The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تب در بارداری درمان با کمک 15 راهکار کاربردی

دمای طبیعی بدن 36 تا 38 درجه است. افزایش متابولیسم در طی دوران بارداری سبب می شود تا دمای بدن مادر تا حدی افزایش یابد که طبیعی تلقی می گردد اما ارگانیسم های بیماری زا می توانند سبب شوند دمای بدن مادر به 38 درجه حتی بالاتر برسد که ابتلا به تب در بارداری را مطرح می کند. برای تب در بارداری درمان های زیادی وجود دارد، اگی می خواهید درمورد آنها اطلاعات کاملی کسب کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تب در بارداری درمان با کمک 15 راهکار کاربردی

در صورتی که از نظر پزشک، تب چندان شدید و بحرانی نباشد، می‌توان با چند روش ساده دمای بدن را کاهش داد. این روش‌ها عبارتند از:

  1. کاهش دمای محیط: دمای محیط را با استفاده از پنکه، کولر یا باز کردن پنجره‌ها، کاهش داده و در یک فضای خنک استراحت کنید.
  2. پوشیدن لباس خنک و آزاد: هنگام تب، از پوشیدن لباس‌های زیاد و گرم اجتناب نمایید. لباس‌های نخی و آزاد، برای این شرایط مناسب هستند. در صورتی که احساس لرز دارید، با یک رو انداز سبک خود را بپوشانید.
  3. دوش آب ولرم: استحمام با آب گرم یا پاشویه‌ی بدن با آب ولرم می‌تواند به کاهش دمای بدن کمک کند. هرگز در این شرایط با آب سرد دوش نگیرید.
  4.  نوشیدن مایعات فراوان: با نوشیدن مایعات خنک و بدون کربنات مانند نوشیدنی‌های الکترولیتی یا شربت‌های طعم‌دار، از کم شدن آب بدن جلوگیری نمایید. آب‌میوه‌هایی مانند لیموناد برای کاهش دمای بدن و بازیابی قند و الکترولیت از دست رفته بسیار موثر هستند.
  5. استراحت کافی: استراحت دمای بدن را کاهش داده و از سرگیجه و خواب‌آلودگی جلوگیری می‌نماید.

سرماخوردگی تب در بارداری درمان

در صورتی که تب به دلیل سرماخوردگی ایجاد شده باشد، اقدامات زیر می‌تواند موثر واقع شود:

  1. فین کردن: فین کردن با شدت زیاد، می‌تواند باعث عبور هوا از کانال‌های گوش و آسیب رساندن به آن‌ها شود. بنابراین بهتر است با دست یکی از حفره‌های بینی را گرفته و به آرامی با فین کردن مخاط را از حفره‌ی دیگر خارج نمایید.
  2. آب نمک: آب نمک به کاهش مخاط بینی کمک نموده و همچنین باعث از بین رفتن ذرات ویروس و باکتری موجود در مجرای تنفسی می‌شود. یک چهارم قاشق غذاخوری نمک را با مقدار مساوی بیکینگ پودر و مقداری آب گرم مخلوط کنید. با کمک سرنگ این مخلوط را به نوبت داخل حفره‌های بینی بریزید. این کار را برای هر کدام از حفره‌ها دو یا سه بار تکرار نمایید.
  3. قرقره کردن:  قرقره کردن، باعث مرطوب شدن گلو و تسکین موقت آن می‌شود. نصف قاشق چای‌خوری نمک را با مقداری آب گرم مخلوط نموده و چهار بار در روز قرقره کنید. برای کاهش سوزش گلو، می‌توانید این کار را با چای سیاه انجام دهید. چای حاوی ماده‌ای به نام تانن است که باعث جمع شدن مخاط گلو می‌شود. قرقره‌ی عسل و سرکه‌ی سیب نیز می‌تواند تسکین‌دهنده باشد. ترکیب موثر دیگر، برگ تمشک یا آب‌لیمو، یک فنجان آب گرم و عسل است.
  4. دمنوش‌های گیاهی: یکی از راه های درمان سریع تب در بارداری، استفاده از دمنوش های گیاهی است. دمنوش‌های گیاهی گرم، مانند چای زنجبیل می‌توانند تسکین‌دهنده باشند. این دمنوش‌ها، با کاهش التهاب غشای بینی، باعث رفع گرفتگی و آبریزش بینی شده و در نتیجه از کم‌آبی بدن جلوگیری می‌کنند. با این حال، از نوشیدن چای بابونه در سرماخوردگی اجتناب کنید زیرا ممکن است با رقیق کردن خون، باعث خونریزی بینی شود.
  5. حمام بخار: حمام بخار، باعث حفظ رطوبت بینی و باز شدن مجراهای تنفسی می‌شود. در صورتی که به دلیل آنفولانزا، احساس سرگیجه می‌کنید، حمام بخار می‌تواند تسکین‌دهنده باشد.
  6. مالیدن ضماد نعنا: قرار دادن ضماد نعنا بر روی بینی و قفسه‌ی سینه، باعث باز شدن مسیر تنفسی و تسکین پوست تحریک‌شده‌ی بینی می‌شود. مالش مداوم نعنا، کافور و اکالیپتوس بر روی پوست بینی نیز می‌تواند تحریک‌ شدگی آن را تسکین دهد. این ضمادها فقط برای استعمال خارجی هستند و نباید وارد حفره‌ی بینی شوند.
  7. گذاشتن بالش اضافی زیر سر: قرار دادن بالش‌های اضافی زیر سر، باعث کاهش گرفتگی بینی می‌شوند. افزایش ارتفاع بالش هنگام خواب، می‌تواند عبور هوا از مسیرهای تنفسی را تسهیل نماید. در صورتی که نمی توانید از بالش اضافه استفاده کنید، می‌توانید شیب تشک را افزایش دهید.
  8. اجتناب از سفر هوایی: در دوران بارداری، سفر هوایی ایمن نیست، مخصوصا اگر تب، سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید. زیرا فشار هوا می‌تواند مجراهای تنفسی را مسدود نماید. سفر هوایی در شرایط سرماخوردگی و آنفولانزا، به دلیل ایجاد تغییرات در فشار هوا هنگام صعود و فرود، ممکن است باعث آسیب رسیدن به گوش میانی شود. در صورتی که مجبور به پرواز هستید، اسپری یا قطره‌ی ضد احتقان بینی به همراه خود داشته باشید. جویدن آدامس نیز می‌تواند به کاهش فشار گوش کمک نماید.

تب در بارداری درمان با کمک خوراکی ها

برخی از خوراکی ها در درمان تب و لرز سرماخوردگی در بارداری بسیار موثر اند مثلا:

  • غذاهای حاوی ویتامین «ث» باعث تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مبارزه با تب می‌شوند. بنابراین وقتی می پرسید که برای تب زن باردار چی خوبه، ما غذاهای حاوی ویتامین C را به شما توصیه می کنیم.
  • ذغال اخته حاوی مقدار قابل توجهی اسید سالیسیلیک است اسید سالیسیلیک شبیه به آسپرین است و در جلوگیری از تب و اسهال موثر است. اگر شما به آسپرین حساسیت دارید از نوشیدن مقدار زیادی از آب زغال اخته پرهیز کنید.
  • گیاه کرن‌بری، از نفوذ باکتری به دیواره‌ی مثانه و مجاری ادراری جلوگیری می‌نماید.
  • خردل و ترب کوهی، مخاط موجود در مجاری تنفسی را کاهش می دهد.
  • پیاز جاوی ترکیبی است که از برونشیت و پنومونی جلوگیری می‌نماید.
  • چای سبز یا سیاه، حاوی نوعی آنتی‌بیوتیک طبیعی به نام کاتچین هستند که به درمان اسهال کمک می‌کند.

بدانید که به راحتی تب در بارداری درمان پذیر است. همراه با اقدامات فوق، می‌توانید برخی اقدامات طبیعی برای درمان تب در دوران بارداری را نیز امتحان نمایید. داروها همیشه راه‌حل مناسبی نیستند، زیرا عوارض جانبی آن‌ها ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد کند. علاوه‌ بر این، درمان‌های طبیعی، باعث تغییر خلق‌وخو و خواب‌آلودگی نیز نمی‌شوند.

 

بیشتر بدانید:

1- تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا در چیست و راه درمان آن چیست؟

2- 13 درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی در دوران بارداری

3- بیماری توکسوپلاسموز در بارداری چیست و چه علائم و درمانی دارد؟

4- آیا ابتلا به آنفولانزا در بارداری خطرناک است؟