The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن سیب زمینی در بارداری عوارض جانبی و فوایدی دارد؟

هرگونه ماده غذایی که شما در دوران بارداری مصرف می کنید، نه تنها بر روی سلامتی شما، بلکه بر سلامتی جنین شما نیز تاثیر می گذارد. سیب زمینی یک منبع غنی فیبر غذایی، ویتامین و سایر مواد مغزی ضروری برای یک مادر باردار است. این ماده غذایی همیشه در دسترس شما هست ولی باید به میزان متعادل مصرف کنید تا از مضرات زیاده روی و تاثیرات منفی آن در امان باشید.

فواید خوردن سیب زمینی در بارداری

سیب زمینی سرشار از مواد مغذی است که بدن شما در دوران بارداری به آن نیاز دارد؛ بنابراین اگر در بارداری تمایل به خوردن آن دارید در مصرف آن آزاد هستید. اگر چه، بهتر است قبل از مصرف با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. در اینجا تعدادی از فواید آن بیان می گردد.

1-  سیب زمینی موجب کاهش اسید معده می شود

سیب زمینی برای افرادی که مشکلات گوارشی یا اسید معده دارند مفید است. یک وعده پوره سیب زمینی می تواند به کاهش اسید معده کمک کند.

2- سیب زمینی با بالا رفتن کلسترول در بدن مقابله می کند

فیبر محلول و ویتامین C موجود در سیب زمینی به مقابله با کلسترول در بدن کمک می کند.

3- سیب زمینی حاوی میزان بالای فیبر غذایی است

فیبر غذایی برای بانوان باردار مناسب و ضروری است زیرا به کاهش یبوست احتمالی کمک می کند.

4- سیب زمینی غنی از ویتامین های C  و B است

ویتامین های موجود در سیب زمینی به ترمیم زخم ها کمک کرده و سیستم ایمنی را تقویت می کند. به جذب آهن غذا نیزکمک می کند.

5- سیب زمینی منبع عالی فولات (اسید فولیک) است

اسید فولیک یک ماده برای رشد و نمو مغز جنین و تشکیل سیستم عصبی او است. مصرف غداهای سرشار از فولات در مراحل اولیه بارداری به احتمال سقط جنین را کاهش می دهد.

6- سیب زمینی حاوی فلاونوئیدها است

فلاونوئیدهای موجود در سیب زمینی به کنترل میزان فشار خون کمک می کند.

7-  سیب زمینی به رشد جنین کمک می کند

سیب زمینی دارای مقادیر بالای آهن، کلسیم و پتاسیم است، که برای رشد و تکامل مناسب جنین ضروری هستند.

8-  سیب زمینی در درمان پف کردگی چشم ها موثر است

سیب زمینی می تواند به درمان کیسه های زیر چشم کمک کند که در دوران بارداری شایع هستند. قراردادن سیب زمینی خام رنده شده روی چشم ها به مدت 10 تا 15 دقیقه اثر خنک کنندگی و تسکین برروی تورم و پف چشم ها دارد.

9- سیب زمینی سبب کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود

پوست سیب زمینی حاوی مقادیر بالای پتاسیم است، که برای کاهش خطر سکته و ضربان شدید قلب مشهور است.

 

عوارض جانبی خوردن سیب زمینی در بارداری

سیب زمینی در زیر زمین رشد می‌کند. با اینحال گاهی ممکن است در روی زمین رشد کنند. در نتیجه مجاورت در معرض نور خورشید، فعالیت متابولیکی در پوست سیب زمینی و در اثر کلوروفیل، ایجاد می‌شود. این فرایند باعث سبز شدن رنگ سیب زمینی می‌شود. محصول دیگری که در اثر این پدیده به وجود می‌آید، سولانین است، که یک گلیکول- آلکالوئید سمی است. بنابراین، سیب زمینی سبز نباید مصرف شود، خصوصاً در دوران بارداری.

در اینجا به برخی عوارض جانبی مصرف سیب زمینی در دوران بارداری اشاره می‌شود:

  • سیب زمینی سبز (سیب زمینی دارای رگه‌های سبز رنگ) حاوی آلفا کاکونین و آلفاسولانین است. این نوع سم گلیکول آلکالوئید معمولاً باعث تحریک دستگاه گوارش و در نتیجه اسهال و استفراغ می‌شود و می‌تواند بر رشد جنین تاثیر بگذارد.
  • سیب زمینی سبز می‌تواند باعث نقایص احتمالی مادرزادی مثل شکاف در ستون فقرات (اسپینابیفیدا) در نوزاد شود.
  • رژیم غذایی مملو از سیب زمینی در دوران بارداری می‌تواند دیابت بارداری را در مادر باردار ایجاد کند.
  • محققان استرالیایی کشف کرده‌اند که احتمال ابتلا به دیابت نوع ۱ در کودکانی که مادران آنها از سیب زمینی و سایر سبزیجات غده‌ای در برنامه غذایی خود مکرراً استفاده کرده‌اند، بیشتر است.
  • سیب زمینی‌های فاسد می‌تواند باعث مسمومیت غذایی در مادران باردار شود.
  • اگر یک مادر باردار به سیب زمینی علاقه داشته باشد و در مصرف آن زیاده روی کند این می‌تواند منجر به ناهنجاری در جنین او شود، زیرا سیب زمینی حاوی مقادیر بالای آلکالوئید است. آلکالوئید می‌تواند وارد بدن شود.
  • نهایتاً و مهمتر از همه، مادران بارداری که دارای اضافه وزن هستند، در صورت مصرف بیش از اندازه سیب زمینی، مستعد چاقی مفرط هستند.

 

مطالعه بیشتر:

1- آیا خوردن سیب زمینی در بارداری مضر است؟

2- سیب زمینی چه ارزش غذایی و خواصی دارد؟

3- فواید و عوارض جانبی خوردن سیب زمینی

4- مصرف پیازچه در بارداری چه ارزش غذایی و خواصی دارد؟