The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

قرص لتروزول برای چیه و چگونه باید آن را مصرف کنید؟

تخمک گذاری فرآیندی است که معمولا به طور طبیعی در بدن بانوان هر ماه رخ می دهد و می توان با نزدیکی در زمان تخمک گذاری باردار شد. اما برخی بانوان به علل گوناگونی همچون ابتلا به تخمدان پلی کیستیک و یا اصطلاحا تنبلی تخمدان با مشکلاتی در تخمک گذاری مواجه هستند. بسیاری از این افراد وقتی به متخصص مراجعه می کنند، پزشک قرص لتروزول را برای آنها تجویز می کند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که قرص لتروزول برای چیه؟ و چگونه باید آن را مصرف کنید.

قرص لتروزول برای چیه؟

لتروزول یک داروی هورمونی است که به دسته داروهای مهارکننده آنزیم آروماتاز تعلق دارد. این دارو امروزه در درمان سرطان پستان کاربرد دارد. برای افرادی که با مشکلات تخمک گذاری مواجه هستند، لتروزول برای القای تخمک گذاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

درحقیقت قرص لتروزول یک داروی خوراکی برای درمان ناباروری ناشی از مشکلات تخمک گذاری است. این دارو خط دوم درمان برای افرادی است که با استفاده از کلومیفن باردار نشده اند گرچه برخی پزشکان به عنوان خط اول درمان، پیش از کلومیفن قرص لتروزول را تجویز می کنند. 

قرص لتروزول برای چیه و یا موارد مصرف قرص لتروزول چیست؟

1- در زنانی که به تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستند.

این افراد با اختلالات مربوط به بلوغ فولیکول ها و تخمک گذاری روبرو هستند، مصرف لتروزول سبب تحریک تخمک گذاری در آنها خواهد شد.

2- افرادی که به مصرف کلومیفن مقاوم شده اند.

زنانی که سه دوره کلومیفن مصرف کرده و تخمدان هایشان به آن جواب نداده، معمولا به این دارو مقاوم می شوند و حتی پس از افزایش دوز آن، تخمک گذاری رخ نخواهد داد. خط بعدی درمان در این افراد استفاده از قرص لتروزول است.

3- سرطان سینه

قرص لتروزول برای درمان سرطان های مرتبط با هورمون همانند سرطان پستان مورد استفاده قرار می گیرد. 

4- درمان اندومتروز

در برخی افراد مبتلا به اندومتریوز، برای کاهش درد لگن از قرص لتروزول استفاده می شود. در این افراد تخمدان ها هدف نیستند بلکه هدف رهایی از درد لگن است.

 چه کسانی نباید از قرص لتروزول استفاده کنند؟

  • افرادی که به این دارو یا ترکیبات مشابه مهار کننده آروماتاز آلرژی دارند. 
  • مادران شیرده
  • مادران باردار
  • افرادی که در معرض یائسگی هستند.
  • افرادی که سن زیر 18 سال دارند.

 قرص لتروزول برای چیه، نحوه مصرف قرص لتروزول

معمولا قرص لتروزول را از روز سوم تا پنجم قاعدگی شروع کرده و تا پنج شب مصرف آن را ادامه می دهند. البته لازم به ذکر است که تعداد قرص های مصرفی به نتیجه آزمایش رحم و تخمدان ها بستگی دارد و توسط متخصص زنان تنظیم می شود. سعی کنید که برای تنظیم کردن سطح هورمون موجود در خون، هر روز قرص را راس یک ساعت منظم مصرف کنید تا بیشترین اثربخشی را داشته باشد.

اگر یک بار مصرف قرص را فراموش کردم چطور؟

حاکه می دانید قرص لتروزول برای چیه و چگونه باید آن را مصرف کنید، لازم به ذکر است درصورتی که یک وعده مصرف آن را فراموش کردید، اگر به زمان بعدی نزدیک بود، دوز از دست رفته را مصرف نکنید یعنی هرگز نباید دو قرص را به صورت همزمان مصرف کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- آیا مصرف قرص لتروزول بر دوقلوزایی تاثیر می گذارد؟

2- آیا قرص لتروزول Letrozole و آمپول hcg در بارداری مفید است؟

3- آیا قرص لتروزول باعث بهبود کیفیت و سایز فولیکول ها می شود؟

4- تحرک اسپرم کم مرد یا مصرف لتروزول با بارداری خارج از رحم در ارتباط است؟

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید