The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خونریزی شدید بعد از رابطه جنسی در بارداری به چه علت است؟

بسیاری از بانوان درمورد داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری از متخصص و یا ماما سوال می کنند و می پرسند که آیا مقاربت حین بارداری به جنین آسیب وارد نمی کند؟ در پاسخ به شما می گوییم که در بیشتر موارد رابطه جنسی در بارداری ضرری ندارد مگر دچار مشکلاتی از قبیل خطر زایمان زودرس، جفت سر راهی و ... باشید. با تمام این ها احتمالا شنیده اید که تعداد زیادی از مادران باردار متاسفانه دچار خونریزی شدید بعد از رابطه جنسی در بارداری می شوند. در این مقاله به شما می گوییم که علت خونریزی شدید بعد از رابطه جنسی در بارداری چیست و در چه مواردی باید پزشکتان را درجریان بگذارید.

دلایل خونریزی شدید بعد از رابطه جنسی در بارداری

کمتر پیش می آید که خونریزی پس از رابطه جنسی در بارداری، نشانه عوارض جدی باشد. دکتر کاستسکو می گوید: «اگر خونریزی بقدری باشد که یک پد بهداشتی را کاملأ خیس کند، بخصوص اگر همراه با درد شکم باشد، باید به دنبال مراقبت های پزشکی فوری باشید.

 جفت سرراهی

جفت در دوران بارداری، جنین را در داخل رحم تغذیه می کند. اگر جفت شما سرراهی باشد، یعنی جفت، دهانه رحم یا قسمتی از آن را بپوشاند، می تواند به خونریزی سبک و قرمز روشن منتهی شود.

در حالی که رابطه جنسی باعث ایجاد جفت سرراهی نمی شود، اما می تواند سبب خونریزی شود. به وسیله سونوگرافی می توان جفت سرراهی را تشخیص داد.

 جدا شدن جفت

یک وضعیت جدی دیگر، قطع یا جدا شدن جفت از دیواره رحم است، یعنی جفت دچار پارگی شده و قبل از زایمان از رحم جدا می شود که خونریزی یکی از علائم آن است و گاهی با درد شکم همراه خواهد بود. دکتر کاستسکو می گوید: «  رابطه جنسی باعث قطع شدن جفت نمی شود، اما ممکن است مقادیر کمی خون وارد رحم شده باشد که در اثر مقاربت خارج می شود.» در صورت ایجاد هر کدام از دو حالت فوق یعنی، جفت سرراهی و جدا شدن بخشی از جفت، پزشک شما توصیه می کند که در طول بارداری از رابطه جنسی خودداری کنید.

 سقط جنین

خونریزی سنگین، قرمز رنگ و همراه با درد، می تواند یک علامت سقط جنین در سه ماهه اول یا دوم بارداری باشد. البته به یاد داشته باشید که رابطه جنسی باعث سقط جنین نمی شود، ممکن است که خونریزی همزمان با مقاربت اتفاق بیفتد. دکتر کاستسکو می گوید:« خون قرمز روشن نگران کننده تر از خون قهوه ای یا قرمز تیره است، که نشان دهنده خون قدیمی است. وی همچنین اضافه می کند: « بارداری خارج از رحم، جایی که تخمک های بارور شده در خارج از رحم (معمولأ در لوله فالوپ) قرار می گیرند، ممکن است باعث ایجاد خونریزی سبک و سنگین و درد در سه ماهه اول شود، که نیاز به مراقبت سریع پزشکی دارد (این عارضه نیز به مقاربت ارتباطی ندارد).

دکتر کاستسکو می گوید: « به طور کلی، رابطه جنسی در دوران بارداری امری عادی و ایمن است مگر به دلایل پزشکی برای شما ممنوعیت داشته باشد.»

گرچه به شما حق می دهیم که درمورد خونریزی شدید بعد از رابطه جنسی در بارداری نگران باشید اما اگر شما و شریک زندگی تان راحت هستید و پزشک تان به شما اجازه می دهد، ادامه دهید و از رابطه تان لذت ببرید ( زیرا احتمالأ در آینده و پس از تولد نوزادتان فرصت کمتری برای رابطه جنسی خواهید داشت!)  

منبع: todaysparent

 

بیشتر بدانید:  

1- آیا داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟

2- تاثیر رابطه جنسی در دوران بارداری بر مادر و جنین

3- 5 مزیت رابطه جنسی در دوران بارداری

4- آموزش روش های صحیح نزدیکی زمان بارداری و حاملگی