The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

از چند ماهگی به نوزاد سنجد بدهیم و آیا دادن سنجد بی خطر است؟

سنجد، علاوه بر اینکه زینت بخش سفره هفت سین است، خواص بی شماری را نیز برای سلامتی به همراه دارد. تا جایی که حتی در احادیث و روایات دینی هم به فواید سنجد اشاره شده و مصرف آن را برای استخوان و تقویت عمومی بدن توصیه کرده اند. به همین دلیل نیز بسیاری از مادران به دادن سنجد و یا پودر و سویق آن به فرزندشان تمایل داشته و این سوال برایشان ایجاد می شود که از چند ماهگی به نوزاد سنجد بدهیم! برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه شوید.

در مورد سنجد چه می دانید؟

سنجد (Senjed) یا oleaster، که با نام های زیتون ایرانی، زیتون روسی، توت نقره ای و زیتون وحشی نیز شناخته می شود، میوه کوچک و خوش طعم درختی است که می تواند طیف گسترده ای از شرایط محیطی سخت همچون سیل، خشکسالی شدید، زمین سنگی، ماسه ای و شوری زیاد یا قلیایی بودن خاک را تحمل کند و به همین دلیل هم به طور گسترده ای از غرب و آسیای میانه تا اروپا و آمریکای شمالی رشد و گسترش پیدا کرده است. البته که در حال حاضر بیشترین میزان تراکم درختان سنجد در ایران، ترکیه و روسیه دیده می شود.

درخت سنجد با نام علمی Elaeagnus angustifolia، که بیش از 90 گونه از آن در سراسر جهان وجود دارد، مصارف بسیار گوناگونی داشته و از بخش های مختلف آن، اعم از پوست، برگ، گل ها و میوه برای اهداف دارویی، بهداشتی، عطرسازی، تهیه ابزارآلات موسیقی، صنعت غذایی و حتی چوبی استفاده می شود. این گیاه برگریز، درختی با عمر طولانی (80 تا100 سال) است که به سرعت تا 10 و حتی 15 متر بلند شده و قطر و پهنای تنه آن تا 30 سانتی متر هم می رسد. از نظر ویژگی های ظاهری درخت سنجد دارای شاخه هایی است که اغلب خار دارند، برگ های آن به طول 4 تا 8 سانتی متر، با حاشیه صاف و منظم و نوک تیز بوده که سطح فوقانی آن ها به رنگ سبز روشن است و با موهای نقره ای ستاره ای شکل پوشانده شده و سطح زیرین این برگ ها نیز به رنگ سفید نقره ای بوده و به طور انبوه با فلس پوشیده شده است. به طور معمول در حوالی سه سالگی این درخت زیبا، گل های كوچك، سفید مایل به زرد روشن و بسیار معطر سنجد پدیدار خواهند شد که به عنوان منبع شهد برای زنبورهای عسل عمل کرده و در طب سنتی نیز برای درمان کزار مورد استفاده قرار می گیرند. سپس میوه های سنجد تولید می شوند که زیتونی شکل بوده و در حالت رسیده رنگ قرمز تا آجری و قهوه ای روشن دارد.

میوه سنجد ارزش غذایی بسیار بالایی داشته و منبع غنی از ویتامین ها مانند توکوفرول، کاروتن، ویتامین C، ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین K و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم، فسفر، آهن و منگنز، ترکیبات آنتی اکسیدانی همچون فلاونوئیدها، اسیدهای چرب، اسیدهای آمینه و ... به شمار می رود که همین مساله باعث خواص بی شمار آن برای سلامتی شده است.

خواص سنجد برای کودکان و نوزادان

پزشکان طب سنتی بر این باور هستند که میوه سنجد و پودر آن می تواند فواید زیادی را برای سلامتی به همراه داشته باشد که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره نمود:

- درمان گلو درد و سرفه،

- تسکین علائم آنفولانزا و سرماخوردگی،

- برطرف کننده حالت تهوع و استفراغ،

- درمان تب،

- رفع زردی،

- درمان اسهال،

- کمک به کاهش علائم ناشی از آسم،

- تسکین درد و التهاب در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید،

- محافظت از مغز و جلوگیری از آلزایمر،

- منبع غنی از آنتی اکسیدان ها،

- افزایش توانایی قلب در مقاومت در برابر فشارهای عصبی،

- کاهش آسیب ها و بیماری های قلبی و عروقی،

- تقویت سیستم ایمنی بدن،

- کاهش اضطراب و استرس،

- دارای خواص ضد سرطان و کاهش تولید سلول های سرطانی در بدن،

- درمان انواع عفونت ها،

- افزایش ضخامت پوست و کلاژن سازی،

- بهبود روند ترمیم زخم،

- کمک به کاهش وزن و جلوگیری از اشتهای کاذب،

- درمان بیماری های کبدی از جمله سیروز کبدی،

- تقویت معده،

- دارای خواص ضدباکتریایی،

- کمک به درمان زخم معده،

- کاهش التهاب،

- کاهش فشار خون و قند خون،

- پاکسازی بدن از سموم،

- کاهش شدت خونریزی،

- و تقویت استخوان ها.

به دلیل همین خواص، پزشکان و محققان طب سنتی بر این باور هستند که مصرف سنجد چه به شکل میوه آن و چه به شکل پودر و سویق (آرد تفت داده شده سنجد که سبب چند برابر شدن خواص آن می شود) سنجد، می تواند باعث تقویت استخوان های کودکان و شیرخواران شده و مانع از بروز مشکلاتی همچون نرمی استخوان در آن ها شود. به علاوه سنجد به بلندتر شدن قد بچه ها و باهوش شدن آن ها کمک کرده و حتی به نظر می رسد در درمان شب ادراری نیز موثر باشد. البته که تحقیق کافی در این زمینه انجام نشده است.

از چند ماهگی به نوزاد سنجد بدهیم؟

قابل درک است که به عنوان والدین، دوست داشته باشید تا مقوی ترین و سالم ترین خوراکی های را برای دلبندتان فراهم کنید تا سلامتی او تامین شود، اما در این مورد باید صبور باشید زیرا به طور قطع تا پایان 6 ماهگی شما نمی توانید سنجد و هیچ خوراکی دیگری به غیر از شیر مادر به فرزندتان بدهید. از ماه ششم به بعد، می توان در غذای کمکی شیرخواران مانند فرنی، پودر سنجد نیز ریخت، البته برخی از متخصصین توصیه می کنند اضافه کردن پودر سنجد به غذای کمکی را به بعد از 12 ماهگی شیرخوار موکول کنید.

در مورد دادن خود میوه سنجد نیز بهتر است حداقل تا زمانی که بچه ها توانایی کامل جویدن و کنترل بلع را پیدا کنند صبر کنید، زیرا احتمال خفگی با میوه سنجد بسیار زیاد است.

آیا دادن سنجد به نوزادان بی خطر است؟

اگرچه به طور کلی خوردن میوه سنجد، عارضه و خطر خاصی به همراه ندارد، اما در صورت تصمیم به دادن آن به دلبندتان چه به صورت پودر و چه به صورت میوه، بهتر است به این نکات توجه کنید:

1. تدریجی پیش رفته و حواستان به علائم و نشانه های حساسیت باشد، زیرا یکی از عوارض سنجد، بروز واکنش های آلرژیک است.

2. در هنگام دادن میوه سنجد به بچه ها، در کنار آن ها باشید تا خطر خفگی به حداقل برسد.

3. زیاده روی در مصرف سنجد، می توان منجر به یبوست شود که برای بچه ها بسیار آزاردهنده است، پس در این مورد افراط نکنید. بد نیست بدانید که ترکیب پودر سنجد با شیر می تواند احتمال ایجاد این مشکل را به حداقل برساند.

عوارض سنجد برای کودکان و نوزادان

حساسیت، یبوست، افت فشار خون، سوءهاضمه و مشکلات گوارشی رایج ترین عوارضی هستند که در صورت زیاده روی در مصرف سنجد در انتظار بچه ها خواهند بود. البته با در نظر گرفتن مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد و همچنین دانستن اینکه از چند ماهگی به نوزاد سنجد بدهیم، احتمال وقوع این عوارض به کمترین میزان خود خواهد رسید. پس نگران نباشید و فرزندتان را از این خوراکی سالم محروم نکنید!

مطالعه بیشتر:

از کی به نوزاد میوه بدهیم واول کدام میوه را به نوزاد بدهم؟

از چند ماهگی به نوزاد سیب بدهیم؟ فواید دادن سیب به نوزاد

فواید سنجد در بارداری وآیا خوردن سنجد در بارداری بی خطر است؟

آیا دادن میوه خشک به نوزاد بی خطر است و فواید میوه خشک چیست؟

?پرسش و پاسخ های دادن سنجد به نوزاد

خواص سنجد برای کودکان و نوزادان چیست؟

- درمان گلو درد و سرفه، - تسکین علائم آنفولانزا و سرماخوردگی، - برطرف کننده حالت تهوع و استفراغ، - درمان تب، - رفع زردی، - درمان اسهال،

چرا باید به کودکان سنجد بدهیم؟

پزشکان و محققان طب سنتی بر این باور هستند که مصرف سنجد چه به شکل میوه آن و چه به شکل پودر و سویق (آرد تفت داده شده سنجد که سبب چندبرابر شدن خواص آن می شود) سنجد، می تواند باعث تقویت استخوان های کودکان و شیرخواران شده و مانع از بروز مشکلاتی همچون نرمی استخوان در آن ها شود.

از چند ماهگی به نوزاد سنجد بدهیم؟

برخی از متخصصین توصیه می کنند اضافه کردن پودر سنجد به غذای کمکی را به بعد از 12 ماهگی شیرخوار موکول کنید.

زیاد سنجد خوردن کودک چه عوارضی دارد؟

زیاده روی در مصرف سنجد، می توان منجر به یبوست شود که برای بچه ها بسیار آزاردهنده است، پس در این مورد افراط نکنید. بد نیست بدانید که ترکیب پودر سنجد با شیر می تواند احتمال ایجاد این مشکل را به حداقل برساند.