The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تست آمنیوشوریا تست آمنی شور به چه دلیل و چگونه انجام می شود؟

پاره شدن کیسه آب یکی از اتفاقات ناگواری است که در برخی بارداری ها رخ می دهد و در صورت وقوع زودهنگام می تواند تحدید کننده حیات جنین باشد. ترس از افتادن این اتفاق در بسیاری از مادران وجود دارد. در برخی موارد کیسه آب به طور کامل پاره نشده و فقط کمی سوراخ شده است و همین سوراخ کوچک سبب نشت آب دور جنین به درون واژن مادر می شود. یکی از راه های تشخیص سوراخ شدگی کیسه آب و نشت آب دور جنین انجام تست آمنیوشور است. در ادامه این مقاله برای شما شرح می دهیم که تست آمینوشور چیست و آیا نتیجه تست آمنیوشور قطعی هست یا نه؟ آیا قیمت تست آمینوشور ارزش انجام آن را دارد؟

پارگی زودهنگام کیسه آمنوتیک

یکی از نگران کننده ترین اتفاقات برای هر مادر بارداری، پاره شدن زودهنگام کیسه آمنیوتیک یا در اصطلاح کیسه آب احاطه کننده دور جنین است. به صورت معمول، با شروع انقباضات زایمانی، کیسه آمنیوتیک دچار پارگی می شود تا فرآیند زایمان تسهیل گردد. اما هنگامی که این اتفاق قبل از شروع انقباضات و در هر زمان پیش از هفته 37 بارداری رخ می دهد، بسیار خطرآفرین بوده که به آن پاره شدن زودهنگام کیسه و غشاهای آمنیوتیک (PPROM) گفته می شود. بر اساس داده ها، پارگی زودهنگام غشاهای آمنیوتیک، شیوعی 3 درصدی در میان مادران داشته و بسته به اینکه در چه زمانی از بارداری رخ دهد، می تواند با مشکلات و عوارض جدی همراه باشد، از جمله:

- سقط،

- مرده زایی،

- زایمان زودرس،

- افزایش خطر مرگ و میر نوزادان،

- کوریوآمنیونیت (عفونت و التهاب غشاهای آمنیون و کوریون جنینی)،

- سپسیس نوزاد (عفونت خونی نوزادی)،

- ذات الریه نوزادان،

- آندومتریت بعد از زایمان (عفونت در لایه میومتر رحم که بعد از زایمان رخ می دهد)،

- اختلال در رشد جنین و یا تحت فشار قرار گرفتن اندام های جنین،

- و زجر تنفسی جنین (RDS).

براساس مطالعات پارگی زودرس کیسه آب یکی از دلایل اصلی مرده زایی هست. برای به حداقل رساندن این مشکلات، تشخیص زودهنگام، دقیق، سریع و قابل اعتماد PPROM در هر مرحله از بارداری بسیار حیاتی است تا بدین ترتیب اطمینان حاصل شود که بیماران از مدیریت و مراقبت کافی و مناسبی برخوردار هستند. 

اگر می خواهید علائم مرده زایی را بدانید اینجا کلیک کنید.

در مواقعی که پارگی به صورت کامل اتفاق افتاده و حجم زیادی از مایع آمنیوتیک به یکباره از کانال زایمانی خارج می شود، تشخیص راحت تر به نظر می رسد اما باید در نظر داشت هنگامی که صحبت از PPROM می شود، همیشه با یک پارگی وسیع روبرو نیستیم و گاهی ممکن است تنها یک شکاف و سوراخی جزیی در غشاها رخ داده باشد که منجر به خروج اندک مایع آمنیوتیک شده و مادر و حتی پزشک معالج او را دچار شک و سردرگمی کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر اساس مطالعات بالینی، پزشکان ممکن است در 47٪ از موارد در تشخیص PPROM دچار دودلی شده و اطمینان کافی نداشته باشند.

مایع آمنیوتیک، مایعی شفاف، بی رنگ، گرم و با بویی شیرین است و به همین دلیل ممکن است با ترشحات و یا حتی نشت ادرار اشتباه گرفته شود. از آنجا که در بارداری، به دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشحات واژینال مادر باردار افزایش یافته و همچنین به این دلیل که جنین و محتویات رحمی بر مثانه فشار وارد کرده و در نتیجه بی اختیاری و نشت ادرار به صورت مداوم رخ می دهد، بنابراین بدیهی است که مادران باردار در بسیاری از مواقع دچار ترس و نگرانی شده و فکر کنند که کیسه آب دور جنینشان پاره شده است.

در چنین شرایطی است که اهمیت تشخیص دقیق پارگی کیسه آمنیوتیک مشخص می شود. تشخیص صحیح PPROM، از دو جهت اهمیت دارد:

1. جلوگیری از مداخلات و هزینه های غیرضروری مانند تجویز آنتی بیوتیک یا کورتیکواستروئیدها، بستری کردن بدون دلیل و یا القای زایمانی به دلیل نتایج مثبت کاذب.

2. جلوگیری و یا به حداقل رساندن عوارض ناشی از تأخیر در مدیریت درمان به دلیل نتایج منفی کاذب.

اگرچه روش های بالینی متداول برای تشخیص پارگی زودهنگام کیسه آمنیوتیک، به شکلی ناامیدکننده قادر به تشخیص قطعی و دقیق نیستند و به عنوان مثال، آزمایش نیترازین (بررسی PH ترشحات واژن که در صورت نشت مایع آمنیوتیک، PH ترشحات قلیایی شده و در نتیجه عدد آن افزایش یافته و از 6 بالاتر گزارش داده می شود)، با نرخ بالای مثبت کاذب و آلودگی همراه است. اما خوشبختانه به لطف پیشرفت های نوین، تست های جدیدی در دسترس هستند که می توان از آن ها برای حل این مشکل کمک گرفت. تست آمنی شور (AmniSure) یکی از همین ارزیابی ها است.

تست آمینو شور چیست؟

تست آمنی شور که در میان مردم به تست آمنیوشور نیز معروف است، یک روش بررسی ایمونوکروماتوگرافی (ICG) بوده که با استفاده از آنتی بادی های خاص مونوکلونال، سطح پروتئین آلفا ماکروگلوبولین -1 جفتی (PAMG-1) را در ترشحات واژینال خانم باردار اندازه گیری می کند. این پروتئین به صورت طبیعی در مایع آمنیوتیک موجود بوده و دیده شدن آن در ترشحات واژن، بیانگر قوی پاره شدن و یا نشت کیسه آمنیوتیک است.

در حقیقت، در صورتی که هیچ پارگی در غشاهای آمنیوتیک رخ نداده باشد، به صورت طبیعی، غلظت پروتئین آلفا ماکروگلوبولین -1 جفتی در ترشحات واژن در حدود 0.05 تا 0.22 نانوگرم در میلی لیتر است. این در حالی است که غلظت این پروتئین در مایع آمنیوتیک، بدون توجه به هفته حاملگی، بسیار بالاتر و در حدود 2000 تا 25000 نانوگرم در میلی لیتر اندازه گیری شده است. بنابراین، هر گونه نشت مایع آمنیوتیک به دلیل پارگی، غلظت PAMG-1 را در ترشحات واژن به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. تست آمنی شور، دارای آستانه تشخیصی حساس 5 نانوگرم در میلی لیتر است که امکان تشخیص حتی مقدار کمی از نشت مایع آمنیوتیک را نیز فراهم می کند.

فواید تست آمینوشور چیست؟

تست آمنیوشور چندین ویژگی مثبت داشته که سبب برتری آن بر روش های متداول بالینی شده است. این نقاط قوت عبارت هستند از:

- از حساسیت (98.9%) و ویژگی و دقت (99%) بالایی برای تشخیص PPROM برخوردار بوده و نسبت به معاینه بالینی و آزمایش نیترازین از دقت بیشتری برخوردار است.

- هزینه تست آمینو شور زیاد نیست. مقرون به صرفه است، زیرا به دلیل قطعی بودن پاسخ، نیازی به انجام تست های تکمیلی و تشخیصی دیگری نیست.

- برخلاف بسیاری از روش های بررسی پارگی کیسه آمنیوتیک، غیر تهاجمی است.

- زمان پاسخدهی کیت تست آمینو شور بسیار سریع بوده و نتیجه در عرض چند دقیقه مشخص می شود.

- استفاده از تست آمنیوشور بسیار آسان است و می تواند به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن انجام شود.

نحوه انجام تست آمنیوشور چگونه است؟

برای انجام دادن این تست، هیچ نیازی به انجام دادن اقدامات تهاجمی همچون وارد کردن اسپکولوم (وسیله ای است که با قرار دادن آن در واژن، می توان این ناحیه و به ویژه دهانه رحم یا همان سرویکس را بهتر مشاهده کرد)، نیست. برای انجام این بررسی تنها کافی است که:

1. سواب استریل برای 5 تا 7 سانتی متر وارد واژن شده و به مدت یک دقیقه در آنجا نگه داشته شود.

2. سپس، سواب در ویال حاوی ماده حلال گذاشته شده و به مدت یک دقیقه در آن چرخانده شود.

3. در نهایت در تست آمنیوشور، سواب از داخل ویال خارج شده و نوار آزمایش از بخش انتهایی سفید رنگ آن درون ویال گذاشته شود. بعد از گذشت حدود 10 دقیقه، نتیجه تست به صورت ظاهر شدن یک یا دو خط بر روی نوار (بله/خیر)، آماده می شود.

مطالعه بیشتر:

چه دلایلی باعث پاره شدن کیسه آب می شود

علائم سوراخ شدن کیسه آب چیست و چه درمانی دارد؟

عوارض و درمان سوراخ شدن کیسه آب و نشت مایع آمنیوتیک

نشانه های پارگی کیسه آب چیست و چه تفاوتی با ترشحات واژن دارد؟

?پرسش و پاسخ های تست آمنیوشور

تست آمینو شور چیست؟

تست آمنی شور که در میان مردم به تست آمنیوشور نیز معروف است، یک روش بررسی ایمونوکروماتوگرافی (ICG) بوده که با استفاده از آنتی بادی های خاص مونوکلونال، سطح پروتئین آلفا ماکروگلوبولین -1 جفتی (PAMG-1) را در ترشحات واژینال خانم باردار اندازه گیری می کند. این پروتئین به صورت طبیعی در مایع آمنیوتیک موجود بوده و دیده شدن آن در ترشحات واژن، بیانگر قوی پاره شدن و یا نشت کیسه آمنیوتیک است.

فواید تست آمینوشور چیست؟

- از حساسیت (98.9%) و ویژگی و دقت (99%) بالایی برای تشخیص PPROM برخوردار بوده و نسبت به معاینه بالینی و آزمایش نیترازین از دقت بیشتری برخوردار است.- هزینه تست آمینو شور زیاد نیست. برخلاف بسیاری از روش های بررسی پارگی کیسه آمنیوتیک، غیر تهاجمی است. زمان پاسخدهی کیت تست آمینو شور بسیار سریع بوده و نتیجه در عرض چند دقیقه مشخص می شود. استفاده از آن بسیار آسان است و می تواند به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن انجام شود.

آیا جواب تست آمینوشور قطعی است؟

بله. انجام این تست مقرون به صرفه است، زیرا به دلیل قطعی بودن پاسخ، نیازی به انجام تست های تکمیلی و تشخیصی دیگری نیست.

نحوه انجام تست آمینوشور چگونه است؟

برای انجام دادن این تست، هیچ نیازی به انجام دادن اقدامات تهاجمی نیست: 1. سواب استریل برای 5 تا 7 سانتی متر وارد واژن شده و به مدت یک دقیقه در آنجا نگه داشته شود. 2. سپس، سواب در ویال حاوی ماده حلال گذاشته شده و به مدت یک دقیقه در آن چرخانده شود. 3. در نهایت، سواب از داخل ویال خارج شده و نوار آزمایش از بخش انتهایی سفید رنگ آن درون ویال گذاشته شود. بعد از گذشت حدود 10 دقیقه، نتیجه تست به صورت ظاهر شدن یک یا دو خط بر روی نوار (بله/خیر)، آماده می شود.