The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کاهش میل جنسی در دوران شیردهی به چه دلیل است؟

کاهش میل جنسی در دوران شیردهی خصوصا در مادران تازه فارغ شده طبیعی است. رسیدگی به کارهای نوزاد و کم خوابی خود روی میل جنسی اثر منفی می‌گذارد. زایمان سخت یا بارداری ناخواسته هم ممکن است باعث شود نگاه بد بینانه‌ای به روابط جنسی داشته باشید. در کنار این مسایل دلایل بیولوژیکی هم در کاهش میل جنسی در دوران شیردهی بی تاثیر نیستند.

کاهش میل جنسی در دوران شیردهی

قبل از آنکه از کاهش میل جنسی خود و احساساتتان نسبت به شریک زندگی تان احساس شرم کنید بهتر است اطلاعات خود را در رابطه با ارتباط میل جنسی و شیردهی افزایش دهید. کاهش میل جنسی به معنی عدم جذابیت شریک زندگی نیست.

برخی از مادران با کاهش میل جنسی احساس نگرانی می‌کنند و این حس را دارند که شاید دیگر برای همسرشان جذاب نباشند یا همسرشان گمان کند برای او جذابیت ندارد. در واقع کاهش میل جنسی در دوران شیردهی موضوعی طبیعی بعد از زایمان و در ارتباط به هورمون‌هاست.

دلایل کاهش میل جنسی در دوران شیردهی

کم شدن میل جنسی بعد از زایمان گرچه بسیار شایع است اما دلایل بسیار گوناگونی نیز برای آن مطرح می شود ازجمله:

داروها و کاهش میل جنسی

اگر مبتلا به افسردگی هستید مصرف داروهای ضد افسردگی و حتی برخی از روش‌های جلوگیری از بارداری می‌تواند سبب کاهش میل جنسی شود. در این شرایط از پزشک خود بخواهید دارویی جایگزین به شما معرفی کند.

پرولاکتین و کاهش میل جنسی

بعد از زایمان در بدن مادر هورمون پرولاکتین ترشح می‌شود که در تولید شیر و توقف تخمک گذاری بسیار موثر است. این هورمون خود کاهنده میل جنسی است.

استروژن و کاهش میل جنسی

وقتی تخمک گذاری انجام نشود سطح استروژن کاهش می‌‌یابد و به همین دلیل مخاط دهانه رحم نازک است وخونریزی رخ نمی‌دهد. به دنبال این موضوع خانم دچار خشکی واژن می‌شود که خود روی کاهش لذت جنسی تاثیرگذار است. در این شرایط استفاده از روان کننده‌ها می‌تواند کمک کننده باشد و به طور حتم مدت زمان بیشتری برای برانگیختگی نیاز است و در غیر این صورت رابطه جنسی لذت بخش نیست و همین موضوع میل جنسی را کاهش می‌دهد.

خشکی واژن در دوران شیردهی

خشکی واژن در دوران شیردهی طبیعی است که علت اصلی آن کاهش هورمون استروژن بوده و درصورت داشتن رابطه می تواند منجر به درد حین نزدیکی و حتی خونریزی مختصری شود. برای درمان این عارضه بهترین راهکار کمک گرفتن از روان کننده هاست که می تواند اثر خشکی را کاهش دهد. معاشقه کافی پیش از نزدیکی نیز بسیار کمک کننده است.

چه موقع مجدد میل جنسی افزایش می‌یابد؟

با گذشت زمان، هورمون‌های مورد نیاز برای شروع چرخه قاعدگی منظم فعالیت خود را از سر می‌گیرند و بر هورمون‌های سرکوب کننده چرخه غلبه می‌کنند.

مدت زمانی که این موضوع طول می‌کشد از یک زن به زن دیگری متفاوت است و به چندین عامل بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به تعداد دفعات شیردهی، استفاده از شیشه یا پستانک، استفاده ازشیرخشک و شروع غذای کمکی اشاره کرد.

به محض شروع دوباره تخمک گذاری، در حوالی زمان تخمک گذاری میل جنسی افزایش می‌‌یابد. اگر با وجود بازگشت قاعدگی میل جنسی افزایش نیافت، سطح هورمون و همچنین سایر فاکتورهایی که بر روی انرژی تأثیر می‌‌گذارد، مثلاً عملکرد آهن و تیروئید را باید بررسی کرد.

برخی از خانم‌ها با از شیر گرفتن سریع فرزند خود سعی می‌کنند میل جنسی خود را مجدد به دست آورند اما فراموش نکنید تغذیه با شیر مادر نه تنها برای سلامت شیرخوار ضروری است بلکه به کاهش وزن مادر و کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان کمک می‌کند.

آیا با وجود بی میلی باید با همسرم رابطه جنسی داشته باشم؟

برخی از زنان از کم میلی جنسی خود احساس گناه می‌کنند و گاه همسرانشان احساس طرد شدگی یا دوست داشته نشدن دارند. اما به یاد داشته باشید برقراری رابطه صحیح با شریک زندگی اهمیت بالایی دارد. باید برای او توضیح دهید که در حال تغذیه کردن فرزندتان با شیر خودتان هستید و این موضوع در عین موقت بودن برای سلامت و آینده شیرخوار مهم و ارزشمند است. به او یادآوری کنید که بی‌میلی جنسی شما صرفا هورمونی است و ربطی به احساس شما به او ندارد اما در عین حال سعی کنید روشی دیگر برای ابراز محبت و تقویت روابط خود بیابید. تمام وقتتان را به شیرخوار اختصاص ندهید. برای شام بیرون بروید، فیلم تماشا کنید و خلاق و صبور باشید. گاهی حتی اگر دچار کاهش میل جنسی در دوران شیردهی شده اید و رابطه جنسی باعث هیجان نمی‌شود آن را امتحان کنید شاید در نهایت به اوج لذت جنسی برسید.

مطالعه بیشتر:

1- اولین رابطه بعد از سزارین چه زمانی مجاز است؟

2- نزديكي پس از سزارين بعد از چند هفته امکان پذیر است؟

3- بهترين زمان نزديكي پس از زايمان طبيعي چه موقع است؟

4- نزدیکی پس از سزارین و پوزیشن های مناسب نزدیکی پس از سزارین

?پرسش و پاسخ های کاهش میل جنسی در دوران شیردهی

آیا خشکی واژن در دوران شیردهی طبیعی است؟

خشکی واژن در دوران شیردهی طبیعی است که علت اصلی آن کاهش هورمون استروژن بوده و درصورت داشتن رابطه می تواند منجر به درد حین نزدیکی و حتی خونریزی مختصری شود. برای درمان این عارضه بهترین راهکار کمک گرفتن از روان کننده هاست که می تواند اثر خشکی را کاهش دهد. معاشقه کافی پیش از نزدیکی نیز بسیار کمک کننده است.

چه موقع مجدد میل جنسی افزایش می‌یابد؟

با گذشت زمان، هورمون‌های مورد نیاز برای شروع چرخه قاعدگی منظم فعالیت خود را از سر می‌گیرند و بر هورمون‌های سرکوب کننده چرخه غلبه می‌کنند. به محض شروع دوباره تخمک گذاری، در حوالی زمان تخمک گذاری میل جنسی افزایش می‌‌یابد. اگر با وجود بازگشت قاعدگی میل جنسی افزایش نیافت، سطح هورمون و همچنین سایر فاکتورهایی که بر روی انرژی تأثیر می‌‌گذارد، مثلاً عملکرد آهن و تیروئید را باید برسی کرد.

آیا مصرف داروهای افسردگی بعد از زایمان سبب کاهش میل جنسی می شود؟

اگر مبتلا به افسردگی هستید مصرف داروهای ضد افسردگی و حتی برخی از روش‌های جلوگیری از بارداری می‌تواند سبب کاهش میل جنسی شود. در این شرایط از پزشک خود بخواهید دارویی جایگزین به شما معرفی کند.

برای بازگشت میل جنسی بعد از زایمان چه کنیم؟

دلیل اصلی کاهش میل جنسی را پیدا کنید. اگر مشکل خشکی واژن و درد حین نزدیکی است آن را با روان کننده ها برطرف کنید. اگر کاهش میل ناشی از خستگی شدید است، از کسی در انجام امور نوزاد کمک بگیرید. به طور حتم مدت زمان بیشتری برای برانگیختگی نیاز است و در غیر این صورت رابطه جنسی لذت بخش نیست و همین موضوع میل جنسی را کاهش می‌دهد.

منبع: bellybelly