The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خوردن شکلات در شیردهی مجاز است یا غیرمجاز؟

 شاید حتی فکر کردن به شکلات و یا دیدن تصاویر مربوط به شکلات تلخ، آب از دهان شما راه بیندازد و به عنوان یکی از طرفداران شکلات و دسرهای شکلاتی همانند شکلات داغ، هیچ خوراکی همانند آنها نتواند آرامش را به وجود شما بازگرداند. اما وقتی شیر می دهید اوضاع کمی متفاوت است و بخور نخورها همچنان ادامه دارد. در این مطلب برای شما شرح خواهیم داد که آیا خوردن شکلات در شیردهی بی خطر است یا نه؟

آیا خوردن شکلات هنگام شیردهی بی‌خطر است؟

 وقتی شیر می‌دهید ممکن است بخواهید چیزهای زیادی بخورید که شکلات هم از آن مستثنی نیست. تا وقتی شیرخوار کولیک نشده یا کارکرد مزاجش با مشکلی مواجه نشده و نیز به اختلالات خواب و بی قراری دچار نشده است می‌توانید از خودتان پذیرایی کنید.

اگر هوس شکلات دارید به مقدار محدود بخورید. اما اگر شیرخوار شما واکنش نشان داد شاید مجبور باشید مصرف آن را قطع کنید. برای این‌که بدانید چرا و چگونه شکلات روی کوچولوی شما تاثیر می‌گذارد، بیایید اجزای تشکیل‌دهنده آن را بررسی کنیم.

اجزای شکلات

  • شکلات نیازی به معرفی ندارد! یک غذای شیرین و معمولا قهوه‌ای است که از دانه‌های بوداده و آسیاب‌شده کاکائوی تئوبروما ساخته می‌شود.
  • مواد اصلی شکلات لیکور شکلات، کره کاکائو و شکر است.
  • شکلات حاوی کربوهیدرات، چربی،‌ پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی، آب، کافئین، کلسترول و تئوبرومین است.

آیا خوردن شکلات در شیردهی مجاز است؟

اگر شیرخوار نسبت به آن واکنشی نشان نداد و دچار اثرات جانبی نشد، مادر می‌تواند به اندازه از آن بخورد. هر شیرخوار با شیرخوار دیگر فرق دارد و یک غذا برای همه مناسب نیست. یک معیار عمومی این است که رژیم غذایی مادر شیرده باید متوازن و سالم باشد.

در هنگام خوردن شکلات در شیردهی، اگر قرار باشد بدن شیرخوار نسبت به شکلات واکنش نشان بدهد، نشانه‌های زیر تاثیرات جانبی احتمالی آن خواهد بود:

  • نفخ
  • استفراغ
  • اسهال
  • تهوع
  • بی‌قراری
  • کهیر
  • بیش‌فعالی
  • بی‌خوابی
  • امتناع از خوردن شیر

اگر شیرخوار هر کدام از این اثرات جانبی را نشان داد از مصرف شکلات بطور موقت خودداری کنید و ببینید آیا شیرخوار بهتر می‌شود یا خیر؛ در غیر اینصورت به متخصص اطفال مراجعه کنید.

کافئین در شکلات و شیردهی

  • در اثر خوردن شکلات در شیردهی، مواد موجود در شکلات ممکن است به دلایل مختلف بر شیرخوار تاثیر بگذارد اما این اعتقاد وجود دارد که کافئین اصلی‌ترین دلیل آن است.
  • مصرف بیش از اندازه خوردن شکلات در شیردهی به معنای مصرف زیاد کافئین است که منجر به کم شدن تولید شیر در مادران شیرده می‌شود.
  • کمتر از یک درصد کافئینی که وارد جریان خون مادر می‌شود وارد شیر می‌شود و یک ساعت پس از مصرف در بیشترین مقدار خود قرار دارد.
  • مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا بدن شیرخوار کافئین را پاکسازی کند و مصرف زیاد آن توسط مادر می‌تواند شیرخوار را اذیت کند.
  • علاوه بر این، مصرف کافئین ممکن است بر جریان شیر مادر تاثیر بگذارد یا انقباض رگ‌های نوک پستان را در صورت وجود بدتر کند.

دسر

مقدار

کافئین

شکلات تلخ (۷۰ تا ۸۵ درصد)

ا اونس (۲۸.۳ گرم)

۲۳ میلی‌گرم

شکلات شیری

۱.۵۵ اونس

۹ میلی‌گرم

بستنی یا ماست یخ‌زده قهوه

۸ اونس

۲ میلی‌گرم

کاکائوی داغ

۸ اونس

۸ تا ۱۲ میلی‌گرم

چیپس شکلات، نیمه شیرین

۴ اونس

۵۳ میلی‌گرم

شکلات شیری

۸ اونس

۵ تا ۸ میلی‌گرم

 

چرا مصرف کافئین شیرخوار را اذیت می‌کند؟

نیم‌عمر، زمان لازم برای نصف شدن یک ماده در بدن است. نیم‌عمر کافئین در اطفال زیاد است و باعث می‌شود سخت بخواب بروند.

تئوبرومین در شکلات و شیردهی

اگر مادر مقدار عادی شکلات بخورد، تئوبرومین جای نگرانی برای شیرخوار ندارد. تاثیری مشابه کافئین بر شیرخوار دارد. اگر مادر شیرده غذاهایی حاوی تئوبرومین مانند پودر کاکائو، آب‌نبات‌های خاص و کافی میکس مصرف کند، ممکن است شیرخوار پس از شیر خوردن نفخ زیادی کند.

اگر مادر روزانه بیش از ۷۵۰ میلی‌گرم کافئین و/یا تئوبرومین مصرف کند، شیرخوار ممکن است بدخلق، بهانه‌گیر شود و سخت بخواب برود.

آیا خوردن شکلات تلخ در شیردهی مجاز است؟

شکلات تلخ در دوران شیردهی مناسب نیست زیرا حاوی مقدار زیادی کافئین است. لازم به ذکر است که شکلات تلخ در مقایسه با شکلات سفید حاوی مقدار بیشتری کافئین است. همچنین حاوی درصد زیادی کاکائوی جامد و به همین خاطر مقدار زیادی تئوبرومین است، در صورتی که شکلات سفید هیچ کاکائو یا تئوبرومینی ندارد. اگر نمی‌توانید جلوی خودتان را در مقابل شکلات بگیرید، بهتر است شکلات سفید مصرف کنید که اثرات جانبی کمتری نسبت به شکلات تلخ بر شیرخوار دارد.

آیا در زمان شیردهی باید از غذاهای مخلوط با شکلات هم اجتناب کرد؟

  • غذاهای مخلوط با شکلات مانند کلوچه‌های شکلاتی، بستنی‌های شکلانی، کیک‌های شکلاتی یا شیر بادام شکلاتی را در صورتی‌که شیرخوار با آن‌ها مشکلی نداشته باشد می‌توان در دوران شیردهی مصرف کرد.
  • برخی شیرخواران ممکن است تحمل شیر گاو را نداشته باشند یا نسبت به تخم‌مرغ حساسیت داشته باشند. اگر مادر غذاهای شکلاتی مخلوط با این مواد آلرژی‌زا را بخورد، این مواد ممکن است وارد شیر مادر شوند و برای شیرخوار مشکل‌آفرین شود.

 هنگام شیردهی چه مقدار می‌توانم کافئین مصرف کنم؟

میزان تحمل هر شیرخوار نسبت به کافئین متفاوت است و بنابراین باید مصرف خود را نسبت به پذیرش شیرخوار تنظیم کنید.با این حال، برخی پزشکان می‌گویند ایده‌آل این است که مصرف کافئین را در حینی که دستگاه گوارش شیرخوار در حال رشد است متوقف کنید.

آیا در دوران شیردهی می‌توانم از ملین‌های شکلاتی استفاده کنم؟

برخی از داروها مانند ملین‌های شکلاتی وارد شیرمادر می‌شوند اما بعید است به شیرخوار آسیبی وارد کنند. با این حال، توصیه می‌شود پیش از مصرف آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

آیا مصرف شکلات داغ در شیردهی مجاز است؟

اگر شیرخوارتان نفخ می‌کند بهتر است از نوشیدن شکلات داغ در شیردهی اجتناب کنید. یا این‌که به منظور محدود کردن مصرف کافئین مقدار کمی بنوشید.

اکنون که همه چیز را درمورد خوردن شکلات در شیردهی می دانید، برای جلوگیری از آسیب به سلامتی دلبندتان توصیه می شود که مصرف آن را تا حد امکان محدود کنید.

https://www.momjunction.com/articles/side-effects-of-eating-chocolate-while-breastfeeding_00353153/

 

بیشتر بخوانید:

1- آیا آنچه می‌‌خورید بر شیرتان اثر می‌گذارد؟

2- برای یبوست نوزاد چه باید کرد؟

3- شناخت دلایل و روش های درمان نفخ در نوزادان و شیرخواران

4- مشکلات رایج در شیردهی