The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای بهبودی سریع بعد از سزارین چه کنیم؟

شکی نیست که تجربه ای دلپذیرتر از زایمان برای مادر وجود ندارد. فرزندی که نه ماه با مهر در وجود خود پرورش داده است، اکنون چشم به جهان گشوده و در آغوش مهربان مادری جای می گیرد. اما این تجربه شیرین خالی از دردسر نیست. به خصوص اگر زایمان از طریق سزارین انجام شود، نسبت به زایمان طبیعی، نیاز به زمان بیشتری برای بهبود دارد. در این مقاله، قصد داریم راه هایی برای بهبودی سریع بعد از سزارین را با شما در میان بگذاریم تا از روزهای بعد از زایمان و وجود فرشته کوچکتان لذت بیشتری ببرید.

برای بهبودی سریع بعد از سزارین چه کنیم؟

اگر به دنبال بهبودی سریع بعد از سزارین هستین و می خواهید هر چه سریعتر خودتان کارها و امورات شخضیتان را بر عهده بگیرید، به نکات زیر توجه کنید.

1- به اندازه کافی استراحت کنید:

سزارین یک جراحی بزرگ است. درست مانند هر عمل جراحی دیگری، بدن برای بهبودی نیاز به زمان دارد. گاهی لازم است مادر سه تا چهار روز پس از زایمان در بیمارستان بماند اما در هر صورت بدن برای بهبود کامل به شش هفته زمان نیاز دارد. البته این تنها به گفتن ساده می آید و در عمل کمی دشوار است. تصور کنید نوزاد تازه متولد شده به توجه زیادی نیاز دارد و مادر باید با زحمت زیاد حرکت کند.

بنابراین به گفته قدیمی ها، هر زمان که نوزاد خوابید، شما نیز قدری استراحت کنید. برای مراقبت از نوزاد و انجام کارهای منزل از اقوام و دوستان خود کمک بخواهید تا در صورت امکان بتوانید دراز بکشید و کمی استراحت کنید.

2- از بدنتان مراقبت کنید:

در دوران نقاهت پس از سزارین مراقب رفت و آمدهایتان باشید. تا جایی که می توانید از بالا و پایین رفتن از پله ها خودداری کنید. سعی کنید لوازم مورد نیاز خود مانند پوشک، شیشه شیر، پستانک و لباس نوزاد را نزدیک خود قرار دهید تا مجبور نباشید دائم از جای خود بلند شوید و حرکت کنید. برای بهبودی سریع بعد از سزارین از بلند کردن اشیای سنگین تر از نوزاد خودداری کنید و در صورت نیاز از دیگران بخواهید این کار را برایتان انجام دهند.

هر زمان که مجبور به عطسه یا سرفه هستید، شکم خود را نگه دارید تا از محل برش محافظت شود. ممکن است تا هشت هفته طول بکشد تا به روال عادی خود بازگردید. در مورد زمان ورزش، فعالیت های کاری و حرفه ای، رانندگی، مقاربت و یا استفاده از تامپون از پزشک بپرسید و تنها زمانی که پزشک تائید کرد، فعالیت های خود را از سر بگیرید.

از انجام ورزش های شدید خودداری کنید، اما پیاده روی آرام، مانعی ندارد. این حرکت به بهبودی بدن کمک و از بروز یبوست و لخته شدن خون جلوگیری می کند. به علاوه، پیاده روی راهی عالی برای ورود نوزاد به دنیای پیرامون است.

در موازات مراقبت از سلامت جسمانی، مراقب سلامت روانی خود نیز باشید. زایمان در برخی افراد، احساسی ایجاد می کند که هرگز انتظارش را نداشته اند. اگر احساس خستگی، ناراحتی یا ناامیدی می کنید، آن را نادیده نگیرید. در مورد احساسات خود با یک دوست، همسر، پزشک یا یک مشاور صحبت کنید.

3- درد خود را تسکین دهید:

به خصوص اگر در دوران شیردهی هستید، در مورد مسکن هایی که می توانید استفاده کنید، از پزشک خود بپرسید. پزشک بسته به میزان ناراحتی، مسکن مناسب را تجویز یا به شما توصیه می کند از داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید. علاوه بر داروهای مسکن، برای تسکین ناراحتی در محل جراحی ، استفاده از پد گرم نیز خوب است.

4- مراقب تغذیه خود باشید:

تغذیه خوب در ماه های پس از زایمان به اندازه دوران بارداری اهمیت دارد. اگر شیر می دهید، منبع اصلی تغذیه کودکتان هستید. خوردن انواع غذاها باعث می شود کودک سالم بماند و شما نیز قوی تر شوید. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن سبزیجات در دوران شیردهی طعم‌هایی در شیر مادر ایجاد می‌کند که می تواند برای شیرخوار لذت بخش تر باشد. همچنین مایعات به خصوص آب زیاد بنوشید. برای افزایش شیر مادر و جلوگیری از یبوست به مایعات اضافی نیاز دارید.

آیا کمی درد بعد از سزارین طبیعی است؟

بله. کمی درد در محل برش، خونریزی و ترشح تا شش هفته پس از سزارین، طبیعی است.

چه زمانی بعد از سزارین باید با دکتر تماس بگیریم؟

 در صورت بروز علائم زیر لازم است با پزشک تماس بگیرید، زیرا می تواند نشانه عفونت باشد:

• قرمزی، تورم، یا ترشح چرک از محل برش

• درد در اطراف محل

• تب بیش از 38 درجه سانتیگراد

ترشحات بدبو از واژن

• خونریزی شدید واژن

• قرمزی یا تورم در پاها

• مشکل در تنفس

• درد قفسه سینه

• درد در سینه ها

همچنین اگر احساس غمگینی دارید و بهتر نمی شوید و حتی گاهی فکر آسیب رساندن به کودک را دارید، با پزشک خود تماس بگیرید. در نهایت، خود را با دیگران مقایسه نکنید. تجربه هر خانمی با دیگری متفاوت. در حال حاضر روی بهبودی سریع بعد از سزارین تمرکز کنید اما در عین حال به بدن خود زمان لازم را برای بازگشت به حالت عادی را بدهید.

مطالعه بیشتر:

نکات مهم برای بهبودی سریع پس از سزارین

مراقبت های پس از زایمان سزارین چه اهمیتی دارند

مراقبت های بعد از سزارین، هر آنچه که باید درمورد آن بدانید

بعد از سزارین چی بخوریم ، تغذیه مناسب بعد از زایمان چیست؟

?پرسش و پاسخ های بهبودی سریع بعد از سزارین

بعد از سزارین چند هفته طول می کشد تا کاملا خوب شویم؟

ممکن است تا هشت هفته طول بکشد تا به روال عادی خود بازگردید.

بعد از سزارین می توانم ورزش کنم؟

از انجام ورزش های شدید خودداری کنید، اما پیاده روی آرام، مانعی ندارد. این حرکت به بهبودی بدن کمک و از بروز یبوست و لخته شدن خون جلوگیری می کند. به علاوه، پیاده روی راهی عالی برای ورود نوزاد به دنیای پیرامون است.

آیا کمی درد بعد از سزارین طبیعی است؟

بله. کمی درد در محل برش، خونریزی و ترشح تا شش هفته پس از سزارین، طبیعی است.

چه زمانی بعد از سزارین باید با دکتر تماس بگیریم؟

در صورت بروز علائم زیر لازم است با پزشک تماس بگیرید، زیرا می تواند نشانه عفونت باشد: • قرمزی، تورم، یا ترشح چرک از محل برش • درد در اطراف محل • تب بیش از 38 درجه سانتیگراد • ترشحات بدبو از واژن • خونریزی شدید واژن • قرمزی یا تورم در پاها

منبع: healthline