The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سونوگرافی هفته هفدهم و چرا باید این سونوگرافی را انجام دهید؟

 بارداری، سفری منحصر به فرد و بسیار مهم برای زوج های جوان است که در هر مرحله از آن باید منتظر اتفاقات غیرقابل پیش بینی و هیجان انگیزی بود. به همین دلیل نیز مراقبت های دوران بارداری، بخشی جدایی ناپذیر از این سفر نه ماهه بوده و در میان این مراقبت ها، سونوگرافی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا کمک می کند تا درک خوبی از رشد و شرایط جنین درون رحم داشته باشیم. در همین راستا، در این متن به هر آن چیزی که باید در مورد سونوگرافی هفته هفدهم بارداری بدانید، اشاره کرده ایم.

آیا انجام سونوگرافی هفته هفدهم بارداری ضروری است؟

سونوگرافی هفته هفدهم بارداری، جزو مراقبت های معمول این دوران نبوده و بنابراین ضرورت انجام آن، وابسته به علت درخواست این سونوگرافی است. اگر تنها به این دلیل که دوست دارید هر هفته و هر لحظه از وضعیت دلبند درون رحم خود مطلع شوید و سونوگرافی را به عنوان روشی برای غلبه بر استرس و نگرانی های بی دلیل خود در نظر گرفته اید، باید بگوییم که خیر انجام سونوگرافی با چنین هدفی، نه تنها ضرروت ندارد، بلکه مشکل ساز نیز خواهد بود. در حقیقت، هر چقدر هم که سونوگرافی، ابزاری کم خطر باشد، تکرار آن به صورت هفتگی و بی دلیل، ممکن است بر روی سلامت جنین تاثیرات منفی بگذارد!

البته در برخی شرایط خاص، انجام سونوگرافی هفته هفدهم بارداری، ضرورت خواهد داشت که عبارتند از:

  • بروز علائم هشداری مانند خونریزی، لکه بینی، درد و انقباض در عضلات رحمی، احساس درد یا فشار و سنگینی در ناحیه واژن، شک به پارگی و یا سوراخ شدن کیسه آمنیوتیک (کیسه آب دور جنین)،
  • و درخواست پزشک ناظر بر پرونده بارداری،

در واقع هرگاه که به نظر می رسد، سلامت بارداری و جنین در معرض خطر بوده و نیاز به مراقبت و کنترل بیشتری دارید، انجام دادن سونوگرافی هفته هفدهم بارداری، ضروری است.

 سونوگرافی هفته 17

تا پایان هفته هفده بارداری وزن جنین بین 212-140 گرم و طول بدن او 13/1 سانتی متر خواهد بود

مرحله رشد جنین: استخوان‌های جنین در سونوگرافی قابل مشاهده است. می‌توانید حرکات جنین را حس کنید مخصوصا اگر پیش از این باردار شده باشید.

آنچه در سونوگرافی می‌بینید:

در تصویر به وضوع انگشتان دست جنین مشخص است. گرچه هنوز توانایی استفاده هماهنگ از انگشتانش را ندارد ولی پس از به دنیا آمدن می‌تواند انگشت شما را بگیرد.

چرا باید در هفته هفدهم سونوگرافی انجام دهید؟

مهم ترین دلیل برای انجام سونوگرافی هفته هفدهم بارداری، ارزیابی روند رشد جنین کوچک شما و اطمینان یافتن از زنده بودن و سلامتی او است. اما دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث می شوند تا پزشک، سونوگرافی هفته هفدهم بارداری را برایتان درخواست نماید که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره نمود:

  • بررسی حجم مایع آمنیوتیک: کم بودن میزان مایع آمنیوتیک (اولیگوهیدروآمینوس) و افزایش حجم آن (پلی هیدروآمنیوس)، هر دو وضعیت های بحرانی بوده که می توانند سلامت جنین را تهدید کرده و در مواردی منجر به زایمان زودرس، سقط جنین و حتی مرگ داخلی رحمی شوند.
  • بررسی وضعیت بند ناف،
  • اندازه رحم و مطابقت اندازه آن با سن بارداری،
  • بررسی تمام اعضای بدن شامل ارگان های داخلی و اندام های بیرونی و ظاهری جنین،
  • بررسی محل قرارگیری جفت، فاصله آن از دهانه رحم و گرید یا درجه پیری (برای اطمینان از عملرد مناسب جفت در خونرسانی به جنین)،
  • کنترل اندازه طول دهانه رحم (سرویکس): برای بررسی احتمال نارسایی و کوتاه شدن زودهنگام طول سرویکس که خطر زایمان زودرس را افزایش می دهد.

سونوگرافی هفته هفدهم بارداری چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان انجام سونوگرافی هفته هفدهم بارداری، بسته به اینکه پزشک قصد بررسی کردن چه مواردی را دارد، ممکن است در حدود 30 تا 45 دقیقه متغیر باشد. از آنجا که سونوگرافی هفته هفدهم بارداری در اغلب موارد به صورت شکمی انجام می شود، بهتر است مثانه شما پر باشد تا رحم و جنین در طی آن بهتر رویت شوند. به علاوه این نکته مهم را به یاد داشته باشید که بیش از حد مایعات مصرف نکنید، زیرا فشار پروب سونوگرافی بر روی مثانه ای که بیش از حد پر باشد، بسیار آزاردهنده خواهد بود.

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته هفدهم بارداری تشخیص دهد؟

با فرا رسیدن هفته هفدهم بارداری، جنین کوچک شما به اندازه یک پیاز شده است و ما توقع داریم که پزشک در سونوگرافی این هفته، این موارد را تشخیص دهد:

  • سن حاملگی و جنین،
  • ارزیابی روند رشد و وزن گیری جنین،
  • زمان تقریبی زایمان (EDD)،
  • بررسی تعداد ضربان قلب و ریتم آن،
  • وضعیت رشد استخوان ها و به ویژه استخوان های بازوها و پاها،
  • بررسی حرکات جنین،
  • ساختار قلب،
  • اطلاعات مربوط به بند ناف، جفت و مایع آمنیوتیک،
  • طول سرویکس و بسته یا باز بودن آن،
  • و اندام های جنسی خارجی: تشخیص جنسیت جنین در این هفته، از قطعیت به نسبت زیادی برخوردار است و می توان گفت که خطای بسیار کمی دارد.

اگر در سونوگرافی هفته هفدهم بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

ضربان قلب جنین، مهم ترین و اصلی ترین پارامتری است که نوید زنده بودن جنین را می دهد و بنابراین شنیده نشدن ضربان قلب در سونوگرافی هفته هفدهم بارداری، قبل از هر چیز ما را به مرگ جنین مشکوک می کند. البته از آنجا که همواره احتمال خطا در نتایج سونوگرافی وجود دارد، سونوگرافی باید بدون فوت وقت، مجددا و در یک مرکز دیگر تکرار شود و در صورتی که در سونوگرافی دوم هم ضربان قلب جنین شنیده نشود، پزشک چاره ای جز ختم بارداری نخواهد داشت.

اگر در سونوگرافی هفته هفدهم بارداری جنین مشکل داشته باشد، باید چه کاری انجام دهیم؟

سونوگرافی، با اینکه ابزار تشخیصی به نسبت دقیقی است، اما برای اثبات وجود بیماری و مشکل در جنین، به تنهایی کفایت لازم را نداشته و برای تایید یافته های آن به طور معمول لازم است تا بررسی های تکمیلی دقیق تری توسط تیم پزشکی انجام شوند. اینکه چه بررسی توسط پزشک انتخاب شود، وابسته به مشکلی است که به وجود آن شک کرده اند. به عنوان مثال، در صورت شک به اختلال در روند رشد و وزن گیری جنین، ممکن است سونوگرافی کالر داپلر عروق جفتی درخواست شده و در صورت شک به وجود بیماری های ژنتیکی مانند سندروم داون، تست خون سل فری دی ان ای (cell free DNA) و یا آمنیوسنتز، مدنظر قرار می گیرند.

در نهایت، فراموش نکنید که اگرچه این پروسه، استرس و اضطراب زیادی را به همراه دارد، اما به نتیجه نهایی آن که تعیین دقیق وضعیت سلامتی دلبند شما است، می ارزد. بنابراین انتخاب پزشکتان هر چه که بود، حتما آن را انجام دهید و تنها به نتیجه سونوگرافی هفته هفدهم بارداری اکتفا نکنید.

مطالعه بیشتر:

هفته هفدهم بارداری | بایدها و نبایدها مادر و جنین

عکس جنین در هفته هفدهم بارداری تصویر و اندازه جنین

محاسبه و تخمين میزان مایع آمنیوتیک (به همراه نمودار و جدول)

وزن طبیعی جنین در هفته های مختلف بارداری (به همراه جدول و نمودار)

?پرسش و پاسخ های سونوگرافی هفته هفدهم

چرا باید در هفته هفدهم سونوگرافی انجام دهید؟

مهم ترین دلیل برای انجام سونوگرافی هفته هفدهم بارداری، ارزیابی روند رشد جنین کوچک شما و اطمینان یافتن از زنده بودن و سلامتی او است. اما دلایل دیگری همچون بررس سلامت بند ناف و جفت نیز وجود دارند

سونوگرافی هفته هفدهم بارداری چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان انجام سونوگرافی هفته هفدهم بارداری، بسته به اینکه پزشک قصد بررسی کردن چه مواردی را دارد، ممکن است در حدود 30 تا 45 دقیقه متغیر باشد. از آنجا که سونوگرافی هفته هفدهم بارداری در اغلب موارد به صورت شکمی انجام می شود، بهتر است مثانه شما پر باشد تا رحم و جنین در طی آن بهتر رویت شوند. به علاوه این نکته مهم را به یاد داشته باشید که بیش از حد مایعات مصرف نکنید، زیرا فشار پروب سونوگرافی بر روی مثانه ای که بیش از حد پر باشد، بسیار آزاردهنده خواهد بود.

پزشک چه چیزهایی را می‌تواند در سونوگرافی هفته هفدهم بارداری تشخیص دهد؟

سن حاملگی و جنین، ارزیابی روند رشد و وزن گیری جنین، زمان تقریبی زایمان، بررسی تعداد ضربان قلب و ریتم آن، وضعیت رشد استخوان ها و به ویژه استخوان های بازوها و پاها، بررسی حرکات جنین، ساختار قلب، اطلاعات مربوط به بند ناف، جفت و مایع آمنیوتیک، طول سرویکس و بسته یا باز بودن آن،

اگر در سونوگرافی هفته هفدهم بارداری ضربان قلب شنیده نشود، یعنی چه؟

ضربان قلب جنین، مهم ترین و اصلی ترین پارامتری است که نوید زنده بودن جنین را می دهد و بنابراین شنیده نشدن ضربان قلب در سونوگرافی هفته هفدهم بارداری، قبل از هر چیز ما را به مرگ جنین مشکوک می کند. البته از آنجا که همواره احتمال خطا در نتایج سونوگرافی وجود دارد، سونوگرافی باید بدون فوت وقت، مجددا و در یک مرکز دیگر تکرار شود. و در صورتی که در سونوگرافی دوم هم ضربان قلب جنین شنیده نشود، پزشک چاره ای جز ختم بارداری نخواهد داشت.

منبع: parents