The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تاکی‌ سیستول رحم چیست وچه اثری بر زایمان دارد؟

تاکی‌ سیستول رحم به شرایطی گفته می شود که در آن رحم انقباضات غیرطبیعی و شدیدی دارد که می تواند روند زایمان را با اختلال مواجه کند. اجازه دهید نگاهی به انقباضات غیرطبیعی یا بیش از حد رحم، به ویژه انقباض‌هایی که با عنوان تاکی‌سیستول رحم شناخته می‌شوند، بیندازیم.

در مورد تاکی‌سیستول رحم چه می‌دانید؟

 زمانی‌که در انتظار زایمان و ملاقات فرزند عزیز خود هستید، در خیال خود انقباضاتی را تجربه خواهید کرد، تا حدی‌که در روزهای پایانی بارداری ممکن است هر نوع گرفتگی کوچک را با انقباض اشتباه بگیرید. وقتی روز موعود نزدیک می‌شود، به این فکر می‌کنید که آیا این انقباضات نشانه «زمان زایمان کاذب» است یا انقباضات «واقعی». زمانی‌که تعداد انقباضات بالا می‌رود، با خود فکر می‌کنید تعداد انقباضات به اندازه‌ای هست که به بیمارستان مراجعه کنید؟

در صورت انقباضات منظم، امیدواری هستید که راه را برای بازشدن دهانه رحم هموار و جنین را به سمت کانال زایمان هدایت می‌کند. بله، انقباضات ممکن است دردناک و ناراحت‌کننده باشند (در کلام ساده است!) اما در یک زایمان طبیعی واژینال، به این انقباضات به دیده مثبت نگاه می‌کنند زیرا کار مهم شروع زایمان را بر عهده دارند. اما، آیا می‌توانید این چیز خوب نهایتی هم دارد؟ آیا تا به حال انقباضاتی را تجربه کرده‌اید که آن‌قدر شدید بوده که احتمال آسیب به شما یا کودک را داشته باشد؟

تاکی‌ سیستول رحم چیست؟

تاکی‌سیستول رحم، اصطلاحی است که برای توصیف انقباضات شدید رحم در هنگام زایمان به کار برده می‌شود.

در یک مقاله تحقیقاتی در سال ۲۰۱۳ در دانشکده زنان و زایمان آمریکا (ACOG)، از پزشکان درخواست شد از به کار بردن اصطلاحات «تحریک بیش از حد» و «انعطاف‌پذیری بیش‌از حد» پرهیز کرده و به جای آن از « تاکی‌سیستول رحم » (TS) استفاده کنند.

طبق نظریه ACOG، تاکی‌سیستول رحم به معنای ۵ انقباض در یک بازه زمانی ۱۰ دقیقه‌ای است.

تاکی‌ سیستول رحمی چه زمانی رخ می دهد؟

هرچند تاکی‌ سیستول رحم ممکن است در هر نوع زایمانی اتفاق بیفتد، اما اغلب در طول زایمان‌هایی که از داروهای محرک استفاده شده است رخ می‌دهد.

آیا تاکی‌ سیستول رحم در حین زایمان خطر ساز است؟

در این زمینه به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما مطالعات متعددی در مورد تاکی سیستول رحم انجام شده و آن را با مشکلات ضربان قلب جنین، جدا شدن جفت، افزایش احتمال ماندن در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) و کاهش اکسیژن‌رسانی جنین مرتبط می‌دانند.

تفاوت تاکی‌ سیستول رحم و انقباضات طبیعی رحم چیست؟

در هفته‌ها و ماه‌های نزدیک به زایمان و تولد نوزاد، ممکن است انقباضات متعددی را تجربه کنید.

قبل از این‌که زایمان واقعی آغاز شود، انقباضات «تمرینی» را تجربه خواهید کرد که با عنوان انقباضات «براکسون هیکس» شناخته می‌شوند. این نوع انقباضات ممکن است ناراحت کننده باشند اما مانند انقباضات واقعی باعث باز شدن دهانه رحم و هدایت جنین به سمت کانال زایمان نمی‌شوند.

زمانی‌که انقباضات تکرار می‌شود و در فواصل کوتاه و به طور منظم رخ می‌دهد (آغاز و پایان ندارد)، متوجه می‌شوید که این اتقباضات «واقعی» هستند. در ابتدای زایمان، انقباضات معمولا درد کم‌تری دارد و ‌چند دقیقه طول می‌کشد و فاصله زمانی آن‌‌ها طولانی‌تر است. وقتی در فرآیند زایمان پیش می‌رویم، انقباضات دردناک‌تر، طولانی‌تر و با فواصل زمانی کوتاه‌تر است.

می‌توانید انقباضات را مانند منحنی در نظر بگیرید که نقطه شروع، وسط و انتها دارد. معمولا اوج و شدت در میانه این منحنی است. بین انقباضات معمولا چند دقیقه استراحت وجود دارد. طبق نظریه ACOG، حتی با شدت گرفتن زایمان اغلب انقباضات بیش‌تر از ۶۰  تا ۹۰ ثانیه طول نمی‌کشد.

در تاکی سیستول رحم، تجربه انقباضات بسیار پشت سرهم است و تعداد انقباضات در مدت زمان بسیار کمی اتفاق می‌افتد. برای مثال ۵ یا ۶ انقباض در بازه زمانی ۱۰ دقیقه‌ای. در این نوع انقباضات مادر فرصت بسیار کمی برای استراحت دارد. این امر می‌تواند فشار زیادی به مادر و سیستم جنین وارد کند.

تاکی سیستول رحم چقدر شایع است؟

تاکی‌سیستول رحم، مقوله‌ای است که محققان به تازگی تحقیق در مورد آن‌را شروع کرده‌اند، بنابراین دایره اطلاعات ما محدود است. هر چند از اطلاعات اولیه‌ای که داریم متوجه می‌شویم، تاکی‌سیستول رحم ممکن است شایع‌تر از آن چیزی باشد که فکرش را می‌کنیم.

به عنوان مثال، در مقاله تحقیقات ACOG در مورد تاکی سیستول رحم، زایمان‌های ۱۰ بیمارستان Intermountain Healthcare را از مارس ۲۰۰۷ تا ژوئن ۲۰۰۹ مورد بررسی قرار دادند. از بین ۴۸۵۲۹ بانو،‌ ۷۵۶۷ مورد تاکی‌سیستول رحم مشاهده شد.

مطالعه دیگری که در مجله « Maternal-Fetal&Neonatal Medicine» منتشر شد، در مورد مادران بارداری است که در طول زایمان از داروی محرک زایمان استفاده نکردند. این مطالعه نشان می‌دهد، ۱۱ درصد مادران حداقل یک بار تاکی‌سیستول را تجربه کرده‌اند.

چه چیزی باعث تاکی‌ سیستول رحم می‌شود؟

در مطالعه‌ای که توسط ACOG در مورد بانوانی بود که در بیمارستان Intermountain Healthcare زایمان کرده ‌بودند منتشر شد، عواملی وجود داشت که باعث شد در حین زایمان تاکی‌سیستول را تجربه کنند. این عوامل شامل موارد زیر است:

در این مطالعه مشخص شد، در صورت مصرف داروی اکسی‌توسین توسط مادران، احتمال تجربه تاکی‌سیستول دوبرابر خواهد شد.

‌عوامل خطر

بار دیگر می‌گوییم، درک تاکی‌سیستول رحم و تاثیرات آن بر بانوان باردار و کودکان آن‌ها تقریبا مقوله‌ای جدید است. با وجود این،‌ دلایل موجهی وجود دارد که نشان می‌دهد تجربه تاکی‌سیستول رحم تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر مادر و جنین نخواهد داشت.

در هر صورت، دلایلی وجود دارد تا در مورد این عارضه احساس نگرانی کنید.

تغییرات ضربان قلب جنین و کاهش اکسیژن

در سال ۲۰۱۲ مقاله‌ای در مجله زنان و زایمان آمریکا به چاپ رسید که نشان می‌داد تاکی‌‌سیستول با کاهش ضربان قلب جنین ارتباطی قوی دارد. از طرفی دیگر، تاثیر نامطلوبی بر جنین نداشت.

همان‌طور که ACOG اشاره می‌کند، افزایش انقباضات و تاکی‌سیستول رحم ممکن است منجر به کاهش اکسیژن جنین و تغییر در ضربان قلب او شود. در مطالعه آن‌ها در مورد بانوان باردار در بیمارستان‌های  Intermountain Healthcare، یک چهارم موارد تاکی‌سیستول رحم منجر به بی‌نظمی در ضربان قلب جنین شده است.

زایمان به روش سزارین

در مقاله‌ای که در مجله Maternal-Fetal & Neonatal Medicine به چاپ رسید، به ارتباط بین تاکی‌سیستول و مشکلات ضربان قلب جنین اشاره شده است. به علاوه، مادرانی که تجربه تاکی‌سیستول داشتند بیشتر در معرض احتمال سزارین قرار داشتند و به احتمال زیاد نیاز است نوزاد در بخش مراقبت‌های نوزادان NICU بماند.

هر چند، مطالعات حاکی از آن است که به نظر نمی‌رسد این نوزادان نمره آپگار کمی بگیرند و یا نشانه‌هایی از مکونیوم در مایع آمنوتیک آن‌ها وجود داشته باشد.

چکیده مطالب

در صورتی‌که باردار هستید و مسئله تاکی‌ سیستول رحم شما را نگران کرده است و یا قبلا تجربه آن را داشته‌اید، باید نگرانی خود را با پزشک یا ماما درمیان بگذارید.

اگر شما یا جنین به دلیل تاکی‌ سیستول رحم عملکرد ضعیفی داشته‌اید، به احتمال زیاد بسیار نگران خواهید بود که این مسئله باز هم تکرار شود. مصرف داروهای محرک را کاهش دهید و در صورت لزوم درباره این موضوع با پزشک مشورت کنید.

در هر صورت، به خاطر داشته باشید که به عنوان بیمار و والد کودک این حق را دارید تا در مورد نگرانی‌هایی که ذهن شما را به‌خود مشغول کرده است با متخصص مشورت کنید تا بهترین راه‌کار ممکن برای شما و جنین را در نظر بگیرد.

مطالعه بیشتر:

رحم جایگزین یا رحم اجاره ای چیست؟

اتونی رحم چیست؟ از تشخیص تا درمان ضعف رحم

ناهنجاری ‌های مادرزادی رحم وانواع ناهنجاری ‌های مادرزادی رحم

رحم دو شاخ چیست؟ آیا امکان بارداری و زایمان با رحم دو شاخ وجود دارد؟

?پرسش و پاسخ های تاکی‌ سیستول رحم

تاکی‌ سیستول رحمی چه زمانی رخ می دهد؟

هرچند تاکی‌ سیستول رحم ممکن است در هر نوع زایمانی اتفاق بیفتد، اما اغلب در طول زایمان‌هایی که از داروهای محرک استفاده شده است رخ می‌دهد.

آیا تاکی‌ سیستول رحم در حین زایمان خطر ساز است؟

در این زمینه به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما مطالعات متعددی در مورد تاکی سیستول رحم انجام شده و آن را با مشکلات ضربان قلب جنین، جدا شدن جفت، افزایش احتمال ماندن در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) و کاهش اکسیژن‌رسانی جنین مرتبط می‌دانند.

تفاوت تاکی‌ سیستول رحم و انقباضات طبیعی رحم چیست؟

می‌توانید انقباضات را مانند منحنی در نظر بگیرید که نقطه شروع، وسط و انتها دارد. معمولا اوج و شدت در میانه این منحنی است. بین انقباضات معمولا چند دقیقه استراحت وجود دارد. حتی با شدت گرفتن زایمان اغلب انقباضات بیش‌تر از ۶۰ تا ۹۰ ثانیه طول نمی‌کشد. در تاکی سیستول رحم، تجربه انقباضات بسیار پشت سرهم است و تعداد انقباضات در مدت زمان بسیار کمی اتفاق می‌افتد. برای مثال ۵ یا ۶ انقباض در بازه زمانی ۱۰ دقیقه‌ای. در این نوع انقباضات مادر فرصت بسیار کمی برای استراحت دارد. این امر می‌تواند فشار زیادی به مادر و سیستم جنین وارد کند.

چه چیزی باعث تاکی‌ سیستول رحم می‌شود؟

این عوامل شامل موارد زیر است: استفاده از داروهای محرک زایمان مانند اکسی‌توسین یا میزوپروستول، استفاده از اپیدورال برای کنترل درد، تسریع زایمان، پره اکلامپسی، فشارخون

منبع: verywellfamily