The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا تعیین زمان زایمان طبیعی بطور دقیق ممکن است؟

وقتی از خبر خوش بارداری خود مطلع شدید احتمالا اولین سوالی که به ذهنتان می رسد مربوط به تعیین زمان زایمان طبیعی است و این که چه زمانی فرشته کوچکتان را در آغوش خواهید گرفت. بسیاری از بانوان معمولا وقتی برای ویزیت های کنترل دوران بارداری به پزشک مراجعه می کنند تاریخ اولین روز اخرین قاعدگی خود را به خاطر دارند. این تاریخ از آن جهت حائز اهمیت است که بهترین زمان برای زایمان طبیعی با درنظر گرفتن آن تعیین می شود. گرچه باید درنظر داشته باشید که اگر قرار باشد شما به صورت طبیعی نوزاد خود را به دنیا آورید، زمان زایمان طبیعی به صورت تقریبی برایتان محاسبه می شود زیرا که این رویداد ممکن است در بهترین حالت هر زمانی مابین هفته های 38 تا 42 بارداری رخ دهد. 

 تلاش برای تعیین زمان زایمان طبیعی

یکی از اولین کارهایی که خانم‌های باردار پس از آگاهی از بارداری خود انجام می‌دهند، تلاش برای تعيين زمان زايمان طبيعي (EDD estimated due date) است. با اینکه این کار ساده به نظر می‌‌رسد و اکثراً برای محاسبه زمان زایمان 40 هفته بارداری را حساب می‌کنند، ولی باید بدانید این جواب کاملا درست نیست! زیرا اساساً تعیین زمان دقیق زایمان طبیعی قابل محاسبه نیست. تنها روش برای پیش‌بینی روز دقیق زایمان این است که برنامه‌ای برای زایمان سزارین انتخابی داشته باشید، البته در حالت نیز عواملی هستند که می‌توانند این تاریخ را عوض کنند که شامل روند رشدی فرزندتان، چگونگی کنا‌ر آمدن بدنتان با بارداری، در دسترس بودن و یا نبودن پزشکتان در آن روز و ... می‌شود.

زمان زایمان طبیعی چه موقع است؟

پزشکان پیشنهاد می‌کنند که روش تفکر خود را درباره تعیین زمان زایمان طبیعی تغییر دهید و از یک محدوده زمانی، بجای مشخص کردن روز دقیق زایمان استفاده کنید. یعنی فکر خود را آماده کنید تا از اتمام هفته 37 تا هفته 42 منتظر تولد فرزندتان باشید. فرزندتان از هفته 38 بارداری به بعد دوره کامل بارداری را طی کرده است، یعنی این‌که جنین کاملا رشد کرده و شش‌های او برای زنده ‌ماندن خارج از رحم به اندازه کافی بالغ شده است که این همان بهترین زمان زایمان طبیعی است زیرا فرزندتان آمادگی کافی برای زندگی در محیط خارج از رحم را کسب کرده است.

 اگر بجای مشخص کردن دقیق بهترين زمان زايمان طبيعي از یک محدوده زمانی برای زایمان خود استفاده کنید، هنگام نزدیک شدن به موعد زایمان، کمتر نگران خواهید بود که موعد دیر شده یا از موعد گذشته است. گاهی این نگرانی ها باعث سرعت بخشیدن به مراحل شروع زایمان و مداخلات پزشکی می‌شود، ناگفته نماند در جهت کاهش اضطراب می توانید از پاسخگویی به تمامی تماس‌های تلفنی و اس‌ام‌اس‌ها که زمان به دنیا آمدن نوزادتان را می‌پرسند، خودداری کنید، زیرا این تماس‌ها در واقع اضطراب و نگرانی شما را دوچندان می‌کنند. خانم استین پیشنهاد می‌کند: بجای گفتن تاریخ دقیق موعد زایمان به آشنایان، محدوده زمانی زایمان را بگویید مثلا اواخر پاییز یا اوایل زمستان.

تعیین زمان زایمان طبیعی

زمان دقيق زايمان طبيعي، حتی اگر همه کارها به خوبی و خوشی پیش بروند نیز شما نمی‌توانید از هفته دقیق بارداری خود چندان مطمئن باشید. مراقب پزشکی شما، براساس اولین روز آخرین پریود‌تان و یا LMP (اگر بتوانید آنرا به خاطر آورید!)، به شما مدت بارداری‌تان را می‌گوید، اما این تاریخ می‌تواند باعث سردرگمی شود، زیرا در حقیقت پس از آخرین پریودتان، شما برای دو هفته باردار نیستید. اما پزشک این تاریخ را معیار قرار می‌دهد، زیرا این تاریخ بر خلاف روزی که لقاح جنین صورت می‌گیرد، تاریخ دقیقی است و معمولا مادران می توانند آن را به خاطر بیاورند. حتی اگر از زمان تخمک‌ گذاری خود نیز آگاه باشید، تضمینی وجود ندارد که این زمان، روز ملاقات تخمک با اسپرم باشد. زیرا باروری حقیقی تخمک می‌تواند تا یک روز پس از تخمک‌گذاری یا چند روز پس آمیزش رخ دهد. به این ترتیب محاسبه تعیین زمان زایمان طبیعی نسبتا مشکل است.

 روش دقیق‌تر محاسبه دوره بارداری، اجرای زودهنگام سونوگرافی است. سونوگرافی هفته های ابتدایی بارداری، دقیق‌ترین روش برای تخمین سن بارداری محسوب می‌شود، چراکه در این مرحله هنوز عوامل ژنتیکیِ اندازه بدنی بر اندام جنین تاثیر نگذاشته‌اند و در این مرحله، جنین‌ها از الگوی یکسانی در رشد پیروی می‌کنند، بنابراین می‌توان سن دقیق جنین را محاسبه و با توجه به آن محدوده زمانی مورد انتظار برای زایمان را شخص کرد.

فرمول تعیین زمان زایمان طبیعی

درصورتی‌ که بخواهید تاریخ دقیق به دنیا آمدن فرزندتان را محاسبه کنید، می‌توانید از "فرمول نیجل" Naegle,s Formula استفاده کنید. درصورتی‌که دوره پریود شما 28 روز است و با توجه به اینکه اکثر خانم‌‌ها در روز چهاردهم چرخه‌ی پریود تخمک‌ گذاری می‌کنند، اگر از اولین روز آخرین پریود خود سه ماه کم کنید و عدد بدست آمده را به علاوه 7 روز کنید، موعد زایمان شما محاسبه می‌شود، برای مثال: اول فروردین 91 منهای سه ماه مساوی است با اول دی. سپس هفت روز به آن اضافه کنید، بنابراین موعد زایمان شما 8 دی است.

محاسبه دوره بارداری، تنها به شما یک محدوده تخمینی خواهد داد، یعنی شما متوجه می‌شوید فرزندتان تقریبا در چه تاریخی بدنیا می‌آید. پژوهش‌ها نشان داده است که نقطه‌ی عطف شروع مراحل زایمان، بلوغ شش‌های فرزندتان است. همان‌طوری‌که شش‌های فرزندتان بالغ می‌شوند، باعث شروع ترشح هورمون اکسی‌ توسین خواهند شد که درپی آن روند زایمان آغاز می‌شود، اما هیچ‌کس نمی‌تواند به شما بگوید که فرزندتان دقیقا در چه تاریخی متولد می‌شود و حتی مطالعات و پژوهش‌های کاملی برای این مسئله وجود ندارد. 

تعیین تعیین زمان زایمان طبیعی با استفاده از فرمول نیجل چقدر دقیق است؟

نتیجه مطالعه بر روی تعیین زمان زایمان طبیعی 1282 خانم باردار با استفاده از فرمول نیجل:

50.4 درصد: به دنیا آمدن نوزاد پیش از موعد زایمان رخ داده                      

17.6 درصد: به دنیا آمدن نوزاد در موعد زایمان رخ داده یا درست یک روز پیش یا پس از آن.

32 درصد: به دنیا آمدن نوزاد پس از موعد زایمان رخ داده یا بیش از یک هفته پس از موعد زایمان از طریق زایمان القائی اتفاق افتاده است.    

مطالب بیشتر:

منبع: نی نی +