The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

جواب آزمایش cvs چقدر طول میکشد؟نتیجه CVS به چه معنی است؟

بدون شک انتظار برای بیشتر افراد ناخوشایند است، این حالت در دوران بارداری که نگران سلامتی فرشته کوچکتان هستید، صد چندان خواهد شد. اگر نتیجه تست غربالگری شما با ریسک بالا گزارش شده باشد، پزشک انجام آزمایش CVS و یا آمنیوسنتز را برایتان تجویز خواهد کرد. اگر تصمیم بگیرید CVS را انجام دهید، بدون شک می خواهید بدانید که جواب آزمایش CVS چقدر طول میکشد؟ نتیجه این آزمایش چگونه گزارش شده و چه معانی دارد. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

آزمایش CVS چیست؟

آزمایش CVS و یا نمونه برداری از پرزهای جفتی یک راهکار برای بررسی وضعیت سلامت جنین در درون رحم است. در روند کار یک سوزن کوچک و ظریف را از دیواره شکم رد کرده و به کمک آن از پرزهای جفت نمونه برداری می کنند. از آنجا که ژنوم کروموزوم های سلول های جفت و جنین همانند هم هستند، بوسیله تجزیه و تحلیل سلول های جفتی می توان دریافت که آیا جنین مشکل ژنتیکی دارد یا خیر. 

جواب آزمایش cvs چقدر طول میکشد؟

احتمالا اولین سوال شما این است که جواب آزمایش cvs چقدر طول میکشد؟ پس از انجام آزمایش CVS، دو نوع بررسی روی نمونه‌های گرفته شده از جفت انجام می‌شود. نتیجه اول ظرف چند روز در دسترس است و مشخص می‌کند آیا مشکل عمده کروموزومی وجود دارد یا خیر. نتایج کامل، برجسته سازی اختلالات کوچکتر و کمیاب تر است و می‌تواند دو تا سه هفته طول بکشد. اگر آزمایش برای شناسایی یک اختلال خاص انجام شده باشد، نتایج ممکن است تا یک ماه طول بکشد.

نتیجه آزمایش بارداری CVS به چه معنی است؟

نتایج این آزمایش دقیق و با حاشیه بسیار کم خطا تا 99 درصد درست در نظر گرفته شده است. گرچه CVS می‌تواند اختلالات ژنتیکی خاص را نشان دهد اما نمی‌تواند برای هر نقص مادرزادی مورد استفاده قرار گیرد. در جواب آزمایش مثبت و منفی می‌آید.

1. نتایج منفی

هنگامی که نتایج آزمایش هیچ نقص را نشان نمی‌دهد، گزارش یک گزارش عادی یا منفی است. اگرچه ممکن است این گزارش نقایصی را نشان ندهد، اما ممکن است جنین با شرایطی که برای آن آزمایش نشده یا با یک بیماری ژنتیکی دیگر به دنیا بیاید.

2. نتایج مثبت

اگر این گزارش نتایج مثبتی را نشان دهد یعنی جنین شرایطی را که به خاطر آن تحت آزمایش قرار گرفته دارد و چون هیچ درمانی برای اکثر اختلالات کروموزومی وجود ندارد در مورد پیامدهای تولد با چنین اختلالی با والدین صحبت می‌شود تا آنها تصمیم گیرنده باشند.

اگر آزمایش CVS ناهنجاری‌ای را نشان دهد چه باید کرد؟

در مورد پیامدهای آن با والدین صحبت شده و گزینه‌های درمانی احتمالی به اشتراک گذاشته می‌شود. از آنجا که اکثر شرایط ژنتیکی قابل درمان نیست، ممکن است گزینه‌های زیر در دسترس است:

1- ادامه بارداری و کسب آمادگی لازم برای مراقبت از نوزاد

2- پایان دادن به بارداری

چه آزمایشات جایگزینی وجود دارد؟

آمنیوسنتز جایگزینی برای آزمایش CVS است که در آن نمونه‌ای از مایع آمنیوتیک مادر برای آزمایش گرفته می‌شود. آمنیوسنتز بین هفته‌های 15 تا 20 بارداری انجام می‌شود. مزیت آزمایش CVS این است که برخلاف آمنیوسنتز که در مرحله پیشرفته بارداری انجام می‌شود، در مراحل اولیه بارداری انجام می‌شود.

نکاتی که باید در نظر بگیرید

قبل از تصمیم گیری برای انجام آزمایش، مهم است که خطرات مرتبط با آن و نتیجه نهایی را در نظر بگیرید. زوج مراجعه کننده باید مزایای آزمایش را به طور کامل با پزشک خود ارزیابی کرده و در مورد آنها بحث کنند و در مورد خطرات احتمالی آگاهی کامل داشته باشند.

حال که می دانید جواب آزمایش cvs چقدر طول میکشد؟ لازم به ذکر است اتخاذ تصمیم در مورد اینکه آیا آزمایش CVS برای ادامه موفقیت آمیز حاملگی لازم است یا خیر، به زوج کمک می‌کند تا تمام اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

منبع: parenting.firstcry

 

بیشتر بدانید:

1- نمونه برداری از پرزهای جفتی CVS

2- مقایسه نمونه برداری پرزهای جفتی CVS و آمنیوسنتز

3- همه آزمایش های دوران بارداری به همراه تجربه مادران از این آزمایشات

4- روش جدید غربالگری سندرم داون یا آزمایش غیر تهاجمی بارداری (NIPT)