The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم بارداری با تست منفی. چرا وقتی نتیجه آزمایش منفی است، علائم بارداری را تجربه می کنید؟

علائم بارداری دارید؟ خسته هستید، سینه هایتان متورم شده است، از تاریخ پریودتان 5 روز گذشته است... و آیا این حالت تهوع صبحگاهی است؟ ممکن است باردار باشید؟! ما می گوییم تنها یک راه برای تشخیص وجود دارد که آن هم تست بارداری است! اما این در واقع به نوعی نادرست است، زیرا تست های بارداری بدون نسخه یا خانگی، اگرچه راهی سریع و راحت برای تشخیص بارداری شما به حساب می آیند، اما به هیچ وجه به صورت 100 درصد قابل اعتماد نیستند.تا به حال این موقعیت را تجربه کرده اید که بی بی چک را زیر نور گرفته و تلاش کنید تا خطوط منقوش بر روی آن را رمزگشایی کنید؟! نتیجه کدام یک است؟ منفی کاذب، مثبت کاذب و یا چه نتیجه دیگری ممکن است در انتظار شما باشد؟!

چرا وقتی نتیجه آزمایش منفی است، علائم بارداری را تجربه می کنید؟

اما واقعا چرا تشخیص اینکه آیا باردار هستید یا نه حتی با وجود علائم بارداری، در خانه کار بسیار سختی است، به خصوص زمانی که سینه‌ های شما دردناک شده و سوزش معده را تجربه می کنید و به باردار بودن خود شک کرده اید؟ به نظر می رسد دلایل زیادی وجود دارند که باعث می شوند با وجود احساس بارداری در نهایت با نتیجه منفی تست های خانگی مواجه شوید، در اینجا به 10 مورد از علل تست منفی با وجود علائم بارداری اشاره شده است.

1. باردار هستید، اما خیلی زود آزمایش داده اید

شاید دیده باشید که بر روی بسته بی بی چک ها نوشته شده است که می توانید "5 روز زودتر آزمایش کنید!"، این نوشته به این اشاره دارد که چند روز قبل از پریود مورد انتظارتان می توانید خودتان را آزمایش کنید و نتیجه دقیقی بگیرید. اما اگر حقیقت را بخواهید، احتمال دست یابی به نتایج دقیق از 5 روز قبل از موعد پریود شروع شده و با نزدیک‌ تر شدن به زمان پریود، شانس کسب نتیجه درست نیز افزایش پیدا می کند. اگر خیلی زودتر تاریخ مورد انتظار پریودتان از بی بی چک استفاده کنید، هنوز هورمون بارداری به میزان کافی در ادرار شما وجود ندارد تا نتیجه آزمایش مثبت شود.

ساده ترین راه حل این است که حتی با وجود علائم بارداری به سادگی چند روز صبوری کنید تا به موعد خود نزدیک تر شوید و یا بهتر این است که تا رسیدن به زمان پریود خود صبر کنید (ما می دانیم که این کار واقعا سخت است!). با این حال، حتی آزمایش مجدد دوباره در طی 72 ساعت بعد از آزمایش اولیه نیز ممکن است نتیجه متفاوتی را برای شما به ارمغان بیاورد.

2. شما باردار هستید، اما سطوح هورمونی شما برای آزمایش در خانه بسیار پایین است

خوب، پس تا موعد قاعدگی خود صبر کردید و با وجود پریود نشدن، نتیجه آزمایش شما همچنان منفی است؟ اگر به تازگی باردار شده باشید، سطح هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی یعنی hCG که توسط جفت در حال رشد تولید می شود، همچنان می تواند پایین باشد، به خصوص در اواخر روز که ادرار شما به دلیل مصرف مایعات مقداری رقیق تر می شود. برای دست یابی به نتایج دقیق تر، ادرار اول صبح خود را آزمایش کنید تا از غلیظ ترین ادرار خود استفاده کنید. افتضاح به نظر می رسد، اما موثر است!

3. باردار هستید، اما بیش از حد مایعات مصرف کرده اید

هرچه ادرار شما رقیق تر باشد، هورمون hCG کمتری در آن وجود خواهد داشت و بنابراین احتمال کمتری نیز برای دست یابی به نتیجه مثبت وجود دارد. چه چیزی ادرار شما را رقیق می کند؟ خوب مشخص است، مایعات! البته این دلیلی نمی شود تا مصرف آب را به طور کامل کاهش دهید، فقط باید شب قبل یا صبح روز آزمایش خود زیاد ننوشید.

4. شما باردار هستید، اما از آزمایش به شیوه اشتباه استفاده کرده اید

حتی اگر تست های خانگی بسیار ساده به نظر برسند، اما تست های بارداری معتبر همیشه شامل دستورالعمل هایی هستند و در حالی که بیشتر تست‌ های بارداری خانگی برای کارکردن به همان روش اولیه طراحی شده ‌اند، شما همچنان باید بر اساس تست خاص خود مراحل را انجام دهید. مثلا اگر در قسمت سمت راست نوار تست ادرار نکرده اید، تست را صاف و رو به بالا نگذارید، یا اگر قبل از بررسی بی بی چک، بیش از حد صبر کنید، ممکن است نتیجه اشتباه شود.

5. باردار هستید، اما یک بی بی چک معیوب را خریده اید

درست مانند هر محصول تولید انبوه دیگر، تست ‌های بارداری خانگی نیز می ‌توانند آسیب دیده به فروشگاه برسند، در قفسه‌ ها یا پشت کابینت حمام شما منقضی شوند، در حین حمل و نقل در معرض دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین قرار بگیرند و یا فقط دقیق و کارساز نباشند. هیچ چیز کامل نیست!ما نمی ‌خواهیم امید کاذبی را به شما بدهیم که هر بار که نتیجه منفی می ‌گیرید، فکر کنید شاید اشتباهی رخ داده باشد، اما در حقیقت این احتمال وجود دارد که آزمایش ‌ها نادرست عمل کنند.

اگر علائم بارداری یا دلیل موجهی دارید که فکر می‌ کنید ممکن است مشکلی وجود داشته باشد، یک تست جدید را از فروشگاه دیگری خریداری کرده و دوباره امتحان کنید. اما اگر باز هم نتیجه منفی بود، بهتر است صبر کنید زیرا بعید است که دو تست معیوب پشت سر هم خریداری کرده باشید!

6. شما باردار هستید، اما در یک وضعیت نادر قرار دارید

از آنجایی که ما دوست داریم شما را در جریان تمام دلایل احتمالی قرار دهیم، سناریوهای کمتر رایجی وجود دارند که می تواند منجر به منفی کاذب تست بارداری خانگی شوند، از جمله:

• حاملگی خارج رحمی: هنگامی که یک تخمک بارور شده در جایی خارج از رحم کاشته می شود، به آن حاملگی خارج رحمی می گویند و متأسفانه، قابل دوام نیست. از آنجایی که در طی این بارداری جفت شما آنطور که باید رشد نمی کند، سطح هورمون hCG شما همیشه به مقادیر قابل تشخیص افزایش پیدا نمی کند (اگرچه در بسیاری از موارد افزایش می یابد و نتیجه آزمایش مثبت می شود)، اما با این حال ممکن است علائم بارداری داشته باشید. این نوع بارداری نادر است، اما در صورت عدم درمان می تواند جدی شود، بنابراین اگر درد شدید یا خونریزی واژن را تجربه کردید، در اسرع وقت به دنبال دریافت درمان ها و مراقبت های پزشکی باشید.

• حاملگی کریپتیک: این نوع از بارداری بسیار نادر است و اغلب اخبار هیجان انگیزی در مورد آن ساخته می شود. در این حالت ممکن است حاملگی مرموزی داشته باشید که تست های بارداری معمولی هرگز آن را تشخیص نمی دهند. دلایل مختلفی برای این نوع از بارداری وجود دارد، از جمله شرایط خاصی که باعث نوسان سطوح هورمونی شده که ممکن است خونریزی ‌هایی شبیه به قاعدگی را ایجاد کنند و بنابراین شما دلیلی برای انجام دادن آزمایش تا مراحل بعدی بارداری پیدا نمی کنید!

• هفته های بالای بارداری: اکثر تست های بارداری خانگی یعنی بی بی چک ها برای تشخیص سطوح hCG در محدوده خاصی طراحی شده اند، بنابراین اگر سطح هورمون hCG شما کمتر یا بالاتر از آن چیزی باشد که آزمایش قادر به تشخیص آن است، نتیجه منفی دریافت خواهید کرد. هنگامی که سطح هورمون hCG به حدی بالا باشد که تست نتواند آن را تشخیص دهد، به آن "اثر قلاب" یا " hook effect" می گویند و زمانی اتفاق می افتد که بارداری شما بیشتر از چند هفته پیش رفته باشد. هورمون ها در طول بارداری به طور مداوم افزایش می یابد. اگر قاعدگی های شما نامنظم است یا تاریخ آخرین باری که قرار بود پریود شوید را از یاد برده باشید، ممکن است دیرتر متوجه بارداری خود شده و به حدی سن بارداری بالا رفته باشد که تست بی بی چک نتواند سطوح بالاتر هورمون hCG شما را نشان ندهد.

در این موارد، آزمایش خون یا سونوگرافی که در مطب پزشک شما انجام می شود، بهترین راه برای تأیید اینکه آیا در واقع باردار هستید یا خیر ، خواهد بود.

7. شما باردار نیستید، بلکه در شرف پریود شدن هستید

آیا می دانید چه وضعیت پزشکی بسیار شبیه علائم بارداری است؟ بله، قاعدگی. در قاعدگی نیز همان سیستم بدنی و هورمون ها درگیر هستند، بنابراین شباهت میان علائم بارداری و قاعدگی کاملا منطقی است. افزایش سطح پروژسترون در طول سندرم پیش از قاعدگی می تواند علائم مشابه به حاملگی همچون سینه های حساس، اشتهای شدید، گرفتگی خفیف در شکم یا کمر، بدخلقی و خستگی، لکه بینی یا حتی حالت تهوع را ایجاد کند.

هنگامی که به تازگی باردار شده باشید، سطح هورمون پروژسترون شما نیز افزایش می یابد، بنابراین این دو رویداد، متأسفانه، می توانند باعث همپوشانی گیج کننده ای در تشخیص اینکه باردار هستید یا پریودتان در حال وقوع است، شوند.

راه حل در چنین شرایطی فقط این است که چند روز صبر کنید: اگر علت سندرم پیش از قاعدگی (PMS) باشد، پریود می شوید، و اگر باردار باشید، پریود شما شروع نشده و با چند روز صبوری، آزمایش بارداری شما را از این مساله باخبر می کند.

8. شما باردار نیستید، بلکه در حال تخمک گذاری هستید

تخمک گذاری، که تقریباً در اواسط یک چرخه معمولی اتفاق می افتد، به اندازه قاعدگی علائم مشترکی با بارداری ندارد، اما همچنان ممکن است در طول زمانی که تخمک از تخمدان آزاد می شود، علائمی مانند حساسیت و درد سینه، گرفتگی خفیف شکم و کمر و گاهی حالت تهوع را نیز تجربه کنید.

اگر عادت ماهانه خود را پیگیری نمی کنید و نمی دانید که دقیقاً در کجای چرخه خود قرار دارید، ممکن است تخمک گذاری را با علائم اولیه بارداری اشتباه بگیرید. اما ممکن است مجبور شوید تا برای حدود 12 تا 15 روز صبر کنید تا بفهمید که آیا پنجره باروری شما مثمرثمر بوده است و باردار شده اید یا خیر.

9. باردار نیستید، بلکه علائم روان تنی دارید

این چیزی است که بسیاری از ما در مورد تمایل شدید به باردار شدن پیدا کرده‌ایم: گاهی اوقات، این میل آنقدر شدید است که مغز شما برای فکر کردن به چیز دیگری مشکل پیدا کرده و فقط به بارداری فکر می کند. هنگامی که تصمیم می گیرید تا برای بچه دار شدن آماده باشید، کسب نتیجه آزمایش منفی می تواند بسیار سخت باشد.

میل واقعی شما می تواند منجر به علائم مشابه به بارداری شود، و صادقانه بگویم، در این موارد راهنمایی گرفتن از گوگل کمکی نمی کند. زیرا هر علامتی را جست و جو کنید، به شما می گوید که علائم بارداری است و شما احتمالا باردار هستید! گوگل به شما نمی گوید حالت تهوع شما به این دلیل است که صبحانه را حذف کرده اید، بلکه می گوید به این دلیل دچار تهوع شده اید که باردار هستید. یا حتی به شما نمی گوید که دلیل ضعف شما این است که رژیم غذایی جدیدی را شروع کرده اید و آن را به بارداری ربط می دهد.

وقتی در این دام بیوفتید و خودتان نیز هر علامتی را به پای بارداری بگذارید، فکر کردن منطقی و عینی دشوار است. اگر می توانید، سعی کنید از تله توجه به علائم بارداری جسمانی دوری کنید. اگر باردار باشید، به زودی خواهید فهمید... اما اگر مشخص شود که باردار نیستید، ممکن است در نهایت احساس ناامیدی بیشتری کنید.

10. باردار نیستید، بلکه عوارض جانبی دارویی را تجربه می کنید

اگر در بچه دار شدن مشکل داشته اید و تحت درمان های باروری هستید، به یاد داشته باشید که این داروها تا حدی برای بالا بردن سطح هورمون شما طراحی شده اند. دارو‌هایی که سطح هورمون پروژسترون را افزایش می ‌دهند یا استروژن را سرکوب می ‌کنند، می ‌توانند علائمی مانند تهوع، نفخ، حساس شدن سینه ‌ها و تغییرات خلقی را ایجاد کنند که شبیه سندرم پیش از قاعدگی و بارداری هستند.

اگر مطمئن نیستید که علائم شما به دلیل حاملگی واقعی رخ داده اند و یا فقط یک عارضه جانبی از هر نوع درمان کمک باروری هستند، با پزشک متخصص زنان و زایمان یا تیم پزشکی خود تماس بگیرید. آن ها باید بدانند که شما در کجای سیکل خود قرار دارید و آیا ممکن است باردار باشید (یا نه).

نحوه برخورد با استرس تلاش برای باردار شدن

تقریباً همه چیزهایی که به بارداری مربوط می شود، شامل انتظار اشت: صبر کنید تا زمان پریود شما از راه برسد تا آزمایش بارداری انجام دهید، 3 دقیقه منتظر بمانید تا نتایج را بررسی کنید، تا ماه بعد صبر کنید تا دوباره امتحان کنید و 9 ماه کامل منتظر بمانید تا فرزندتان متولد شود به عبارت دیگر، در مسیر بچه دار شدن هیچ چیز آنی نیست و مجهولات زیادی وجود دارد. این می تواند سفر به سمت بچه دار شدن را بسیار دشوار کند. برای مقابله با استرس و نگرانی های این دوران، این نکات را امتحان کنید:

• در زمان حال بمانید. شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید یا آینده را پیش بینی کنید، درست است؟ پس در زمان حال زندگی کنید.

• سرگرمی یا فعالیتی متقابل با همسر یا شریک زندگی خود داشته باشید که شامل بچه دار شدن نیست. شما هنوز یک زوج هستید و حفظ سلامت رابطه تان مهم است.

• آرامش درونی خود را بیابید. زمانی که احساس می‌ کنید در مورد بارداری استرس دارید، فعالیتی را انجام دهید که به شما آرامش می ‌دهد. آن را به چیزی تبدیل کنید که مشتاقانه منتظر آن هستید، بنابراین این مسیر می تواند یک تجربه مثبت برای شما باشد.

• یک طرح پشتیبان داشته باشید. حتی اگر امیدوار هستید تا به طور طبیعی باردار شوید، باز هم خواب است بدانید در صورت لزوم برای دریافت درمان های کمک باروری باید به کجا مراجعه کنید. اگر می‌ خواهید از نظر بیولوژیکی و با همسر خودتان باردار شوید، به این فکر کنید که آیا برای فرزند خواندگی یا به سرپرستی گرفتن نیز آماده هستید یا نه. گاهی اوقات، یادآوری اینکه گزینه های دیگری دارید و نتیجه آزمایش منفی یک بن بست نیست، می تواند به شما کمک کند تا امیدوار و خوش بین باشید.

سخن پایانی

آزمایش ‌های بدون نسخه که می‌ توانید در خانه انجام دهید، یک راه فوق ‌العاده خصوصی و راحت برای دریافت پاسخ سریع به این سؤال است که "آیا من باردار هستم؟"

اما حتی با وجود یا عدم وجود علائم بارداری، اگر واقعا باردار باشید، تست خانگی بارداری یا بی بی چک ممکن است نتیجه درستی به شما ندهد. همه چیز از داروها گرفته تا شرایط پزشکی و زمانی که آزمایش را انجام می ‌دهید، می ‌توانند نتایج بی بی چک را مختل کنند. تنها راه برای اطمینان از این موضوع این است که به مطب پزشک خود یا آزمایشگاه مراجعه کنید و نتیجه ‌ای مطمئن را به دست بیاورید.

مطالعه بیشتر:

ریزترین علائم بارداری در چند روز اول چیست؟

نشانه حاملگی چیست و چگونه قابل تشخیص است؟

نشانه ها و علائم بارداری در ماه سوم حاملگی چیست؟

علائم بارداری در ماه اول حاملگی چگونه قابل تشخیص است؟

?پرسش و پاسخ های علائم بارداری

آیا علائم قاعدگی شبیه به بارداری است؟

در قاعدگی نیز همان سیستم بدنی و هورمون ها درگیر هستند، بنابراین شباهت میان علائم بارداری و قاعدگی کاملا منطقی است. افزایش سطح پروژسترون در طول سندرم پیش از قاعدگی می تواند علائم مشابه به حاملگی همچون سینه های حساس، اشتهای شدید، گرفتگی خفیف در شکم یا کمر، بدخلقی و خستگی، لکه بینی یا حتی حالت تهوع را ایجاد کند.

آیا علائم تخمک گذاری شبیه به بارداری است؟

بله. تخمک گذاری، که تقریباً در اواسط یک چرخه معمولی اتفاق می افتد، به اندازه قاعدگی علائم مشترکی با بارداری ندارد، اما همچنان ممکن است در طول زمانی که تخمک از تخمدان آزاد می شود، علائمی مانند حساسیت و درد سینه، گرفتگی خفیف شکم و کمر و گاهی حالت تهوع را نیز تجربه کنید.

دارو می خورم، علائم بارداری دارم اما تستم منفیه، چرا؟

اگر در بچه دار شدن مشکل داشته اید و تحت درمان های باروری هستید، به یاد داشته باشید که این داروها تا حدی برای بالا بردن سطح هورمون شما طراحی شده اند. دارو‌هایی که سطح هورمون پروژسترون را افزایش می ‌دهند یا استروژن را سرکوب می ‌کنند، می ‌توانند علائمی مانند تهوع، نفخ، حساس شدن سینه ‌ها و تغییرات خلقی را ایجاد کنند که شبیه سندرم پیش از قاعدگی و بارداری هستند.

چگونه با استرس تلاش برای باردار شدن مقابله کنیم؟

• در زمان حال بمانید. شما نمی توانید گذشته را تغییر دهید یا آینده را پیش بینی کنید، درست است؟ پس در زمان حال زندگی کنید • سرگرمی یا فعالیتی متقابل با همسر یا شریک زندگی خود داشته باشید که شامل بچه دار شدن نیست. شما هنوز یک زوج هستید و حفظ سلامت رابطه تان مهم است. • آرامش درونی خود را بیابید. زمانی که احساس می‌ کنید در مورد بارداری استرس دارید، فعالیتی را انجام دهید که به شما آرامش می ‌دهد. آن را به چیزی تبدیل کنید که مشتاقانه منتظر آن هستید، بنابراین این مسیر می تواند یک تجربه مثبت برای شما باشد.

منبع: healthline

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید