The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا سقط درد دارد و به بدن من صدمه می زند؟

سقط جنین یک روش پزشکی برای خاتمه دادن به بارداری است. بیشتر بانوان از آن می ترسند و می پرسند که آیا سقط درد دارد؟ در جواب باید بگوییم در حالی که سقط جنین ممکن است کمی درد یا گرفتگی ایجاد کند، اما درد آن در حدی نیست که برای شما غیرقابل تحمل باشد. در این مقاله، در مورد اینکه آیا سقط درد دارد؟ آیا سقط جنین به بدن شما صدمه می زند یا نه؟ و سایر عوارض جانبی و خطرات هر یک از انواع سقط بحث خواهیم کرد. ما همچنین تأثیرات احساسی سقط جنین را بررسی کرده و به شما می گوییم برای به حداقل رساندن درد و عوارض جانبی سقط جنین چه باید کنید.

آیا سقط درد دارد و به بدن من صدمه می زند؟

تجربه سقط جنین در افراد متفاوت است. سقط جنین ممکن است باعث ایجاد درد یا گرفتگی شود، اما بسیاری از خانم ها می توانند درد آن را تحمل کنند.

درد سقط جنین چقدر است؟

مقدار درد و سایر عوارض جانبی که یک زن ممکن است تجربه کند عمدتا به نوع سقط جنین بستگی دارد. سه نوع متداول سقط جنین عبارتند از:

• سقط جنین پزشکی با کمک دارو

• سقط با کمک آسپیراسیون یا ساکشن

اتساع و کورتاژ

ما در مورد آنچه که یک زن می تواند در طول هر یک از این روش ها انتظار داشته باشد در زیر بحث خواهیم کرد:

سقط درمانی

سقط جنین پزشکی با کمک دارو زمانی است که خانمی برای پایان دادن به بارداری خود باید قرص های سقط تجویز شده توسط متخصص را مصرف کند. براساس سن بارداری، پزشک به طور معمول این نوع سقط جنین را حداکثر تا 10 هفته پس از آخرین قاعدگی زن توصیه می کند.

این قرص ها رشد و ادامه بارداری را متوقف می کند. میزوپروستول، باعث انقباض رحم و خارج کردن بافت حاملگی می شود. برخی از زنان ممکن است در اثر انقباضات رحمی برای خروج محصولات حاملگی، درد متوسطی را تجربه کنند.

هر زنی که سقط جنین را تجربه کند، واکنش متفاوتی خواهد داشت. برخی از خانم ها این تجربه را شبیه پریود شدن شدید و گرفتگی های شکمی شدید می دانند. دیگران ممکن است درد شدیدتری را تجربه کنند.

وقتی فردی سقط می کند، معمولاً ظرف مدت 4-5 ساعت بافت حاملگی از رحم خارج می شود. افراد ممکن است چند هفته پس از مصرف قرص ها دچار خونریزی یا لکه بینی شوند.

آسپیراسیون و ساکشن

آسپیراسیون با وکیوم یا همان ساکشن، نوعی سقط جراحی، شامل استفاده از مکش آرام برای از بین بردن و خارج کردن بافت حاملگی است.

پزشک قبل از انجام ساکشن، به بانوان توصیه می کند که برای کمتر حس کردن درد دو تا سه شیاف دیکلوفناک بگذارند. گاهی اوقات در بیمارستان به آنها بیهوشی عمومی بسیار سبکی تجویز می کنند، اما این کار کمتر انجام می شود.

آیا ساکشن درد دارد؟

از آنجا که این روش فقط شامل استفاده از داروهای تسکین دهنده درد است، ساکشن معمولاً صدمه ای به بدن شما نمی زند و درد خاصی ندارد. با این حال، بانوان ممکن است در طول روند ساکشن احساس کشیدنی در درون لگن داشته باشند.

آیا بعد از ساکشن برای سقط جنین درد و لکه بینی خواهیم داشت؟

برخی از خانم ها ممکن است گرفتگی عضلانی و دردهای شکمی را به مدت 1 یا 2 روز پس از انجام ساکشن تجربه کنند، بعلاوه ممکن است تا 2 هفته بعد از ساکشن دچار خونریزی یا لکه بینی باشید.

دیلاتاسیون و کورتاژ

دیلاتاسیون و کورتاژ نوع دیگری از سقط جراحی است که به طور معمول اگر سن حاملگی بیش از 13 هفته باردار باشد، انجام آن را توصیه می کنند.

آیا کورتاژ درد دارد؟

دیلاتاسیون و کورتاژ شامل استفاده از بیهوشی عمومی است که باعث می شود در طی روند انجام چیزی حس نکنید. در نتیجه در طول عمل هوشیار نخواهید بود و دردی حس نمی کنید.

در روش دیلاتاسیون و کورتاژ، پزشک با استفاده از گشادکننده ها که میله های نازکی هستند، دهانه رحم زن را باز می کند. سپس از وسیله ای به نام کورت و درنهایت مکش برای از بین بردن بافت حاملگی استفاده می کند.

آیا بعد از کورتاژ درد و لکه بینی طبیعی است؟

پس از انجام دیلاتاسیون و کورتاژ، ممکن است یک خانم به مدت 1 یا 2 روز دچار گرفتگی و دردهای لگنی شود. همچنین ممکن است تا 2 هفته لکه بینی یا خونریزی داشته باشید که طبیعی است.

آیا سقط جنین خطر دارد؟

به طور کلی سقط جنین معمولاً یک فرآیند پزشکی کم خطر است. با این حال در شرایط نادر، عوارض ممکن است رخ دهد.

سایر عوارض جانبی سقط جنین

برخی از زنان ممکن است پس از سقط جنین عوارض جانبی را تجربه کنند. سایر عوارض جانبی احتمالی سقط جنین شامل:

عوارض جانبی سقط با دارو:

هنگامی که خانمی سقط جنین با قرص می کند، ممکن است حالت تهوع، استفراغ یا اسهال داشته باشد.

در واقع عوارض جانبی سقط جنین با دارو شامل موارد زیر است:

• حالت تهوع

• استفراغ

• اسهال

• تب

• لرز

سرگیجه

• سردرد

خطرات سقط جنین با قرص چیست؟

اگرچه قرص های سقط جنین به طور معمول بسیار ایمن و موثر هستند، اما گاهی اوقات ممکن است به درستی کار نکنند که خود می تواند منجر به سقط جنین ناقص شود.

بر طبق آمار، از هر 100 سقط درمانی حدود 3 مورد دچار سقط ناقص می شوند، به این معنی که ممکن است فرد نیاز به کورتاژ بعد از سقط داشته باشد.

عوارض جانبی ساکشن و کورتاژ چیست؟

سقط جراحی شامل ساکشن و کورتاژ است. عوارض جانبی بالقوه این روش ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

• حالت تهوع

• استفراغ

• تب

• تعریق

• سرگیجه

• گرفتگی

• خون ریزی

لخته شدن خون

ساکشن و کورتاژ چه خطراتی دارند؟

ساکشن و کورتاژ روش های جراحی ایمن و موثری هستند که کم خطر محسوب می شوند. با این حال، خطرات ساکشن و کورتاژ می تواند شامل موارد زیر باشد:

• بافت بارداری باقی مانده

• عفونت

• خونریزی شدید

• آسیب به دهانه رحم، رحم یا سایر اندام ها همانند روده

سقط با کمک قرص بهتر است یا ساکشن و کورتاژ؟

انتخاب نوع سقط مناسب شما در مرتبه اول به سن بارداری و بعد به نظر پزشکتان بستگی دارد اما طبق آمار به دست آمده سقط جراحی عوارض کمتری نسبت به سقط با قرص دارد. کمتر از 1 از 1000 زن در طی سقط جنین سه ماهه دوم دچار عوارض می شوند.

برای کاهش درد سقط چه کنیم؟

برای به حداقل رساندن درد و عوارض جانبی ناشی از سقط جنین، می توانید موارد زیر را امتحان کند:

• مصرف داروی مسکن بدون نسخه (OTC) مانند ایبوپروفن

• استفاده از کیسه آب گرم یا کمپرس گرم برای کاهش گرفتگی شکم

• حمام گرم برای رفع گرفتگی عضلات

در صورت عدم کارکرد مسکن های OTC، پزشک می تواند داروهای قوی تری را نیز برای شما تجویز کند.

تأثیر احساسی سقط جنین

اگر خانمی نمی خواهد بارداری را ادامه دهد یا اگر این کار سلامتی او را به خطر بیندازد، ممکن است سقط جنین را انتخاب کند. سقط جنین پزشکی و جراحی روش های ایمن، ساده و کم خطر برای پایان بارداری است.

هر فرد بعد از سقط جنین احساس متفاوتی دارد. برخی از خانم ها ممکن است از استرس ناشی از بارداری ناخواسته راحت شوند. دیگران ممکن است بعد از سقط جنین احساس گناه کنند، حتی اگر بدانند که این تصمیم درستی برای آنها است.

اگر زنی بعد از سقط جنین احساس گناه، ناراحتی یا اضطراب کرد، باید با پزشک خود صحبت کند. پزشک می تواند به او کمک کند تا از طریق مشاوره برای پردازش این احساسات کمک دریافت کند.

مطالعه بیشتر:

آشنایی با انواع سقط جنین و علت بروز هر کدام

سقط مکرر چیست و سقط جنین مکرر به چه علت است؟

آیا متوقف کردن روند سقط با شناخت علل سقط جنین ممکن است؟

عوامل ایجاد کننده سقط جنین چیست و چه عوارض و خطراتی دارد؟

?پرسش و پاسخ های سقط جنین

آیا سقط با دارو درد دارد؟

هر زنی که سقط جنین را تجربه کند، واکنش متفاوتی خواهد داشت. برخی از خانم ها این تجربه را شبیه پریود شدن شدید و گرفتگی های شکمی شدید می دانند. دیگران ممکن است درد شدیدتری را تجربه کنند.

آیا ساکشن درد دارد؟

از آنجا که این روش فقط شامل استفاده از داروهای تسکین دهنده درد است، ساکشن معمولاً صدمه ای به بدن شما نمی زند و درد خاصی ندارد. با این حال، بانوان ممکن است در طول روند ساکشن احساس کشیدنی در درون لگن داشته باشند.

آیا بعد از ساکشن برای سقط جنین درد و لکه بینی خواهیم داشت؟

برخی از خانم ها ممکن است گرفتگی عضلانی و دردهای شکمی را به مدت 1 یا 2 روز پس از انجام ساکشن تجربه کنند، بعلاوه ممکن است تا 2 هفته بعد از ساکشن دچار خونریزی یا لکه بینی باشید.

آیا کورتاژ درد دارد؟

دیلاتاسیون و کورتاژ شامل استفاده از بیهوشی عمومی است که باعث می شود در طی روند انجام چیزی حس نکنید. درنتیجه در طول عمل هوشیار نخواهید بود و دردی حس نمی کنید.

منبع: medicalnewstoday