The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

درد شکم بعد از رابطه جنسی در بارداری به چه علت است؟

بسیاری از مادران درد شکم بعد از رابطه جنسی در بارداری را تجربه می کنند و می ترسند که مبادا برای جنین آنها مشکلی پیش آمده باشد. در ابتدا به شما می گوییم این نکته را به یاد داشته باشید که فرزند دلبند شما ایمن از هر خطری درون کیسه آمنیوتیک قرار گرفته و عضلات قوی رحم از او حفاظت می­ کنند. دهانه رحم و پلاگ مخاطی مانند یک سد عمل کرده و مانع از وقوع هر خطری خواهند شد. به همین سبب معمولا رابطه جنسی آسیبی به جنین نمی زند. اما در مورد درد شکم بعد از رابطه جنسی در بارداری چطور؟ آیا نیازی هست که این مساله را با متخصص در میان بگذارید؟ آیا خطر سقط فرشته کوچک شما را تهدید می کند؟

آیا داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری بی­ خطر است! برای بسیاری از زوج­ها برقراری رابطه جنسی در تمام دوران بارداری منعی ندارد. اما بدن مادران در این دوران نسبت به رابطه جنسی واکنش متفاوتی نشان می­ دهند. حتی ممکن است پس از ارگاسم، انقباضات براکستون هیکس خفیف را تجربه کنند. انقباضات براکستون هیکس انقباض ­های رحمی دوران بارداری هستند که به آنها دردهای کاذب زایمانی و یا تمرینی برای انقباض های زایمانی نیز می گویند. این انقباض­ ها سبب بازشدن دهانه رحم نمی ­شوند و بی خطرند. با مطالعه این مقاله در می ­یابید که چه مواردی را باید جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید.

 رابطه جنسی در حین بارداری

همانطور که می­دانید روند رابطه جنسی در دوران بارداری متفاوت است، خون بیشتری در واژن جریان دارد، سینه­­ ها متورم و حساس ­تر می ­شوند و ممکن است حال شما بعد از رابطه بهتر یا بدتر شود. هورمون­ ها نیز در این میان نقش دارند و می­ توانند شرایط جسمی و احساسی شما در رابطه با فعالیت جنسی را تغییر دهند.

رابطه جنسی در بارداری کاملاً بی خطر است

بر اساس مقاله منتشر شده در یک مجلۀ پزشکی، محققین کانادایی جوانب مختلف رابطۀ جنسی و بارداری را مورد بررسی قرار داده و دریافتند اگر بارداری سالم و کم خطر باشد، رابطه جنسی مشکلی ایجاد نکرده و ایمن خواهد بود. در صورت وجود جفت سرراهی، احتمال زایمان زودرس یا سایر مشکلات بارداری، برای کسب اطمینان با پزشک مشورت کنید. اگرچه ممکن است خودداری از رابطۀ جنسی به حل مشکل کمک نکند اما معمولاً برای احتیاط منع رابطه جنسی توصیه می ­شود.

رابطه جنسی برای افرادی که قبلاً سابقه سقط جنین داشته ­اند، همیشه بی خطر نیست. لذا باید در این خصوص نظر پزشک را جویا شوید.

علت درد شکم بعد از رابطه جنسی در بارداری

ممکن است انقباضات در حین رابطه جنسی یا بعد از آن رخ دهند، حتی می­ توانند بعد از ارگاسم یا قبل از آن باشند. این نوع انقباضات مانند براکستون هیکس اغلب طبیعی و بی­ خطر هستند و به هیچ عنوان موجب باز شدن دهانه رحم نمی شوند.

  • در حالت ارگاسم، هورمون اکسیتوسین در بدن آزاد می­شود که موجب انقباضات عضلانی خواهد شد.
  • اسپرم حاوی پروستاگلاندین است که انقباضات رحمی ایجاد می­کند.
  • نوک پستان­ها در دوران بارداری حساس می­شوند، اگر هنگام رابطه جنسی تحریک شوند، ممکن است موجب انقباض رحم شوند.
  • فعالیت فیزیکی و پوزیشن های مختلف در رابطه جنسی نیز می­توانند باعث انقباض شوند.

انقباض پس از رابطه جنسی معمولاً خفیف بوده و ظرف چند ساعت برطرف می­شود. پس از اتمام نزدیکی سعی کنید روی زمین دراز بکشید، عضلات خود را شل کنید یا یک لیوان آب بنوشید. این انقباضات عموماً بی ­ضرر هستند و خطری برای زایمان زودرس ندارند.

  تفاوت بین انقباضات زایمان زودرس و انقباضات پس از رابطه جنسی

شناخت تفاوت­های بین انقباضات زایمان زودرس با انقباضات پس از رابطه جنسی اهمیت بسیاری دارد. زایمان زودرس به تولد زودهنگام جنین بیش از 3 هفته زودتر از موعد مقرر اطلاق می­شود.

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

  • گرفتگی شدید، درد یا فشار در لگن
  • افزایش ترشحات، دفع مایع و یا خونریزی از واژن
  • تهوع، استفراغ یا اسهال
  • کاهش حرکت جنین
  • چهار انقباض یا بیشتر در یک ساعت که با استراحت و یا تغییر وضعیت از بین نمی­روند

اگر  انقباضات مربوط به علائم زایمان زودرس باشد، پزشک می­ تواند با کمک دارو آن را متوقف کرده و به تعویق بیندازد، حتی اگر فکر می­ کنید علائم شما مربوط به زایمان زودرس نیست، در هر صورت بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

 درد شکم بعد از رابطه جنسی در بارداری، آیا با پزشک تماس بگیرم؟

اگر درد، لکه بینی یا خونریزی دارید، سریعاً با پزشک تماس بگیرید. همچنین هر گونه ناراحتی و مشکل حین رابطه جنسی و بعد از آن را به پزشک گزارش کنید. اگر کیسه آب پاره شده و یا مشکوک به زایمان زودرس هستید و فکر می­کنید زمان کافی برای تماس تلفنی با پزشک ندارید، به اورژانس بیمارستان مراجعه نمائید.

توجه داشته باشید برخی پوزیشن های قبل از بارداری، ممکن است در این دوران ناراحت کننده و دشوار باشند. حتی قرار گرفتن در بعضی پوزیشن ها در اواخر بارداری خطرناک هستند. بعد از هفته 20 بارداری  باید از خوابیدن به حالت طاق باز اکیداً خودداری کنید زیرا موجب فشار بر رگ های اصلی خونی خواهد شد.

در سه ماهه اول و دوم هنگام برقراری رابطه جنسی بهتر است روی کف دست­ها و زانو قرار بگیرید تا فشار کمتری به شکمتان وارد شود. با افزایش سن بارداری بعد از هفته 29 بارداری، بهتر است شما همیشه روی همسرتان باشید و یا به پهلو دراز بکشید و همسرتان نیز پشت شما قرار بگیرد، می توانید برای اطلاع از سایر پوزیشن های راحت از پزشک خود راهنمایی بگیرید.  

 توجه داشته باشید که بارداری به معنای قطع رابطه جنسی برای مدت 9 ماه نیست. در واقع این دوران شروعی برای ارتباط با دنیای نوین و لذت­های جدید است. در مورد احساسات و حالات روحی خود با همسرتان صحبت و به واکنش های بدنتان توجه کنید، اگر با افزایش میل جنسی روبرو شده اید و یا کاهش میل جنسی به سراغ تان آمده، بهتر است همسرتان نیز از تمامی این احوال باخبر باشد. تنها توصیه ما به شما این است که تا می­توانید از بودن کنار همسرتان لذت ببرید. اگر درد شکم بعد از رابطه جنسی در بارداری سبب نگرانی شما شده است، این مساله را با متخصص در میان بگذارید تا روابط عاشقانه شما بی دلیل دچار اختلال نشود.

 

بیشتر بدانید:

1- 7 خاصیت درمانی رابطه جنسی یا نزدیکی کردن

2- 5 مزیت رابطه جنسی در دوران بارداری

3- خطرات داشتن رابطه جنسی در سه ماهه آخر بارداری

4- تاثیر رابطه جنسی در دوران بارداری بر مادر و جنین