The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

به لیمو در بارداری آیا مصرف آن ایمن و بی خطر است؟

اگر طرفدار دمنوش های گیاهی باشید، نام "به لیمو"، احتمالا برایتان غریبه نیست. گیاهی معطر که به کمک آن، می توانید یک نوشیدنی خوشمزه و خوش عطر را تهیه کرده و در عین حال از خواص دارویی بی شمار آن بهره مند شوید. با اینکه بیشتر افراد می توانند چای به لیمو را امتحان کنند، اما در مورد مادران باردار، شرایط فرق کرده و این سوال در ذهن ایجاد می شود که آیا مصرف چای و دمنوش به لیمو در بارداری ایمن و بی خطر است؟ برای یافتن پاسخ این سوال، از خواندن ادامه مقاله غافل نشوید.

به لیمو چیست؟

به لیمو (Lemon Verbena) که با نام علمی " Aloysia citrodora " شناخته می شود، گیاه بومی آمریکای جنوبی و به ویژه کشورهای آرژانتین و شیلی است که برای اولین بار توسط کاوشگران پرتغالی و اسپانیایی در قرن هفدهم به اروپا وارد شد و در حال حاضر نیز در مناطق گرمسیری، فرانسه، شمال آفریقا و بسیاری از کشورهای خاورمیانه از جمله ایران، کشت و پرورش داده می شود.

از نظر مشخصات ظاهری و گیاهشناسی، به لیمو گیاهی چندساله و بسیار خوش عطر است که رایحه ای نزدیک به "لیمو" دارد. نواحی گرمسیری که عاری از سرما هستند، در همراهی با آفتاب کامل، خاک حاصلخیز و غنی از مواد آلی و از همه مهم تر با زهکشی عالی، بهترین مکان ها برای رشد به لیمو به شمار می روند، زیرا این گیاه در مقابل هوای سرد، بسیار حساس و آسیب پذیر است و به علاوه در مناطق گرم، برگ های آن دارای قوی ترین میزان اسانس بوده و در خوش طعم ترین حالت ممکن هستند. درخچه به لیمو به طور معمول در حد 1 تا 2 متر بلند شده و اگر شرایط محیطی خوب باشد، حتی می تواند به اندازه 5 تا 7 متر هم قد کشیده و مرتفع شود. برگ های آن که در فصل خزان و زمستان ریخته و با از راه رسیدن فصل گرم، مجددا شروع به رشد می کنند، سبز روشن کمرنگ، نیزه ای شکل و نسبتا بلند با طولی برابر با ده سانتی متر و نوک تیز بوده که بسیار معطر هستند و گل های آن نیز، خوشه ای و کوچک بوده که در بخش بیرونی بنفش تا ارغوانی رنگ و در بخش داخلی سفید هستند و در اواخر بهار پدیدار می شوند.

آنتی اکسیدان ها، کلسیم، منیزیم، فلاونوییدها و ...، از جمله مواد موجود در به لیمو بوده که در ایجاد خواص آن نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

به لیمو در طب سنتی

اگر گذارتان به باغ های به لیمو افتاده باشد، از عطر ملایم و منحصر به فردی که در هوا پیچیده سرمست می شوید و درست به همین دلیل است که از این گیاه برای تهیه اسانس عطرها و حتی صابون و لوازم آرایشی استفاده می شود. اما کاربردهای به لیمو تنها به این موارد محدود نشده و خواص دارویی نیز دارد. اعتقاد بر این است که در دوران باستان، اینکاها اولین کسانی بودند که خواص مفید به لیمو را کشف کردند و از آن زمان تاکنون قرن ها است که به لیمو در طب سنتی جایگاه ویژه ای کسب کرده است. از جمله فواید به لیمو می توان به این موارد اشاره نمود:

- دارای اثرات و فعالیت آنتی اکسیدانی،

- کاهش اضطراب و استرس،

- آرامش بخش،

- دارای خواص ضد التهابی،

- درمان افسردگی،

- تقویت کننده سلامتی و سیستم ایمن بدن،

- سم زدایی بدن،

- مهار اشتهای کاذب و کمک به کاهش وزن و لاغری،

- تنظیم متابولیسم بدن،

- دارای خاصیت چربی سوزی،

- موثر در درمان آسم،

- کاهش مشکلات ناشی از سرماخوردگی،

- تسکین تب (دارای خاصیت تب بر)،

- درمان نفخ،

- کاهش دردهای مفصلی،

- کمک به درمان اختلالات خواب مانند بی خوابی (به دلیل غنی بودن از هورمون ملاتونین که در ایجاد احساس خواب آلودگی نقش دارد)،

- تسریع روند هضم،

- کاهش و درمان مشکلات ناشی از سوءهاضمه مانند درد معده، گرفتگی و اسپاسم عضلات شکمی، تهوع و ...،

- کمک به ترمیم بافت عضلانی،

- خلط آور و درمان گرفتگی دستگاه مجاری تنفسی،

- کاهش درد ناشی از آسیب های عضلانی و ماهیچه ای ناشی از ورزش کردن و همچنین طول دوره نقاهت،

- موثر در درمان کولیک نوزادی (دل درد و گریه های مداوم نوزادان و شیرخواران که به نام قولنج نوزادی نیز شناخته می شود)،

- کاهش دهنده یبوست و در نتیجه بواسیر (هموروئید)،

- دارای خاصیت ضد میکروبی،

- درمان کم خونی،

- شل کننده عضلات،

- کاهش دردهای دوران قاعدگی ناشی از اسپاسم و گرفتگی عضلات،

- تقویت کننده معده،

- تسکین سردرد و به ویژه سردردهای میگرنی،

- رفع سرگیجه،

- تقویت حافظه،

- کاهش تپش قلب و ...،

البته در نظر داشته باشید که برای ارزیابی اثربخشی به لیمو در این موارد، شواهد بیشتری لازم است.

خواص به لیمو در بارداری

در رابطه با مصرف به لیمو در بارداری، تحقیقات کافی صورت نگرفته و بنابراین نمی توان هیچ ویژگی خاصی برای استفاده از این گیاه در طی دوران حاملگی در نظر گرفت. البته شاید به دلیل خواصی همچون درمان نفخ، مشکلات گوارشی، اختلالات خواب، رفع افسردگی و دردهای مفصلی که در بارداری بسیار رایج و شایع هستند، بسیاری از مادران باردار برای خوردن به لیمو وسوسه شوند، اما قبل از این کار باید بدانید که آیا اصلا مصرف به لیمو در بارداری مجاز است؟

آیا مصرف به لیمو در بارداری، ایمن است؟

متاسفانه، نه در منابع طب سنتی و نه در تحقیقات علمی، اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا استفاده از به لیمو در بارداری بی خطر است یا نه، وجود ندارد. بنابراین عقل حکم می کند که در سمت امن بمانید و از خوردن دمنوش و چای به لیمو در بارداری خودداری کنید.

فراموش نکنید که چای و دمنوش به لیمو، با شربت به لیمو اساسا تفاوت دارند! زیرا شربت به لیمو، از ترکیب آب، شکر و میوه های به و لیمو تهیه شده و مصرف آن در حد متعادل در بارداری هیچ منعی ندارد! اما در مورد چای به لیمو شرایط کاملا فرق کرده و یا باید از خوردن آن صرف نظر کنید و یا در صورت تمایل به مصرف در حد متعادل و اندک، حتما در ابتدا با پزشکتان در این مورد مشورت کرده و از او اجازه بگیرید.

عوارض به لیمو در بارداری چیست؟

به نظر می رسد مصرف مقادیر متعادل از به لیمو، هیچ عارضه ای در پی نداشته باشد، اما درست مانند هر گیاه دارویی دیگری، زیاده روی در خوردن به لیمو می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود، از جمله:

- تحریک کلیه ها و تشدید مشکلاتی همچون نارسایی کلیوی،

- حساسیت و واکنش های آلرژیک،

- و تحریک پوست و بروز نشانه های حساسیت پوستی همچون بثورات پوستی قرمز و خارش دار (در صورت تماس پوستی)

این عوارض، ممکن است هم برای افراد غیرباردار و هم برای مادران باردار پیش آمده و باعث ناراحتی و آزار دیدن آن ها شود. در مورد عوارض به لیمو در بارداری بر روی سلامت جنین و مادر، در حال حاضر اطلاعات کافی در دست نبوده و این نیز یکی از دلایلی است که پزشکان بر اساس آن توصیه می کنند تا مادران باردار تا حد امکان از خوردن به لیمو در بارداری صرف نظر کنند.

مطالعه بیشتر:

چای کوهی در بارداری چه خواص و عوارضی دارد؟

انواع دمنوش های آرامبخش و خواب آور در بارداری

رفع بی خوابی در بارداری با دمنوش های گیاهی و میوه ها

آیا دم نوش گیاهی مانند گل گاو زبان در بارداری بی خطر است؟

?پرسش و پاسخ های به لیمو در بارداری

فواید به لیمو در طب سنتی چیست؟

از جمله فواید به لیمو می توان به این موارد اشاره نمود: دارای اثرات و فعالیت آنتی اکسیدانی، کاهش اضطراب و استرس، آرامش بخش، دارای خواص ضد التهابی، درمان افسردگی، تقویت کننده سلامتی و سیستم ایمن بدن،

آیا مصرف به لیمو در بارداری، ایمن است؟

متاسفانه، نه در منابع طب سنتی و نه در تحقیقات علمی، اطلاعات قابل اعتماد کافی برای دانستن اینکه آیا استفاده از به لیمو در بارداری بی خطر است یا نه، وجود ندارد. بنابراین عقل حکم می کند که در سمت امن بمانید و از خوردن دمنوش و چای به لیمو در بارداری خودداری کنید.

عوارض به لیمو در بارداری چیست؟

به نظر می رسد مصرف مقادیر متعادل از به لیمو، هیچ عارضه ای در پی نداشته باشد، اما درست مانند هر گیاه دارویی دیگری، زیاده روی در خوردن به لیمو می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود، از جمله: تحریک کلیه ها و تشدید مشکلاتی هچون نارسای کلیوی، حساسیت و واکنش های آلرژیک، و تحریک پوست و بروز نشانه های حساسیت پوستی همچون بثورات پوستی قرمز و خارش دار (در صورت تماس پوستی)

به لیمو چه مواد مغذی دارد؟

آنتی اکسیدان ها، کلسیم، منیزیم، فلاونوییدها و ...، از جمله مواد موجود در به لیمو بوده که در ایجاد خوص آن نقش بسیار مهمی برعهده دارند.