The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حفظ سلامت واژن در 20، 30، 40 و 50 سالگی

همانطور که با افزایش سن همه چیز تغییر می کند، واژن شما نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. در حالی که تغییرات طبیعی در قدرت عضلات کف لگن و ضخامت مخاط سطحی و ... واژن یک شبه اتفاق نمی افتد، شما فقط می توانید با آگاهی از راه های حفظ سلامت واژن، از تحلیل رفتن و آسیب به این عضو جلوگیری کرده و آمادگی بیشتری برای تغییرات پیش رو داشته باشید. ما با متخصصان بهداشت زنان و منابع قابل اعتماد مشورت کردیم تا به شما بگوییم که واژنتان در طول زندگی شما چگونه تغییر می کند و برای حفظ شکل و سلامت آن می توانید چه کاری انجام دهید. چه شما 20 ساله و چه 65 ساله باشید در ادامه یک راهنمای دهه به دهه درمورد حفظ سلامت واژن در طی زندگی را مطالعه خواهید کرد.

برای حفظ سلامت واژن در بیست سالگی چه کنیم؟

رابطه جنسی، استفاده از روش پیشگیری از بارداری، حاملگی و زایمان همه عواملی هستند که می توانند بر واژن شما در طول 20 سالگی تأثیر بگذارند. بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، میانگین سنی برای داشتن اولین فرزند 26 سالگی بوده که البته در سال های اخیر بالاتر رفته است. اگر چه زمان مناسب برای بچه دار شدن به عوامل مختلفی ازجمله بلوغ عقلی، اجتماعی و ... وابسته است اما از نظر علمی در بیست سالگی واژن شما در بهینه ترین شرایط برای بارداری و زایمان قرار دارد.

قدرت عضلات واژن در بیست سالگی

رنگ پوست ولو (دهانه واژن) بر اساس ژنتیک هر بانو، منحصر به فرد است، اما به طور کلی در این دهه پوست دهانه واژن نسبت به دهه های بعد روشن تر بوده و پوست به احتمال زیاد مانند سال های نوجوانی ضخیم نخواهد بود و ممکن است نازک تر از آنچه در دبیرستان به یاد می آورید باشد.

در این زمان موهای شرمگاهی دیگر نازک نیست و تقریبا تمام نواحی واژن، پوبیس، کشاله ران و ... را پر کرده است. قبل از اولین بارداری و زایمان، عضلات کف لگن در اوج سفتی خود است. گاهی اوقات، ممکن است در این سن عضلات کف لگن آنقدر محکم باشند که باعث آمیزش دردناک یا مشکل در قرار دادن تامپون شوند.

نزدیکی در بیست سالگی

معمولا در این سن بانوان برای نزدیکی نیازی به روان کننده ها ندارند، واژن خود آنقدر درست کار می کند که بتواند در طی معاشقه آمادگی کافی برای دخول را پیدا کند اما اگر بنابر دلایلی همچون ابتلا به تخمدان پلی کیستیک از قرص های ضد بارداری استفاده می کنید، این داروهای هورمونی می تواند تا حد زیادی بر لغزندگی واژن شما حین نزدیکی اثر بگذارند. بعلاوه در بیست سالگی میل جنسی هنوز در اوج خود است.

در این سن برای محافظت از خود در برابر عفونت های مقاربتی (STI) ، به خاطر داشته باشید که استفاده از روغن نارگیل با کاندوم لاتکس توصیه نمی شود. اگر شریک زندگی شما از کاندوم استفاده می کند، باید از روان کننده های پایه نفتی نیز خودداری کنید. معروف است که آنها به کاندوم آسیب می رسانند و احتمال باردار شدن با کاندوم را افزایش خواهد داد.

بوی واژن در بیست سالگی

در 20 سالگی، به ویژه در عصر رسانه های اجتماعی و فضای مجازی، احساس فشار برای انجام کاری برای بهبود ظاهر متداول است. واژن شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از این موارد استشمام بوی خوب از واژن است. اما متأسفانه می بینیم بیماران جوان در این رابطه اشتباهاتی می کنند که سلامت واژن آنها را به خطر می اندازد. منظور از بوی خوب واژن شما این نیست که بوی دسته گل بدهد. به همین سبب به جای انتخاب محصولات با عطر و بوی مصنوعی، توصیه می کند واژن خود را با آب گرم و صابون غیرعطری تمیز کنید همین که دچار عفونت نشوید و واژنتان بوی نامطبوعی نداشته باشد کافی است.

حفظ سلامت واژن در سی سالگی

در سی سالگی هنوز واژن شما از نظر فیزیکی در وضعیت مناسبی قرار دارد و می توانید یک بارداری سالم را پشت سر بگذارید. بر اساس منابع قدرت باروری بانوان تا 35 سالگی در وضعیت خوبی قرار دارد اما بعد از آن ممکن است برای حامله شدن به کمک های پزشکی نیاز داشته باشید.

قوت واژن در سی سالگی

در این دهه رنگدانه های ولو ممکن است بعد از زایمان و با افزایش سن تغییر کند و به طور کلی واژن کمی تیره می شود. ضخامت موهای شرمگاهی و پوست آن به طور کلی در این دهه مشابه همان دهه 20 است، اگرچه پوست با افزایش سن ممکن است مقداری از انعطاف پذیری خود را از دست بدهد.متخصصان می گویند که یکی از بارزترین تغییرات واژن در دهه سوم زندگی کاهش قدرت عضلات کف لگن است. از آنجا که عضلات کف لگن از مثانه، رحم و روده پشتیبانی کرده و آنها را در جای خود نگه می دارند، موارد بی شماری مانند بی اختیاری ادرار (به خصوص هنگام عطسه، سرفه یا خندیدن)، احساس سنگینی در واژن و حتی افتادگی (هنگام رحم ، مثانه) می تواند در این سن نیز شروع شود. لازم به ذکر است که زایمان طبیعی خصوصا اگر مکرر و سخت باشد می تواند این علائم را تشدید کند. بنابراین اگر به فکر حفظ سلامت واژن در سی سالگی هستید، درصورتی که نشانه هایی از افتادگی واژن را در خود مشاهده می کنید، حتما به متخصص زنان مراجعه کنید.

رابطه جنسی در سی سالگی

متخصصان می گویند که تفاوت زیادی در میل جنسی و میزان توان جنسی در 20 تا 30 سالگی وجود ندارد. لیبیدو یا میل جنسی می تواند تحت تاثیر شرایط زندگی فشار های روحی و ... قرار بگیرد. بدون شک که شما ممکن است در 30 سالگی وقتی با وام مسکن، بچه ها و مشکلات شغلی سر و کار دارید، بیشتر تحت فشار بوده و فکر کنید که میل جنسی شما کم شده است.

بسیاری از بانوان در دهه سوم زندگی باردار هستند و یا شیر می دهند که این خود می تواند میل جنسی آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.چنانچه هر عاملی سبب شده است که در این سن از رابطه جنسی خود لذت کافی را نبرید، کمک گرفتن از یک روان کننده، کرم واژن حاوی استروژن و یا مرطوب کننده واژن می تواند به رفع خشکی واژن و درد و ناراحتی در هنگام فعالیت جنسی کمک کند.

برای حفظ سلامت واژن در سی سالگی چه کنیم؟

بهترین و در عین حال ساده ترین روش برای حفظ سلامت واژن در سی سالگی انجام منظم ورزش های کگل است. این ورزش های عضلات کف لگن شما را قوی کرده و مانع از افتادگی رحم، واژن، مثانه و روده ها می شود. بسیار مهم است که انجام ورزش های کگل را برای حفظ سلامت واژن قبل در دوران بارداری، قبل و بعد از زایمان جدی بگیرید. بارداری فشار زیادی به کف لگن شما وارد می کند و اگر به موقع به فکر نباشید به زودی باید با مشکلات افتادگی رحم و واژن دست و پنجه نرم کنید.

حفظ سلامت واژن در چهل سالگی

بر اساس منابع موثق یائسگی مابین سنین 45 تا 55 سالگی رخ می دهد بنابراین وقتی در دهه چهارم هستید، احتمال دارد که به تدریج علائم یائسگی در شما بروز کند. وقتی می گوییم یک بانو یائسه شده است که دوازده ماه کامل خبری از خونریزی قاعدگی نباشد.

یائسگی زمانی اتفاق می افتد که سطح استروژن به آرامی و به صورت منقطع کاهش می یابد. برای درک بهتر روند کاهش آن یک نمودار را با تعدادی از جهش ها تصور کنید که با گذشت زمان روند نزولی دارند.علائمی مانند چرخه قاعدگی نامنظم، خشکی واژن و گرگرفتگی از نشانه های نزدیک بودن یائسگی شما باشد.اگرچه ممکن است در چهل سالگی یائسگی در شرف وقوع باشد، اما برخی از زنان در این دهه نیز باردار شده و زایمان می کنند.

قدرت واژن در 40 سالگی

كاهش استروژن در 40 سالگی منجر به كاهش خون رسانی به واژن، تولید كلاژن كمتر در بافت ولو و تغییر در pH واژن می شود. به همین سبب ممکن است متوجه شوید که موهای این ناحیه در حال نازک شدن است، لایه سطحی واژن شما خشک شده و لابیاها به دلیل محتوای چربی کمتر، شل تر به نظر می رسد. لازم به ذکر است كه این ها علائم نزیک شدن به دوره یائسگی هستند که در برخی چندان واضح نیست در حالی كه برخی دیگر آنها را به صورت برجسته تری تجربه می كنند.

حاملگی، زایمان های طبیعی و وزن بدن می تواند بر قدرت عضلات کف لگن تأثیر بگذارد. حاملگی و زایمان واژینال فشار زیادی را به کف لگن وارد می کند، در حالی که افزایش وزن شکم نیز به آن فشار وارد می کند که آثار ناشی از این فشارها به تدریج در سنین 40 سالگی نمود پیدا خواهد کرد.

همراه با کاهش سطح استروژن، هر یک از این عوامل می تواند باعث کاهش تن عضلات کف لگن شود، که خود ممکن است به صورت نشت ادرار ناخواسته یا افتادگی واژن ظاهر شود. برای حفظ سلامتی واژن در چهل سالگی، وقتی وارد 40 سالگی شدید سعی کنید که ورزش کگل را روزی 3 مرتبه انجام دهید تا دچار مشکلا ت افتادگی نشوید.

رابطه جنسی در 40 سالگی

تغییرات هورمونی، همراه با علائم دیگری مانند گرگرفتگی، تغییرات خلقی و اختلالات خواب و ... می تواند اشتیاق شما برای صمیمیت جنسی را تحت تأثیر قرار دهد. چهل سالگی جایی است که دو علامت متداول یائسگی ممکن است بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد: کاهش لغزندگی واژن، به ویژه در هنگام تحریک جنسی و نیز خشکی واژن. علاوه بر استفاده از یک روان کننده برای رفع این خشکی، متخصصان پیشنهاد می کنند که قبل از مقاربت زمان زیادی را برای معاشقه و تحریک کلیتورال بگذارید. اگر با تمام این ها خشکی واژن همچنان ادامه داشت، پزشکان می توانند کرم موضعی استروژن با دوز کم را برای برطرف کردن آن تجویز کنند.

طبیعی است که از نظر جسمی، بدن شما مانند آنچه در 20 سالگی بود، نباشد. حس کردن شروع دردهای مفصلی کاملاً طبیعی است. زنان در 40 سالگی ممکن است دریابند که مفاصل و عضلات دیگر همانند گذشته برای انجام کارها همکاری نمی کنند. این مساله نشان می دهد که هر قدر زمان می گذرد باید بیشتر و بیشتر به سلامت خودتان توجه داشته باشید.

درست نیست که رابطه جنسی را کنار بگذارید. متاسفانه ما فکر می کنیم که برای داشتن رابطه جنسی باید در اوج خود باشیم، اما این تفکر صحیح نیست. با افزایش سن زنان و کاهش سطح استروژن، واژن می تواند خشک تر، کوتاهتر و باریک تر شود، که به نوبه خود باعث می شود رابطه جنسی ناخوشایند باشد. به همین دلیل ادامه فعالیت جنسی می تواند به جلوگیری از تغییر اندازه و شکل واژن کمک کند. اگر رابطه جنسی نداشته باشید این وضعیت بدتر خواهد شد.با افزایش سن پوست ولو نیز نازک می شود، بنابراین مراقب اسکراب های خشن باشید و در اپیلاسیون کردن احتیاط کنید که می تواند باعث آسیب به پوستتان شود. بعلاوه کاهش سطح هورمون ها باعث تغییر PH واژن می شود، بنابراین فلور طبیعی واژن نیز تغییر خواهد کرد که این تغییر باعث می شود زنان بیشتر در معرض عفونت های واژن و عفونت های پوستی ناحیه ولو قرار بگیرند. یک مکمل پروبیوتیک برای سلامت واژن می تواند به درمان اینگونه ناخوشی ها کمک کند.

حفظ سلامت واژن در پنجاه سالگی

هنگام ورود به 50 سالگی یا یائسه شدید یا به زودی آن را تجربه خواهید کرد. بسیار مهم است که در این سن دانش کافی را در مورد مراقبت های شخصی مربوط به حفظ سالم واژن و علائم یائسگی و ... کسب کرده و بدانید که در چه مواقعی مراجعه به متخصص زنان یا ماما ضروری است. تغییرات ناشی از یائسگی شامل کم پشت شدن و خاکستری شدن موهای این ناحیه، رنگ پریده شدن پوست و نازک شدن آن در بدن شما رخ خواهد داد که همگی به دلیل کاهش سطح استروژن است.

گرچه غیرمعمول است که یک زن در 50 سالگی باردار شود یا زایمان کند، اما چند مورد از این مسئله گزارش شده است. در این سن مثانه، رحم و روده می توانند افتاده یا از جای خود خارج شوند. اگر این اتفاق بیفتد، باعث اختلال در عملکرد مثانه یا روده و احساس فشار در واژن شما خواهد شد.اگر شما هم چنین مشکلاتی دارید، داروهایی مانند استروژن واژن، پساری، فیزیوتراپی و جراحی گزینه هایی برای درمان افتادگی هستند که می توانید تحت نظر متخصص از آنها کمک بگیرید.

نزدیکی در 50 سالگی

همانطور که سطح استروژن در 50 سالگی شما به آرامی کاهش می یابد، واژنتان خشک شده و حتی بافت های داخلی واژن می توانند در اثر دخول نامناسب پاره شوند، زیرا که آنها بسیار نازک و شکننده و ضعیف شده اند. این مسئله اغلب باعث درد واژن و خونریزی در اثر تماس جنسی می شود. متخصصان می گوید قرار نیست تا آخر عمر خشک تر شدن واژن را تجربه کنید، این علائم بعد از مدتی ثابت خواهند شد و دیگر بدتر نمی شوند.

بدون شک رابطه دردناک می تواند بر علاقه شما به برقراری رابطه جنسی تأثیر بگذارد. اگر در حین رابطه جنسی خشکی و ناراحتی واژن را تجربه می کنید از متخصصان برای حفظ سلامت واژن کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که صمیمیت همیشه به معنای مقاربت نیست.

در دوران یائسگی سطح استروژن تا حدی کاهش می یابد که اغلب باعث افزایش عفونت های دستگاه ادراری (UTI) برای برخی از زنان می شود. موارد ابتلا به عفونت دستگاه ادراری باید با تجویز آنتی بیوتیک حتما آن را درمان کنید. متخصصان در این سن بر اهمیت ارتباطات تأکید می کند. آنها می گوید: "اولین قدم در کاهش فشار ناشی از این علائم صحبت با همسرتان است." "به آنها بگویید چه احساسی دارید ، آنها را از این تغییرات مطلع کنید و بدانید که اینها بخشی طبیعی از روند پیری هستند."

به یاد داشته باشید که حتی اگر در طول زندگی شما به طور طبیعی قدرت عضلات کف لگنتان کاهش یابد، دانش شما در مورد بدنتان افزایش می یابد و با اطلاع از روش های حفظ سلامت واژن، ابزارهایی برای پشتیبانی از مسیری که در آن قرار دارید، فراهم خواهد شد. مهم نیست در چه دهه ای هستید دلتان جوان باشد!!!!

مطالعه بیشتر: 

تغییرات واژن با افزایش سن

6 عامل آسیب رسیدن به واژن

التهاب دهانه رحم خطرناک است؟

تغییرات واژن بعد از زایمان طبیعی چیست و چه علائمی دارد؟

?پرسش و پاسخ های حفظ سلامت واژن

برای حفظ سلامت واژن در سی سالگی چه کنیم؟

بهترین و در عین حال ساده ترین روش برای حفظ سلامت واژن در سی سالگی انجام منظم ورزش های کگل است. این ورزش های عضلات کف لگن شما را قوی کرده و مانع از افتادگی رحم، واژن، مثانه و روده ها می شود. بسیار مهم است که انجام ورزش های کگل را برای حفظ سلامت واژن قبل در دوران بارداری، قبل و بعد از زایمان جدی بگیرید. بارداری فشار زیادی به کف لگن شما وارد می کند و اگر به موقع به فکر نباشید به زودی باید با مشکلات افتادگی رحم و واژن دست و پنجه نرم کنید.

آیا افزایش سن بر واژن تاثیر می گذارد؟

حاملگی، زایمان های طبیعی و وزن بدن می تواند بر قدرت عضلات کف لگن تأثیر بگذارد. حاملگی و زایمان واژینال فشار زیادی را به کف لگن وارد می کند، در حالی که افزایش وزن شکم نیز به آن فشار وارد می کند که آثار ناشی از این فشارها به تدریج در سنین 40 سالگی نمود پیدا خواهد کرد.

آیا عفونت ادراری مکرر در سنین بالا طبیعی است؟

در دوران یائسگی سطح استروژن تا حدی کاهش می یابد که اغلب باعث افزایش عفونت های دستگاه ادراری (UTI) برای برخی از زنان می شود. موارد ابتلا به عفونت دستگاه ادراری باید با تجویز آنتی بیوتیک حتما آن را درمان کنید.

آیا نزدیکی در 50 سالگی اشکالی دارد؟

همانطور که سطح استروژن در 50 سالگی شما به آرامی کاهش می یابد، واژنتان خشک شده و حتی بافت های داخلی واژن می توانند در اثر دخول نامناسب پاره شوند، زیرا که آنها بسیار نازک و شکننده و ضعیف شده اند. این مسئله اغلب باعث درد واژن و خونریزی در اثر تماس جنسی می شود. متخصصان می گوید قرار نیست تا آخر عمر خشک تر شدن واژن را تجربه کنید، این علائم بعد از مدتی ثابت خواهند شد و دیگر بدتر نمی شوند.

منبع: healthline