The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا بیماران صرعی می توانند بچه دار شوند؟

اگر مبتلا به صرع هستید خصوصا اگر برای کنترل آن دارو مصرف می کنید، احتمالا می خواهید بدانید که آیا بیماران صرعی می توانند بچه دار شوند، در چنین شرایطی مهم است که قبل از شروع به اقدام به بارداری با پزشک متخصص خود در این باره صحبت کنید. در ادامه این مقاله برای شما شرح خواهیم داد که آیا بیماران صرعی می توانند بچه دار شوند؟ آیا انتقال صرع به جنین امکان پذیر است و صرع بر روی جنین در حال رشد تاثیری می گذارد؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا جواب تمامی این سوالات را دریابید.

چرا برنامه ریزی قبل از اقدام به بارداری در بیماران صرعی مهم است؟

بیشتر زنان مبتلا به صرع بارداری سالمی دارند. اما صرع می تواند بر قدرت باروری شما تأثیر بگذارد و همچنین برخی از خطرات مربوط به داروی صرع برای رشد جنین در رحم وجود دارد که باید مدنظر داشته باشید.

آیا بیماران صرعی می توانند بارداری سالمی داشته باشند؟

اکنون راه های زیادی وجود دارد که می تواند به شما و جنینتان کمک کند که تا آنجا که ممکن است بارداری سالمی را پشت سر بگذارید. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از بارداری از پشتیبانی حرفه ای مورد نیاز خود برخوردار شوید. قبل از صحبت با پزشک متخصص در مورد اینکه آیا بیماران صرعی می توانند بچه دار شوند یا نه، مهم است که خودسرانه مصرف دارو را قطع نکنید. متخصصان ایمن ترین گزینه ها را برای بارداری شما بررسی می کنند.

صرع دارم و میخواهم اقدام به بارداری کنم، باید با چه متخصصی مشورت کنم؟

اگر از داروهای ضد صرع استفاده می کنید از پزشک متخصص مغز و اعصاب خود بخواهید که شما را برای مشاوره قبل از بارداری ویزیت کند. در عین حال ممکن است متخصص مغز و اعصاب صلاح بداند که شما توسط یک متخصص زنان نیز ویزیت شوید.

آنها می توانند در مورد چگونگی تأثیر صرع بر شما، خطراتی که ممکن است شما و جنین را تهدید کند، گزینه های درمانی قبل از بارداری با شما صحبت کنند. این مشاوره شامل:

• دوز دارویی فعلی خود را ادامه دهید یا باید تغییر کند

• تنظیم مجدد داروی خود و توجه به واکنش بدنتان

• آیا صرح خفیف است و می توانید درمان خود را به طور کامل در بارداری متوقف کنید یا نه

صرع دارم، میتوانم بدون مشورت با متخصص برای باردای اقدام کنم؟

نه، شما باید به پیشگیری از بارداری و مصرف داروهای خود را ادامه دهید تا زمانی که برنامه های خود را با متخصص اعصاب و زنان در میان بگذارید و نظر آنها را در مورد دوز داروهایتان قبل از باردار شدن جویا شوید.

صرع دارم و فکر می کنم ممکن است باردار شده باشم. چکار کنم؟

اگر فکر می کنید باردار هستید سریعاً برای مشاوره با پزشک خود تماس بگیرید. هرگز بدون مشورت با متخصص دوز داروهای خود را تغییر ندهید یا قطع نکنید. این کار بسیار خطرناک است و می تواند باعث شدیدتر شدن صرع و تشنج شود که خود می تواند منجر به آسیب به جنین، یا حتی مرگ او شود.

صرع دارم و منتظر قرار متخصص هستم آیا در این فاصله می توانم باردار شوم؟

نه، شما باید پیشگیری از بارداری و مصرف دارو را ادامه دهید تا زمانی که در مورد برنامه های خود راجع به حامله شدن با صرع و قبل از آن بحث کنید.

آیا باروری در بیماران صرعی کم است؟ آیا بیماران صرعی می توانند بچه دار شوند؟

احتمال ابتلا به مشکلات باروری در زنان مبتلا به صرع کمی بیشتر از زنانی است که به این بیماری مبتلا نیستند. این بدان معناست که ممکن است باردار شدن شما مدت بیشتری طول بکشد. اگر نگران هستید با پزشک خود صحبت کنید. کاهش قدرت باروری را بعضی اوقات می توان با داروهای هورمونی درمان کرد.

آیا صرع در مردان سبب نازایی می شود؟

خیر. بسیاری از مردان مبتلا به صرع فرزندان سالمی دارند. اما صرع گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی را برای باروری مردانی که قصد بارداری را دارند ایجاد کند.

بیماری صرع چگونه باروری مردان را تحت تاثیر قرار می شود؟

تستوسترون یک هورمون جنسی مردانه است که مسئول بسیاری از مواردی است که زندگی جنسی مرد را تحت تأثیر قرار می دهد. صرع و برخی از داروهایی که برای کنترل این بیماری استفاده می شود می تواند سطح هورمون تستوسترون را کاهش دهد. این کاهش هورمونی می تواند باعث شود:

• میل جنسی در مردان کاهش یابد

• دشواری در تحریک شدن یا عدم نعوظ کافی داشته باشند

• ابتلا به سایر مشکلات باروری.

آیا قدرت باروری مردان صرعی کم است؟

برخی شواهد نشان می دهد که مردان مبتلا به صرع ممکن است به اندازه مردان غیر مبتلا به این بیماری بارور نباشند. این امر می تواند پدر شدن را برای آنها دشوارتر کند. در مردان برخی از داروهای صرع می توانند مقدار اسپرم تولید شده در بیضه ها را کاهش دهد و نیز بر کیفیت اسپرم تولید شده تأثیر بگذارد.به یاد داشته باشید دلایل عمده دیگری برای بروز مشکلات جنسی غیر از صرع وجود دارد مانند خستگی بیش از حد، مصرف الکل یا استرس عاطفی شدید. اما اگر شما یا همسرتان در مورد صرع و مشکلات جنسی مردان، از جمله باروری آنها، نگرانی دارید با پزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است شریک زندگی شما را به یک متخصص اعصاب ارجاع دهند.

آیا صرع در زنان سبب بی نظمی پریود می شود؟

برخی از زنان مبتلا به صرع پریودهای نامنظمی دارند. این می تواند شناخت بهترین زمان (پنجره تخمک گذاری) جهت تلاش برای بارداری را دشوار کند. اگر دارای پریود نامنظم هستید با پزشک خود صحبت کنید. اگر فکر می کنند داروی صرع شما باعث ایجاد این مشکل شده است ممکن است متخصص زنان شما را به یک متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهند.

آیا بیماران صرعی می توانند بچه دار شوند؟ سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) باعث ایجاد کیست در تخمدان ها و تغییر در سطح هورمون های جنسی می شود. این می تواند تخمک گذاری در خانم ها را متوقف کند که خود باردار شدن را دشوارتر می کند. هر زنی می تواند تحت تأثیر PCOS قرار گیرد اما تحقیقات نشان می دهد این بیماری در زنان مبتلا به صرع بیشتر دیده می شود. بسیاری از زنان مبتلا به PCOS با درمان می توانند باردار شوند. اگر نگران هستید با پزشک خود صحبت کنید.

چرا نباید خودسرانه داروهای صرع را کم و زیاد یا قطع کنیم؟

ممکن است نگران صرع و باردار شدن باشید. اما تحت هیچ شرایطی مصرف داروی صرع را بدون صحبت با پزشک خود تغییر ندهید و آن را متوقف نکنید. این کار بسیار خطرناک است و می تواند باعث تشنج بیشتر شود یا حتی شدیدتر شود.

آیا بیماران صرعی می توانند بچه دار شوند؟ تاثیر صرع مادر بر جنین در بارداری

برخی از داروهای ضد صرع خطراتی را در بارداری به همراه دارند. نوع و شدت این خطرات می تواند به نوع دارو، تعداد و دوز مصرفی شما بستگی داشته باشد. برخی نقایص مادرزادی ناشی از صرع و عوارض جانبی داروهای آن در بارداری شامل:

اسپینابیفیدا

• ناهنجاری های قلبی

شکاف لب.

همچنین ممکن است خطر مشکلات ذهنی، یادگیری و رشدی جنین افزایش یابد، از جمله:

• اختلالات ذهنی در جنین

• مهارت های زبانی ضعیف (صحبت کردن و درک)

• مشکلات حافظه

• اختلالات طیف اوتیسم

• تأخیر در راه رفتن و صحبت کردن.

امکان ابتلای جنین به این نواقص بدان معنا نیست که شما باید مصرف این داروها را متوقف کنید. قطع مصرف داروها می تواند سبب تشنج مادر شود و بسیار خطرناک است زیرا ممکن است باعث تشنج کنترل نشده در بارداری شده و به شدت به جنین آسیب بزند.

آیا بیماران صرعی می توانند بچه دار شوند؟ داروهای والپروات در بارداری

در صورت استفاده از داروهای والپروات، خطر نقص مادرزادی و مشکلات مربوط به یادگیری و رشد جنین بیشتر است. داروهای والپروات شامل والپروات سدیم (اپیلیم ، دپاکوت) و اسید والپروئیک (کنوولکس) هستند. به پزشکان در انگلیس توصیه شده است که والپروات را برای دختران ، زنانی که می توانند باردار شوند یا زنانی که باردار هستند تجویز نکنند مگر اینکه سایر داروهای صرع مناسب آنها نباشد. اگر والپروات مصرف می کنید و می خواهید باردار شوید ، با پزشک متخصص مغز و اعصاب صحبت کنید. خودسرانه مصرف دارو را قطع نکنید مگر اینکه متخصص توصیه کند.

درمان صرع در بانوانی که قصد بارداری دارند

اگر قصد بچه دار شدن را دارید، هدف از درمان شما این است که در حین بارداری وضعیت خود را مدیریت کنید. این به معنای یافتن یک دوز دارویی است که حملات صرع را کنترل کرده و تا حد امکان خطر آسیب به رشد جنین در رحم را به حداقل برساند. این رویکرد ممکن است شامل تغییراتی در دورز دارویی باشد که در حال حاضر مصرف می کنید و باید قبل از بارداری انجام شود.

اهمیت مصرف اسیدفولیک در زنان مبتلا به صرع که می خواهند باردار شوند چیست؟

به هر خانمی توصیه می شود که اسید فولیک یک میلی گرم را از سه ماه قبل از بارداری و حداقل تا 12 هفته بارداری مصرف کند. اگر برای کنترل صرع دارو مصرف می کنید، توصیه می شود دوز بیشتری - 5 میلی گرم - اسید فولیک مصرف کنید. این کار می تواند از جنین شما در برابر نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا محافظت کند.

آیا اسید فولیک بر داروی صرع من تأثیر می گذارد؟

اگر از فنی توئین، فنوباربیتال یا پریمیدون استفاده کنید، اسید فولیک می تواند بر عملکرد این داروها تأثیر بگذارد و می تواند باعث تشنج شما شود، بنابراین قبل از شروع اسید فولیک با پزشک خود صحبت کنید.

حال که می دانید آیا بیماران صرعی می توانند بچه دار شوند یا نه، به موقع با متخصص مغز  اعصاب در مورد تصمیم به بچه دار شدن صحبت کنید تا بتوانید بارداری سالمی را پشت سر بگذارید.

مطالعه بیشتر:

توقف ناگهانی مصرف داروهای ضد صرع خطرناک است!

صرع در کودکان چگونه است و چه علایم و نشانه هایی دارد؟

بارداری و زایمان و شیردهی برای مادران مبتلا به بیماری صرع

صرع در کودکان چیست و حمله صرع در کودکان چگونه است؟

?پرسش و پاسخ های آیا بیماران صرعی می توانند بچه دار شوند

صرع مادر بر جنین تاثیری دارد؟

برخی از داروهای ضد صرع خطراتی را در بارداری به همراه دارند. نوع و شدت این خطرات می تواند به نوع دارو، تعداد و دوز مصرفی شما بستگی داشته باشد. برخی نقایص مادرزادی ناشی از صرع و عوارض جانبی داروهای آن در بارداری شامل: اسپینابیفیدا، ناهنجاری های قلبی، شکاف لب.

چرا نباید خودسرانه داروهای صرع را کم و زیاد یا قطع کنیم؟

ممکن است نگران صرع و باردار شدن باشید. اما تحت هیچ شرایطی مصرف داروی صرع را بدون صحبت با پزشک خود تغییر ندهید و آن را متوقف نکنید. این کار بسیار خطرناک است و می تواند باعث تشنج بیشتر شود یا حتی شدیدتر شود.

آیا صرع در زنان سبب بی نظمی پریود می شود؟

برخی از زنان مبتلا به صرع پریودهای نامنظمی دارند. این می تواند شناخت بهترین زمان (پنجره تخمک گذاری) جهت تلاش برای بارداری را دشوار کند. اگر دارای پریود نامنظم هستید با پزشک خود صحبت کنید. اگر فکر می کنند داروی صرع شما باعث ایجاد این مشکل شده است ممکن است متخصص زنان شما را به یک متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهند.

آیا صرع در مردان سبب نازایی می شود؟

خیر. بسیاری از مردان مبتلا به صرع فرزندان سالمی دارند. اما صرع گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی را برای باروری مردانی که قصد بارداری را دارند ایجاد کند.

منبع: tommys

دیگر مطالب اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

مطالب دیگر این دسته بندی را می توانید در این بخش مشاهده کنید