The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض خوردن غذاهای تند در بارداری

معمولا بیشتر بانوان باردار به نوع خاصی از طعم ها از جمله، شیرینی، ترشی، شوری و یا حتی تندی گرایش ویژه ای دارند. اما گاها برای آنها درمورد مصرف بیش از اندازه غذاهای تند و تاثیری که بر روی جنین دارد، نگرانی هایی ایجاد می شود. غذاهای تند و پر ادویه خوشمزه ای وجود دارد اما باید در مصرف آن‌ها در دوران بارداری احتیاط کرد. 

آیا خوردن غذاهای تند و پر ادویه در بارداری بی خطر است؟

بله، غذاهای تند و پر ادویه در دوران بارداری بی‌خطر است، اما به شرطی که جانب اعتدال را رعایت کنید. آن‌ها بدون آسیب وارد کردن، جنین را در معرض انواع وسیع‌تری از طعم ها قرار می‌دهد.

غذاهای تند و پر ادویه در سه ماهه اول بارداری

ریسک اوایل بارداری بالاست و مادران را در مورد خوردن غذاهای تند و پر ادویه در سه ماهه اول نگران می‌کند. اما خبر خوب این است که بسیاری از موارد سقط جنین به خاطر اختلالات کروموزومی در رحم است. و مادامی‌که زیاده از حد غذای پر ادویه نخورید مشکلی نخواهید داشت.

غذاهای تند و پر ادویه در سه ماهه دوم و سوم بارداری

در سه ماهه دوم و سوم بیشتر امکان دارد که غذاهای تند و پر ادویه موجب سوزش معده و بازگشت اسید به مری شود. اگر پیشاپیش مشکل سوزش معده دارید ممکن است باعث ناراحتی بیشتر شما شود. همچنین مشکل شایع در سه ماهه سوم با رشد جنین این است که اسید بیشتری از معده وارد مری می‌شود. خوردن غذاهای تند و پر ادویه می‌تواند این وضعیت را تشدید کند.

 

عوارض غذاهای تند در بارداری

تاثیر نامطلوب خوردن مداوم غذاهای تند و پر ادویه در دوران بارداری ناراحتی‌هایی است که می‌تواند ایجاد کند.

1- تهوع صبحگاهی

تهوع صبحگاهی در اوایل بارداری بسیار شایع است. تغییرات هورمونی باعث تهوع و دل درد می‌شود. مزه‌هایی خاص این عارضه را تشدید و خوردن غذاهای تند و پر ادویه تهوع صبحگاهی را بدتر می‌کند.

اگر به غذاهای تایلندی و مکزیکی علاقه دارید و تهوع صبحگاهی‌ شما زیاد شده، وقت آن است که خوردن این نوع غذاها را کاهش بدهید.

2- سوزش معده

در دوران بارداری ریسک سوزش معده و دیگر مسایل گوارشی بیشتر از مواقع عادی است. خوردن غذاهای تند و پر ادویه در دوران بارداری می‌تواند سوزش معده و بازگشت اسید را در ماه های آخر بارداری افزایش دهد.

اگر غذاهای تند و پر ادویه خوردید، برای کاهش یا جلوگیری از سوزش معده یک لیوان پر شیر بخورید.

مادران قدیمی داستان‌هایی تعریف می‌کنند که تنها باور آنهاست و پشتوانه علمی ندارد.

  • یکی از شایع ترین باورها این است که غذاهای تند و پر ادویه در دوران بارداری می‌تواند منجر به زایمان زودرس شود.
  • ادعایی دیگر این است که غذاهای تند و پر ادویه منجر به سقط جنین و معلولیت مادرزادی می‌شود.

 

جایگزین های مناسب برای غذاهای تند و پر ادویه در بارداری

آشپزی‌های مختلف طعم‌های گوناگونی دارد. ادویه ها و طعم‌های بخصوص آن‌ها فوایدی هم دارد. گزینه عاقلانه این است که مقدار معتدلی از ادویه استفاده کنید که از حس سوزش معده و مشکلات دیگر بپرهیزید.

  • بهترین گزینه این است که غذاهای خانگی بخورید که در آن‌ها می‌توان مقدار و کیفیت ادویه برای آماده‌سازی غذا را کنترل کرد.
  • غذای پر ادویه را به یک وعده محدود کنید. اگر ادویه غذای هندی باعث سوزش معده شما می‌شود، غذاهای دیگری را امتحان کنید.
  • غذاهای تایلندی و مکزیکی افزودنی‌های گیاهی مانند فلفل قرمز، فلفل هالپینو، پرک چیلی، اورگانو و غیره دارد. این فلفل‌ها ملایم تر از پودر چیلی های سبز و قرمزی است که در آشپزی هندی مصرف می‌شود.
  • همچنین می‌توانید از غذاهای ایتالیایی با طعم ملایم‌تر لذت ببرید.

 

مطالعه بیشتر:

1- باید ها و نبایدهای مصرف غذاهای تند و پر ادویه در بارداری

2- مصرف فلفل سیاه در دوران بارداری

3- آیا خوردن انواع فلفل دلمه ای برای زنان باردار مضر است؟

4- فواید خوردن فلفل در دوران بارداری

5- نشانه های حساسیت نوزاد به غذاهای تند و پر ادویه