The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

روغن نارگیل در بارداری و نحوه استفاده از آن در دوران بارداری

در دوران بارداری بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد. مثل، آب زیادی بنوشید و استراحت بیشتری داشته باشید. غذاهای خاصی را نخورید یا فعالیتهای خاصی را انجام ندهید. طبیعی است که بخواهید در مورد هر چیزی که مصرف یا وارد بدن خود می کنید، اطلاعاتی داشته باشید. به عنوان مثال، روغن نارگیل یک ماده غذایی محبوب است که به عنوان یک مرطوب کننده عالی پوست و موارد دیگر نیز نمرات بالایی می گیرد. اما آیا استفاده از روغن نارگیل در دوران بارداری بی خطر است؟ در اینجا آنچه شما باید در مورد روغن نارگیل بدانید، نحوه استفاده از آن در دوران بارداری و اینکه چه سوالاتی باید از پزشک خود بپرسید، ذکر می شود.

آیا خوردن غذاهای حاوی روغن نارگیل در دوران بارداری مجاز است؟

روغن نارگیل به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود. از نظر تغذیه ای، حاوی 100 درصد چربی است که 80 تا 90 درصد آن چربی اشباع است. حاوی حدود 100 کالری و 11.5 گرم چربی در هر قاشق غذاخوری است.

اسید چرب با طول متوسط زنجیره طولانی(SAFMC) که تقریبا نیمی از چربی روغن نارگیل را تشکیل می دهد، اسید لوریک نامیده می شود که دارای خواص ضد میکروبی است. یک بررسی تحقیقی در سال 2014 نشان داد که وقتی اسید لوریک مصرف می شود، به جای اینکه به صورت چربی در بدن ذخیره شود، به کبد می رود و به انرژی تبدیل می گردد.

در دوران بارداری، چربی هایی که می خورید نقش مهمی در تقویت رشد جفت و اندام های کودک شما دارند. می توانید از این روغن برای سرخ کردن سبزیجات استفاده کنید یا آن را با روغن های دیگر برای پخت و پز جایگزین کنید. اگر حوصله آشپزی ندارید، می توانید یک قاشق غذاخوری از آن را در اسموتی بریزید.

آیا مصرف روغن نارگیل در دوران بارداری بی خطر است؟ بله به شرطی که حساسیت نداشته باشید و در مصرف آن زیاده روی نکنید. از انواع "بکر" استفاده کنید، که نسبت به نمونه های تصفیه شده خود کمتر فرآوری می شوند.

آیا غرغره کردن روغن نارگیل در دوران بارداری بی خطر است؟

برخی از افراد یک قاشق روغن نارگیل در دهان می ریزند و آن را در دهان خود می چرخانند. بر اساس یک بررسی تحقیقی در سال 2016، غرغره روغن ممکن است نتایج زیر را در بر داشته باشد:

کاهش بوی بد دهان

• پلاک روی دندان های را کاهش می دهد

• جلوگیری از ایجاد کرم خوردگی دندان

• عضلات دهان را تقویت می کند

فراتر از آن، برخی شواهد نشان می دهند که غرغره روغن ممکن است شرایط مختلف از میگرن تا آلرژی تا بیماری کلیه را بهبود بخشد اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

انجمن دندانپزشکی آمریکا معتقد است که بارداری می تواند برخی نگرانی های دندانپزشکی مانند التهاب لثه یا فرسایش دندان را ایجاد کند. در حالی که به نظر می رسد غرغره روغن در دوران بارداری بی خطر است، تحقیقات زیادی در مورد نظرات موافق یا مخالف با این روش انجام نشده است. همچنین، این عمل نباید جایگزین مسواک زدن، نخ دندان کشیدن یا قرارهای منظم با دندانپزشک شود.

برای انجام غرغره در خانه، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر در دهان خود قرار دهید و آن را به آرامی برای حدود 20 دقیقه در دهان بچرخانید.

عمل غرغره بهتر است صبح با معده خالی انجام شود، که در صورت بیماری صبحگاهی ممکن است سخت باشد. پس از اتمام کار، روغن را به سطل زباله (نه سینک ظرفشویی ممکن است لوله ها مسدود شوند) تف کنید و دندان های خود را مسواک بزنید یا دهان خود را با آب نمک بشویید.

روغن نارگیل برای درماتیت آتوپیک در دوران بارداری

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل باعث مرطوب شدن پوست شما می شود. درماتیت آتوپیک (اگزما) یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است که افراد در دوران بارداری تجربه می کنند.

اگر قبلا به اگزما دچار شده باشید، ممکن است متوجه شوید که دوران بارداری منجر به شعله ور شدن آن می شود. با این حال، یک بررسی قدیمی در سال 2007 نشان داد که 60 تا 80 درصد موارد اگزما در دوران بارداری در افرادی رخ می دهد که سابقه این مشکل پوستی را ندارند.

روغن نارگیل بکر را می توان در صورت نیاز به صورت موضعی در مناطق آسیب دیده استفاده کرد. بر اساس یک بررسی تحقیقی در سال 2019، این روغن ممکن است چندین خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی مهم را ارائه دهد که به بهبود زخم ها در عین مرطوب کردن پوست خشک و تحریک شده کمک می کند.

در حالی که مطالعات زیادی در مورد استفاده از روغن نارگیل برای درماتیت آتوپیک در دوران بارداری انجام نشده است، مطالعات روی عموم مردم به هیچ مشکلی در مورد استفاده از روغن نارگیل بکر بر روی پوست اشاره نمی کند. اگر درگیر اگزما هستید، حتماً در مورد سایر درمان ها یا تغییر شیوه زندگی که ممکن است کمک کننده باشد، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا روغن نارگیل برای ترک های پوستی در بارداری مفید است؟

بدن شما با رشد جنین رشد می کند. تمام این کشیدگی پوست می تواند منجر به ترک هایی در شکم، ران، باسن، بازوها و موارد دیگر شود. مرطوب نگه داشتن پوست ممکن است به جلوگیری از این علائم کمک کند.

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد استفاده از روغن نارگیل برای ترک پوستی صورت نگرفته است، توانایی های مرطوب کنندگی آن باعث می شود که به طور بالقوه برای انواع بیماری های پوستی مفید باشد.

یک بررسی تحقیقی در سال 2017 روی روغن های گیاهی نشان داد که روغن نارگیل بکر ممکن است به بهبود زخم، به ویژه در تولید کلاژن در داخل و اطراف زخم ها کمک کند. روغن نارگیل همچنین ممکن است التهاب را در پوست شما کاهش دهد (که می تواند ظاهر کلی ترک پوستی را بهبود بخشد)، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

به طور کلی، به نظر می رسد استفاده از روغن نارگیل بکر برای پوست در دوران بارداری بی خطر است. با پزشک خود در مورد روش های دیگر برای کمک به ترک پوستی یا سایر نگرانی ها در مورد پوست خود، صحبت کنید و اجازه دهید این مورد را به شما اطلاع دهیم که گاهی اوقات، ترک های پوستی قابل پیشگیری نیست.

روغن نارگیل برای ماساژ پرینه در بارداری

با نزدیک شدن به موقع مقرر، ممکن است با انجام ماساژ روزانه پرینه، بدن خود را برای زایمان آماده کنید. پرینه ناحیه ای بین ولووار و مقعد است که در هنگام زایمان طبیعی باید کشیده شود. ماساژ منظم با روغن های مرطوب کننده، مانند روغن نارگیل، ممکن است به جلوگیری از پاره شدن واژن کمک کند.

برای انجام ماساژ خود:

1. در موقعیت راحت قرار بگیرید (به عنوان مثال، روی تخت، روی مبل)

2. انگشتان خود را حدود سه و نیم سانت در ناحیه تحتانی واژن قرار دهید

3. فشار را به سمت پشت ادامه دهید و انگشتان شست خود را به سمت بیرون به طرفین حرکت دهید

4. حدود 2 دقیقه در این حالت بمانید، ممکن است احساس نیش زدگی یا سوزش خفیف داشته باشید

5. روغن نارگیل (یا روغن بادام یا روغن زیتون) را روی انگشتان شست خود بمالید و محل مورد نظر را به مدت 4 دقیقه ماساژ دهید.

6. دو تا سه بار، بین جلسات استراحت کنید

ماساژ پرینه در دوران بارداری بی خطر است. بر اساس یک بررسی تحقیقی در سال 2012، اگرچه ممکن است در هر زمان شروع کنید، اما در 6 هفته قبل از موعد مقرر شما بیشترین تأثیر را دارد.

روغن نارگیل به عنوان یک روان کننده در دوران بارداری

همچنین می توانید از روغن نارگیل به عنوان روان کننده برای رابطه جنسی استفاده کنید. اگر بطور معمول از روان کننده استفاده نمی کنید، مصرف آن می تواند اصطکاک را کاهش داده و رابطه جنسی را راحت تر کند. به هر حال، بارداری می تواند ترشحات واژن شما را تغییر دهد، بنابراین بدن شما ممکن است مرطوب تر یا خشک تر از حد معمول باشد.

مطالعاتی در مورد روغن نارگیل به عنوان روان کننده در دوران بارداری انجام نشده است. با این حال، خواص مرطوب کنندگی و استفاده از آن به عنوان بخشی از ماساژ پرینه نشان می دهد که یک گزینه مطمئن است و برخی اطلاعات نشان می دهد که روغن نارگیل در برابر عفونت های قارچی محافظت ایجاد می کند، اما ممکن است ابتدا بخواهید آن را طبق دستور پزشک خود مصرف کنید.

اما در صورت استفاده از کاندوم و نگرانی در مورد عفونت های مقاربتی از روغن نارگیل استفاده نکنید. روان کننده های روغنی می توانند به کاندوم های لاتکس آسیب برسانند و تاثیر آنها را کمتر کنند. و اگر مستعد عفونت های واژن هستید، از پزشک خود در مورد سایر گزینه های روان کننده سوال کنید.

روغن نارگیل برای موها در دوران بارداری

ممکن است موهای شما در دوران بارداری بسیار پرپشت و خوش حالت، یا بی حالت و بد شکل باشند. در هر صورت، روغن نارگیل را می توان به صورت موضعی روی موها به عنوان یک ماده درمان کننده یا حالت دهنده استفاده کرد. یک بررسی تحقیقی در سال 2003 نشان داد که اسید چرب با طول متوسط زنجیره طولانی می تواند به عمق ساقه موی شما برسد و از دست دادن پروتئین در موهای آسیب دیده و آسیب ندیده را کاهش دهد.

هیچ نشانه ای وجود ندارد که استفاده از روغن نارگیل برای موها در دوران بارداری مضر باشد. روایات در مورد اثربخشی آن مختلف است. برخی از مردم می گویند روغن نارگیل برای موهایشان معجزه می کند در حالی که برخی دیگر از ریزش مو هنگام استفاده از روغن خبر می دهند.

هر کاری می کنید، فقط با مقدار کمی روغن نارگیل بکر شروع کنید. آن را بین کف دست خود گرم کرده و به انتهای موها بمالید، از مالیدن به ریشه و پوست سر خودداری کنید.

روغن نارگیل به عنوان یک درمان برای هموروئید در دوران بارداری

بواسیر یک شکایت شایع در دوران بارداری و دوران پس از زایمان است. این عارضه شامل تورم واریسی در داخل یا خارج مقعد و راست روده می شوند. یک مطالعه کوچک در سال 2019 شامل زنان باردار نشان داد که روغن نارگیل ممکن است ناراحتی (درد، خارش و غیره) ناشی از بواسیر را بیش از اقدامات تغییر سبک زندگی کاهش دهد.

شرکت کنندگان در این مطالعه دو بار در روز به مدت 2 هفته پماد ساخته شده از روغن نارگیل را استفاده کردند. آنها همچنین سایر تغییرات شیوه زندگی، مانند رژیم غذایی کم فیبر، نوشیدن آب و تحرک روزانه را دنبال کردند.

از نظر ایمنی، هیچ عارضه جانبی از استفاده از روغن نارگیل ذکر نشده است. مهم است بدانید که این مطالعه بر روی بواسیر درجه 1 و 2 بود. اگر هموروئید دارید که از مقعد بیرون می زند (درجه 3 یا 4)، در مورد سایر گزینه های درمانی با پزشک خود صحبت کنید.

اطلاعات ایمنی کلی و خطرات برای شما یا نوزاد

اگر به نارگیل حساسیت دارید یا در صورت قرار گرفتن در معرض این ماده، علائم واکنشی نشان دادید، از روغن نارگیل استفاده نکنید. علائم واکنش آلرژیک معمولاً خفیف است و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• خارش در چشم، بینی یا پوست شما

• کهیر یا جوش روی پوست

• سردرد

• اسهال/ مشکلات معده

• خس خس سینه/ سفت شدن قفسه سینه.

در صورت مشاهده این علائم با پزشک خود تماس بگیرید، اما در صورت مشاهده علائم آنافیلاکسی (عارضه شدید و تهدید کننده زندگی) شامل موارد زیر از اورژانس کمک بگیرید:

• ورم

• بثورات خارش دار، قرمز یا تغییر رنگ داده

• سبکی سر

• فشار خون پایین

• مشکل در تنفس

• عطسه مداوم

• گرفتگی معده

همچنین اگر در مورد مصرف بیش از حد چربی های اشباع شده نگرانی دارید، قبل از خوردن منظم روغن نارگیل با پزشک خود مشورت کنید. در حالی که روغن نارگیل به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شود، باید آن را در رژیم غذایی خود به میزان متعادل و یا به عنوان جایگزین برای سایر روغن ها مانند روغن زیتون یا روغن کانولا استفاده کنید زیرا چربی های غیراشباع را تأمین می کنند.

نتیجه نهایی

مصرف روغن نارگیل به دلایل مختلف در دوران بارداری ممکن است بی خطر باشد. اگر با درد و ناراحتی روبرو هستید یا می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، با پزشک خود تماس بگیرید تا دریابید که چه داروهای خانگی مانند روغن نارگیل برای استفاده در دوران بارداری بی خطر است.

مطالعه بیشتر:

خوردن شیر نارگیل در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

خوردن گوشت نارگیل در بارداری چه فواید و چه عوارضی دارد؟

نارگیل در بارداری چه فوایدی دارد و آیا برای جنین مفید است؟

تاثیر نارگیل بر زیبایی جنین چیست و آیا اثرات جانبی نیز دارد؟

?پرسش و پاسخ های روغن نارگیل در دوران بارداری

علائم حساسیت به روغن نارگیل در بارداری چیست؟

• خارش در چشم، بینی یا پوست شما • کهیر یا جوش روی پوست • سردرد • اسهال/ مشکلات معده • خس خس سینه/ سفت شدن قفسه سینه.

آیا روغن نارگیل برای موها در بارداری ضرر دارد؟

هیچ نشانه ای وجود ندارد که استفاده از روغن نارگیل برای موها در دوران بارداری مضر باشد. روایات در مورد اثربخشی آن مختلف است. برخی از مردم می گویند روغن نارگیل برای موهایشان معجزه می کند در حالی که برخی دیگر از ریزش مو هنگام استفاده از روغن خبر می دهند. هر کاری می کنید، فقط با مقدار کمی روغن نارگیل بکر شروع کنید. آن را بین کف دست خود گرم کرده و به انتهای موها بمالید، از مالیدن به ریشه و پوست سر خودداری کنید.

آیا روغن نارگیل برای ماساژ پرینه در بارداری مفید است؟

بله. با نزدیک شدن به موقع مقرر، ممکن است با انجام ماساژ روزانه پرینه، بدن خود را برای زایمان آماده کنید. پرینه ناحیه ای بین ولووار و مقعد است که در هنگام زایمان طبیعی باید کشیده شود. ماساژ منظم با روغن های مرطوب کننده، مانند روغن نارگیل، ممکن است به جلوگیری از پاره شدن واژن کمک کند.

آیا روغن نارگیل برای ترک های شکم در بارداری مفید است؟

به طور کلی، به نظر می رسد استفاده از روغن نارگیل بکر برای پوست در دوران بارداری بی خطر است. با پزشک خود در مورد روش های دیگر برای کمک به ترک پوستی یا سایر نگرانی ها در مورد پوست خود، صحبت کنید. و اجازه دهید این مورد را به شما اطلاع دهیم که گاهی اوقات، ترک های پوستی قابل پیشگیری نیست.

منبع: healthline