The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دستور پخت کرامبل سیب و توت فرنگی

مصرف سیب به طور مرتب در دوران بارداری خواص زیادی دارد و بادام منبع غنی فولات است . در سه ماهه اول بارداری بدن مادر دستخوش تغییرات بسیاری می شود تا پاسخگوی رشد سریع جنین درون رحم خود باشد، بنابراین دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مادر و جنین در حال رشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما متاسفانه در این مرحله از بارداری اکثر مادران باردار اشتهای چندانی به خوردن غذا ندارند و از طرفی حالت تهوع، استفراغ و ویار که از مشکلات شایع سه ماهه اول بارداری هستند تمایل مادر باردار را به خوردن بسیاری از مواد مغذی ، سالم و ضروری این دوران را کاهش می دهد.

بهترین برنامه غذایی برای مادران باردار بهرمندی از تمامی گروهای غذایی است. برخورداری از یک رژیم متنوع و مغذی مانند لبنیات، گوشت، غلات، حبوبات و سبزی و میوه می تواند نیازهای شما و فرزندتان را در دوران بارداری تامین کند.

خواص سیب در بارداری

مصرف سیب به طور مرتب در دوران بارداری خواص زیادی دارد. سیب غنی از آنتی اکسیدان، فلاون و غنی از فیبر می باشد. ویتامین ث موجود در سیب اثرات منفی رادیکال های آزاد را از بین می برد. سیب احتمال پیشروی سرطان را کاهش داده به خصوص سرطان سینه . همچنین مقاومت بدن در برابر عفونت را افزایش می دهد. ویتامین های ب موجود در سیب از سلول های قرمز خونی محافظت می کند. مقدار فیبر بالای موجود در سیب به مبارزه با کلسترول بد می پردازد. همچنین سیب از بیماری های قلبی، دیابت و فشار بالا جلوگیری می کند. سیب همچنین سلامتی عصبی را افزایش داده و از سکته جلوگیری می کند.

 جو و غلات کامل(سبوس‌دار) در بارداری

این خوراکی‌ها، غلاتی هستند که هنوز "پایه" آن‌ها دست‌نخورده است. پایه، قسمتی از غلات است که چربی‌ها و پروتئین‌ها در آن موجودند. مطالعات به‌تازگی نشان داده‌اند که برای محافظت در برابر گسترش بسیاری از بیماری‌ها، بدن ما به غلات کامل نیاز دارد. و علاوه بر پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها، غلات کامل سرشار از اسید فولیک، آهن، روی، فیبر خوراکی و بسیاری از ویتامین‌های B است. غلاتی که در دسته‌بندی غلات کامل حقیقی محسوب می‌شوند، شامل جو،‌ بلغور، گندم سیاه، چاودار، ذرت خوشه‌ای، جودوسر، ذرت و ارزن می‌شود

 

فواید استفاده از بادام در دوران بارداری در رژیم غذایی

مصرف بادام با سلامت قلب مرتبط است. بادام کلسترول خوب خون را افزایش داده و مقدار کلسترول بد را کاهش می دهد. بادام باعث بهبود گردش خون می شود و بدن ترتیب اکسیژن و مواد غذایی بیشتری می تواند به کودک شما برسد بنابراین جنین می تواند مواد ساختاری لازم برای رشد و نمو خود را دریافت کند. بادام منبع آنتی اکسیدان ها است که ترکیبات طبیعی بوده و به شما و فرزندتان در مبارزه علیه رادیکال های آزاد کمک می کند.

بادام منبع غنی فولات است که یکی از مهم ترین مواد غذایی در سه ماهه اول بارداری است. در یک مشت بادام 10 میکروگرم فولات وجود دارد. توجه کنید که اگر دوقلو باردار باشید به فولات بیشتری نیاز دارید.

 

مواد لازم

  • آب 1/2 پیمانه  
  • وانیل 1/4 قاشق چایخوری  
  • دارچین 1/2 قاشق چایخوری  
  • سیب 2 عدد، خرد شده ترجیحاً با پوست
  • توت فرنگی یا شاتوت 1 پیمانه

کرامبل

  • جو پرک 1 پیمانه (از بیسکویت خرد شده  نیز می توان استفاده نمود.)  
  • بادام یا فندق 1/3 پیمانه
  • دارچین 1 قاشق چایخوری 
  • کره 20 گرم
  • روغن هسته انگور یا روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
  • عسل 1 قاشق چایخوری
  • ماست کم چرب برای سرو

این وعده غذایی منبعی خوب است از ویتامین های A ،C ،D ،E و گروه B، کلسیم، فیبر، آنتی اکسیدان، روی، پروتئین، امگا 3

 

طرز تهیه:

فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه فارنهایت از قبل گرم کنید. برای تهیه کرامبل، جو پرک، مغز بادام یا فندق و دارچین را داخل مخلوط کن ریخته و بخوبی مخلوط کنید. کره ذوب شده، روغن و عسل را در یک ظرف کوچک با هم مخلوط کرده تا عسل حل شود. سپس به مخلوط جو پرک اضافه کرده و بخوبی مخلوط کنید. آب، وانیل و دارچین را در ظرفی مناسب ریخته و هم بزنید. سپس سیب و مخلوط توت فرنگی و شاتوت را اضافه کرده و بخوبی مخلوط کنید و داخل قالب مورد نظر ریخته (کف قالب را کمی چرب نمایید) و در پایان مخلوط کرامبل را اضافه کرده و بمدت 25-20 دقیقه داخل فر گذاشته، تا زمانیکه کرامبل قهوه ای – طلایی رنگ شود. برای افزایش جذب کلسیم همراه با ماست کم چرب سرو شود.

 

مطالب بیشتر:

 

 

منبع: ماهنامه نی نی+