات بیش از حد طبیعی

• خارش

سوزش هنگام ادرار

گاهی اوقات عفونت های باکتریایی هیچ گونه علائمی ندارد.

BV با آنتی بیوتیک قابل درمان است. هر چند بدون درمان نیز از بین خواهد رفت اما بهتر است در صورت ابتلا به پزشک مراجعه شود. عفونت های باکتریایی در صورتی که درمان نشود می تواند منجر به عفونت های مقاربتی (STIs) و مشکلاتی در طول بارداری شود.

عفونت قارچی

عفونت قارچی زمانی به وجود می آید که کاندیدا که یک قارچ طبیعی در واژن است بیش از حد تکثیر شود. به این عارضه کاندیدیازیس واژن نیز می گویند.عفونت های قارچی از طریق ارتباط جنسی منتقل می شود. اما مانند عفونت های BV ممکن است فرد بدون داشتن ارتباط جنسی نیز دچار این عفونت ها شود.معمولا عفونت قارچی غلیظ، سفید و مانند تکه های پنیر است و بوی بدی ندارد.

علائم بیش تر شامل موارد زیر است:

• سوزش

• قرمزی واژن و فرج

• درد هنگام ادرار

• ارتباط جنسی دردناک

درمان شامل داروهای بدون نسخه یا تجویز داروی ضدقارچ است.

بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (STI) ممکن است باعث ایجاد ترشحات سفید رنگ پس ار ارتباط جنسی شود. بیماری های مقاربتی از طریق ارتباط جنسی محافظت نشده واژنی، مقعدی یا دهانی منتقل می شود.

دلایل احتمالی و نشانه ها شامل موارد زیر است:

کلامیدیا که ممکن است باعث ایجاد ترشحات سفید و زرد، خونریزی واژن در بین دو قاعدگی و درد هنگام ادرار کردن باشد. گاهی کلامیدیا هیچ نوع علائمی ندارد.

تریکومونیازیس که باعث ایجاد ترشحاتی با بوی ماهی می شود و ممکن است سفید ، شفاف، سبز یا زرد باشد. همچنین ممکن است هنگام ادرار کردن دچار خارش، قرمزی، سوزش و ناراحتی شوید.

سوزاک که احتمال دارد بدون علامت باشد. ممکن است علائمی مانند ترشحات سفید رنگ و بیش از حد معمول، خونریزی واژن بین دو قاعدگی و ادرار دردناک بروز کند.

این بیماری های مقاربتی با آنتی بیوتیک قابل درمان هستند. اگر به بیماری مقاربتی مبتلا هستید، شریک جنسی هم باید تحت درمان قرار گیرد.

ترشحات سفید رنگ آلت مردان در طول و پس از ارتباط جنسی

علت ترشحات سفید هنگام رابطه از آلت مرد چیست؟

موارد زیر دلایل ترشحات سفید هنگام رابطه از آلت مردان را توضیح می دهد.

برانگیختگی جنسی

این امر باعث ایجاد ترشحات شفاف و سفید و کرم از آلت تناسلی مردان می شود که به آن «پیش آب» می گویند و کاملا طبیعی است. ترشحات در طول انزال به رنگ سفید خواهد بود زیرا این ترشحات حاوی منی و اسپرم است. ترشحات سفید رنگی که تنها به دلیل تحریک جنسی ایجاد می شوند نوعی از ترشحات آلت است که کاملا طبیعی محسوب می شود.

عفونت مجاری ادرار

عفونت های مجاری ادرار (UTIs) بخش های مختلف مجاری ادرار را تحت تاثیر قرار می دهد که شامل مجاری تناسلی است که مثانه را به آلت متصل می کند.عفونت های مجاری ادراری معمولا زمانی رخ می دهد که باکتری های مقعد وارد مجرای ادرار شود و می تواند ایجاد اورتریت یا التهاب مجرای ادراری کند. علائم اورتریت ترشح از آلت تناسلی و سوزش در هنگام ادرار است.

علايم دیگر بیماری های مقاربتی شامل موارد زیر است:

• خارج شدن مقدار بسیار کمی ادرار در هر بار اجابت مزاج

• تکرر ادرار

• ادرار کدر

• ادرار قرمز یا صورتی رنگ

• بوی تند ادرار

عفونت قارچی

عفونت قارچی آلت تناسلی مردان نیز مانند عفونت های قارچی واژینال به دلیل رشد بیش از حد قارچ کاندیدا است. این عفونت اغلب پس از ارتباط جنسی با فردی که به عفونت قارچی واژن مبتلا است رخ می دهد. علاوه بر ترشحات سفید رنگ، عفونت های قارچی آلت مردان ممکن است باعث ایجاد علائم زیر شود:

• التهاب سر آلت

• ترشحات تکه ای سفید رنگ

• خارش

• سوزش

• بثورات قرمز رنگ

در صورتی که ختنه نشده اید، دارای اضافه وزن هستید یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، بیش تر در خطر ابتلا به عفونت سر آلت هستید. درمان با استفاده از کرم ها یا پمادهای ضدقارچ صورت می گیرد.

بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی (STI) دارای ترشحاتی سفید رنگ همراه با درد و تحریک است. این عفونت ها از طریق ارتباط جنسی محافظت نشده جنسی، مقعدی یا دهانی صورت می گیرد. بیماری های مقاربتی زیر ممکن است باعث ایجاد ترشحات سفید رنگ شود:

• کلامیدیا. علائم این بیماری مقاربتی شامل ترشحات آلت و اورتریت (التهاب میزراه) است.

• تریکومونیازیس. علاوه بر ترشح، این عارضه ممکن است باعث ایجاد خارش و سوزش شود. ممکن است پس از انزال یا ادرار کردن احساس سوزش کنید.

• سوزاک. ترشحات ممکن است سفید، سبز یا زرد باشد. علائم دیگر سوزاک التهاب ختنه گاه و ادرار دردناک است. آنتی بیوتیک ها اولین خط درمان بیماری های مقاربتی هستند.

مقایسه علائم

این جدول ترشحات سفید رنگ را با علائم و دلایل احتمالی آن مقایسه می کند.

 

عفونت باکتریایی واژن

عفونت قارچی

کلامیدیا

تریکومونیازیس

سوزاک

UTI/ التهاب میزراه

بو

بوی شبیه به ماهی مخصوصا پس از مقاربت

ندارد

ممکن است بوی تندی داشته باشد

بوی شبیه به ماهی(واژن)

احتمال دارد

ندارد

خارش

معمولا

معمولا

احتمال دارد

معمولا

احتمال دارد

ندارد

بثورات و قرمزی

 

ندارد

معمولا

احتمال دارد

معمولا

التهاب ختنه گاه

ندارد

خونریزی

ندارد

ندارد

بین دو قاعدگی و پس از مقاربت

ندارد

خونریزی واژن بین دو قاعدگی

ادرار خونی

سوزش

هنگام ادرار

معمولا

هنگام ادرار یا ارتباط جنسی

هنگام ادرار یا ارتباط جنسی یا انزال

هنگام ادرار یا ارتباط جنسی

هنگام ادرار

درد

ندارد

هنگام ادرار یا ارتباط جنسی

هنگام مقاربت، درد بیضه ها یا پایین شکم

احتمال دارد

درد پایین کمر، شکم (واژن) یا درد بیضه ها

هنگام ادرار

 

 میانگین ترشحات سفید هنگام رابطه چقدر است؟

هر فرد هنگام ارتباط جنسی و پس از آن دارای میزان متفاوتی ترشح است. در صورتی که از میزان ترشحات خود مطمئن نیستید، هنگامی که هیچ گونه فعالیت جنسی ندارد ترشحات خود را بررسی کرده و در هنگام مقاربت نیز آن را مورد بررسی قرار دهید.

بانوان روزانه حدود یک قاشق چایخوری ترشحات شفاف تا سفید شیری دارند. از طرفی دیگر آقایان به غیر از زمانی که برانگیختگی جنسی دارند دارای ترشح نیستند. میزان استاندارد ترشحات هنگام انزال به اندازه یک قاشق چایخوری خواهد بود.

همچنین ترشحات طبیعی هنگام فعالیت جنسی به چند عامل زیر بستگی دارد:

• چرخه قاعدگی

• برانگیختگی جنسی

• تغییرات هورمونی

• پیشگیری از بارداری

• سلامت عمومی

• عفونت های واژن یا آلت تناسلی

در صورتی که مبتلا به عفونت باشید، فعالیت جنسی ممکن است باعث افزایش ترشح و درد شود. بهتر است درمان شوید و تا زمانی که بهبودی حاصل نشده از ارتباط جنسی دهانی، مقعدی و واژینال اجتناب کنید.

چه زمانی باید برای ترشحات سفید هنگام رابطه به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که ترشحات شما بوی غیرطبیعی دارد به پزشک مراجعه کنید. ترشحات سفید رنگ همراه با رنگ زرد، سبز یا خاکستری هشدار دهنده است. در صورت بروز علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

• درد هنگام ارتباط جنسی

• درد هنگام ادرار

دردهای شکمی

دردهای لگنی

• خارش

• سوزش

• بثورات پوستی

• زخم ها

درصورتی که علائم بالا را ندارید، ترشحات شما طبیعی است.

چکیده مطالب

ترشحات سفید هنگام رابطه طبیعی است که معمولا به دلیل تحریک جنسی بوده و با درد همراه نیست. ترشحات سفید جدید پس از مقاربت ممکن است نشان دهنده عفونت باشد. دلایل رایج شامل عفونت های باکتریایی، عفونت های قارچی و بیماری های مقاربتی است. بهتر است به ترشحات طبیعی خود دقت کنید و در صورتی که رنگ یا بوی غیرطبیعی و درد شدید احساس کردید، به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

انواع ترشحات واژن در دوران بارداری را بهتر بشناسید

رنگ ترشحات واژن چگونه باید باشد و هر رنگ نشانه چیست؟

ترشحات چسبناک واژن، ترشحات کشدار واژن به چه علت است؟

ترشحات زیاد واژن آیا طبیعی است وترشحات واژن چگونه باید باشد؟

منبع: healthline