The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کارهایی که بعد از انتقال جنین باید انجام داد چیست؟

بدون شک روند درمان های کمک باروری برای والدین خصوصا مادر با ترس و استرس های زیادی همراه خواهد بود. بعد از اتمام انتقال جنین فریز شده، مادران می پرسند چه کارهایی انجام بدیم تا انتقال جنین موفقیت آمیز داشته باشیم و جنین های منتقل شده سقط نشوند؟ در ادامه این مقاله کارهایی که بعد از انتقال جنین باید انجام داد را برای شما شرح می دهیم.

کارهایی که بعد از انتقال جنین باید انجام داد

بعد از اتمام انتقال جنین ممکن است احساس سوزن سوزن شدن در بدنتان داشته باشید بعلاوه بی صبرانه منتظرید تا بفهمید آیا انتقال موفقیت آمیز بوده است یا نه. ممکن است از خود بپرسید که پس از انتقال جنین چه کاری باید انجام دهید و از انجام چه کارهایی باید خودداری کنید.

آیا مراقبت های بعد از انتقال جنین تآثیری در باردار شدن دارد؟

بله. گرچه موفقیت بارداری پس از انتقال جنین ارتباط کمی با اقدامات احتیاطی که شما انجام می دهید دارد. اما هنوز هم چند کار وجود دارد که می توانید به موفقیت انتقال جنین کمک کنید.

1. چند روز بیش از حد مراقب خودتان باشید

شما فقط روند انتقال جنین را پشت سر گذاشته اید! هنگام جشن این انتقال کمی بیشتر  مراقب خود باشید و منتظر قدم بعدی باشید. پس از انتقال جنین امید این است که جنین ها درون رحم مادر کاشته شوند این روند معمولا دو روز طول می کشد بنابراین لازم است چند روز به خودتان استراحت و در رختخواب بمانید. به یاد داشته باشید ک حتما در مورد میزان استراحتتان از متخصص سوال کنید. آنها با توجه به مراحلی که پشت سر گذاشته اید، وضعیتی که در گذشته و در حال حاضر دارید به شما می گویند که کمی استراحت کافی است یا باید استراحت مطلق داشته باشید.

اگر می خواهید درمورد استراحت مطلق در بارداری بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.

آیا باید بعد از انتقال جنین پاهایمان را بالا نگه داریم؟

نگران نباش مطمئناً مجبور نیستید که مدام به استراحت در رختخواب بروید یا دراز بکشید. توصیه به بالا نگه داشتن پاها بعد از انتقال جنین علمی نیست اگر پاهای خود را بالا نبرید رویان سقوط نخواهد کرد.

زیاد به خودتان سخت نگیرید، آسان گرفتن آن می تواند به آرام کردن تلاطم احساسی که در آن هستید کمک کند. یک کتاب خوب و مورد علاقه تان را بخوانید یا فیلم های مورد علاقه تان را تماشا کنید. همه اینها می تواند به عنوان مراقبت از خود در هنگام انتظار برای نتیجه تست بارداری مهم باشد.

2. به مصرف دقیق داروهای خود توجه کنید

ممکن است وسوسه انگیز باشد که دارویی را که قبل از انتقال جنین مصرف می کردید کنار بگذارید، اما باید هر آنچه که پزشک توصیه کرده را مصرف کنید.بسیاری از خانم ها باید در هفته های ابتدایی پس از انتقال جنین، شیاف پروژسترون مصرف کنند تا کاشت جنین به بهترین شکل انجام شود. پروژسترون یک هورمون مهم است که برای حفظ بارداری حیاتی محسوب می شود.

ما درک می کنیم که آن شیاف ها و تزریق های هورمون پروژسترون آزاردهنده هستند اما احساسات بد را از خود دور کنید. اگر پس از انتقال هنوز آنها را می گیرید دلیل خوبی دارد. داروی دیگری که ممکن است پزشک توصیه کند مصرف آسپرین است. تحقیقات نشان می دهد که دوز کم آسپرین می تواند نتایج کاشت و بارداری شما را بهبود بخشد.

توجه داشته باشید که بعد از انتقال جنین هرگز و به توصیه اطرافیان که قبلا تجربه مشابه داشته اند نباید هیچ داروی شیمیایی و یا حتی گیاهی را قطع یا مصرف کنید. در مورد مصرف هر دارویی فقط و فقط به حرف دکترتان استناد کنید.

3. رژیم غذایی سالم داشته باشید

از دیگر کارهایی که بعد از انتقال جنین باید انجام داد، توجه به رژیم غذایی سالم است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شما برای 9 ماه آینده یک زندگی کوچک را در داخل بدن رشد می دهید. این زمان خوبی برای پذیرش عادات غذایی سالم است که متخصصان برای زنان باردار توصیه می کنند.

در حالت ایده آل شما می خواهید انواع میوه ها و سبزیجات و همچنین غذاهای غنی از کلسیم، پروتئین، ویتامین های گروه B و آهن را باید بخورید. توجه داشته باشید حتی اگر غذای سالم می خورید، مصرف ویتامین های پریناتال زیر نظر متخصص ضروری است.

4. اسید فولیک فراموش نشود.

از دیگر کارهایی که بعد از انتقال جنین باید انجام داد ادامه مصرف اسید فولیک است. اگر قبلاً از مکمل اسید فولیک استفاده نمی کرده اید، زمان آن فرا رسیده است که شروع کنید! مصرف اسیدفولیک در دوران بارداری بسیار مهم است. برای جلوگیری از نقص لوله عصبی به 400 میکروگرم از این ویتامین B در روز مهم نیاز دارید.

یک بررسی 2015 از مطالعات تحقیقاتی منبع معتبر نشان داد که مکمل پریناتال همراه با اسید فولیک با خطر کمتری از نقص مادرزادی قلبی در نوزادان همراه است. بعلاوه تحقیقات نشان می دهد که مصرف اسید فولیک ممکن است احتمال شکاف لب یا کام در جنین را کاهش دهد.

یک نکته: اگر بارداری قبلی یا کودکی با نقص لوله عصبی داشته اید، ممکن است پزشک بخواهد مقدار بیشتری از این ویتامین مهم را مصرف کنید، بنابراین در این باره حتماً از پزشکتان سوال کنید.

5. از آلاینده ها یا مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز دوری کنید

توجه دقیق به محصولات خانگی و وسایل دیگری را که استفاده می کنید در نظر داشته باشید. ممکن است بخواهید از استفاده از محصولی که حاوی موادی مانند بیسفنول A (BPA)، فتالات، پارابن و تریکلوزان و غیره است خودداری کنید یا سعی کنید میزان تماس با آنها را کاهش دهید. این مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز یا EDC نامیده می شوند.

EDC ها مواد شیمیایی هستند که می توانند در عملکرد هورمون های بدن شما اختلال ایجاد کنند. طبق انجمن غدد درون ریز برخی از آلاینده های شیمیایی می توانند از جفت عبور کرده و وارد بدن جنین شوند.

این مواد شیمیایی حتی می توانند در رشد اندام های جنین شما در رحم اختلال ایجاد کرده و حتی سبب سقط گردند.

بنابراین اگر در حال خرید کردن هستید، سعی کنید برچسب آنها را مطالعه کرده و بعد خریداری کنید. این برچسب ها به شما می گویند که آیا محصول مورد نظر فاقد BPA و سایر آلاینده ها است یا نه. توجه کافی به کارهایی که بعد از انتقال جنین باید انجام داد می تواند نتیجه بهتری را برای شما رقم بزند.

مطالعه بیشتر:

روش های لقاح مصنوعی برای باردار شدن

فرق آی وی اف با میکرو اینجکشن یا ICSI چیست؟

آنچه در مورد ivf و آزمایش بتا بعد از ivf باید بدانید

IVF موثرترین روش لقاح مصنوعی برای درمان ناباروری

?پرسش و پاسخ های کارهایی که بعد از انتقال جنین باید انجام داد؟

آیا مراقبت های بعد از انتقال جنین تاثیری در باردار شدن دارد؟

بله. گرچه موفقیت بارداری پس از انتقال جنین ارتباط کمی با اقدامات احتیاطی که شما انجام می دهید دارد. اما هنوز هم چند کار وجود دارد که می توانید به موفقیت انتقال جنین کمک کنید

آیا بعد از انتقال جنین باید استراحت مطلق داشته باشیم؟

شما فقط روند انتقال جنین را پشت سر گذاشته اید! هنگام جشن این انتقال کمی بیشتر خود مراقب باشید و منتظر قدم بعدی باشید. پس از انتقال جنین امید این است که جنین ها درون رحم مادر کاشته شوند این روند معمولا دو روز طول می کشد بنابراین لازم است چند روز به خودتان استراحت و در رختخواب بمانید. به یاد داشته باشید ک حتما در مورد میزان استراحتتان از متخصص سوال کنید. آنها باتوجه به مراحلی که پشت سر گذاشته اید، وضعیتی که در گذشته و در حال خاضر دارید به شما می گویند که کمی استراحت کافی است یا باید استراحت مطلب داشته باشید.

آیا باید بعد از انتقال جنین پاهایمان را بالا نگه داریم؟

نگران نباش مطمئناً مجبور نیستید که مدام به استراحت در رختخواب بروید یا دراز بکشید. توصیه به بالا نگه داشتن پاها بعد از انتقال جنین علمی نیست اگر پاهای خود را بالا نبرید رویان سقوط نخواهد کرد.

آیا رژیم غذایی مادر بعد از انتقال جنین مهم است؟

از دیگر کارهایی که بعد از انتقال جنین باید انجام داد، توجه به رژیم غذایی سالم است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شما برای 9 ماه آینده یک زندگی کوچک را در داخل بدن رشد می دهید. این زمان خوبی برای پذیرش عادات غذایی سالم است که متخصصان برای زنان باردار توصیه می کنند. در حالت ایده آل شما می خواهید انواع میوه ها و سبزیجات و همچنین غذاهای غنی از کلسیم، پروتئین، ویتامین های گروه B و آهن را باید بخورید. توجه داشته باشید حتی اگر غذای سالم می خورید، مصرف ویتامین های پریناتال زیر نظر تخصص ضروری است.

منبع: healthline