The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بیوپسی آندومتر چیست و چرا بیوپسی آندومتر انجام می شود؟

در بیوپسی آندومتر، قطعه کوچکی از پوشش داخلی رحم به نام آندومتر برای بررسی پزشکی برداشته می شود. این نمونه بافت، تغییرات سلولی ناشی از بافت های غیرطبیعی یا تغییر سطح هورمون را نشان می دهد. پزشک با نمونه برداری از بافت آندومتر، بیماری های خاص و عفونت های رحمی مانند آندومتریت را بررسی می کند. بیوپسی آندومتر معمولا بدون استفاده از بیهوشی در مطب انجام می شود و تقریبا حدود 10 دقیقه طول می کشد.

چرا بیوپسی آندومتر انجام می شود؟

بیوپسی آندومتر برای کمک به تشخیص ناهنجاری های رحم انجام می شود و بر اساس آن می توان در مورد برخی بیماری ها اظهارنظر قطعی کرد. پی بردن به علت خونریزی پس از یائسگی یا خونریزی غیرطبیعی رحم، غربالگری سرطان آندومتر، ارزیابی باروری و پاسخ بدن بیمار به هورمون درمانی از جمله مهمترین دلایل بیوپسی آندومتر هستند.

چه زمانی انجام بیوپسی آندومتر ممنوع است؟

بیوپسی آندومتر با وجود هر یک از شرایط زیر قابل انجام نیست:

• بارداری

• اختلال لختگی خون

• بیماری التهابی حاد لگن

• عفونت حاد دهانه رحم یا واژن

سرطان دهانه رحم

تنگی دهانه رحم که در آن دهانه رحم بیش از حد باریک است

آمادگی برای بیوپسی آندومتر

بیوپسی آندومتر در دوران بارداری می تواند منجر به سقط جنین شود. در دوران بارداری یا در صورت احتمال بارداری حتما پزشک را از وضعیت خود مطلع نمایید. در مواردی، پزشک قبل از بایوپسی از بیمار می خواهد آزمایش بارداری انجام دهد.

گاهی پزشک به منظور انجام بایوپسی در زمان خاصی از سیکل قاعدگی، از بیمار می خواهد قبل از انجام بایوپسی، سیکل های قاعدگی خود را ثبت کند.در صورتی که از داروهای تجویزی یا بدون نسخه استفاده می کنید، به پزشک اطلاع دهید. ممکن است لازم باشد قبل از بیوپسی آندومتر، مصرف داروهای رقیق کننده خون متوقف شوند. این داروها قابلیت لخته شدن خون را به مخاطره می اندازند.

پزشک قبل از بایوپسی، اختلالات خونریزی، حساسیت به لاتکس یا ید را در بیمار بررسی می کند.

آیا بیوپسی آندومتر درد دارد؟

گاهی بیوپسی آندومتر برای بیمار ناراحت کننده است، بر این اساس پزشک 30 تا 60 دقیقه قبل از عمل، ایبوپروفن، استامینوفن یا مسکن دیگری مصرف کند.

برای بیوپسی آندومتر بی هوش می کنند؟

همچنین، گاهی قبل از بایوپسی یک آرامبخش سبک به بیمار داده می شود. داروی آرام بخش باعث خواب آلودگی خواهد شد، بنابراین توجه داشته باشید در این صورت از رانندگی خودداری کنید و از نزدیکان خود بخواهید، شما را همراهی کنند.

فرآیند بیوپسی آندومتر

بیمار قبل از بایوپسی، یک گان پزشکی به تن می کند. در اتاق معاینه، پزشک از او می خواهد روی میز دراز بکشد و پاهایش را روی رکاب قرار دهد. سپس یک معاینه سریع لگن انجام می دهد و واژن و دهانه رحم را تمیز می کند. سپس گیره ای روی دهانه رحم قرار می دهد تا در طول عمل ثابت بماند. فشار یا ناراحتی جزئی از گیره احساس می شود. سپس یک لوله نازک و انعطاف پذیر به نام پایپل از دهانه رحم وارد شده و تا چندین سانتی متر به داخل رحم می رسد. سپس لوله را به جلو و عقب حرکت می دهند تا نمونه بافتی از پوشش داخلی رحم به دست آید. این روش در مجموع حدود 10 دقیقه زمان می برد.

نمونه بافت در مایع قرار می گیرد و برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه فرستاده می شود. نتیجه آزمایش باید تقریباً ظرف مدت 7 تا 10 روز پس از بایوپسی به اطلاع پزشک برسد.

ممکن است بعد از عمل مقداری لکه بینی یا خونریزی خفیف وجود داشته باشد، بنابراین بهتر است یک نوار بهداشتی به همراه داشته باشید. گرفتگی خفیف نیز طبیعی است. در مورد استفاده از مسکن بعد از عمل، نظر پزشک را بپرسید.

بیمار تا چند روز پس از بیوپسی آندومتر نباید از تامپون استفاده کند و رابطه جنسی داشته باشد. بسته به سابقه پزشکی، ممکن است دستورالعمل های دیگری برای بعد از عمل به بیمار داده شود.

خطرات مرتبط با بیوپسی آندومتر

مانند سایر روش های تهاجمی، احتمال عفونت وجود دارد. خطر سوراخ شدن دیواره رحم نیز وجود دارد، اما بسیار نادر است. مقداری خونریزی و ناراحتی طبیعی است. اما در صورت مشاهده علائم زیر بهتر است با پزشک تماس بگیرید:

• خونریزی بیش از دو روز پس از بایوپسی

• خونریزی شدید

• تب یا لرز

• درد شدید در قسمت تحتانی شکم

• ترشحات غیرطبیعی واژن یا بوی غیرعادی ترشحات واژینال

تفسیر نتیجه بایوپسی

اگر هیچ سلول غیرطبیعی یا سرطانی پیدا نشود، بیوپسی آندومتر طبیعی است. اما در صورت وجود هر یک از موارد زیر، نتیجه بایوپسی غیرطبیعی تلقی می شود.

• رشد خوش خیم یا غیرسرطانی وجود دارد.

هایپرپلازی آندومتر وجود دارد یعنی بافت آندومتر ضخیم شده است.

• سلول های سرطانی وجود دارند.

مطالعه بیشتر:

سرطان آندومتر و علائم و مراحل سرطان آندومتر چیست؟

چسبندگی رحم (سندرم آشرمن) چیست و چرا به وجود می آید؟

درمان عفونت رحمی چگونه است و چگونه تشخیص داده می شود؟

عفونت رحم چیست و چه علائمی دارد و دلیل بروز عفونت رحم چیست؟

?پرسش و پاسخ های بیوپسی آندومتر

چرا بیوپسی آندومتر انجام می شود؟

بیوپسی آندومتر برای کمک به تشخیص ناهنجاری های رحم انجام می شود و بر اساس آن می توان در مورد برخی بیماری ها اظهار نظر قطعی کرد. پی بردن به علت خونریزی پس از یائسگی یا خونریزی غیرطبیعی رحم، غربالگری سرطان آندومتر، ارزیابی باروری و پاسخ بدن بیمار به هورمون درمانی از جمله مهمترین دلایل بیوپسی آندومتر هستند.

چه زمانی انجام بیوپسی آندومتر ممنوع است؟

بیوپسی آندومتر با وجود هر یک از شرایط زیر قابل انجام نیست: • بارداری • اختلال لختگی خون • بیماری التهابی حاد لگن • عفونت حاد دهانه رحم یا واژن • سرطان دهانه رحم • تنگی دهانه رحم که در آن دهانه رحم بیش از حد باریک است

آیا بیوپسی آندومتر درد دارد؟

گاهی بیوپسی آندومتر برای بیمار ناراحت کننده است، بر این اساس پزشک30 تا 60 دقیقه قبل از عمل، ایبوپروفن، استامینوفن یا مسکن دیگری مصرف کند.

برای بیوپسی اندومتر بی هوش می کنند؟

همچنین، گاهی قبل از بایوپسی یک آرامبخش سبک به بیمار داده می شود. داروی آرام بخش باعث خواب آلودگی خواهد شد، بنابراین توجه داشته باشید در این صورت از رانندگی خودداری کنید و از نزدیکان خود بخواهید، شما را همراهی کنند.

منبع: healthline