The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پروبیوتیک برای بهبود میل جنسی آیا مفید است؟

در یک کلام می توان گفت، پروبیوتیک ها پتانسیل آن را دارند که زندگی جنسی فرد را بهبود بخشند. اما اینکه در مورد شما این اتفاق می افتد یا خیر به سلامت روده و زندگی جنسی شما بستگی دارد. برای این که بدانید چگونه پروبیوتیک ها بر بهبود زندگی جنسی افراد تاثیر گذار هستند و چگونه می توانید از این تاثیر بهره مند شوید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

پروبیوتیک موجود در محصولات لبنی چه تاثیری بر سلامت بدن انسان و زندگی جنسی دارد؟

وقتی در مورد سلامت روده صحبت می کنیم، معمولاً منظور ترکیب میلیاردها باکتری، موجودات ریز تک یاخته ای به نام آرکی ها و قارچ داخل روده است. این موجودات ریز، میکروبیوم نام دارند و به طور کلی عوامل مربوط به رابطه جنسی و رضایت کلی جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند.

خلق و خو:

آیا می دانستید بخش اعظم سروتونین یا هورمون شادی، در بدن در روده تولید می شود؟ بله، حدود 95 سروتونین بدن در روده تولید می شود و روده برای این منظور باید در وضعیت خوب سلامتی قرار بگیرد. اگر روده وضعیت نامناسبی داشته باشد، سطح سروتونین و شادی فرد تحت تاثیر قرار گرفته و کاهش می یابد. متخصصان بهداشت زنان معتقدند میزان سروتونین هر چه پائین تر باشد، میل جنسی فرد نیز پایین تر خواهد بود. بسیاری از ما وقتی غمگین هستیم در بستر کاری غیر از خوابیدن نمی توانیم انجام دهیم.

انرژی:

باکتری های شکم به ایجاد ویتامین های ب کمک می کنند که برای تولید آ ت پ ضروری هستند. هر چه ویتامین ب کمتر باشد، انرژی کمتر است.متخصصان می گویند برخی از باکتری ها با سایر سلول های مسئول تنظیم قند خون ارتباط برقرار می کنند. اگر باکتری روده از بین برود، سطح قند خون افت می کند. به این ترتیب، انرژی فرد کمتر می شود و یا انرژی دوام کمتری در بدن او خواهد داشت.  بنابراین، باز هم می توان اثبات کرد که احساس " خیلی خسته برای رابطه " می تواند با سلامت روده در ارتباط باشد.

میل و برانگیختگی:

سروتونین در اندام تناسلی نیز یافت می شود. برخی مطالعات حاکی از آنند که کاهش سطح سروتونین با کاهش پاسخ فیزیکی به احساسات جنسی همراه است.

التهاب یا عفونت:

متخصصان می گویند میکروبیوم ناسالم در روده، منجر به التهاب می شود. متأسفانه، التهاب یک سد کامل به شمار می آید. به طوریکه بر اساس پژوهش ها اختلال عملکرد جنسی در میان افراد مبتلا به آرتریت التهابی، متداول است.

آیا در بیماری مزمن روده، ملاحظات دیگری وجود دارد؟

وقتی فرد نمی تواند سرویس بهداشتی را ترک کند، چطور می تواند شریک جنسی خوبی باشد. برخی بیماری های روده به گونه ای هستند که بیمار مدام به سرویس بهداشتی نیاز دارد، نمونه هایی از این بیماری ها عبارتند از:

سندرم روده تحریک پذیر

• بیماری التهابی روده

• کولیت میکروسکوپی

• کولیت زخمی

بیماری سلیاک

• بیماری کرون

در این بیماری ها، علاوه بر یبوست و اسهال، علائمی دیگر نیز مشاهده می شود که عبارتند از:

• حالت تهوع

• استفراغ

• نفخ

• نفخ شکم

• خستگی

• درد

اثرات فیزیکی و عاطفی این بیماری ها و سایر بیماری های گوارشی، به طور بالقوه بر زندگی جنسی افراد تأثیرگذار هستند. کلمه بالقوه یک کلمه کلیدی است که باید به آن توجه کرد.

در صورت ابتلای قبلی به بیماری های روده ای و یا در صورت بروز نشانه های جدید که احتمال ابتلا به این بیماری ها را تقویت می کند، حتما به پزشک مراجعه کنید. با راهنمایی پزشک می توانید به بهترین گزینه های درمانی یا مدیریت عوارض و علائم دست یابید.

از کجا اطمینان حاصل کنید که وضعیت فعلی ما به میکروبیوم مربوط است؟

تا اینجا، به پیچیدگی های میکروبیوم پی بردید، میل جنسی نیز به همین شکل است، به عقیده متخصصان، میل جنسی به طور کلی پیچیدگی های بسیار دارد و تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله هورمون ها، سبک زندگی و عوامل ارتباطی قرار می گیرد که هر یک از آنها را باید جداگانه در نظر گرفت.

با این توصیف، نوسانات میل جنسی را نمی توان به سادگی به میکروبیوم نسبت داد اما می توان با صراحت اظهار کرد که بیماری های روده ای ارتباط مستقیم با سلامت عمومی انسان دارد. متخصصان توصیه می کنند در صورت بروز هر یک از علائم زیر فورا به پزشک داخلی یا متخصص گوارش مراجعه کنید:

• مه مغزی

• درد مفاصل

• اسهال

• یبوست

• تغییر در خلق و خوی

• خستگی و کوفتگی

• اختلال خواب

• میل به شکر

• نوسانات وزن

اگر میل جنسی شما در وضعیت خوبی قرار ندارد، نیز مراجعه و مشورت با پزشک توصیه می شود. متخصص گوارش با استفاده از نتایج آندوسکوپی، کولونوسکوپی یا اسکن شکم، به علت احتمالی پی می برد و رهنمودهای لازم را ارائه می کند. گاهی نیز بررسی ناهنجاری ها میکروبیوم با آزمایش مدفوع انجام می شود.

آیا برای رفع این مشکلات حتما باید به پزشک مراجعه کرد یا راهکار درمانی دیگری دارد؟

تشخیص ارتباط بین علائم روده و اختلالات میل جنسی ، فوق العاده پیچیده است و شما قادر به تشخیص آن نیستید. متخصصان سلامت روان بیماری هایی مانند افسردگی را اغلب با میل جنسی پایین، مرتبط می دانند. در چنین شرایطی اتکا به درمان خانگی بدون مشورت با درمانگر به معنی به تعویق انداختن درمان موثر و استفاده به موقع از خدمات درمانی است.

چه انواعی از پروبیوتیک ها و چگونه می توانند موثر باشند؟

بسیاری از بیماری های دستگاه گوارش با دیس بیوز یعنی عدم تعادل باکتری روده مشخص می شوند. در صورت تشخیص قطعی دیس بیوز، پروبیوتیک ها یعنی مخمرها و باکتری های مفید که اغلب از طریق غذاها و مکمل های خاص به بدن می رسند، نقش موثری در درمان دارند.

به این نکته توجه داشته باشید که همه پروبیوتیک ها یکسان نیستند. اما به عنوان یک قاعده کلی، پروبیوتیک هایی که در یخچال نگهداری می شوند، نسبت به آنهایی که در قفسه نگهداری می شوند، دارای کیفیت بالاتری هستند. سویه های لاکتوباسیلوس معمولاً بهتر از سایرین عمل می کنند.

عدم تعادل باکتریایی با افزایش التهاب مرتبط است، بنابراین احتمال می رود پروبیوتیک ها در کاهش علائم مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر، بیماری التهابی روده و سایر شرایط التهابی موثر باشند. پروبیوتیک ها برای شرایط حاد گوارشی مانند گاز، نفخ، یبوست و اسهال نیز مفید هستند.

آیا می توانیم خودمان قرص پروبیوتیک زنان مصرف کنیم؟

با توجه به تمامی موارد ذکر شده، اکیدا توصیه می شود هیچگاه بدون مشورت پزشک مصرف پروبیوتیک را آغاز نکنید یا میزان مصرفی خود را افزایش ندهید زیرا:

1- اغلب، مصرف پروبیوتیک ها به تنهایی برای تسکین کامل علائم کافی نیست.

2- در برخی موارد، شروع یک مکمل یا افزایش مصرف پروبیوتیک، بیش از اینکه مفید باشد، ضرر دارد.

به عنوان مثال، اگر فردی مبتلا به رشد بیش از حد باکتری در روده باریک باشد، افزودن پروبیوتیک ها در برنامه غذایی می تواند گاز و سایر علائم را بدتر کند.

آیا پروبیوتیک‌هایی که با هدف تقویت قوای جنسی وارد بازار می شوند، واقعاً موثر هستند؟

اگر تا به حال پروبیویتیک خریده باشید، احتمالا با انواعی مواجه شده اید که مخصوص واژن عرضه شده و به فروش می رسند. این دسته از پروبیوتیک ها، در افزایش میل جنسی نقش دارند. در واقع، این دسته از پروبیوتیک ها حاوی سطوح بالاتری از لاکتوباسیلوس هستند. تحقیقات نشان می دهد که لاکتوباسیلوس به حمایت از پی هاش سالم واژن کمک و از رشد سایر عوامل بیماری زا جلوگیری می کند. با پیوند بین این نکته و مطالب گذشته، در می یابید لاکتوباسیلوس گونه ای از باکتری است که هم برای بهبود سلامت کلی روده و هم برای سلامت واژن به عنوان بهترین گزینه توصیه می شود. به همین دلیل، نصب برچسب خاص روی کالا مبنی بر اینکه این پروبیوتیک صرفا به هدف تقویت قوای جسمانی تولید شده است، صرفاً یک ترفند بازاریابی است و این پروبیوتیک ها هیچ تفاوتی با سایر پروبیوتیک های موجود در بازار ندارند.

حالا دوباره به پرسش قبل باز می گردیم آیا پروبیوتیک هایی که صرفا برای اندامهای تناسلی راهی بازار شده اند، واقعا اثربخش هستند، پاسخ این است: اگر شرایطی دارید که با مصرف بیشتر لاکتوباسیلوس رفع می شود، بله این پروبیوتیک ها می تواند موثر باشد اما این تصور که آنها تنها راه حل اختلال عملکرد جنسی هستند، صحیح نیست.

چه راه حل های دیگری وجود دارد؟

راه حل های دیگری وجود دارد که می توانید در کنار مصرف پروبیوتیک ها و یا به جای آنها انجام دهید اما این روش ها نیز بسیار معدود و انگشت شمار هستند زیرا به طور کلی مشکلات روده و سلامت جنسی مشکلی نیستند که به سرعت برطرف شوند.

داروها:

داروها و آنتی‌بیوتیک‌هایی که مصرف می‌کنید یا مصرف کرده‌اید، می‌توانند بر میکروبیوم روده تأثیر بگذارند. داروهای ضد افسردگی، ضد روان پریشی، ضد صرع، فشار خون و داروهای کاهش دهنده کلسترول همگی بر عملکرد جنسی تأثیر دارند. بنابراین توصیه می شود در صورت مراجعه به پزشک، او را در جریان تمامی داروهایی که مصرف می‌کنید، قرار دهید.

تغییر رژیم غذایی:

اکثر متخصصان برای بیماری های روده، تغییر رژیم غذایی را حداقل به مدت کوتاهی توصیه می کنند. به عنوان مثال، حذف یک یا چند مورد از برنامه غذایی و پایش علائم به فرد کمک می کند تا بهتر بفهمد چه غذاهایی باعث ناراحتی روده می‌شود. بهتر است افراد مبتلا از غذاهای بهبود دهنده روده مانند آب قلم و سبزیجات تخمیر شده استفاده کنند.

تحرک بیشتر:

ورزش منظم با سطح سروتونین بالاتر مرتبط است. با توجه به رابطه سروتونین با روده و زندگی جنسی افراد، تحرک و فعالیت به افراد مبتلا، توصیه می شود.

بعد از شروع مصرف پروبیوتیک‌، چه زمانی باید انتظار تغییر را داشته باشید؟

در صورتی که پروبیوتیک‌ها موثر باشند، اغلب بعد از 21 روز بهبود چشمگیری در علائم مشاهده می شود که بیشتر مربوط به زندگی جنسی فرد هستند. دقت کنید که پروبیوتیک ها باید به طور منظم مصرف شوند و در صورت قطع مصرف مکمل، شاهد کاهش علائم بهبود خواهیم بود.

کلام آخر

پروبیوتیک ها برای همه افرادی که مشکلات روده یا اختلال عملکرد جنسی دارند، درمان مناسبی نیست. اما در برخی موارد، قادر است بخش فوق العاده مفیدی از یک برنامه درمانی جامع باشد.

مطالعه بیشتر:

پروبیوتیک ها در بارداری

کاهش میل جنسی در دوران شیردهی به چه دلیل است؟

خوردن کدام یک از محصولات لبنی در بارداری ممنوع است؟

نحوه دادن پروبیوتیک و بهترین پروبیوتیک برای نوزادان و کودکان

?پرسش و پاسخ های پروبیوتیک ها بر بهبود زندگی جنسی

آیا پروبیوتیک ها نفخ و اسهال را نیز خوب می کنند؟

بله. پروبیوتیک ها برای شرایط حاد گوارشی مانند گاز، نفخ، یبوست و اسهال نیز مفید هستند.

آیا می توانیم خودمان قرص پروبیوتیک زنان مصرف کنیم؟

اکیدا توصیه می شود هیچگاه بدون مشورت پزشک مصرف پروبیوتیک را آغاز نکنید یا میزان مصرفی خود را افزایش ندهید

بعد از شروع مصرف پروبیوتیک‌، چه زمانی باید انتظار تغییر را داشته باشید؟

در صورتی که پروبیوتیک‌ها موثر باشند، اغلب بعد از 21 روز بهبود چشمگیری در علائم مشاهده می شود که بیشتر مربوط به زندگی جنسی فرد هستند. دقت کنید که پروبیوتیک ها باید به طور منظم مصرف شوند و در صورت قطع مصرف مکمل، شاهد کاهش علائم بهبود خواهیم بود.

آیا پروبیوتیک‌هایی که با هدف تقویت قوای جنسی وارد بازار می شوند، واقعاً موثر هستند؟

نصب برچسب خاص روی کالا مبنی بر اینکه این پروبیوتیک صرفا به هدف تقویت قوای جسمانی تولید شده است، صرفاً یک ترفند بازاریابی است و این این پروبیوتیک ها هیچ تفاوتی با سایر پروبیوتیک های موجود در بازار ندارند.

منبع: healthline