The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت وزوز گوش در بارداری چیست و وزوز گوش چقدر طول می‌کشد؟

آیا تا به حال احساس کرده اید که گوش‌تان زنگ می زند؟ فکر می کنید که این مورد هم به بارداری شما مربوط است اما مطمئن نیستید!

۱۵ درصد از مردم، از جمله مادران باردار، دچار وزوز گوش می‌شوند. در این مقاله درباره این می‌گوییم که چطور وزوز گوش در بارداری اتفاق می‌افتد، چگونه باید با آن مواجه شویم و برای پیشگیری از آن چه کارهایی می‌توان انجام داد. همچنین خواهید فهمید چرا بارداری شما موجب این زنگ خفیف شده است.

وزوز گوش در بارداری چیست؟

وزوز گوش همان زنگ‌زدن گوش است. به دلایل مختلفی ممکن است این اتفاق بیفتد و باردار بودن هم شما را از آن مستثنی نمی‌کند.

وزوز گوش به خودی خود یک بیماری نیست، بلکه معمولا نشانه‌ای از چیزی عمیق‌تر است. گاهی وزوز گوش به دلایل بی‌اهمیتی اتفاق می‌افتد، اما همیشه این طور نیست و وقتی بی‌وقفه ادامه می‌یابد می‌بایست به پزشک خود مراجعه کنید.

علت وزوز گوش در بارداری چیست؟

نمی‌شود دقیقا گفت دلیل وزوز گوش چیست. به دلایل مختلفی ممکن است آن را تجربه کنید که می‌تواند کم‌اهمیت یا جدی باشد.

بیایید نگاهی به دلایل ممکن برای وزوز گوش در دوران بارداری بیندازیم:

  • جمع‌شدن موم گوش: اگر مجرای گوش شما مسدود شود، نوع عبور صدا از مجرای گوش‌تان متفاوت می‌شود. در واقع اگر این مجرا مسدود شده باشد پرده گوش شما نمی‌تواند به‌خوبی عمل کند و ممکن است لازم باشد گوش را تمیز کنید.
  • مشکل دندانی: گاهی علت اصلی وزوز گوش، مشکلات دندانی و یا حلقی است که به علت وجود دردهای راجعه شما آن را به صورت وزوزگوش احساس می کنید.
  • سردرد: آیا تا به حال از آن سردردها گرفته‌اید که سکوت آزارتان بدهد؟ زنگ زدن گوش شما می‌تواند نشانه‌های اولیه میگرن باشد که گاهی مادران باردار زیاد به آن مبتلا می‌شوند.
  • فشار خون بالا: افزایش فشار خون نیز می‌تواند باعث وزوز گوش شود، چون مغز بسیار به گوش نزدیک است و در آن ناحیه رگ‌های خونی زیادی وجود دارد. در این مورد کنترل فشار خون می‌تواند وزوز گوش را کاهش دهد.
  • کم‌خونی: کمبود آهن نیز می‌تواند موجب وزوز گوش شود و مادران باردار بیشتر در معرض خطر کم‌خونی قرار می‌گیرند. اگر دلیل وزوز کم‌خونی باشد آزمایش خون می‌تواند آن‌را تشخیص بدهد. اگر وزوز گوش با مصرف بیشتر آهن از بین نرفت، شاید زمان آن باشد که به دنبال دلایل دیگری بگردید.
  • هورمون‌ها: بله، می‌توانیم باز هم از این بهانه استفاده کنیم! نوسان آن هورمون‌های زیبای محافظت کننده جنین باعث مشکل جدیدی برای ما شده‌ است.

دلایل جدی‌تر دیگری هم وجود دارد، اما کاملا نادر هستند. اگر فکر می‌کنید هیچ‌کدام از این دلایل عمومی در مورد شما صدق نمی‌کند،‌ با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید هیچ‌یک از موارد زیر باعث وزوز گوش شما شده است یا خیر:

  • تومور گوش: این بسیار نادر است و تنها زمانی باید به آن فکر کرد که نشانه‌های دیگری هم با این مساله همراه شود.
  • کم‌شنوایی: اگر باردار هستید پس معلوم می‌شود آن‌قدر سن‌تان بالا نیست که دچار کم‌شنوایی مربوط به سن و سال شده باشید. اما معنایش این نیست که در مقابل صداهای بلند مصون هستید. این می‌تواند شایع‌ترین دلیل وزوز گوش باشد.
  • افسردگی و استرس: درباره افسردگی در دوران بارداری حرف زیادی زده نشده است، اما اتفاق می‌افتد. غیرمعمول هم نیست و زنگ زدن گوش می‌تواند تاثیر جانبی استرس طولانی‌مدت یا اختلال احوالات مادران باردار باشد.
  • اتواسکلروز: در اتواسکلروز، استخوان‌ها به شکل غیرعادی در گوش شما رشد می‌کند. عجیب است، نه؟ بارداری می‌تواند اتواسکلروزی را که از قبل وجود داشته وخیم‌تر کند و وزوز گوش را شدت بخشد.
  • پره اکلامپسی: وزوز کردن گوش می‌تواند نشانه هشداردهنده این عارضه باشد که ۵ درصد از مادران باردار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این موارد تنها چند دلیل برای وزوز کردن گوش است. اگر باز هم فکر می‌کند هیچ‌کدام از این موارد در مورد شما صدق نمی‌کند از پزشک خود بخواهید بیشتر بررسی کند. ممکن است کمی عصبی شوید، اما استرس هیچ کمکی نمی‌کند.

آیا وزوز گوش در بارداری بر سلامت شما تاثیری می‌گذارد؟

خوشبختانه اگر تمام دلایل جدی وزوز گوش را از بین برده باشید، علت دیگری جز اعصاب‌خردی ندارد. البته، اعصاب‌خردی می‌تواند تاثیرات جانبی دیگری هم به وزوز گوش بیفزاید، از جمله:

  • مشکلات خواب: مشکل در خوابیدن یا عدم توانایی برای یک خواب طولانی در کسانی که وزوز گوش دارند شایع است، خصوصا اگر پیشاپیش چنین ناراحتی داشته باشید.
  • احوال نامساعد: هیچ چیزی نمی‌تواند به اندازه مشکلات جسمی زیاد و دردهای مختلف مادر باردار را آزار بدهد. باید یک روز حسابی به خودتان استراحت بدهید.
  • افزایش سردرد: با آن همه زنگ‌زدن گوش، در مقابل هر چیزی که باعث سردرد شود بسیار حساس‌تر می‌شوید.

وزوز گوش چقدر طول می‌کشد؟

مدت وزوز گوش کاملا بستگی به دلیل آن دارد. اگر صرفا به خاطر هورمون‌ها و عوامل دیگر به بارداری مربوط باشد، می‌بایست چند هفته پس از زایمان از بین برود.

بعضی از موارد وزوز گوش بسیار کوتاه است، نظیر وزوز پس از کنسرت موسیقی یا هنگام میگرن. اگر به گوش خود مقداری استراحت بدهید و از محرک‌ها دوری کنید باید از بین برود. این بهترین نوع وزوز گوش است چون دائمی نیست.

اما وزوز گوش در بارداری به صورت مزمن هم ممکن است و اگر دلایل آن از مواردی که برشمردیم جدی‌تر باشد احتمال بروز آن وجود دارد. پزشک پس از بررسی گوش‌ها، شنوایی و عملکردهای مربوطه دیگر، می‌تواند زمان دقیق‌تری به شما بدهد.

 

بیشتر بدانید:

1- درمان و نشانه های عفونت گوش کودکان

2- علت ترشحات زرد رنگ گوش نوزاد (واکس گوش) چیست؟

3- گوش پاک کن عامل آسیب رسان شنوایی کودکان !

4- گرفتگی گوش ها در بارداری، مشکل چیست؟