The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دوشیدن شیر مادر و ریختن در بطری به چه علت است؟

اگر معتقد هستید شیر مادر بهترین غذا برای نوزاد است اما به هر دلیل قادر به این کار نیستید یا علاقه‌ای به این کار ندارید، در این شرایط بحث دوشیدن شیر مادر  و ریختن در بطری پیش می‌آید. این‌که شیر خود را بدوشید و در بطری به نوزاد بدهید، کاملا مورد قبول است. دوشیدن شیر مادر و ریختن در بطری بهترین راه برای تغذیه نوزاد از شیر مادر بدون قرار دادن او زیر پستان است. در زیر به مواردی که باید در مورد دوشیدن شیر مادر بدانید اشاره شده است.

دلایل دوشیدن شیر مادر و ریختن در بطری چیست؟

ممکن است قبل از تولد نوزاد تصمیم گرفته باشید شیر خود را بدوشید، یا برای مدتی خود به نوزاد شیر بدهید و سپس با رشد نوزاد شروع به دوشیدن شیر خود کنید. در زیر به دلایلی که ممکن است دوشیدن شیر را انتخاب کنید اشاره شده است:

  • نوزادی زود به دنیا آمده و در بخش مراقبت‌های ویژه (NICU) نگهداری می‌شود و امکان شیر دادن به او نیست.
  • نوزاد نمی‌تواند پستان را به دهان بگیرد.
  • مجبور هستید به سرعت به سرکار یا کلاس باز گردید.
  • نگران مقدار شیر خود هستید و ترجیح می‌دهید بدانید نوزاد چه مقدار شیر می‌خورد (هرچند با بررسی پوشک‌های خیس نوزاد می‌توانید به مقدار شیری که می‌خورد پی ببرید.)
  • شیر دادن کار بسیار دردناکی است اما می‌توانید دوشیدن شیر را تحمل کنید.
  • دوقلو، سه‌قلو یا بیش‌تر دارید.
  • خجالتی هستید و با شیردادن احساس راحتی نمی‌کنید.
  • راحت بگوییم، شیر دادن را دوست ندارید.

شیر مادر به تنهایی در مقابل شیر مادر همراه با مکمل

می‌توانید شیر خود را به تنهایی یا همراه با مکمل به نوزاد بدهید. این تنها به این بستگی دارد که کدام‌ یک برای نوزاد بهتر است.

مخلوط شیر مادر با شیر خشک

اگر تصمیم دارید شیر مادر را همراه با مکمل به نوزاد بدهید، عالی است! هر مقدار شیر مادر به نوزاد بدهید، مفید است. می‌توانید گاهی اوقات شیر دوشیده بدهید و گاهی شیر مکمل. همچنین می‌توانید شیر دوشیده شده را هم‌زمان با شیر مکمل به نوزاد بدهید.

ابتدا شیر دوشیده شده را به نوزاد داده و سپس شیر خشک بدهید.

با دادن شیر خود در ابتدا مطمئن می‌شوید که نوزاد همه شیر را خواهد خورد. سپس اگر نوزاد شیر بیش‌تری خواست می‌توانید شیردهی را با شیر خشک به پایان برسانید. اگر شیر اضافه ماند شیر خشک است که دور ریخته می‌شود نه شیر مادر که با ارزش است.

دوشیدن محض و تغذیه با بطری

دوشیدن محض که به آن (EPing) و تغذیه با شیر مادر نیز گفته می‌شود، زمانی است که در زمان‌های به‌خصوص در طول روز  شیر خود را می‌دوشید و آن را به عنوان تنها منبع تغذیه نوزاد به او می‌دهید. نوزاد ممکن است شیر مادر را از طریق بطری، لوله یا روش‌های دیگر دریافت کند.

دوشیدن محض، کاری دشوار، وقت‌گیر و خسته‌کننده است و ادامه این کار برای مدت طولانی مادر را با چالش‌های زیادی روبرو می‌کند.

نحوه دوشیدن شیر برای نوزاد با دست، چگونه بدوشیم؟

برای تامین مقدار مناسب شیر، دستورالعمل‌های لازم را فرا گیرید. به خاطر داشته باشید نیازهای نوزاد با رشد او تغییر خواهد کرد.

چند بار در روز دوشیدن شیر مادر را تکرار کنیم؟

این‌که چند بار در روز شیر بدوشید بستگی به نیاز نوزاد دارد. نوزادی که تازه به دنیا آمده در طول شبانه‌روز تقریبا هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار به یک بطری شیر نیاز دارد. بنابراین در هفته‌های اول زایمان همه تلاش خود را بکنید تا حداقل هر دو تا سه ساعت یک‌بار از شیر خود بدوشید (درحدود ۸ تا ۱۲ مرتبه در روز) تا بدن برای تولید شیر سالم تحریک شود.

 با رشد نوزاد مقدار شیری که می‌خورد بیش‌تر و فاصله زمانی آن طولانی‌تر می‌شود. اگر مقدار شیر شما زیاد است، می‌توانید فاصله بین دوشیدن را طولانی‌تر کنید.

هر بار دوشیدن شیر مادر چقدر طول می‌کشد؟

هر بار باید حداقل ۱۵ دقیقه از هر پستان شیر بدوشید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا شیر به جریان افتد. بنابراین به خود فرصت کافی دهید. باید پستان خود را به طور کامل تخلیه کنید. تخلیه پستان‌ها کمک شایانی به تحریک تولید شیر بیش‌تر می‌کند.

پس از این‌که پستان‌ها به طور کامل تخلیه شد و دیگر شیری نیامد، این کار را به مدت یک تا پنج دقیقه دیگر ادامه دهید. از آن‌جا که شیر مادر بر اساس «عرضه و تقاضا» تولید می‌شود، ‌تحریک بیش‌تر باعث تولید شیر بیش‌تر می‌شود.

نیازی نیست بیش‌ از ۲۰ دقیقه این کار را ادامه دهید. زمانی‌که به طور مرتب به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شیر می‌دوشید، تولید شیر بیش‌تر از زمانی است که برای مدت طولانی اما به دفعات کم‌تر این کار را انجام می‌دهید.

چه مقدار شیر برای نوزاد بدوشید؟

تا جایی‌که می‌توانید در هر مرتبه، به اندازه کافی شیر بدوشید. سپس شیر را داخل بطری ریخته و به اندازه‌ای که نوزاد در هر وعده مصرف می‌کند نگهداری کنید. نوزادی که تازه به دنیا آمده نسبت به نوزادان بزرگ‌تر در هر وعده شیر کم‌تری می‌خورند، اما تعداد دفعات هر وعده بیش‌تر خواهد بود. مقدار شیری که نوزاد نیاز دارد بسته به سن او به صورت زیر است:

هفته اول: آغوز، شیر اول مادر، بسیار غلیظ و مغذی است و مقدار کمی از آن برای نوزاد کافی است. در روزهای اول تولد، تنها قادر به دوشیدن و نگهداری مقدار کمی آغوز خواهید بود.

در حقیقت در روزهای اول با دوشیدن، مقدار بسیار ناچیزی شیر به دست ‌می‌آید و بیش‌تر در لوله شیردوش گیر می‌کند. به همین منظور دوشیدن با دست بسیار کارآمدتر خواهد بود. پس از این‌که به اندازه چند قاشق آغوز دوشیده شد می‌توانید به دوشیدن ادامه دهید تا با این کار پستان تحریک شده و جریان شیر به طور کامل آغاز شود.

دوشیدن شیر مادر، پس از گذشت هفته اول: باید قادر باشید ۶۰ تا ۹۰ میلی‌لیتر هر دو تا سه ساعت یک‌بار یا حدود ۷۰۰ میلی‌لیتر در شبانه‌روز شیر بدوشید. در صورتی‌که دوقلو، سه‌قلو یا بیش‌تر دارید باید این مقدار را به دو برابر برسانید.

دوشیدن شیر مادر، پس از گذشت حدودا یک ماه: باید در حدود ۹۰ تا ۱۲۰ میلی‌لیتر هر ۳ تا ۴ ساعت یک‌بار یا حدود ۷۰۰ تا ۹۵۰ میلی‌لیتر در روز شیر بدوشید.

دوشیدن شیر مادر، تا زمانی‌که نوزاد ۶ ماه دارد: در این سن نوزاد هر ۴ تا ۶ ساعت یک‌بار به ۱۸۰ تا ۲۳۰ میلی‌لیتر شیر نیاز دارد. به‌طور تقریبی به ۱ تا ۱.۵ لیتر شیر در روز.

احتمال این‌که با بطری زیادتر از حد نیاز به نوزاد شیر بدهید، بیشتر از شیر دادن با پستان است. بنابراین روزانه بر حسب نیاز نوزاد به او شیر بدهید. فرمول ساده‌ای برای این کار وجود دارد که مقدار شیر مادر را بر اساس نیاز نوزاد داخل بطری محاسبه می‌کند. وزن نوزاد در مقیاس اونس، تقسیم بر ۶، تقسیم بر تعداد دفعات شیر خوردن در روز.

عواملی که بر تولید شیر مادر تاثیر می‌گذارند

زمانی‌که فقط شیر خود را می‌دوشید، حفظ منبع شیر سالم کار دشواری است. این کار از خودگذشتگی زیادی می‌خواهد و لازم است حتی نیمه‌های شب این کار را انجام دهید تا تولید شیر خود را بر اساس نیاز نوزاد افزایش دهید.

یک شیر دوش تهیه کنید

از آن‌جاکه مدت زمان زیادی را صرف دوشیدن شیر خود می‌کنید، بهتر است به فکر خرید یک دستگاه شیر دوش برای استفاده طولانی‌مدت باشید. شیردوش‌هایی که دارای دو پمپ هستند در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کنند زیرا هم‌زمان از هر دو پستان شیر دوشیده می‌شود. هر شیردوشی که انتخاب می‌کنید اطمینان حاصل کنید که کار با آن و اندازه‌اش مناسب باشد تا از درد و آسیب به بافت پستان جلوگیری شود.

به‌ طور مرتب شیر بدوشید

دوشیدن شیر به صورت مکرر باعث تولید شیر بیش‌تر می‌شود. هنگامی که نوزاد تازه به دنیا آمده هر دو تا سه ساعت یک‌بار شیر بدوشید. با رشد نوزاد، معمولا نیاز کم‌تری به دوشیدن وجود دارد. اگر مقدار شیر شما کم است، دوشیدن بیش‌تر باعث افزایش مقدار شیر خواهد شد.

شیرافزاها را امتحان کنید

شیرافزا ماده‌ای است که باعث افزایش شیر مادر می‌شود. ابرغذاها، گیاهان دارویی و چای‌هایی برای افزایش تولید شیر مادر وجود دارد که می‌توانید برای افزایش و حمایت از تولید شیر به برنامه رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بازگشت به کار

از آن‌جا که لازم نیست بطری را به نوزاد معرفی کنید یا بدن خود را به برنامه شیردوشی عادت دهید، می‌توانید به سرکار برگردید. با این وجود اگر از میزان تولید شیر خود مطمئن نیستید، ‌راه‌های بسیاری برای افزایش شیر وجود دارد.

دوشیدن شیر و برنامه‌ریزی خانوادگی

زمانی‌که بحث پیشگیری از بارداری مجدد در میان است، دوشیدن شیر مانند تغذیه نوزاد با شیر مادر عمل نخواهد کرد. پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی (LAM) ممکن است در ۶ ماه اول شیردهی کارساز باشد، اما با روش دوشیدن شیر بی‌تاثیر است.

بنابراین در صورتی‌که نمی‌خواهید به این زودی دوباره باردار شوید، باید از روش‌های دیگر پیشگیری از بارداری استفاده کنید. حتما پزشک را در جریان دوشیدن شیر قرار دهید. برخی داروهای پیشگیری از بارداری که حاوی استروژن است، باعث کاهش تولید شیر می‌شود.

چکیده مطالب

شیر دوشیده برای نوزاد نعمت است، اما ممکن است دوشیدن شیر مادر برای شما وقت‌گیر و طاقت‌فرسا باشد. خستگی و استرس ممکن است شما را وادار کند در مورد دوشیدن شیر تجدید‌نظر کنید و هر دو این موارد باعث کاهش تولید شیر می‌شود. بنابراین مراقبت از خود اهمیت بسیاری دارد.

سعی کنید خوب غذا بخورید، مایعات فراوان بنوشید، تا جایی‌که می‌توانید استراحت کنید و هنگام دوشیدن شیر پاهای خود را بالا نگه دارید و در آرامش باشید. همچنین از این‌که از همسر، خانواده یا دوستان خود کمک بگیرید، نهراسید. کمی حمایت باعث می‌شود تفاوت زیادی در مدت زمان دوشیدن شیر ایجاد شود. 

مطالعه بیشتر:

روش نگهداری و استفاده از شیر دوشیده مادر

آیا دوشیدن شیر باعث افزایش شیر مادر می شود؟

دوشیدن شیر مادر با دست چه مزایا و معایبی دارد؟

نکات مثبت و منفی استفاده از شیردوش برای شیردهی به نوزاد

?پرسش و پاسخ های دوشیدن شیر مادر

دلایل دوشیدن شیر مادر و ریختن در بطری چیست؟

نوزادی زود به دنیا آمده و در بخش مراقبت‌های ویژه (NICU) نگهداری می‌شود و امکان شیر دادن به او نیست. نوزاد نمی‌تواند پستان را به دهان بگیرد. مجبور هستید به سرعت به سرکار یا کلاس باز گردید. نگران مقدار شیر خود هستید و ترجیح می‌دهید بدانید نوزاد چه مقدار شیر می‌خورد (هرچند با بررسی پوشک‌های خیس نوزاد می‌توانید به مقدار شیری که می‌خورد پی ببرید.) شیر دادن کار بسیار دردناکی است اما می‌توانید دوشیدن شیر را تحمل کنید. دوقلو، سه‌قلو یا بیش‌تر دارید. خجالتی هستید و با شیردادن احساس راحتی نمی‌کنید. راحت بگوییم، شیر دادن را دوست ندارید.

چند بار در روز شیر مادر را بدوشید؟

این‌که چند بار در روز شیر بدوشید بستگی به نیاز نوزاد دارد. نوزادی که تازه به دنیا آمده درطول شبانه‌روز تقریبا هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار به یک بطری شیر نیاز دارد. بنابراین در هفته‌های اول زایمان همه تلاش خود را بکنید تا حداقل هر دو تا سه ساعت یک‌بار از شیر خود بدوشید (درحدود ۸ تا ۱۲ مرتبه در روز) تا بدن برای تولید شیر سالم تحریک شود.

هر بار دوشیدن شیر مادر چقدر طول بکشد؟

هر بار باید حداقل ۱۵ دقیقه از هر پستان شیر بدوشید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا شیر به جریان افتد. بنابراین به خود فرصت کافی دهید. باید پستان خود را به طور کامل تخلیه کنید. تخلیه پستان‌ها کمک شایانی به تحریک تولید شیر بیش‌تر می‌کند.

چه مقدار شیر برای نوزاد بدوشیم؟

دوشیدن شیر مادر، پس از گذشت هفته اول: باید قادر باشید ۶۰ تا ۹۰ میلی‌لیتر هر دو تا سه ساعت یک‌بار یا حدود ۷۰۰ میلی‌لیتر در شبانه‌روز شیر بدوشید. درصورتی‌که دوقلو، سه‌قلو یا بیش‌تر دارید باید این مقدار را به دو برابر برسانید.دوشیدن شیر مادر، پس از گذشت حدودا یک ماه: باید در حدود ۹۰ تا ۱۲۰ میلی‌لیتر هر ۳ تا ۴ ساعت یک‌بار یا حدود ۷۰۰ تا ۹۵۰ میلی‌لیتر در روز شیر بدوشید. دوشیدن شیر مادر، تا زمانی‌که نوزاد ۶ ماه دارد: در این سن نوزاد هر ۴ تا ۶ ساعت یک‌بار به ۱۸۰ تا ۲۳۰ میلی‌لیتر شیر نیاز دارد. به‌طور تقریبی به ۱ تا ۱.۵ لیتر شیر در روز.

منبع: verywellfamily