The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ایا تب مادر باردار برای جنین ضرر دارد و علت تب چیست؟

وقتی در دوران بارداری بیمار می شوید، احتمالا بیشتر از هر چیز دیگری به سلامتی فرشته کوچکتان فکر می کنید و می ترسید که مبادا بیماری شما به او آسیب زده و اختلالی در روند رشد او ایجاد کند. تعداد بسیار زیادی از مادرانی که به دلایل گوناگون همچون عفونت ادراری، سرماخوردگی و ... دچار تب می شوند، می پرسند که ایا تب مادر باردار برای جنین ضرر دارد؟ در این متن به شما خواهیم گفت که چه زمانی تب در بارداری برای جنین خطرساز می شود.

ایا تب مادر باردار برای جنین ضرر دارد؟

تب خفیف در ابتدای دوران بارداری خطرناک نیست اما تب بالا سلامت جنین را تهدید می کند، زیرا در مراحل اولیه، رشد جنین بستگی به  فعالیت و عملکرد پروتئین های (آنزیم ها) بدن مادر دارد که این فعالیت به تغییر دما بسیار حساس است، بنابراین تب بالا در ابتدای بارداری می تواند به جنین آسیب برساند. همچنین فرآیند رشد جنین در ماه های بعدی به میزان ذخیره پروتئین مادر بستگی دارد که باید در زمان مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

در شرایطی که دمای بدن مادر از 37 به 39.5 درجه سانتیگراد می رسد، پروتئین عملکرد صحیح و مطلوب خود را از دست می دهد و همین امر منجر به بروز فاجعه ای مانند سقط جنین می شود.

در سه ماهه سوم بارداری زمانی که رشد جنین کامل می شود، تب مادر تاثیر چندانی بر سلامت جنین ندارد مگر اینکه علت تب عفونت جدار داخلی رحم باشد. برای جلوگیری از بروز مشکل و خطر در صورت تب و افزایش دمای بدن با پزشک خود مشورت کنید.

نکات قابل توجه درمورد تب در بارداری

ممکن است مادر در دوران بارداری یا پس از زایمان به دلیل بیماری های ویروسی تب کند.  در بیشتر موارد که تب خیلی شدید نیست و زمان کمی طول می کشد جای نگرانی نیست.

در صورتی که تب با درمان های خانگی مانند مصرف استامینوفن یا گذشت زمان کاهش نیافت، ممکن است مشکل شما جدی بوده و دچار عفونت باکتریایی شده باشید، پس باید با پزشک مشورت کنید.

بهتر است بدانید در صورت بروز علائم زیر باید با پزشک مشورت کنید:

- اگر با وجود بیماری های دیگری مانند دیابت یا بیماری های مزمن دیگر تب کنید.

- تب همراه با علائمی مانند علائم عفونت کلیه افزایش یابد.

- بدن دچار کم آبی شود.

- اگر تب خفیف بدون دلیل مشخصی بیش از چهار روز کامل طول بکشد.

- اگر تب بدون دلیل مشخصی در طول سه هفته بیش از یک بار تکرار شود.

- اگر تب با ترشحات واژینالی یا بوی بد آن همراه باشد.

 همواره به خاطر داشته باشید تب یک علامت یا نشانه است، در بیشتر مواقع زمانی که همراه با سایر علائم باشد، باید آن را جدی گرفت.

مادران باردار اگر تب کردند مراقب باشند!

اگر مادر باردار علت تب و عفونت خود را نمی داند باید در اولین فرصت با پزشک عمومی یا متخصص زنان و زایمان خود تماس بگیرد. پزشک همه آزمایش های بالینی اولیه مورد نیاز را انجام می دهد و برای تشخیص علت تب چند آزمایش خون و ادرار توصیه می کند.

حال که می دانید ایا تب مادر باردار برای جنین ضرر دارد یا خیر درصورتی که اگر علائم سرماخوردگی و تب ناشی از آن پس از چند روز بدتر شد یا مشکل تنفسی پیدا کردید فوراً به پزشک مراجعه کرده و درمان دارویی را آغاز کنید. ممکن است شما دچار عفونت ثانویه شده باشید، این عفونتی است به دنبال میکروب قبلی بروز می کند، مانند عفونت ریه، در این شرایط به درمان فوری نیاز است.

 

بیشتر بدانید:

1- آیا ابتلا به آنفولانزا در بارداری خطرناک است؟

2- بیماری توکسوپلاسموز در بارداری چیست و چه علائم و درمانی دارد؟

3- 13 درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی در دوران بارداری

4- تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا در چیست و راه درمان آن چیست؟