The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کنترل هوس فست فود در بارداری، راهکار های پیشنهادی

تغییرات هورمونی ناشی از بارداری معمولا سبب ایجاد دگرگونی هایی در حس بویایی و چشایی مادران باردار می شود که بسیاری از کارشناسان این امر را سر منشا بسیاری از هوس ها و اصطلاحا ویارهای بارداری می دانند، اما درمورد برخی از هوس های بارداری همچون ویار فست فود در بارداری باید دقت بیشتری داشته باشیم. زیرا اینگونه هوس ها خطرات بسیار زیادی را برای مادر و جنین به دنبال خواهد داشت. در این متن راهکار هایی را برای کنترل هوس فست فود در بارداری برایتان شرح خواهیم داد. بنابراین اگر می خواهید بدانید که با ویار به فست فود چه کنیم، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کنترل هوس فست فود در بارداری

ویار فست فود در بارداری بسیار شایع است و شما تنها مادری نیستید که احساس گناه می کنید. کاهش مصرف فست فود در رژیم غذایی در عمل کار چندان ساده ای نیست. در ادامه به راهکارهایی جهت کنترل هوس خوردن فست فود در بارداری اشاره می شود:

1- قفسه های آشپزخانه را با تنقلات سالم پر کنید: از بهترین راهکار های کنترل هوس فست فود در بارداری، جایگزین کردن آنها با غذاهای سالم است. با پر کردن یخچال و قفسه های آشپزخانه از میان وعده های سالم و طبیعی از مصرف فست فود فاقد ارزش غذایی خودداری کنید. غذاهای آب پز نسبت به غذاهای سرخ شده سالم ترند. بنابراین تا حد امکان غذای خود را در منزل تهیه کرده و از صرف غذای سالم و فاقد مواد نگهدارنده و افزودنی لذت ببرید.

2- از آجیل و انواع میوه ها استفاده کنید: در صورت میل به مصرف تنقلات می توانید انواع میوه های خشک یا تازه را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. مصرف آجیل و انواع میوه ها ضمن برطرف کردن احساس گرسنگی مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را نیز فراهم می کنند.

3- آگاهانه فست فود بخورید: آنچه شما می خورید همان چیزی است که جنین شما در رحم دریافت می کند. لیستی از خوراکی های مختلفی که در طول روز مصرف می کنید را تهیه کرده و محتوای غذایی آنها را مشخص کنید. این کار تا حد بسیار زیادی به شما کمک می کند که نسبت به محتوای غذایی خود آگاهی بیشتری داشته باشید. مصرف یک بار شکلات یا یک برش پیتزا هیچ آسیبی برای خود یا جنینتان به همراه نخواهد داشت. ولی با این حال باید تلاش کنید که اینکار را به عادت روزانه خود تبدیل نکنید. بنابراین برای کنترل هوس فست فود در بارداری به آنچه میخورید توجه بیشتری داشته باشید.

با راه و روشی آگاهانه مقداری غذا در منزل تهیه کنید تا در هنگام گرسنگی بتوانید هوس های غذایی خود را به راحتی مدیریت کنید. همچنین در صورت میل به مصرف فست فود می توانید از جایگزین های مناسب زیر استفاده کنید:

  • چیبس سیب زمینی و نظایر آن: چیبس کلم پیچ، چیبس چغندر و یا جلبک دریایی خشک شده.
  • کیک و شکلات: میان وعده موز، سیب و یا هر میوه دیگری که با استفاده از کره بادام و یا شکلات ذوب شده تزیین شده است.
  • بستنی: ماست میوه ای یا بستنی تهیه شده از موز

چنانچه قصد غذا خوردن در بیرون از منزل را دارید انتخاب گزینه های سالم زیر توصیه می شود:

  • مرغ بریان همراه با سالاد سبز و سس حاوی سرکه، روغن زیتون و ادویه.
  • ساندویچ سینه بوقلمون همراه با گوجه فرنگی و کاهو
  • دو برش پیتزا سبزیجات همراه با سالاد سبز
  • فاهیتای تهیه شده از گوشت مرغ، گاو یا میگو
  • مرغ یا انواع غذاهای دریایی سرخ شده با روغن سبک همراه با سس
  • شیر کم چرب به عنوان نوشیدنی
  • برنج قهوه ای یا ماکارانی سبوس دار
  • یک فنجان دسر از میوه های تازه

برای کنترل هوس فست فود در بارداری آگاهی خود را درمورد خطرات مصرف آنها افزایش دهید

مصرف فست فود اگرچه ممکن است بسیار لذیذ و خوشمزه به نظر برسد ولی به هیچ وجه نمی تواند نیازهای غذایی شما را تامین کند. البته این جمله به این معنا نیست که شما باید به طور کامل از مصرف پیتزا، همبرگر، چیبس، انواع نوشیدنی و سایر فست فود خودداری کنید. مصرف فست فود مشروط بر آنکه تبدیل به یک عادت نشده و در حجم کم مصرف شود چیز بدی نیست. در واقع تا زمانی که نیازهای غذایی روزانه خود را به طور کامل تامین می کنید مصرف بسیار کم فست فود بلامانع بوده و هیچ آسیبی برای شما به همراه نخواهد داشت.   

منبع: momjunction

 

 بیشتر بدانید:

1- آیا فست فود برای زن باردار ضرر دارد؟

2- آیا خوردن پیتزا در دوران بارداری مضر است؟

3- آیا پرخوری مادر در بارداری و بیماری های قلبی در جنین مرتبط است؟

4- پلی فاژی یا پرخوری بیمارگونه چیست و راه های درمان آن چیست؟