The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

حاملگی مولار یعنی چه و علائم بارداری مولار چیست؟

حاملگی مولار عارضه ای نه چندان شایع است که در برخی بارداری ها رخ می دهد. در این نوع از بارداری رشد سلول تخم از همان مراحل ابتدایی تکامل به درستی صورت نمی گیرد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که حاملگی مولار یعنی چه و آیا در حاملگی مولار ضربان قلب جنین شنیده می شود؟

بارداری مولار

خطایی ساده در لقاح می‌تواند زمینه ساز نوعی بارداری نادر و غیرطبیعی باشد. سقط جنین دشوار است حتی اگر در هفته‌های نخست بارداری رخ دهد. بارداری مولار از جمله عللی است که در هفته‌های نخست به سقط منجر می‌شود. گرچه بروز این نوع حاملگی بسیار نادر است اما بهتر است در رابطه با آن اطلاعاتی داشته باشید.

حاملگی مولار چیست؟

در حاملگی مولار که به آن مول هیداتی‌فرم هم می‌گویند بافتی که قرار است به جفت تبدیل شود تبدیل به توده‌ای از کیست می‌شود. در برخی موارد جنین اصلا تشکیل نمی‌شود اما حتی اگر جنینی هم تشکیل شود ماندگار نخواهد بود. در صورتی که بافت جنین تشخیص داده شود به بارداری مولار بارداری "مولار جزئی" می‌گویند.

تفاوت بارداری کامل مولار و بارداری مولار جزئی در چیست؟

علت بارداری مولار همانطور که گفته شد ناهنجاری در لقاح است. زمانی که دو کرومزوم پدر با یک کرومزوم مادر ترکیب شود بارداری مولار جزئی و اگر هیچ کرومزومی از مادر وجود نداشته باشد مولار کامل رخ می‌دهد‌. هر دو نوع از حاملگی مولار طی چند هفته بعد از لقاح تشخیص داده شده و در تمامی موارد به سقط می‌انجامد.

حاملگی‌های مولار چقدر شایع است؟

خوشبختانه‌، حاملگی‌های مولار نسبتاً نادر است و فقط در 1 بارداری از هر 1000 بارداری اتفاق می‌افتد.

چه کسانی بیشتر در معرض خطر بارداری مولار هستند؟

خانم‌های بالای 35 سال‌، افراد زیر 20 سال‌، خانم‌هایی که سابقه چندین مورد سقط جنین داشته‌اند و خانم‌های اهل از مکزیک‌، جنوب شرقی آسیا و فیلیپین بیشتر در معرض ابتلا به بارداری مولار هستند.

علائم بارداری مولار چیست؟

از علائم بارداری مولار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- ترشحات مداوم یا متناوب قهوه‌ای یا قرمز روشن و خونین

 - خونریزی واژینال

- حالت تهوع و استفراغ شدید

- گرفتگی عضلات شکم و رحم

- کاهش وزن غیرقابل توضیح

- فشار خون بالا

بزرگ شدن و تورم رحم

- خمیری بودن رحم

- عدم وجود جنین یا بافت جنین در سونوگرافی

- بالا بودن بیش از حد سطح هورمون تیروئید

- بیرون زدن کیست انگوری و بیضی شکل بنام تروفوبلاست از مهبل

- کیست تخمدان

- پره اکلامپسی

آیا در حاملگی مولار قلب تشکیل می شود؟

اگر بارداری مولار از نوع مولار کامل باشد، اصلا جنینی وجود نخواهد داشت که ضربان قلب داشته باشد. اما اگر حاملگی مولار ناقص رخ دهد، بافت های جنین تشکیل می شوند اما معمولا زودتر از آنکه بتوان ضربان قلب را شنید، سقط خواهد شد.

بارداری مولار نگران کننده است؟

حاملگی مولار عامل خطری برای ایجاد نئوپلازی تروفوبلاستیک پایدار حاملگی (GTN) است که به عنوان بیماری حاملگی تروفوبلاستیک شناخته می‌شود و زمانی بروز می‌کند که بافت جفت به رشد خود ادامه دهد. گاهی اوقات این مشکل می‌تواند به نوع نادری از سرطان معروف به کوریوکارسینوما منجر شود. خوشبختانه نئوپلازی تروفوبلاستیک پایدار حاملگی و کوریوکارسینوما شرایطی بسیار نادرند و کوریوکارسینوما فقط در هر 40،000 بارداری رخ می‌دهد.

بارداری بعد از سقط جنین

اگر هر یک از علائم ذکر شده در بالا را تجربه کردید با پزشک خود تماس بگیرید. پزشک سونوگرافی و آزمایش خون برای بررسی سطح hCG تجویز می‌کند و ممکن است یک پرتونگاری سینه یا MRI شکم بخواهد. در حاملگی مولار بافت غیرطبیعی از طریق اتساع و کورتاژ (D&C) برداشته می‌شود. برای این منظور پزشک برای دیدن و گشاد کردن دهانه رحم از یک اسپکولوم استفاده کرده و بافت را  خارج می‌کند.

پیگیری مجدد برای بررسی سطح hCG بسیار مهم است تا این اطمینان حاصل شود که رشد بافت غیرطبیعی متوقف شده و به کوریوکارسینوما تبدیل نخواهد شد. خوشبختانه‌، احتمال اینکه بارداری مولار تحت درمان به بیماری بدخیم تبدیل شود بسیار اندک است.

بارداری بعد از بارداری مولار 

به توصیه پزشک بهتر است شش ماه تا یک سال بعد از یک باردار مولار باردار نشوید. زنانی که زودتر از موعد باردار شوند ممکن است در معرض خطر بارداری مولار مجدد باشند. اما به طور کل یک بارداری مولار نشانه بروز مجدد آن در بارداری بعدی نیست. تنها 1 تا 2 درصد از زنانی که یک بارداری مولار را تجربه کرده‌اند مجدد دچار آن می‌شوند.

در دوران بهبودی رژیم غذایی متعادلی داشته باشید .برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف ناکافی پروتئین و ویتامین A ممکن است با بروز حاملگی‌های غیرطبیعی مرتبط باشد.

 

بیشتر بدانید:

1- مقدار هورمون بتا در بارداری نشانه ی چیست؟

2- حاملگی مولار یا بچه خوره

3- بهترین زمان برای تشخیص حاملگی با آزمایش خون

4- ساک حاملگی چیست و در چند هفتگی دیده می شود؟

منبع: whattoexpect