The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ورم در بارداری و جنسیت جنین آیا به یکدیگر مرتبط هستند؟

ورم بارداری یا همان ادم، عارضه رایجی است که بسیاری از مادران آن را در این دوران و با شدت های مختلف تجربه می کنند، اما آیا این اتفاق به نظر معمول و شایع، می تواند اطلاعاتی از درون بدن و آنچه که در جریان است در اختیار ما قرار دهد؟ آیا میان ورم بارداری و بیماری ها ارتباطی وجود دارد؟ آیا ورم در بارداری و جنسیت جنین با یکدیگر مرتبط هستند؟ اگر می خواهید تا به پاسخ این سوالات برسید، با ما در این مقاله همراه شوید!

هر آنچه که باید در مورد ورم در بارداری بدانید؟

اگرچه تجربه هر خانم از بارداری با دیگری متفاوت است، اما بر اساس گزارش های موجود در حدود 80 درصد از مادران باردار سالم عارضه ای را به نام ادم فیزیولوژیک تجربه می کند که در طی آن صورت، دست ها، پاها، مچ پا و پاها تحت تاثیر قرار گرفته و ورم می کنند. این عارضه ناخوشایند، اگرچه ممکن است در هر زمان از بارداری رخ دهد، اما در طی سه ماهه سوم آن با شدت و شیوع بیشتری دیده می شود.

علائم و نشانه های ورم در دوران بارداری چیست؟

با اینکه ورم در دوران بارداری یک تغییر ظاهری و آشکار است اما از آنجا که در برخی مادران به آرامی و به تدریج رخ می دهد، ممکن است در ابتدا آن را تشخیص ندهید. بنابراین اگر متوجه شدید که کفش شما تنگ شده و برایتان مناسب نیست، حلقه و انگشتر و یا دستبندی که همیشه استفاده می کردید، شما را اذیت می کند، در هنگام ایستادن احساس ناراحتی می کنید و یا پوستتان سفت تر از همیشه به نظر می رسد، باید به ورم شک کنید.

البته گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که ورم به صورت ناگهانی و به یک باره رخ دهد که این مورد نیازمند ارزیابی فوری است، زیرا می تواند بیانگر وجود مشکلات جدی همچون فشار خون بالا در بارداری و یا پره اکلامپسی باشد که یک وضعیت تهدیدکننده زندگی است.

ورم در بارداری به چه دلیلی رخ می دهد؟

دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند منجر به ورم بخش های مختلف از جمله پاها در دوران بارداری شوند. برخی از این دلایل کاملا طبیعی و ناشی از پروسه بارداری هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نشان دهنده شرایط خطرناکی مانند پره اکلامپسی باشند. علل متداول ورم در بارداری عبارتند از:

احتباس مایعات در بدن:

برای رفع نیازهای بدن مادر و جنین در حال رشد در درون رحم او، حجم خون در دوران بارداری به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند و این مساله همراه با تغییرات هورمونی منجر به افزایش پلاسمای خون شما در مقایسه با گلبول های قرمز می شود. در نتیجه، تا 80 درصد از مادران باردار سالم تا حدی ورم را تجربه می کنند.

اختلال در بازگشت خون:

فشار رحم در حال رشد و جنین بر روی اندام های تحتانی و به ویژه لگن و پاها، بازگشت خون به سمت قلب را کمی کند کرده که در نتیجه آن ورم در پاها رخ می دهد.

کم آبی بدن:

شاید عجیب باشد اما احتباس مایعات گاهی اوقات نشانه کم آبی بدن است که به دلیل افزایش قابل توجه نیاز به آب در دوران بارداری رخ می دهد. اگر جزو آن دسته از مادرانی باشید که که به اندازه کافی آب مصرف نمی کنید، باید منتظر عوارض و مشکلات مختلفی از جمله یبوست، خشکی و ترک خوردن پوست و همچنین کم خونی و ورم فیزیولوژیک باشید.

داروها:

برخی داروها از جمله داروهای ضداسید حاوی بی کربنات سدیم و یا داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، می توانند زمینه ساز ورم شوند. بنابراین جز در موارد ضرورت، بهتر است در بارداری دارو مصرف نکنید.

پره اکلامپسی:

مسمومیت بارداری یا پره اکلامپسی، وضعیتی نگران کننده است که در صورت عدم درمان، ممکن است منجر به تشنج شده و زندگی مادر باردار و جنین او را در معرض خطر قرار دهد. این مشکل با ورم بارداری همراهی دارد، به ویژه اگر این ورم به یکباره ایجاد شده و در اطراف پلک ها، صورت و دست ها با شدت بیشتری دیده شود. بنابراین حتما به این علائم دقت کنید.

تشکیل لخته در عروق:

اگر متوجه ورم یک طرفه همراه با درد و قرمزی در یکی از اندام ها به ویژه پاها شدید، باید به فکر مشکلاتی همچون تشکیل لخته در رگ های خونی باشید. فراموش نکنید که این مساله نیازمند ارزیابی فوری پزشکی است.

چه زمانی باید نگران ورم در دوران بارداری باشیم؟

ورم بدن در دوران بارداری، در اغلب موارد یک اتفاق معمول و طبیعی است؛ اما در صورت وجود هر یک از موارد زیر، حتما به پزشک خود برای ارزیابی دقیق تر مراجعه کنید:

- تورم ناگهانی و یا دردناک که می تواند نشان دهنده لخته شدن خون باشد، به خصوص اگر محدود به یک پا باشد.

- شدت یافتن سریع تورم که می تواند نشانه فشار خون بالا باشد.

- ورم گوده گذار که در طی آن با فشار وارد کردن بر روی پوست، یک فرورفتگی ایجاد می شود و پوست سریعا به حالت اولیه برنمی گردد.

- تورم قابل توجه در صورت، چشم ها و دست ها که با علائمی همچون اختلالات بینایی، دیدن جرقه های نورانی در جلوی چشم، افزایش وزن ناگهانی و ... همراهی داشته و می تواند نشانه پره اکلامپسی باشد.

آیا ورم در بارداری و جنسیت جنین به یکدیگر مرتبط هستند؟

فرقی نمی کند شما چه جنسیتی داشته باشید و کجا زندگی کنید، در هر حالت تشخیص زودهنگام جنسیت جنین درون رحم، می تواند یکی از هیجان انگیزترین اتفاقات ممکن باشد. همین مساله سبب شده تا در سرتاسر جهان، مردم به فکر پیدا کردن روش هایی برای پیش بینی جنسیت جنین قبل از فرارسیدن زمان سونوگرافی باشند. رابطه میان ورم در بارداری و جنسیت جنین نیز بر همین اساس شکل گرفته است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که یکی از باورهای رایج این است که تورم در مچ پا و پاها نشان دهنده پسر بودن جنین است و در مقابل ورم در صورت و زیاد بودن پف و ورم در بارداری می تواند بیانگر این باشد که دختری در راه دارید.

اما آیا واقعا ارتباط ورم در بارداری و جنسیت جنین، بر مبنای واقعیت است؟

باید بگوییم که متاسفانه خیر ورم در بارداری و جنسیت جنین به هم ربطی ندارند! با توجه به دلایلی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، اکثریت قریب به اتفاق مادران در طی دوران بارداری خود، ورم را تجربه می کنند و بنابراین این مساله هیچ ارتباطی به دختر یا پسر بودن دلبند شما ندارد. به علاوه در پژوهش های علمی نیز هیچ ارتباطی میان ورم در بارداری و جنسیت جنین پیدا نشده است. بنابراین بهتر است برای تشخیص جنسیت جنین خود، منتظر نتایج بررسی های تشخیصی دقیق و علمی مانند سونوگرافی آنومالی اسکن در هفته 18 تا 22 بارداری باشید!

مطالعه بیشتر:

برای جلوگیری از ورم در دوران بارداری چه باید کرد؟

برای درمان ورم حاملگی چه کنم و راه مقابله با آن چیست؟

علت ورم بارداری چیست و چه زمانی مشکل ساز می شود؟

چه زمانی تورم در بارداری خطرناک است و علت تورم بارداری چیست؟

?پرسش و پاسخ های ورم در بارداری و جنسیت جنین

چه زمانی باید نگران ورم در دوران بارداری باشیم؟

تورم ناگهانی و یا دردناک که می تواند نشان دهنده لخته شدن خون باشد، به خصوص اگر محدود به یک پا باشد. شدت یافتن سریع تورم که می تواند نشانه فشار خون بالا باشد. ورم گوده گذار که در طی آن با فشار وارد کردن بر روی پوست،

چرا ورم یکطرفه بدن خطرناک است؟

اگر متوجه ورم یک طرفه همراه با درد و قرمزی در یکی از اندام ها به ویژه پاها شدید، باید به فکر مشکلاتی همچون تشکیل لخته در رگ های خونی باشید. فراموش نکنید که این مساله نیازمند ارزیابی فوری پزشکی است.

چرا بدن مادر باردار ورم می کند؟

برای رفع نیازهای بدن مادر و جنین در حال رشد در درون رحم او، حجم خون در دوران بارداری به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند و این مساله همراه با تغییرات هورمونی منجر به افزایش پلاسمای خون شما در مقایسه با گلبول های قرمز می شود. در نتیجه، تا 80 درصد از مادران باردار سالم تا حدی ورم را تجربه می کنند.

آیا ورم در بارداری و جنسیت جنین به یکدیگر مرتبط هستند؟

یکی از باورهای رایج این است که تورم در مچ پا و پاها نشان دهنده پسر بودن جنین است و در مقابل ورم در صورت و زیاد بودن پف و ورم در بارداری می تواند بیانگر این باشد که دختری در راه دارید.

منبع: healthline