The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سیاه شدن نوک سینه در بارداری به چه علت است؟

همه بانوان به خوبی می‌دانند که یکی از تغییرات فیزیکی دوران بارداری افزایش سایز سینه است. در این دوران سینه‌ها از هر زمانی پرتر به نظر می‌رسند. غیر از آن ممکن است احساس کنید نوک سینه شما کمی تیره‌تر از قبل شده است. برخی از بانوان تیره شدن هاله اطراف نوک سینه را اولین نشانه بارداری می‌دانند زیرا این تیرگی با بزرگ شدن اندازه سینه در ارتباط است. بگذارید بررسی کنیم که علت سیاه شدن نوک سینه در بارداری و چگونه می‌توان آن را کنترل کرد.

 

علت سیاه شدن نوک سینه در بارداری چیست؟

هرگونه تغییر فیزیکی که مطابق میل شما نباشد، باعث ایجاد پرسش‌های زیادی در ذهن شما می‌شود. بسیاری از بانوان از ظاهر سینه‌های خود راضی هستند و دوست ندارند تغییری در آن ایجاد شود، زیرا همسرشان نیز از این ظاهر کاملا راضی است. بنابراین هرگونه تغییری لزوما به معنای خرسندی از آن تغییر نیست و لازم است بدانیم که این اتفاق کاملا طبیعی است. سیاه شدن نوک سینه در بارداری از تغییرات معمولی است که در اغلب حاملگی ‌ها رخ می‌دهد. نوک سینه؛ به غیر از تیره‌تر شدن، بزرگ‌تر نیز می‌شود.

 چه چیزی باعث تیره شدن نوک سینه در دوران بارداری می‌شود؟

از آنجا‌که تمام تغییرات در بدن شما رخ می‌دهد، اولین فکری که به ذهنتان می‌رسد،‌ معمولا درست‌ترین جواب است. هورمون‌ها دلیل تمام تغییراتی هستند که در طول دوران بارداری در بدن شما رخ می‌دهد. برای اینکه بدانید علت تیرگی نوک سینه در بارداری چیست، باید بدانید چه هورمونی تاثیرگذار است. رنگدانه‌ای که مسئول رنگ پوست ما است،‌ ملانین نام دارد. این رنگدانه در تمام نقاط بدن از جمله عنبیه و مو وجود دارد. به واسطه تاثیر هورمون‌ها و نوساناتی که در مقدار آنها ایجاد می‌شود، تولید ملانین در پوست افزایش می‌یابد. این اتفاق معمولا در جاهایی که ملانین بیشتری وجود دارد، اثر بیشتری نیز خواهد داشت و به همین دلیل نوک پستان‌‌ها و هاله آن تیره‌تر می‌شود. همچنین تولید ملانین در نقاطی از بدن که جای زخم یا لک دارد افزایش پیدا می‌کند و باعث تیره‌تر شدن پوست در آن نواحی می‌شود. ممکن است متوجه لکه‌های تیره در برخی نقاط بدن شوید. هیچکدام از این تغییرات نباید موجب نگرانی شما شود، زیرا نتیجه تغییرات بدن شما برای سازگار شدن با جنین است. 

سیاه شدن نوک سینه در بارداری و جنسیت جنین

بسیاری از افراد گمان می کنند که سیاه شدن نوک سینه در بارداری با دختر یا پسر بودن جنین ارتباط دارد، اما باید به شما بگوییم که این باورهای عمومی هیچ پایه و اساس علمی ندارد و رنگ نوک سینه مادر در طی دوران حاملگی نمی تواند نشانه ای برای تعیین جنسیت جنین باشد.

 این تیرگی دائمی است؟

 در بسیاری از مواقع چند ماه بعد از زایمان، رنگ نوک سینه و هاله اطراف آن به حالت اولیه برمی‌گردد. این تیرگی در برخی از بانوان ممکن است دائمی باشد.

 نکاتی برای مقابله با تیرگی نوک سینه در بارداری

  • تیرگی نوک سینه، هاله دور آن و نیز دیگر قسمت‌های بدن موقت بوده و به علت رنگدانه‌های زیاد ملانین به وجود می‌آید. بنابراین، لازم است از تحریک بیشتر ملانین جلوگیری شود تا پوست این قسمت تیره‌تر نشود. به این منظور، هنگام بیرون رفتن مراقب پوست خود باشید. ممکن است به حمام آفتاب علاقمند باشید. اگر نمی‌خواهید نوک سینه‌ها و هاله آن تیره‌تر شوند پوششی روی آنها قرار دهید. قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث می‌شود ملاتین بیشتری تولید شده و پوست در مقابل اشعه ماورای بنفش (UV) محافظت شود. برای سلامتی پوست از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • لوسیون‌ها و کرم‌های موضعی مختلفی در فروشگاه‌ها موجود است که برای روشن شدن نواحی تیره بدن و کاهش ملانین در آن نواحی تولید شده‌اند. این کرم‌ها از مواد شیمیایی مختلف تهیه شده است که بر پوست و لایه‌های زیرین پوست اثر گذاشته و باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود. ممکن است استفاده از این لوسیون‌ها در دوران غیر از بارداری مفید باشد ولی در این دوران شاید بهترین گزینه برای شما محسوب نشود. بهتر است قبل از استفاده از کرم یا لوسیون با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است یک ماده شیمایی خاص در این کرم‌ها به جنین آسیب برساند یا واکنش منفی نسبت به سینه‌های شما که هم‌اکنون نیز حساس‌تر شده‌ است، ایجاد کند.
  • تیرگی هاله دور سینه نه تنها یک واکنش فیزیکی،‌ بلکه واکنشی احساسی نیز هست. درست است که این تیرگی در نتیجه نوسانات هورمون‌ها ایجاد می‌شود، اما نوسانات احساسی نیز باعث ایجاد این تیرگی‌ها خواهد شد. اگر در مورد بارداری خود دچار اضطراب بی‌مورد هستید، یا در محیطی هستید که باعث ایجاد استرس در شما می‌شود، مانند حجم کار یا فشارهایی که در منزل به شما وارد می‌شود، این می‌تواند باعث تیره‌تر شدن هاله دور سینه شود. لذت بردن از بارداری، کلید سلامتی شما، جنین و رنگ پوستتان است. شگفت انگیز است که یک موجود زنده داخل رحم شما در حال شکل‌گیری است و قرار است شما را مادر خطاب کند. با تغذیه مناسب و متعادل و پرهیز از برخی مواد غذایی،‌ می‌توانید این تیرگی را تا حدی از بین ببرید. هنگامی‌که حال روحی خوبی دارید رنگ این هاله‌ها روشن‌تر خواهد بود.

سیاه شدن نوک سینه در بارداری معمولا بی‌خطر است. این عارضه بیشتر از لحاظ ذهنی باعث بهم ریختگی بانوان باردار می‌شود و گاهی ممکن است حس اعتماد به نفس در مورد تصور از خود را کاهش بدهد. ولی یادگیری قبول تغییرات طبیعی بدن، باعث تقویت روحیه شما خواهد شد. هنوز به عنوان یک مادر دوست‌داشتنی هستید و هر اتفاقی بیفتد باز هم زیبایید.

منبع: parenting.firstcry

 

بیشتر بدانید:

1- 6 نکته در مورد پستان ها در دوران بارداری

2- در دوران بارداری سوتین فنردار بپوشم یا سوتین مناسب بارداری؟

3- تغییرات پستان ها در دوران بارداری

4- پرسش و پاسخ درباره تغییرات پستان ها در دوران بارداری