The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قرص دوفاستون برای چیست وآیا دوفاستون مانع تخمک گذاری میشود؟

قرص دوفاستون یک ترکیب حاوی پروژستین صناعی است که درمان  هر عارضه مرتبط با اختلالات هورمونی زیر نظر پزشک متخصص مورد استفاده قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات کامل در مورد مصرف قرص دوفاستون در بارداری، قرص دوفاستون و تخمک گذاری و ... این متن را مطالعه کنید.

قرص دوفاستون برای چیست؟

Dydrogesterone ، با نام تجاری Duphaston ، یک داروی حاوی هورمون پروژستین است که برای انواع مختلفی از مشکلات باروری از جمله سقط جنین ،خونریزی غیر طبیعی ،ناباروری به دلیل نارسایی لوتئال ،دیسمنوره ، اندومتریوز ، آمنوره ثانویه و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

در کل  قرص دوفاستون برای درمان موارد زیر کاربرد دارد:

 قرص دوفاستون و پریود

این قرص در ترکیب با استروژن می تواند در درمان آمنوره ثانویه (عدم وجود دوره قاعدگی به مدت 6 ماه یا بیشتر) استفاده شود. از این ترکیب همچنین می توان برای درمان خونریزی شدید و نامنظم هم استفاده کرد. اما لازم به ذکر است که هرگز بدون تجویز متخصص از قرص دوفاستون برای پریود شدن استفاده نکنید.

قرص دوفاستون و تخمک گذاری

نقش پروژسترون در سلامت کلی باروری ، این است که به آماده سازی رحم برای بارداری کمک می کند. پس از وقوع تخمک گذاری، تخمدان ها شروع به تولید پروژسترون مورد نیاز رحم می کنند. پروژسترون باعث ضخیم شدن پوشش رحم یا آندومتر می شود. هدف کلی داشتن اندومتر (بافت رحم)  ضخیم است که به ایجاد یک محیط حمایتی ایده آل در رحم برای جنین کمک کند.

آیا قرص دوفاستون مانع تخمک گذاری میشود؟ 

خیر. درصورت مصرف صحیح در طی سیکل قاعدگی، این قرص تاثیری بر روی تخمک گذاری نخواهد داشت.

قرص دوفاستون و بارداری

از پروژسترون به عنوان "هورمون بارداری" نیز یاد می شود. این هورمون زنانه به طور طبیعی در بدن بانوان ترشح می شودبه همین دلیل این هورمون قبل و در طول بارداری نقش اساسی را ایفا می کند. وقتی شما برای آزمایش باروری مراجعه می کنید. میزان دو هورمون اصلی جنسی در خونتان بررسی می شود: استروژن و پروژسترون

قرص دوفاستون که حاوی هورمون پروژسترون است، معمولاً در طی روشهای کمک باروری ، مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) ضروری است.

 بعضی اوقات دلایل دیگری برای استفاده از مکمل پروژسترون وجود دارد ، مانند تولید کم یا زیاد پروژسترون از تخمدان ها یا زمانی که فولیکول های ضعیف تولید شده که به اندازه کافی پروژسترون ترشح نمی کنند.

نتیجه نهایی این است - همه زنانی که مایل به باردار شدن هستند ، به پروژسترون نیاز دارند تا به رحم خود کمک کنند تا بتواند بارداری را حفظ کند. تعادل پروژسترون در بارداری ضروری است. عرضه مداوم پروژسترون به آندومتر (بافت رحم) کمک می کند تا همچنان به رشد جنین در حال رشد یاری برساند. پس از کاشت موفقیت آمیز در روشهای کمک باروری مثل آی وی اف نیز، پروژسترون به حفظ یک محیط حمایتی برای جنین در حال رشد کمک خواهد کرد. پس از 8 تا 10 هفته بارداری، جفت تولید پروژسترون را از تخمدان ها به عهده می گیرد و تولید پروژسترون را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

عوارض جانبی قرص دوفاستون

هنوز مشخص نشده است که قرص دوفاستون می تواند چه اثرات مضری در بارداری ایجاد کند. تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر ضرر آن برای جنین ثابت نشده است.

 دوفاستون هم مثل همه داروها ممکن است عوارضی داشته باشد. از جمله اثرات جانبی قرص دوفاستون می توان به سردرد، تهوع، ضعف، زردی، درد شکمی، عملکرد غیرطبیعی کبد، سرگیجه، کم خونی ، واکنش های پوستی مثل خارش، حساسیت سینه، لکه بینی یا خونریزی اشاره کرد.

 چه زمانی نباید از قرص دوفاستون استفاده کرد؟

 در شرایط زیر باید از Duphaston اجتناب شود:

  • در بیمارانی که به ماده فعال دیودروژسترون یا سایر داروهای مشابه حساسیت دارند. اگر علائم آلرژی را تجربه می کنید مانند: بثورات پوستی ، پوست خارش دار ، قرمزی ، ورم یا مشکل در تنفس ، با پزشک خود تماس بگیرید.
  • در بیمارانی که ترومبوز ورید عمقی دارند (انسداد رگ خونی).
  • بیماران مبتلا به سرطان پروژسترون یا سرطانهای وابسته به استروژن.
  • در بیماران مبتلا به خونریزی با علت ناشناخته.
  • در بیماران مبتلا به نقص کبدی. این دارو ممکن است باعث آسیب کبدی شود ، بنابراین در صورت بروز هر یک از علائم زیر باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید: درد در سمت راست شکم ، از دست دادن اشتها، ادرار تیره، یرقان - زردی پوست و چشم.
  • در بیمارانی که از افسردگی رنج می برند.
  • در صورت استفاده از این دارو ، باید معاینات منظم سینه را انجام دهید، به دلیل افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان در صورت استفاده از این دارو در ترکیب با استروژن

طرز مصرف قرص دوفاستون:

تعداد قرص هایی که مصرف می کنید و روزهایی که آنها را مصرف می کنید بستگی به نوع درمان شما دارد. پزشک درباره بهترین زمان را برای مصرف دوفاستون تصمیم خواهد گرفت.

قرص های دوفاستون معمولا در دوز ده میلی گرمی تجویز می شود. قرص دوفاستون 10 حاوی دیدروژسترون ( نوعی پروژسترون مصنوعی) است. به طور معمول توصیه می شود این دارو از روز شانزدهم قاعدگی هر شب یک عدد به مدت ده روز استفاده شود. سه تا ده روز بعد از قطع قرص خونریزی قاعدگی اتفاق می افتد.