The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه عواملی احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؟

سقط جنین عارضه ای است که برای هر مادر بارداری ممکن است رخ دهد. اما آیا واقعا عواملی وجود که احتمال سقط جنین را افزایش دهد یا سقط هیچ ارتباطی به عوامل محیطی ندارد؟ در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که چه عواملی احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؟

چه عواملی احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؟

بیشتر اوقات ما دقیقاً نمی دانیم چه عواملی باعث سقط جنین شده است. اما همچنان معمولاً به دنبال عوامل خطر این عارضه هستیم، تا بدانیم چه عواملی نشان می دهد که احتمال سقط جنین بالاتر از حد متوسط است.

با این وجود حقیقت این است که عوامل خطر در مورد سقط جنین موضوعی پیچیده است. بسیاری از زنانی که سقط می کنند، قبل از سقط جنین هیچ عامل خطری ندارند. در مقابل برخی از زنان فاکتورهای خطر زیادی برای سقط دارند، اما در نهایت بارداری طبیعی را پشت سر می گذارند. همچنین در بیشتر موارد، حتی در شخصی که خطر سقط جنین به هر دلیلی افزایش یافته است، احتمال بارداری طبیعی و به دنیا آمدن نوزاد سالم بیش از سقط جنین است. در نتیجه اگر شما یک یا چند عامل مرتبط با سقط جنین را در خود مشاهده می کنید به این معنا نیست که احتمالا فرزندتان را از دست می دهید!!!

به طور کلی، به غیر از اجتناب از عوامل خطر قابل پیشگیری در سبک زندگی که خطر سقط جنین را افزایش می دهد، مانند سیگار کشیدن، بسیاری از زنان نمی توانند کار خاصی برای تغییر مسیر و نتیجه بارداری انجام دهند. اما رعایت چندین نکته می تواند در پیشگیری از سقط موثر باشد.

چه عواملی احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؟

عوامل متعددی ممکن است خطر سقط را افزایش دهد و این موارد می تواند مادر، جنین یا هر دو را درگیر کند. شرایط پزشکی که سلامت مادر را تحت تاثیر قرار می دهد ممکن است نه تنها خطر سقط را افزایش دهد، همچنین می تواند مسبب بروز ناهنجاری های کروموزومی در کودک باشد.

فاکتورهای سبک زندگی می توانند در سقط جنین نقش داشته باشند. برخی از این موارد مانند سیگار کشیدن قابل پیشگیری است، در حالی که موارد دیگر معمولا اینگونه نیستند، مانند افزایش استرس مربوط به شرایط خارج از کنترل ما هستند. ناهنجاری های کروموزومی (ژنتیکی) در جنین با افزایش خطر سقط همراه است، اما احتمال بروز ناهنجاری های کروموزومی نیز به نوبه خود با افزایش سن مادر بیشتر می شود.

چه عواملی احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؟ مشکلات سلامتی جنین

بیشتر سقط ها ناشی از ناهنجاری های کروموزومی است و خطر ابتلای کودک به مشکلات کروموزومی و انواع ناهنجاری ها با بالا رفتن سن مادر بیشتر می شود. لازم به ذکر است توجه داشته باشید که علیرغم افزایش احتمال ناهنجاری های کروموزومی دراثر افزایش سن مادر، این احتمال در زنان جوان صفر نیست.

چه عواملی احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؟ مشکلات سلامتی در مادر

همانطور که در بالا ذکر شد، احتمال ناهنجاری های کروموزومی در جنین با افزایش سن مادر بیشتر می شود. اما سایر عوامل در مادر که می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد شامل:

• کم یا زیاد بودن سن مادر (کمتر از 15 سال یا بالاتر از 35 سال)

• مشکلاتی در بارداری های قبلی مانند سقط های قبلی

• بارداری بعد از درمان های ناباروری

• اضافه وزن خیلی زیاد یا کمبود وزن

• بیماری های مزمن پزشکی مانند دیابت کنترل نشده و بیماری تیروئید

• بیماری های منتقله از راه جنسی

• برخی از عفونت های ویروسی و باکتریایی در دوران بارداری

• ساختار غیرطبیعی رحم، مانند رحم دوشاخ، یا رحم تک شاخ. زنانی که ناهنجاری های رحمی دارند ممکن است قبل از تشخیص این عارضه دچار مشکل سقط مکرر شوند.

چه عواملی احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؟ عوامل مربوط به سبک زندگی

گاهی اوقات برخی از عوامل مرتبط با سبک زندگی ممکن است خطر از دست دادن بارداری را افزایش دهد. این عوامل به خودی خود معمولاً باعث سقط نمی شوند، زیرا بسیاری از افرادی که این عوامل را در سبک زندگی خود دارند سقط نمی کنند اما این عوامل خطر از دست دادن بارداری را افزایش می دهد:

• سوء مصرف مواد مخدر

نوشیدن الکل

• سیگار کشیدن

• مواجهه شغلی با مواد شیمیایی

• استفاده از داروهای خاص و مسکن در دوران بارداری

• استفاده از برخی گیاهان خاص در دوران بارداری

چه عواملی احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؟ عوامل محیطی

مطالعات انجام شده در این زمینه نشان داده برخی از عوامل ممکن است با خطر سقط جنین بیشتر همراه باشند. عوامل زیر در این گروه قرار می گیرند و جامعه پزشکی هنوز در مورد وجود ارتباطی بین برخی از عوامل زیر و از دست دادن بارداری اطلاعات کافی در دست ندارد.

مصرف زیاد کافئین

• استرس و اضطراب مزمن

• قرار گرفتن در معرض تابش

• ورزش شدید

خرافات را کنار بگذارید!!

همانطور که در ابتدا متذکر شدیم، بیشتر افرادی که سقط می کنند هیچ عامل خطر واضحی ندارند و بسیاری از زنان با چندین فاکتور خطر، بارداری سالمی دارند و نوزادان طبیعی را به دنیا می آورند. برای زنانی که با چگونگی "سقط جنین" روبرو شده اند، فکر کردن در مورد علت آن بسیار دشوار است. خرافات را کنار بگذارید و فکر نکنید عواملی مانند دیدن فیلم ترسناک، کش و قوس دادن بدن، چشم خوردن و ... می تواند سبب سقط جنین شما شود.

مطالعه بیشتر:

دلایل سقط جنین در ماه های اول بارداری چیست؟

خوردن چه چیزهایی باعث سقط سریع جنین می شود؟

سقط مکرر چیست و سقط جنین مکرر به چه علت است؟

عوامل ایجاد کننده سقط جنین چیست و چه عوارض و خطراتی دارد؟

?پرسش و پاسخ های چه عواملی احتمال سقط جنین را افزایش می دهد؟

علت اصلی سقط جنین چیست؟

بیشتر سقط ها ناشی از ناهنجاری های کروموزومی است و خطر ابتلای کودک به مشکلات کروموزومی و انواع ناهنجاری ها با بالا رفتن سن مادر بیشتر می شود. لازم به ذکر است توجه داشته باشید که علیرغم افزایش احتمال ناهنجاری های کروموزومی دراثر افزایش سن مادر، این احتمال در زنان جوان صفر نیست.

کدام یک از عوامل مربوط به مادر می تواند خطر سقط جنین را بیشتر کند؟

عواملی در مادر که می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد شامل: کم یا زیاد بودن سن مادر (کمتر از 15 سال یا بالاتر از 35 سال)، مشکلاتی در بارداری های قبلی مانند سقط های قبلی، بارداری بعد از درمان های ناباروری، اضافه وزن خیلی زیاد یا کمبود وزن، بیماری های مزمن پزشکی مانند دیابت کنترل نشده و بیماری تیروئید

آیا ساختار رحم بر احتمال سقط موثر است؟

بله. ساختار غیرطبیعی رحم، مانند رحم دوشاخ، یا رحم تک شاخ. زنانی که ناهنجاری های رحمی دارند ممکن است قبل از تشخیص این عارضه دچار مشکل سقط مکرر شوند.

آیا دیدن فیلم ترسناک می تواند سبب سقط شود؟

خیر. خرافات را کنار بگذارید و فکر نکنید عواملی مانند دیدن فیلم ترسناک، کش و قوس دادن بدن، چشم خوردن و ... می تواند سبب سقط جنین شما شود.

منبع: verywellfamily