The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

CRL در سونوگرافی چیست و اندازه گیری CRL چه معنایی دارد؟

وقتی جواب سونوگرافی را به دست شما می دهند، واژه ها و عبارات بسیار زیادی را در آن می بینید که هرکدام می تواند برایتان سوال برانگیز باشد که معنای آن عبارت چیست؟ آیا به بخشی از بدن جنین مربوط می شود و یا نشانگر یک بیماری و عارضه است؟ آیا این کلمه که نوشته شده خطرساز است یا نه؟ 

یکی از این کلمات به صورت اختصاری در اکثر سونوگرافی ها گزارش می شود CRL است. در ادامه به شما خواهیم گفت که منظور از  CRL در سونوگرافی چیست؟ به چه دلیل CRL در سونوگرافی اندازه گیری می شود و ...

CRL در سونوگرافی چیست؟

CRL مخفف کلمه Crown-rump length و به معنای طول فاصله فرق سر تا نشیمنگاه جنین و به عبارتی قد نشسته جنین است. اندازه گیری این فاکتور در بررسی رشد جنین در طی نه ماه بارداری اهمیت ویژه ای دارد.

اندازه گیری CRL در سونوگرافی حاملگی

در این روش اندازه گیری در سونوگرافی دوران بارداری، جنین از تاج سر تا انتهای باسن به سانتی متر اندازه گیری می‌شود. در این اندازه گیری، ساک حاملگی محاسبه نمی‌شود. این اندازه گیری را می‌توان بین هفته‌های 7 تا 14 بارداری انجام داد.

استفاده از CRL در محاسبه سن حاملگی

CRL ممکن است در محاسبه سن حاملگی تا قبل از هفته چهاردهم بارداری مفید باشد. هرچه زودتر اولین سونوگرافی انجام شود، سن حاملگی دقیق‌تر تشخیص داده می‌شود به همین سبب بعد از تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی (بهترین معیار برای استفاده از تقویم بارداری)،  اولین سونوگرافی شما برای تعیین سن بارداری و تاریخ زایمان با ارزش ترین معیار است. متخصصان بعد از هفته چهاردهم بارداری از روش‌های دیگری نظیر اندازه گیری دور سر، قطر سر و طول استخوان ران برای تعیین نحوه پیشرفت جنین استفاده می‌کنند. طول بند ناف به طور معمول برابر CRL در طول بارداری است.

CRL چه اطلاعاتی را در مورد سلامت جنین در اختیارمان قرار می دهد؟

هنگامی که CRL در سونوگرافی جنین از 7 میلی متر تجاوز کند، ضربان قلب باید توسط سونوگرافی ترانس واژینال تشخیص داده شود.

اگر هیچ ضربان قلب یا فعالیت قلبی تشخیص داده نشد، احتمالاً سقط جنین رخ داده ولی علامتی از سقط  وجود ندارد. در این شرایط جفت به ترشح هورمون‌ها ادامه می‌دهد و علائم بیرونی سقط جنین را می‌پوشاند.

خانم‌هایی که متوسط قطر کیسه در آنها کمتر از 5 میلی متر، بیشتر از CRL است، احتمالاً در سه ماهه اول حتی اگر جنین ضربان قلب طبیعی داشته باشد سقط جنین را تجربه می‌کنند. پایین تر بودن اندازه گیری طول سر تا نشیمنگاه از حد نرمال همچنین می‌تواند نشانه ناهنجاری‌های کروموزومی مانند تریزومی 18 (سندرم ادواردز) و سایر تریزومی‌های مرتبط با محدودیت رشد باشد.

منبع: verywellfamily

 

بیشتر بدانید:

1- محاسبه سن بارداری با استفاده از CRL (طول فرق سر تا دنبالچه)

2- ماکروسفالی و یا داشتن سر بزرگتر از حد معمول در نوزادان چیست؟

3- بررسی اندازه بزرگترین قطر سر (BPD) جنین در هفته های مختلف بارداری

4- اصطلاحات انگلیسی سونوگرافی جنین (خواندن سونوگرافی بارداری)