The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن شیر نارگیل در دوران بارداری چه فوایدی دارد؟

شیر نارگیل یک مایع غلیظ و شیر مانند است که با له‌کردن میوه نارگیل رنده‌شده آماده می‌شود. از مواد اصلی بسیاری غذاها، خصوصا در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود. نارگیل را به خاطر فواید شگفت‌انگیز آن می‌تواند به هر شکلی مصرف کرد. شیر نارگیل به تقویت سوخت بدن شما کمک می‌کند. مصرف آن کاملا بی‌خطر است مگر آن‌که به آن حساسیت داشته باشید. در ادامه فواید خوردن شیر نارگیل در دوران بارداری را شرح می دهیم.

فواید خوردن شیر نارگیل در دوران بارداری چیست؟

با خوردن شیر نارگیل در دوران بارداری خود و فرشته کوچکتان را از فواید ذکر شده در ادامه این مطلب بهره مند می سازید.

  • بهبود ایمنی:

شیر نارگیل حاوی اسید لوریک است که یک چربی ضدباکتریال و ضدویروس است و برای بانوان باردار فواید زیادی دارد. طبق کتاب «روغن نارگیل و سیستم ایمنی» نوشته شری نیل، این نوع از چربی سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. اسیدهای چرب با زنجیره بلند رگ‌های خونی را صاف می‌کنند و مانع از گرفتگی قلب می‌شوند، از این رو وضعیت قلب را نیز بهبود می‌بخشد.

فواید دیگر آن شامل موارد زیر است:

  • مقدار زیادی آهن دارد که به درمان کم‌خونی کمک می‌کند.
  • مشکلات گوارشی را بهبود می‌بخشد.
  • ماهیچه‌ها و سیستم عصبی را آرام می‌کند.
  • قند و فشار خون را کنترل می‌کند.
  • درد مفاصل و خارش را کاهش می‌دهد.
  • بدن شما را متناسب می‌کند و به کاهش وزن یاری می‌رساند.

آیا شیر نارگیل کنسروی در دوران بارداری خوب است؟

مصرف شیر نارگیل کنسروی در دوران بارداری بی‌خطر است، اما باید اطمینان حاصل کنید که کنسرو خورده نشده باشد، زنگ نزده باشد یا در دمای نامناسب نگهداری نشده باشد.

شیر نارگیل حاوی مقدار زیادی چربی‌های اشباع‌شده معادل ۳ گرم در هر قاشق غذاخوری است. مصرف زیاد چربی اشباع‌شده کلسترول خوب و بد را در بدن افزایش می‌دهد. در مورد شیر کنسروشده مراقب باشید از میزان مصرف مجاز روزانه تجاوز نکنید. اما نسبت به نوع کنسرو نشده برای بانوان باردار مناسب نیست.

علاوه بر این، دلایل دیگری نیز وجود دارد که نمی‌توانید شیر نارگیل کنسروی را انتخاب کنید شامل موارد زیر است:

  • بیسفنول A (BPA)

یک ماده شیمیایی است که هنگام بسته‌بندی در جداره کنسرو استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند بتدریج وارد غذاهای اسیدی، چرب یا نمکی مانند شیر نارگیل، سبزیجات، گوچه‌فرنگی و سوپ‌ها شود. یک تحقیق می‌گوید بین مقدار زیاد BPA در مادران و مشکلات عصبی‌رفتاری در اطفال ارتباط وجود دارد.

  • گوار گام

گوار گام یک ماده افزودنی موجود در شیر نارگیل کنسروی است. یک گالاکتومانان، یک پلی‌ساخارید است که اساسا درون‌دانه آسیاب‌شده لوبیای گوار است. به خاطر هضم دشوار این لوبیاها شکایاتی نظیر دل‌درد شدید، سوءهاضمه، نفخ و اسهال گزارش شده است. در یک آزمایش کلینیکی، بیمارانی که مشکل روده دارند با توقف استفاده از شیر نارگیل کنسروی نشانه‌های بهبود در آن‌ها ظاهر شده است.

  • ناهنجاری در جذب فروکتوز

یک اختلال گوارشی است که مشخصه آن جذب ناقص فروکتوز (یک قند ساده موجود در میوه‌ها، سبزیجات و عسل) انتقالی به روده کوچک است. افزایش مقدار فروکتوز در روده باعث رشد زیاد باکتریایی می‌شود. از این رو جذب آب در روده را کاهش می‌دهد. بانوان باردار با بیماری التهابی روده و سندروم روده تحریک‌پذیر بیشتر دچار ناهنجاری در جذب فروکتوز می‌شوند.

طبق نظر kutritiondata.com شیر نارگیل حاوی قند، از جمله فروکتوز است. برای همین باید کسانی که مبتلا به این دو بیماری هستند از آن پرهیز کنند.

 آیا آب بوکو برای بانوان باردار بی‌خطر است؟

آب بوکو یا آب نارگیل ترکیبی از آب نارگیل، میوه نرم نارگیل و شیر است. یک نوشیدنی بسیار سالم و فرح‌بخش است که در فیلیپین محبوب است. تنها چیزی که لازم دارید ریختن آب نارگیل و مقداری میوه نارگیل در مخلوط ‌کن است. مقداری به آن شیر و شکر و مقدار زیادی یخ اضافه کنید. بگذارید ترکیب آب شود و بعد سرو کنید. از آن‌جا که این نوشیدنی ترکیبی از آب و میوه نارگیل و شیر است، بانوان باردار می‌توانند بدون خطر از آن استفاده کنند. بدیهی است که این نوشیدنی نیز همان خواص خوردن شیر نارگیل در دوران بارداری را خواهد داشت.

 

بیشتر بدانید:

1- نارگیل در بارداری چه فوایدی دارد و آیا برای جنین مفید است؟

2- خوردن گوشت نارگیل در بارداری چه فواید و چه عوارضی دارد؟

3- طرز تهیه شیر نارگیل برای دوران بارداری چگونه است؟

4- روش های مراقبت از مو در دوران بارداری