The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن گوشت نارگیل در بارداری چه فواید و چه عوارضی دارد؟

نارگیل میوه ای است که در مناطق گرمسیری رشد می کند و در دوران بارداری می تواند برای مادر و جنین بسیار مفید باشد. اگر شما هم به این میوه گرمسیری علاقه دارید، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا با خواص مربوط به خوردن گوشت نارگیل در بارداری آشنا شده و بدانید که این میوه لذیذ علاوه بر مزایا، چه عوارضی ممکن است برای شما و یا جنین داشته باشد.

نارگیل بصورت سنتی در آشپزی بیشتر کشورهای استوایی کاربرد دارد. اغراق‌های زیادی درباره فواید و خطرات مصرف شیر نارگیل و روغن نارگیل در دوران بارداری شده است.

فواید شگفت‌انگیز خوردن گوشت نارگیل در بارداری

شرایط فیزیکی هر انسان با انسان دیگر فرق دارد. خصوصا در دوران بارداری، فرد نیاز دارد درست غذا بخورد. جنین مطابق با آنچه مادر می‌خورد تغذیه می‌شود. بیایید به فواید مصرف نارگیل در دوران بارداری نگاهی بیندازیم:

  • نارگیل سرشار از فیبر رژیمی، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، مواد معدنی، هورمون‌ها، آنزیم‌ها و غیره است. مصرف به اندازه نارگیل‌های نرم از کم‌خونی، عفونت مجاری ادراری، تهوع صبحگاهی و تورم پاها به خاطر ضعف گردش خون جلوگیری می‌کند.
  • چربی‌های نارگیل تری‌گلیسیرید‌ با زنجیره‌ متوسط است و گفته می‌شود به سوزاندن چربی ذخیره شده در بدن کمک می‌کند. از این رو نارگیل در دوران بارداری به عنوان منبع فوق‌العاده‌ای از چربی خوب عمل می‌کند و موجب رشد یک جنین سالم می‌شود و حجم ادرار و شیر مادر را افزایش می‌دهد.
  • روغن نارگیل با استفاده از پرس سرد نارگیل بدست می‌آید. از آن‌جا که در این فرآیند از گرما، زنگ‌زدایی، بی‌بوسازی و غیره استفاده نمی‌شود به آن روغن نارگیل بکر می‌گویند.
  • از این روغن برای آشپزی، مراقبت از پوست و نرم‌سازی و کاربردهای دیگر استفاده می‌شود.
  • استفاده از روغن نارگیل در دوران بارداری به حفظ کشسانی پوست کمک می‌کند و از زخم و خارش شکم بخاطر بارداری جلوگیری می‌کند، خصوصا وقتی به پوست مالیده شود. حاوی مقدار زیادی ویتامین E و اسید لوریک است که راز زیبایی در دوران بارداری و پس از آن است.
  • شیر نارگیل ۹۴ درصد آب است و کالری کمی دارد. نوشیدن شیر نارگیل در دوران بارداری حجم خون را تنظیم می‌کند و از کم‌آبی، خستگی، تهوع جلوگیری می‌کند و بسیار راحت هضم و توسط خون جذب می‌شود.
  • نارگیل نرم به عنوام مسهل عمل می‌کند و مانع از یبوست می‌شود.
  • به نظر می‌رسد که منبع خوبی از ویتامین B، پتاسیم، الکترولیت‌ها، اسیدهای آمینه، هورمون‌های گیاهی و آنزیم‌ها است. یک آنتی‌اکسیدان است و ادعا می‌شود که سیستم ایمنی را در مقابل عفونت باکتریایی بهبود می‌بخشد.
  • رنگ و کشسانی پوست بهبود می‌یابد و خارش آن کم می‌شود. تورم شکم، سوزش معده و کم‌خونی را به خاطر وجود آهن قابل جذب در آن از بین می‌برد. کم‌خونی در بانوان باردار بسیار شایع است و می‌تواند نتایج فاجعه‌باری برای مادر و جنین داشته باشد.
  • شیر نارگیل حاوی اسید لوریک است که به افزایش حجم شیر مادر کمک و کشسانی پستان‌ها را حفظ می‌کند.

 عوارض خوردن گوشت نارگیل در بارداری

مسلما مصرف مقدار کمی نارگیل برای سلامت جنین در حال رشد مفید است. اما عوارض خاصی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

  • استفاده درازمدت از رژیم غذایی با نارگیل زیاد ممکن است به مشکلانی نظیر بالارفتن مقدار کلسترول خصوصا در بانوان مبتلا به اضافه وزن شود.
  • برخی افراد ممکن است نسبت به گرده‌ها و گیاهان خانواده نخل‌ها یا نارگیل حساسیت داشته باشند.

خوردن نارگیل در دوران بارداری بی‌خطر است و مقدار به‌ اندازه آن بسیار توصیه می‌شود. شیر نارگیل را در دوران بارداری باید به اعتدال مصرف کرد و نباید آن را جایگزین آب کرد. درباره مقدار مصرف و بروز مشکلات احتمالی با پزشک خود مشورت کنید.

روش‌های سالم برای مصرف خوردن گوشت نارگیل در بارداری

آب نارگیل و آناناس را مخلوط کنید و مقداری نعنای تازه به آن اضافه کنید. اگر مخلوط‌ کن با دور بالا دارید می‌توانید همه را با مقداری یخ مخلوط کنید و یخ در بهشتی استوایی درست کنید. شیر نارگیل، آناناس، یخ و مقداری عسل را در مخلوط کن با دور تند بریزید و یک اسموتی استوایی درست کنید.

ورقه‌های برشته شده نارگیل را بر روی دسرها و کنار بشقاب‌هایتان بگذارید یا از پودر نارگیل در نوشیدنی‌ها، در دستور گرانولا (صبحانه‌ای که غلات و میوه دارد) یا در دستور پخت نان استفاده کنید.

برشته کردن و خوردن گوشت نارگیل در بارداری آسان است. ابتدا آن را روی دمای ۱۶۲ درجه سانتیگراد گرم کنید. ورقه‌های نازک نارگیل را روی سینی مخصوص قرار دهید و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا رنگ آن‌ها قهوه‌ای طلایی شود. مراقب باشید نسوزند چون نارگیل‌ها سریع برشته می‌شوند. آن‌ها را پشت و رو کنید تا یکنواخت برشته شوند.

 

بیشتر بدانید:

1- چگونه اضافه وزن دوران بارداری را کنترل کنیم؟

2- اضافه وزن در بارداری چه خطراتی برای مادر و جنین دارد؟

3- رژیم غذایی و مکمل های مناسب دوران بارداری

4- رژیم غذایی سالم در بارداری