The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین زمان آنومالی اسکن چه زمانیست و چه چیزی را نشان می دهد

آنومالی اسکن که نام دیگر ان سونوگرافی تشخیص ناهنجاری های جنین است، نوعی اسکن قبل از تولد محسوب می شود که با کمک ان می توان بیشتر ناهنجاری های ساختاری که جنین به ان مبتلا است را تشخیص داد. بهترین زمان آنومالی اسکن بین هفته های 18 تا 20 بارداری است.

بهترین زمان آنومالی اسکن جنین

در بین هفته 18 تا 21 بارداری، سونوگرافی دقیق و با جزئیاتی برای مادر باردار تجویز می‌‌شود که به سونوگرافی اواسط بارداری یا سونوی تشخیص ناهنجاری معروف است. این سونوگرافی برای تمامی مادران تجویز می‌شود اما انجام آن اجباری نیست. هدف از انجام آن بررسی رشد جسمی جنین است و به همان شیوه سونوی هفته دوازدهم انجام می‌شود. این سونوی دو بعدی نمایی جانبی به رنگ سیاه و سفید از جنین به شما می‌دهد و نیازی به غربالگری سه بعدی یا رنگی در آن نیست.

 سونوگرافی هفته بیستم چه مسائلی را نشان می‌دهد؟

سونوی هفته‌ بیستم بارداری به تفصیل به سلامت و رشد استخوانی، قلبی، مغزی، نخاعی، صورت، کلیه‌ها و شکم جنین‌ می‌‌پردازد. در این سونو پزشک به دنبال بررسی 11 اختلال نادر است. این اختلالات شامل آنانسفالی، اسپینا بیفیدا باز یامهره شکاف‌دار، شکاف کام، فتق دیافراگمی، گاستروشیزی، امفالوسفالی، ناهنجاری‌های جدی قلبی، آژنزی دوطرفة کلیه، دیسپلازی کشنده اسکلتی، سندرم ادواردز یا T18و سندرم پاتائو یا T13 است.

اگر جنین مبتلا به یکی از این ناهنجاری‌ها باشد، سونوگرافی نشان می‌دهد؟

برخی ناهنجاری‌ها با وضوح بیشتری نسبت به سایرین قابل تشخیص‌اند. به عنوان مثال‌، برخی از نوزادان دچار اسپینا بیفیدا یا شکاف باز مهره هستند که بر نخاع تأثیر‌ می‌‌گذارد. این ناهنجاری به طور واضح در سونوگرافی دیده‌ می‌‌شود و در 9 کودک از هر 10 کودک مبتلا قابل تشخیص است.

برخی دیگر از ناهنجاری‌ها، مانند نقص قلبی دشوارتر است و تنها در نیمی از جنین‌های مبتلا می‌توان این ناهنجاری را به واسطه سونوگرافی تشخیص داد. برخی دیگر مانند شکاف کام قابل رویت است اما بعد از تولد می‌توان آن را درمان یا جراحی کرد.

در تعداد کمی از سونوگرافی‌ها‌، ناهنجاری‌های بسیار جدی از جمله عدم رشد مغزی‌، کلیوی، تکامل اندام‌های داخلی یا استخوانی جنین تشخیص داده می‌شود‌. اگر این دست ناهنجاری‌های نادر مشاهده نشوند، چون امکان درمان وجود ندارد، جنین به زودی پس از تولد یا در دوران جنینی در رحم می‌میرد.

گرچه بهترین زمان برای انجام سونوگرافی آنومالی اسکن هفته 20 بارداری است اما امکان انجام آن از هفته 18 به بعد نیز وجود دارد. همواره به یاد داشته باشید که اگر در همان هفته 18 این سونوگرافی را انجام دهید، درصورت مشاهده نقص و ناهنجاری احتمالی در جنین، فرصت کافی برای اتخاذ تصمیمات درست را به روش های قانونی خواهید داشت.

https://www.nhs.uk/conditions/pregnancy-and-baby/20-week-scan/

 

بیشتر بدانید:

1- اطلاعاتی که انواع سونوگرافی بارداری در اختیار مادران قرار می دهد

2- سونوگرافی در هفته اول بارداری چه چیزی را نشان می دهد؟

3- همه چیز را در مورد سونو گرافی چهار بعدی بدانید

4- سونوگرافی غربالگری چیست و چگونه انجام میشود؟