The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پماد کلوتریمازول در بارداری آسیبی به جنین نمی زند؟

یکی از عارضه هایی که تعداد بسیار زیادی از مادران در دوران بارداری با آن دست و پنجه نرم می کنند، ابتلا به قارچ واژن است. احتمالا می دانید که یکی از در دسترس ترین داروها برای درمان این عارضه استفاده از پماد کلوتریمازول در بارداری است. اما آیا استفاده از پماد کلوتریمازول در هفته های اول بارداری ایمن است؟ آیا کلوتریمازول واژینال در ماه اول بارداری آسیبی به جنین نمی زند؟ تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا همه چیز را درمورد استفاده از پماد کلوتریمازول در بارداری بدانید.

 کلوتریمازول چیست؟

کلوتریمازول دارویی است که برای درمان عفونت های قارچی مانند برفک واژن استفاده می شود در حقیقت یکی از دسترس ترین داروها برای درمان عفونت قارچی استفاده از پماد کلوتریمازول برای خارش واژن در بارداری است. این دارو به صورت پماد در دسترس است و به صورت شیاف واژن، که می تواند به صورت داخلی و یا به عبارتی قرص واژینال کلوتریمازول در دوران بارداری مورد استفاده قرار بگیرد نیز موجود است. در عفونت های شدید، پماد و شیاف اغلب با هم تجویز می شوند.

   آیا استفاده از پماد کلوتریمازول در بارداری ایمن است؟

 کلوتریمازول به طور کلی برای بانوان باردار بی خطر محسوب می شود. اگر در دوره بارداری از شیاف واژن برای درمان برفک واژن استفاده می کنید، توصیه می شود که آن را با انگشتان خود وارد کنید نه با اپلیکاتور همراه دارو.

برفک واژن در دوران بارداری بسیار شایع است. اگر فکرمی کنید دچار برفک واژن هستید، بهتر است با پزشک یا مامای خود مشورت کنید تا در مورد درمان آن به شما کمک کنند.

 آیا استفاده از پماد کلوتریمازول در بارداری، می تواند منجر به تولد نوزاد با نقائص مادرزادی شود؟

بدن و اکثر اندام های داخلی جنین در ۱۲ هفته اول بارداری شکل می گیرند. در این زمان عمدتأ مشاهده شده که برخی از داروها باعث نقایصی در نوزاد می شوند. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از استفاده از کلوتریمازول واژینال در ماه اول بارداری می تواند خطر ابتلا به نقایص مادرزادی را افزایش دهد. چهار مطالعه که جمعأ بر روی بیش از ۵۷۰۰ مادر باردار که در اوایل بارداری کلوتریمازول مصرف کرده اند، انجام شد، نشان داد در بانوانی که در ماه های ابتدایی بارداری این دارو را مصرف کرده اند، نسبت به سایر مادران احتمال بیشتری برای داشتن نوزاد مبتلا به نقایص مادرزادی وجود ندارد.

 آیا استفاده از پماد کلوتریمازول در بارداری می تواند منجر به سقط جنین شود؟

هیچگونه مدرک علمی دال بر سقط جنین ناشی از مصرف این دارو در دوران ابتدایی بارداری، وجود ندارد.دو مطالعه در مورد سقط جنین انجام شده است در حالی که یکی از آنها، استفاده از کلوتریمازول را خطرناک نشان نداد، دیگری  خطر خفیفی را گزارش داد.

با این حال، بانوانی که ازکلوتریمازول در بارداری استفاده می کنند، ممکن است دچار چاقی یا دیابت باشند، زیرا این عوامل می توانند بانوان را مستعد ابتلا به برفک واژن کند. چاق بودن یا ابتلا به دیابت نیز عواملی هستند که احتمال سقط جنین را افزایش می دهند. بنابراین، ممکن است که این عوامل و نه خود کلوتریمازول، با خطر سقط جنین که در مطالعهٔ فوق نشان داده شده است، مرتبط باشد. قبل از نتیجه گیری در این مورد، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

 آیا استفاده از پماد کلوتریمازول در بارداری می تواند باعث زایمان زودرس یا کم وزنی نوزاد دربدو تولد می شود؟

هیچگونه مدرک علمی که نشان دهنده تأثیر مصرف کلوتریمازول در بارداری، بر زایمان زود هنگام یا کم وزنی نوزاد( کمتر از ۲۵۰۰ گرم) باشد، وجود ندارد.

تعدادی از مطالعات به این موضوع توجه کرده اند و در واقع برخی از آنها نشان داده اند که بانوانی که در دوران بارداری با کلوتریمازول تحت درمان قرار گرفته اند، کمتر احتمال دارد که نوزاد نارس داشته باشند (تولد قبل از هفته ۳۷ بارداری) و در نتیجه احتمال کمتری نیز وجود دارد که نوزاد کم وزن متولد شود.

 آیا استفاده از  کرم کلوتریمازول در بارداری می تواند منجر به تولد نوزاد مرده شود؟

هیچ ارتباطی بین مصرف کلوتریمازول در دوران بارداری و تولد نوزاد مرده یافت نشده است، اما هیچ مطالعه علمی انجام نشده است که به طور خاص در این مورد تحقیق کرده باشد.

 آیا استفاده از کلوتریمازول در بارداری می تواند بر یادگیری و رفتار کودک تأثیر منفی بگذارد؟

مغز جنین تا پایان بارداری به رشد خود ادامه می دهد. بنابراین ممکن است که مصرف داروهای خاص در هر مرحله از بارداری تأثیر ماندگاری بر یادگیری یا رفتار کودک داشته باشد. هیچ مطالعه و تحقیقی درباره یادگیری و رفتار کودکانی که مادران آنان در دوران بارداری خود از کلوتریمازول استفاده می کردند، انجام نشده است.

 آیا جنین در دوران بارداری نیاز به مراقبت و نظارت اضافی دارد؟

انتظار نمی رود که استفاده از پماد کلوتریمازول در بارداری مشکلی ایجاد کند که در نتیجه آن جنین نیاز به نظارت بیشتری داشته باشد.

 آیا اگر پدر از کلوتریمازول استفاده کرده باشد، خطری جنین را تهدید می کند؟

اگر پدر قبل و یا تقریبأ در زمان بارداری همسرش از کلوتریمازول استفاده کرده باشد، خطری برای جنین وجود ندارد.

 

منبع: medicinesinpregnancy

 

بیشتر بدانید:

1- چه درمان هایی برای عفونت قارچی واژن (برفک) وجود دارد؟

2- عفونت قارچی واژن در بارداری چه علائم و عوارضی دارد؟

3- آیا شستشوی واژن برای درمان عفونت راهی مناسب است؟

4- آیا عفونت قارچی باعث ناباروری می شود؟