The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تب در بارداری خطرناک است و تب دوران بارداری ناشی از چیست؟

آیا دچار تب شده اید! وحشت زده نشوید، اما فوراً برای درمان اقدام کنید. باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه نموده و درمان لازم را انجام دهید، زیرا احتمال بروز خطراتی مثل تاخیر در رشد و ابتلا به اوتیسم در کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری داروهای تب بر مصرف کرده اند بالاتر است. اما تب دوران بارداری ناشی از چیست؟ آیا تب در بارداری خطرناک است؟ پاسخ همه ی این پرسش ها را در ادامه خواهید دید.

تب بارداری چیست؟

متوسط درجه حرارت بدن براساس اندازه گیری از طریق دماسنج دهانی، 36 تا 37 درجه ی سانتیگراد است و در صورتی که دمای بدن از 38.3 درجه سانتیگراد بالاتر برود به آن تب می گوییم. علایم آن نیز شامل لرز، تعریق، سردرد، کم آبی بدن، درد عضلانی و خستگی است.

 تب در بارداری خطرناک است؟

وقتی می پرسید تب در بارداری خطر دارد یا نه، باید به شما بگوییم که گرچه شدت تب در بروز آسیب مهم است، اما این موضوع که تب در دوران بارداری خطرناک است یا نه بستگی به علت ایجاد کننده آن دارد. در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود، زیرا این سیستم در حال حفاظت از مادر و جنین به طور همزمان است.  بنابراین مادران در دوران باداری مستعد عفونت، تب یا لرز هستند. دلایل دیگری نیز برای تب وجود دارد:

 1. سرماخوردگی:

سرماخوردگی اغلب با تب همراه است. علایم آن نیز شبیه آنفولانزا است و شامل آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و مشکلات تنفسی است. این علایم معمولاً در عرض سه تا پانزده روز فروکش می کنند. اگر بیماری شما بیش از این طول کشید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

پیشگیری: محل کار و منزل را پاکیزه نگه دارید، دستان خود را مرتب بشویید و از افراد سرماخورده دوری کنید.

2. آنفولانزای شدید و مسری:

آنفولانزا یکی دیگر از علل تب در دوران بارداری است. نشانه های آن نیز شامل درد، تب، سرفه، استفراغ و حالت تهوع است. در صورت طولانی شدن علایم به پزشک مراجعه کنید.

درمان: به مقدار زیاد مایعات بنوشید، استراحت کنید، و درمان های لازم را نادیده نگیرید.

 3. عفونت دستگاه ادراری:

حدود 10 درصد مادران باردار به عفونت دستگاه ادراری مبتلا هستند. این عفونت هنگامی ایجاد می شود که باکتری های مقعد یا واژن از طریق مجاری ادراری به مثانه وارد شوند. علایم این عفونت، وجود خون در ادرار، تب، لرز و سوزش ادرار است. باید به شما بگوییم که تب در بارداری خطرناک است اگر علت ایجاد کننده آن عفونت ادراری باشد. بنابراین باید اقدامات درمانی درهنگام عفونت ادراری را جدی بگیرید.

درمان: به مقدار زیاد مایعات بنوشید و آنتی بیوتیک های تجویز شده را مصرف کنید. عفونت مجاری ادراری اگر درمان نشود خطر ابتلا به عفونت کلیه را افزایش می دهد و باعث مشکلات بسیاری در بارداری می شود. انجام آزمایش ادرار به طور مرتب می تواند برای کنترل و نظارت بر بیماری مفید باشد.

 4. حمله ی ویروس دستگاه گوارش:

هنگام حمله ی ویروس به دستگاه گوارش، علایمی همچون تب، استفراغ، اسهال و کم شدن آب بدن ایجاد می شود. این علایم در صورت عدم درمان می توانند باعث زایمان زودرس بشوند.

درمان: برای تسکین موقت، یک رژیم غذایی سالم شامل سیب، نان، برنج و موز می تواند مفید باشد. از نوشیدن آب نیز غافل نشوید. در صورت تب بالای چهل درجه، استفراغ خونی و کم شدن آب بدن، فورا به پزشک مراجعه کنید.

 5. کوریوآمنیونیت، ترشحات بد بو:

کوریوآمنیونیت در یک تا دو درصد از بارداری ها رخ می دهد. منشا این بیماری، عفونت باکتریایی مایع آمنیوتیک اطراف جنین است. نشانه های شایع این بیماری ضربان قلب سریع، درد رحم، ترشح واژینال، تعریق، تب بالا و لرز و ... است. لازم به ذکر است که در این شرایط تب در بارداری خطرناک است. اگر کوریوآمنیوتیت در طول مراحل پیشرفته ی بارداری رخ بدهد، ممکن است پزشک برای جلوگیری از ورود عفونت به بدن جنین، قطع بارداری و سزارین فوری را توصیه نماید. در این صورت حتی پس از زایمان نیز برای درمان عفونت و عدم افزایش آن، آنتی بیوتیک تجویز می شود.

 6. بیماری پنجم یا پاروویروس B19:

بر اساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده، تنها پنج درصد از مادران باردار به این بیماری نادر و مسری دچار می شوند. نشانه های شایع این بیماری شامل خارش، درد مفاصل، سردرد، گلودرد و تب است. پاروویروس می تواند به عوارضی همچون سقط جنین، کم خونی جنین، مرده زایی و التهاب قلب جنین منجر شود.

 7. لیستریا شبه آنفولانزا (لیستریوز):

لیستریوز در صورت مصرف آب و مواد غذایی آلوده ایجاد می شود. علایم شایع آن عبارتند از تب بالا، تهوع، درد عضلانی، اسهال، سردرد، سفتی گردن یا تشنج. اگر این بیماری درمان نشود ممکن است به عوارض جدی هم چون زایمان زودرس، مرده زایی و سقط جنین منجر شود. بنابراین در اثر بروز لیستریا نیز تب در بارداری خطرناک است.

پیشگیری: اجتناب از مصرف گوشت و شیر غیرپاستوریزه و غذاهای دریایی دودی، و مواد غذایی نیم پزهمانند تخم مرغ عسلی.

 

بیشتر بدانید:

1- تب در بارداری خطرناک است و علت تب در بارداری چیست؟

2- تب در بارداری درمان با کمک 15 راهکار کاربردی

3- ایا تب مادر باردار برای جنین ضرر دارد و علت تب چیست؟

4- آیا سرماخوردگی یا آنفولانزا در اوایل بارداری برای جنین خطرناک است؟