The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رژیم غذایی بعد از آی وی اف،بعد از آی وی اف چی بخوریم؟

بعد از انجام آی وی اف احتمالا مهمترین دغدغه شما مثبت شدن تست بارداری و دیده شدن ساک حاملگی در تصاویر سونوگرافی است. احتمالا هرکاری می کنید تا به لانه گزینی رویان (جنین قبل از هفته 8) کمک کرده باشید. یکی از راهکارهای پیش رو در این زمینه استفاده از رژیم غذایی بعد از آی وی اف است. بنابراین اگر می خواهید بدانید که تغذیه بعد از آی وی اف باید شامل چه مواردی باشد، به عبارتی بعد از ای وی اف چه غذاهایی بخوریم، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

رژیم غذایی بعد از آی وی اف

غذاهایی که در طول درمان باید مصرف و از آنها اجتناب کنیم یکی از نکات بسیار مهم در کمک کردن به موفقیت آمیز بودن لقاح مصنوعی است که از مجموعه آنها تحت عنوان رژیم غذایی بعد از آی وی اف یاد می کنیمهم اکنون بعد از مرور مواد غذایی که باروری را افزایش می‌دهند، بگذارید به مواد غذایی لازم و مضر در این فرآیند نگاهی بیندازیم. بدن خود را در سالم‌ترین حالت ممکن نگه دارید تا موفقیت شما در لقاح مصنوعی افزایش پیدا کند.

رژیم غذایی بعد از آی وی اف، بعد از آی وی اف چی بخوریم؟

مواد غذایی که باید در طول درمان استفاده کنید شامل موارد زیر است:

  • سبزیجات سبز برگ: سبزیجات سبز برگ در بالاترین رتبه قرار دارند، زیرا تقویت‌کننده باروری به حساب می‌آیند. این غذاها سرشار از آنتی اکسیدان،‌ اسید فولیک و آهن هستند که باید در لیست مواد غذایی روزانه قرار بگیرد.
  • کلم: سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است و دی ایندولیل متان موجود درکلم به چرخه متابولیسم استروژن کمک می‌کند.
  • بروکلی: از آنجایی‌که بروکلی سرشار از ویتامین C‌ است به بلوغ تخمک‌ها کمک می‌کند. همچنین منبع غنی از آهن،‌ آنتی اکسیدان و اسید فولیک است که به رشد مناسب بدن شما و جنین کمک می‌کند.
  • سیب‌زمینی: سیب‌زمینی به تقسیم سلولی در بدن کمک می‌کند. استفاده منظم از سیب‌زمینی ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین B و ویتامین E را به بدن شما می‌رساند.
  • موز: سرشار از ویتامین B6‌ است و این ابرغذا به بهبود چرخه قاعدگی کمک می‌کند. می‌توانید این میوه را بخاطر فواید بسیارش یک میان وعده سالم در نظر بگیرید.
  • آناناس: آناناس سرشار از منگنز است. از منگنز به عنوان ماده معدنی تولیدمثل یاد می‌کنند. زیرا باعث تقویت هورمون‌‌های باروری می‌شود.
  • سالمون: سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است که باعث می‌شود این ماده غذایی از جمله مواد ضروری مورد نیاز در این دوران محسوب شود، چراکه به تعادل استروژن و همچنین بالا بردن گردش خون کمک می‌کند.
  • کربوهیدرات‌های پیچیده: کربوهیدرات‌های پیچیده در تنظیم سطح قند خون عملکردی عالی دارند. همچنین به شما کمک می‌کنند تا در وزن سالم باقی بمانید.
  • میوه‌ها و سبزیجات رنگی: رنگ در میوه‌ها و سبزیجات از اهمیت بالایی برخوردار است. آنها سرشار از مواد مغذی ضروری هستند.

 چه چیزهایی بعد از آی وی اف نخوریم؟

غذاهایی که در دوره درمان لقاح مصنوعی باید از آنها اجتناب کنید شامل موارد زیر است:

  • تخم‌مرغ خام: از تخم‌مرغ خام در محصولات زیادی مانند مایونز، کرم بیسکوئیت و تزئین سالادها استفاده می‌شود. ولی ویروسی به نام سالمونلا در تخم‌مرغ خام وجود دارد که باعث مسمومیت غذایی می‌شود. از این رو توصیه می‌شود از تخم‌مرغ خام استفاده نکنید و قبل از مصرف به خوبی آن را بپزید.
  • شیرین‌کننده‌های مصنوعی: از مصرف غذاهایی که در آنها از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده شده است اجتناب کنید. این مواد در هر شرایطی برای بدن شما مضر است. شیرین‌کننده‌هایی که بر پایه ساخارین (شکر مصنوعی) هستند،‌ میزان موفقیت لقاح مصنوعی را کاهش می‌دهند. در عوض می‌توانید از شیرین‌کننده‌های بر پایه سکرالوز یا هر شربت شیرین‌کننده‌ طبیعی استفاده کنید.
  • شکر تصفیه شده: مواد غذایی که در آنها از شکر تصفیه شده استفاده شده است، برای مدتی به شما احساس سرخوشی می‌دهند ولی به کبد فشار می‌آورد تا به سرعت انسولین تولید کند تا قادر به کنترل سطح قند خون شود. این فشار بر اندام‌های بدن در روند باروری تاثیر می‌گذارد.
  • غذاهای دریایی: غذاهای دریایی منبع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری است ولی مصرف خام یا نیمه پخته آنها باعث ایجاد عفونت می‌شود. همچنین غذاهای دریایی حاوی مقادیر زیادی جیوه هستند که در رشد جنین مشکل ایجاد می‌کنند و نقص‌های مادرزادی به وجود می‌آورند.
  • الکل: الکل دلیل اصلی نامنظم بودن تخمک‌گذاری در بانوان است. نه تنها سلامت تخمک‌ها را به خطر می‌اندازد،‌ بلکه عامل اصلی اختلالات جنین است.
  • کافئین: هنگامی‌که لقاح مصنوعی انجام می‌دهید،‌ مصرف قهوه و چای خود را به حداقل برسانید.
  • پنیر: نه همه پنیرها؛ بلکه نوع خاصی از پنیر وجود دارد که باید از مصرف آن پرهیز کنید. انواع بسیار کمی از پنیرها هستند که حاوی باکتری مخصوصی‌ هستند که باعث عفونت می‌شوند.

حال که اطلاعات کافی درمورد رژیم غذایی بعد از آی وی اف در اختیار دارید، با اصلاح عادات غذایی خود می توانید شانس موفقیتتان را افزایش دهید.

منبع: indiraivf

 

 بیشتر بدانید:               

1- آنچه در مورد ivf و آزمایش بتا بعد از ivf باید بدانید

2- عوارض بعد از ای وی اف (IVF) برای مادر و نوزاد

3- مراقبت های بعد از آی وی اف IVF چگونه است؟

4- علائم حاملگی بعد از انتقال جنین در روش IVF