The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت تست گوجه فرنگی و لوبیا

مصرف گوجه فرنگی در دوران بارداری به حفظ سلامت جنین و محافظت آن در مقابل بسیاری از آسیب ها کمک می کند.فیبر موجود در لوبیا به کاهش یبوست طی بارداری نیز کمک می‌کند..سه‌ ماهه دوم بارداری به منزله عبور از نقطه عطف بزرگی در بارداری شماست. زیرا جنین تقریبا کاملا رشد کرده و خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است. علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و غریب به سراغ شما می آید.

مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید.

 حبوبات (لوبیاها)

این خوراکی‌ها نه تنها ابر منبعی از فولات بلکه منبع کم‌چرب پروتئین و منبع خوبی از فیبر خوراکی نیز است که طی بارداری، تمامی آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. بارداران به پروتئین نیاز بیشتری داشته و تحت تاثیر تحرک کم شکم و روده‌ها، ‌اغلب به نشانه‌های یبوست شدید دچار می‌شوند. بنابراین فیبر موجود در این خوراکی‌ها به کاهش یبوست طی بارداری نیز کمک می‌کند.

مصرف گوجه فرنگی در بارداری

مصرف گوجه فرنگی در دوران بارداری به حفظ سلامت جنین و محافظت آن در مقابل بسیاری از آسیب ها کمک می کند. تحقیقات بسیاری نشان می دهد مصرف گوجه فرنگی خام در حاملگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان لیکوپن Lycopene که از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد، حفاظت و مراقبت می کنند و مانع از  آسیب سلولی میشود. گوجه فرنگی باعث کاهش احتمال بروز پره اکلامپسی می شود و به موفقیت در زایمان کمک می کند. یک گوجه فرنگی با اندازه متوسط حدود 22 کالری، بدون چربی، 5 گرم کربوهیدرات، 1 گرم پروتئین، 1 گرم فیبر در رژیم غذایی و 6 میلی گرم سدیم دارد. مصرف این میزان گوجه فرنگی 40 درصد از مصرف روزانه توصیه شده ویتامین c (ث) ، 20 درصد از ویتامین A (آ)، 2 درصد آهن و 1 درصد کلسیم را تامین می کند.

گوجه فرنگی علاوه بر اینها مزایای زیر را نیز برای مادران باردار فراهم می کند: 

  • ویتامین E برای رشد، تکامل و تقویت سلول ها بویژه سلول های خونی لازم است.ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و در محافظت سلول ها بویژه سلول های عصبی در برابر آسیب ها کمک زیادی می‌کند
  • گوجه فرنگی به دلیل داشتن ویتامین A و آهن به حفظ سلامت مادر و جنین کمک می کند.
  • مصرف آب گوجه فرنگی در دوران بارداری باعث کاهش ضعف و خستگی بدن و افزایش سطح انرژی می گردد.
  • آب گوجه فرنگی باعث تقویت بینایی و بهبود رشد موهای جنین می گردد.
  • گوجه فرنگی به تصفیه خون کمک می کند و باعث بهبود گردش خون در بدن می شود. همچنین آب گوجه فرنگی فشار خون را کاهش می دهد. یک راه آسان برای جلوگیری از کم خونی می باشد.باعث کاهش ضعف و خستگی بدن و افزایش سطح انرژی می گردد.
  • ویتامین K فاکتوری در فرآیند انعقاد خون است و همچنین نقش مهمی در تقویت استخوان‌ها در بدن ما ایفا می‌کند همچنین باعث می شود خطر خونریزی در طول زایمان کاهش یابد.
  • گوجه فرنگی به دلیل خاصیت ضد عفونی کننده باعث محافظ در برابر عفونت ها در دوران بارداری می گردد.
  • مصرف اسید فولیک یا فولات در دوران بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است که گوجه فرنگی می توان از تامین کنندگان آن باشد.

خوردن برای دو نفر!!

در سه ماهه اول بارداری، باید مصرف کالری‌های خود را روزانه بین 1700 و 2000 کیلوژول افزایش دهید. در سه ماهه دوم و سوم، این میزان باید روزانه بین 2000 و 2500 کیلوژول افزایش یابد. این میزان برابر است با: دو لیوان شیر کم چرب و یک تکه نان قهوه‌ای یا سی گرم سرال، یک موز و یک فنجان شیر کم چرب یا یک سیب‌زمینی تنوری، نصف فنجان بروکلی و سی گرم پنیر کم چرب.

بهترین برنامه غذایی در دو ماهه دوم

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

مواد لازم

  • روغن زیتون 1 قاشق غذا خوری
  • سیر 2 حبه،‌ خرد یا کوبیده شده
  • گوجه فرنگی 1 عدد، خرد شده
  • لوبیا کاملاً پخته شده
  • فلفل سیاه
  • پودر آویشن 1 قاشق چایخوری

این وعده غذایی منبعی خوب است از پروتئین، ویتامین های A ،C ،E ، K و گروه B و فیبر

 

طرز تهیه:

روغن زیتون را در یک تابه نچسب ریخته و روی حرارت قرار دهید. سپس سیر را به آن اضافه کرده و بمدت یک الی 2 دقیقه حرارت دهید. گوجه فرنگی و لوبیا را اضافه کرده و بمدت 2 الی 3 دقیقه و یا تا زمانی که گوجه فرنگی نرم شود، پخت را ادامه دهید. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و فلفل سیاه و آویشن را اضافه کنید. با پشت چنگال محتویات داخل ظرف را مخلوط کرده و یا بصورت پوره در آورید. صبحانه شما آماده است، می توانید آنرا با نان تست نوش جان کنید.

 

مطالب بیشتر:

 

منبع: ماهنامه نی نی +