The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تب در بارداری نشانه ی چیست و با چه علائمی همراه است؟

متوسط درجه حرارت بدن از طریق دهان، حدود 36-37 درجه‌ی سانتیگراد است. در صورتی که دمای هوا به بیش از 38.3 درجه‌ی سانتیگراد برسد، به آن تب می‌گوییم. اما تب در بارداری نشانه ی چیست و با چه علائمی همراه است؟ برخی علائم تب عبارتند از لرز، تعریق، سردرد، کم آبی بدن، درد عضلانی و خستگی. درصورتی که در دوران بارداری درجه‌ی حرارت بدن شما افزایش پیدا کرد، نگران نشوید، اما در عین حال در اسرع وقت تحت نظر پزشک داروهای لازم برای قطع تب را مصرف نمایید. هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید، زیرا عدم توجه به تب ممکن است باعث اختلال رشد و آسیب به جنین شود.

تب در بارداری نشانه ی چیست؟

درصورتی که دمای بدن ما در دوران بارداری به بالاتر از 38/3 درجه سانتیگراد رسید، مراجعه به پزشک در چنین شرایطی ضرورت دارد زیرا در بیشتر مواقع تب در بارداری نشانه ای از بروز یک بیماری و جدال سیستم ایمنی با عامل ایجاد کننده آن است:

  1. سرماخوردگی

سرماخوردگی اغلب با تب همراه است. علائم سرماخوردگی و تب در بارداری مشابه آنفولانزا بوده و عبارتند از آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تنگی نفس. این علائم معمولا طی 3 تا 15 روز کاهش می‌یابند. اگر پس از گذشت این دوره، هم‌چنان احساس بیماری داشتید، باید برای درمان تب و لرز سرماخوردگی در بارداری به پزشک مراجعه کرده و توصیه های او را جدی بگیرید.

برای پیش‌گیری از بیماری، به بهداشت خانه و محل کار خود توجه داشته باشید و از افراد بیمار نیز دوری کنید.

  1. آنفولانزا

تب و لرز در بارداری نشانه ی چیست؟ ممکن است یکی از نشانه های آنفولانزا باشد. زیرا یکی دیگر از دلایل ایجاد تب در دوران بارداری، آنفولانزا است. علائم آنفولانزا عبارتند از درد، تب، سرفه، استفراغ و حالت تهوع. در صورت شدت و تداوم علائم، به پزشک مراجعه کنید.

برای درمان بیماری، مقدار زیادی مایعات بنوشید، استراحت کنید و داروهای تجویز شده را به موقع مصرف نمایید.

  1. عفونت ادراری

حدود 10 درصد افراد در دوران بارداری، به عفونت ادراری مبتلا می‌شوند. عفونت ادراری زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری از مقعد یا واژن وارد مجاری ادراری و سپس مثانه می‌شود. عفونت ادراری باعث تیرگی یا خون‌آلود شدن ادرار، تب، لرز و سوزش ادرار می‌شود.

برای درمان عفونت ادراری، مقادیر زیادی آب بنوشید و آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده را مصرف نمایید. در صورتی که عفونت ادرار درمان نشود، ممکن است عفونت کلیوی ایجاد نموده و هم‌چنین باعث بروز مشکلات بسیاری در دوران بارداری گردد. آزمایش ادرار در فواصل زمانی منظم، می‌تواند به کنترل و نظارت بر وضعیت ادرار، کمک نماید.

  1. ویروس دستگاه گوارش

در صورتی که ویروس گوارشی وارد بدن شود، علائمی مانند تب، استفراغ، اسهال و کم‌آبی بدن ایجاد می‌نماید. تمامی این علائم، در صورت عدم درمان، ممکن است باعث زایمان زودرس بشوند.

برای درمان این بیماری، رعایت یک برنامه غذایی سالم و سبک مثل آب سیب، نان، برنج و موز و هم‌چنین نوشیدن مقادیر زیادی آب می‌تواند تسکین‌دهنده باشد. در صورت استفراغ، کم‌آبی بدن و تب بالا باید فورا به پزشک مراجعه نمایید.

  1. کوریوآمنیونیت، التهاب پرده های جنینی

تب در بارداری نشانه ی چیست؟ یکی از هشدارها درمورد تب در بارداری ابتلای مادر به عفونت پرده های جنینی است. کوریوآمنیونیت، نوعی بیماری است که بر اثر آن التهاب غشاهای جنینی (آمنیون و کوریون) ایجاد می‌شود. این مشکل در یک تا دو درصد بارداری‌ها رخ می‌دهد. نشانه‌های رایج کوریوآمنیونیت عبارتند از تپش قلب، حساسیت رحم، ترشحات واژینال، تعریق، تب و لرز.

در صورتی که کوریوآمنیونیت در اواخر بارداری اتفاق بیفتد، ممکن است پزشک دستور سزارین اورژانسی بدهد تا عفونت وارد بدن جنین نشود. آنتی‌بیوتیک نیز برای درمان عفونت ناشی از این بیماری تجویز می‌شود که تا پس از زایمان نیز باید مصرف شود.

  1. بیماری پنجم، پوست سرخی یا پاروویروس B19

بر اساس آمار اعلام شده، تنها 5 درصد از افراد باردار، به این عفونت نادر مبتلا می‌شوند. نشانه‌های رایج این بیماری عبارتند از بثورات پوستی، درد مفاصل، سردرد، گلودرد و تب. پاروویروس می‌تواند به عوارضی مانند سقط جنین، کم‌خونی جنین، مرده‌زایی و التهاب قلب جنین منجر شود.

  1. لیستریا (لیستریوز)

لیستریوز، در صورت مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می‌شود. علائم آن عبارتند از تب بالا، تهوع، درد عضلانی، اسهال، سردرد، سفتی گردن و تشنج. این بیماری در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به عوارض جدی همچون زایمان زودرس، مرده‌زایی و سقط جنین بشود.

برای پیشگیری از این مشکل، باید از مصرف گوشت و شیر غیرپاستوریزه و غذاهای دریایی دودی اجتناب شود. تمام مواد غذایی باید به طور کامل پخته و سپس مصرف شوند.

تب، صرف نظر از این که تب در بارداری نشانه چیست و دلایل آن کدامند، می‌تواند درد و رنج زیادی را به مادر تحمیل کند، به خصوص در دوران بارداری که سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر از همیشه است. حال که می دانید تب در بارداری نشانه ی چیست و چه خطراتی ممکن است سلامتی شما و جنین را تهدید کند، تعلل نکنید، درصورتی که تب کردید حتما به متخصص مراجعه کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- آیا ابتلا به آنفولانزا در بارداری خطرناک است؟

2- بیماری توکسوپلاسموز در بارداری چیست و چه علائم و درمانی دارد؟

3- 13 درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی در دوران بارداری

4- تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا در چیست و راه درمان آن چیست؟