The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

برای درمان ورم حاملگی چه کنم و راه مقابله با آن چیست؟

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که در دوران بارداری برای بیشتر مادران باردار رخ می دهد، ورم کردن و یا ادم کردن قسمت های مختلف بدن خصوصا پاها است. این مساله که یکی از عوارض بارداری محسوب می شود، درصورت عدم کنترل می تواند موجب ناراحتی مادر باردار شود. به همین سبب بسیاری از مادران باردار می پرسند که برای درمان ورم حاملگی چه کنم؟ اگر شما هم به دنبال راه مقابله با ورم بارداری هستید، تا پایان این متن همراه ما باشید.

برای درمان ورم حاملگی چه کنم؟

معمولا تورم پاها درد ندارد اما قطعاً ناراحتی هایی برای مادر ایجاد می کند. خوشبختانه، می توان به کمک چند راهکار ساده مانند نوع تنقلات، نوشیدنی های سرد، شنا کردن، ماساژ و در صورت امکان تهیه کفش مناسب علائم بارداری را تسکین بخشید. به موارد زیر توجه کنید:

1- مصرف سدیم را کاهش دهید

یکی از راههای مقابله با ورم در بارداری محدود کردن میزان سدیم (یا نمک) است. نمک باعث می شود بدن آب اضافی را در خود نگه دارد. سعی کنید از مصرف غذاهای کنسرو یا فرآوری شده خودداری کنید، این مواد حاوی مقادیر بالای سدیم هستند. نمکدان را از سفره غذایی خود بردارید و به جای آن از گیاهان معطر مانند رزماری، آویشن و پونه کوهی برای طعم دار کردن غذای خود استفاده کنید.

2-  مصرف پتاسیم را افزایش دهید

پتاسیم به برقراری تعادل مایعات بدن کمک می کند، لذا کمبود پتاسیم تورم را افزایش می دهد. ویتامین های دوران بارداری حاوی مقادیر بیشتری پتاسیم هستند، منابع پتاسیم باید در رژیم غذایی نیز گنجانده شوند.

غذاهایی که به طور طبیعی پتاسیم دارند عبارتند از:

  • سیب زمینی با پوست
  • سیب زمینی شیرین با پوست
  • موز
  • اسفناج
  • لوبیا
  • برخی از آب میوه ها به طور خاص آلوی بخارا، انار ، پرتقال، هویج و پشن فروت که یک میوه استوایی است
  • ماست
  • چغندر
  • ماهی سالمون
  • عدس

3- میزان مصرف کافئین را کاهش دهید

در حالی که مصرف کافئین اگر همیشگی نباشد، در دوران بارداری ضرر ندارد و مادر می تواند برای بیدارماندن بنوشد اما زیاده روی در آن برای جنین خوب نیست و تورم را تشدید می کند. کافئین یک ماده ادرارآور است که باعث خشکی پوست می شود لذا بدن تصور می کند که باید مایعات بیشتری را در خود نگه دارد. در عوض می توانید از قهوه بدون کافئین با شیر یا دمنوشهای گیاهی مانند نعناع که نوشیدنی های انرژی بخش هستند، استفاده کنید.

4- برای درمان ورم حاملگی چه کنم؟ آب بیشتری بنوشید

شاید توصیه به نوشیدن آب برای مقابله با تورم بدن کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعا مفید است. بدن زمانی شروع به ذخیره مایع می کند که خود را با کمبود آب بدن مواجه می بیند. بنابراین سعی کنید روزانه حداقل 10 لیوان آب بنوشید تا کلیه ها بتوانند مواد اضافی را دفع کرده و آبرسانی به همه قسمت های بدن انجام گیرد (بدن همیشه هیدراته باشد).

اگر فکر می کنید نوشیدن آب همیشه و همه جا مقدور نیست، یک لیوان بزرگ یا قمقمه همراه خود داشته باشید تا بتوانید طول روز به دفعات آن را پر کنید و بنوشید حتی می توانید آب را با لیمو، نعناع و انواع توتها طعم دار کنید و لذت بیشتری ببرید.

5- برای درمان ورم حاملگی چه کنم؟ پای خود را بالا گرفته و استراحت کنید

حتی اگر قبل از تولد کودک میلیونها کار دارید که باید به انجام برسانید، حتما باید بنشینید، پاها را از سطح زمین بالاتر قرار داده و کمی استراحت کنید. اگرچه نشستن زیاد در دوران بارداری گردش خون را مختل می کند، ایستادن نیز به مدت طولانی کاری دشوار است. بنابراین اگر بتوانید به خصوص در ساعات پایانی روز مدتی بنشینید و پاهایتان را از سطح زمین بالاتر بگیرید، به تخلیه مایعات جمع شده در پاها کمک بسزایی می کند.

6- لباس راحت و گشاد بپوشید

لباس های تنگ به خصوص در اطراف کمر، مچ دست و مچ پا، مانع گردش خون شده و لذا تورم را بدتر می کند. لباسهای دوران بارداری باید راحت و گشاد باشند، حداقل در هیچ قسمت از آن نباید از کش استفاده شده باشد، لباس های بارداری بلند و گشاد در تابستان، ژاکت یا پلیورهای کشباف گلدار در زمستان و نیز شلوارهای کشی زیبا و راحت هستند.

7- خودتان را گرم نگه ندارید

به خصوص در ماههای گرم تابستان، در ساعت گرما در منزل بمانید و از ورزش و فعالیت های ورزشی شدید اجتناب کنید، خنک ماندن به کاهش تورم کمک خواهد کرد.

لباس خنک بپوشید، کمپرس سرد روی پاهای خود قرار دهید یا نزدیک پنکه و وسایل سرمایشی بنشینید.

8- برای درمان ورم حاملگی چه کنم؟ جوراب واریس بپوشید

اگر پاهایتان متورم شده اند یا ناگزیر هستید مدت زیادی روی پا بایستید، می توانید جوراب واریس بپوشید. این جورابها بلند هستند و ظاهر زیبایی دارند و با فشار کمی که به پا وارد می نمایند به گردش مایعات کمک می کنند. البته منظور جوراب های ساق بلند زیر زانو نیست زیرا این نوع جوراب ها در وسط پا بیش از اندازه تنگ می شوند و تورم را بدتر کنند.

9- برای درمان ورم حاملگی چه کنم؟ پیاده روی کنید

پیاده روی به مدت 5 تا 10 دقیقه، دو بار در روز به بهبود گردش خون و کاهش تورم کمک می کند. پیاده روی در کنار فعالیت های روزمره یک استراحت خوب و ورزشی سالم برای بارداری به شمار می آید.

10- کفش راحتی بپوشید

شاید کفشهای پاشنه بلند خیلی زیبا به نظر برسند اما اواخر بارداری زمان استراحت پاها است. پوشیدن کفش های راحت و مناسب حتی استفاده از ارتوز در کاهش تورم پا و همچنین جلوگیری از مشکلات ران و کمر که در پی تغییر مرکز ثقل بدن و افزایش وزن ایجاد می شوند، اهمیت بسیار دارد. ارتوز به مجموع وسایلی گفته می‌شود که جهت اصلاح وضعیت اندام یا عضو یا کمک به عملکرد آن استفاده می شوند مانند انواع شکم‌بند، کمربند یا پاشنه های طبی.

در طول بارداری، علاوه بر تورم، رباط های بدن از جمله رباط های پا کشیده می شوند، بنابراین ممکن است اندازه پا نیز تغییر کند. در برخی مادران اندازه پاها تا نیم سایز یا بیشتر افزایش می یابد. 

شاید تغییر اندازه و اینکه کفشهای مورد علاقه تان دیگر به کارتان نیاید، برایتان خوشآیند نباشد اما به هر حال فرصتی است که می توانید چیزهای جدید را امتحان کنید.

11- شنا کنید

هیچ مطالعه ای مبنی بر اینکه  فشار آب تورم را در دوران بارداری کاهش می دهد، وجود ندارد، اما استخر برای بسیاری از خانمها باعث کاهش تورم خواهد شد.

در استخرهایی که عمق آب تقریباً تا گردنتان است، ایستاده یا شنا کنید. حداقل احساس سبکی و خنکی به شما دست می دهد و کمی ورزش می کنید. به همین دلیل ممکن است تورم پاها کمتر شود.

12- ماساژ بگیرید

اگر همسرتان می خواهد در روزهای بارداری کنارتان باشد و کاری برایتان انجام دهد، حالا فرصت خوبی است. ماساژ به گردش مایعات جمع شده در پاها کمک می کند و تورم را کاهش می دهد.

بطری آب خود را به دست بگیرید، پاها را بالاتر از سطح بدن قرار دهید و از همسرتان بخواهید به آرامی پاهایتان را ماساژ دهد. افزودن مقداری روغن اسانس نعناع یا اسطوخودوس مفید است.

اگر نزدیک روز زایمان نیست، از فشار وارد کردن به نقاط حساس در طب فشاری خودداری کنید زیرا موجب انقباضات رحمی می شود. طب فشاری روشی مشابه طب سوزنی است که به جای سوزن از فشار انگشت ها استفاده می شود.

اما اگر بار بارداری را به تنهایی به دوش می کشید و همسرتان خیلی پر شور و نشاط نیست، می توانید به سالنهای ماساژ بروید و از برخی خدمات تخصصی بارداری استفاده کنید. این نوع ماساژها علاوه بر تسکین تورم، استرس های بارداری را نیز دور می کند.

13- برای درمان ورم حاملگی چه کنم؟ به پهلوی چپ بخوابید

خوابیدن به پهلوی چپ جریان خون را بهبود می بخشد و باعث کاهش تورم پاها می شود. دراز کشیدن به پهلوی چپ، فشار رحم را از روی بزرگ سیاهرگ زیرین بر می دارد، بزرگ سیاهرگ زیرین رگ بزرگی است که خون را به قلب باز می گرداند.

برای درمان ورم حاملگی چه کنم، خلاصه اینکه...

تورم پاها یکی از عوارض بسیار شایع بارداری است که به دلیل افزایش حجم مایعات در بدن و همچنین کاهش گردش خون ایجاد می شود.

تورم به مقدار کم طبیعی است اما اگر ناگهانی یا شدید بود بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

با ورزش منظم و ملایم، نوشیدن آب زیاد، استراحت و بهره مندی از یک رژیم متعادل می توانید از تورم پا جلوگیری کنید.

منبع: healthline

 

 

بیشتر بدانید: 

1- 10 روش درمان و جلوگیری از درمان ورم دست و پا در دوران بارداری

2- برای جلوگیری از ورم در دوران بارداری چه باید کرد؟

3- علت ورم بارداری چیست و چه زمانی مشکل ساز می شود؟

4- ورم کلیه مادر در بارداری چیست و چرا کلیه ورم میکند؟